Eiceldonatie Jette

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Maria91
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 december 2021, 20:31

Eiceldonatie Jette

Bericht door Maria91 » 20 december 2021, 21:02

Dag iedereen,

Graag wil ik even informeren of er mensen zijn die ervaring hebben met eiceldonatie bij dr De Vos in Jette?

Even kort samengevat:
- Rond mijn 22e ben ik na chemotherapie en stamceltransplant in vervroegde menopauze gekomen.
- 2 pogingen transplantatie van ovarium weefsel (helaas later in oncologisch traject pas weggehaald) zonder resultaat. Bedoeling hiervan was dat mijn cyclus zich zou herstellen & dat mijn resterende eierstok opnieuw ‘op gang kwam’ 😌
- omdat ikzelf geen bruikbare eicellen heb, is ECD de volgende stap. Ik ben intussen voorbij de 30 dus fingers crossed 🤞🏼

Nu lees ik hier op het forum over verschillende kostprijzen, andere slaagpercentages bij andere artsen… Wat zei de dr bij ons:
- voorkeur voor verse ECD omwille van betere kwaliteit en hogere slaagkans
- minstens 1 embryo
- 70% kans dat er meer dan 1 embyro is (hoewel ik lees dat sommige mensen hier er een pak hadden)
- en dat alles zorgt voor een slaagkans van 50%. We hadden gehoopt dat de slaagkans hoger lag 😕
- hij wil ook liever 1 embryo tp ipv 2 zodat dat eentje meer kans heeft. Wat deden jullie met overige embryo’s? Kunnen we deze dan toch invriezen?
- kostprijs 4000 euro (maar blijkbaar verschilt dit van arts tot arts als ik het hier zo lees?)

We gingen pas recent op gesprek rond ECD, dus nu rijzen er veel vragen 😅

Heel erg bedankt voor alle reacties!

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Eiceldonatie Jette

Bericht door mich75 » 21 december 2021, 8:58

Ik heb enkel met ervaring met dr De Brucker in Jette, hij doet ook verse ECD maar dan via zijn privépraktijk in samenwerking met Jette.

-prijs €5000
-gegarandeerd minimum 6 eicellen
-tp van 1 of 2 embryo's is in samenspraak met de dr
-85% kans op een kindje

Ik had 11 embryo's, allemaal ingevroren, deze werden per 2 teruggeplaatst, hiervan hebben we een tweeling van 2,5j en ben ik nu 34w zwanger van een dochter.

Ook hebben we nog 3 cryo's.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Maria91
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 december 2021, 20:31

Re: Eiceldonatie Jette

Bericht door Maria91 » 21 december 2021, 12:56

Dag Mich75,

Bedankt voor je reactie!

Dus men spreekt van verse ecd als de eicellen meteen bevrucht worden in het labo (zelfs al gaan de embryo’s nadien de vriezer in)?

Het is niet zo dat er 1 embryo bij jou meteen is teruggeplaatst? Ze zijn eerst allemaal ingevroren om later te plaatsen…

Betaal je dan opnieuw 5000 euro of minder gezien de embryo’s reeds aanwezig zijn?

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Eiceldonatie Jette

Bericht door mich75 » 21 december 2021, 14:09

Het is zoals jij zegt, verse ecd zijn verse eicellen die meteen bevrucht worden.
Er zijn artsen die wel een verse tp doen, bij mij kon dit eventueel ook, maar dan moet je zorgen dat je gelijk loopt met de donor.
Op het moment dat ik met medicatie zou moeten starten was nog niet bekend wanneer mijn donor kon starten en kon het zijn dat ik vrij lang Progynova moest nemen wat dan mogelijk een negatieve invloed kon hebben, dus gekozen om alles in te vriezen.

Ik heb €5000 betaald + €1600 voor de labokosten omdat mijn 6 terugbetaalde pogingen op waren.

Om de cryo's terug te plaatsen zijn de kosten hetzelfde als bij eigen eicellen, ik denk ergens tussen de €100 en €300.

Dus voor die €5000 (+€1600) hebben wij binnenkort 3 kindjes en nog 3 kansen in de vriezer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten