ECD - krijgen van eicellen uit vriezer

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Zoef
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2020, 8:56

ECD - krijgen van eicellen uit vriezer

Bericht door Zoef » 6 augustus 2021, 10:00

Hey hey,

In mei was ik gestart met ECD. Mijn donor had een slechte kwaliteit van eicellen. Er was niets om in te vriezen. En de eicel die werd teruggeplaatst was toen ook niet wauw.

De dokter vond dit ook erg, dat ik nu eicellen krijg uit "de vriezer". Hoeveel weet ik niet. Hangt af van welke er vrij komen. Ik betaal alleen spermadonor.

Natuurlijk ben ik blij dat ik niet weer 5000eur moet investeren, maar het is toch ook een apart gevoel. De dokter zegt dat dat de slaagkans zo ook hoog zijn.

Iemand ervaring mee?

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ECD - krijgen van eicellen uit vriezer

Bericht door mich75 » 8 augustus 2021, 18:55

Ik heb enkel ervaring met verse ecd, wat jij gedaan hebt. Ik had hiervoor gekozen omdat er geen wachtlijst was en omdat je 85% kans hebt op een kindje (indien de eicellen wel van goede kwaliteit zijn), bij eicellen uit de vriezer is dit 35%.

Als je via de eicelbank gaat krijg meestal 6 of 8 eicellen en daarvan heb je gemiddeld 2-3 embryo's.

Dit is meer dan jij had, maar nog geen garantie dat het lukt.

Ik ken mensen waarbij het bij 1 poging gelukt is, dus met die 6 of 8 eicellen, maar ook die na 3 pogingen nog nergens stonden.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Zoef
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2020, 8:56

Re: ECD - krijgen van eicellen uit vriezer

Bericht door Zoef » 12 augustus 2021, 15:06

Ik word er zo moe van. Ik moet nu niet de kosten van eiceldonatie betalen. Dat is oké. Ze waren zelf ook geschrokken en een mooi gebaar van hen. Maar echt hoop heb ik er niet in.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten