Even frisse blikken nodig ivm ECD

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Zoef
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2020, 8:56

Even frisse blikken nodig ivm ECD

Bericht door Zoef » 19 maart 2022, 15:56

Hey iedereen,

Na 2 x ECD weet ik het even niet meer.
Ik ben bij Dokter Platteau en zijn vrouw.
Mijn 1ste eiceldonatie liep helemaal in het honderd.
9 eicellen van donor en ik was al voorzichtig blij. Er was 1 teruggeplaatst van niet geweldige kwaliteit. De anderen deden het ook niet goed. Na een paar dagen kreeg ik telefoon dat er geen werden ingevroren. Dus geen echte kansen voor mij.

Van dokter Platteau kreeg ik eicellen gratis als dit kon.
Ik had, na wat gekke communicatie, 2 gekregen. Deze zijn teruggeplaatst, maar negatief. Eentje was, na ontdooien oke, ander minder. Deze telt ook als beurt vd terugbetaling CM, alleen spermadonor moest ik betalen.

Dus dat is eiceldonatie nummer 2. Is ook mijn 5de poging ivm terugplaatsing. Daarvoor 3x ivf.

Ik ben nu aan t twijfelen... doe ik het nog eens of niet. En blijf ik bij deze dokter? Hij werkt nu samen met Jan Palfijn labo. Alle terugplaatsingen gebeuren ook daar.

Het is en blijft veel geld, zeker als je weet dat eerst ECD geen van goede kwaliteit was en je eindigt met niks. 2de ECD mag ik blij zijn met de geste van hen. Maar, en dat klinkt zo ruw, beetje teleurgesteld met maar 2... .

De wens is groot, maar ik ben ook alleen.

Iemand raad, tips, ervaringen,..
Heb het zelf op t moment emotioneel zeer moeilijk en frisse blikken kunnen helpen.

Heb al wel een mail gestuurd naar dokter DB, maar nog geen antwoord.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Even frisse blikken nodig ivm ECD

Bericht door mich75 » 19 maart 2022, 17:21

Ik denk dat je beter kan bellen naar DB en een afspraak maken. Via mail kan het soms lang duren of komt er zelfs geen antwoord.

De communicatie verloopt soms wat stroef, maar hij haalt wel goede resultaten.
Hij werkt samen met Jette en die hun labo is toch wel beter dan dat van Jan Palfijn.

Wij hebben ondertussen 3 kindjes via ECD en nog 3 cryo's over, allemaal van 1 poging.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Zoef
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2020, 8:56

Re: Even frisse blikken nodig ivm ECD

Bericht door Zoef » 19 maart 2022, 19:32

Bedankt, normaal haalt dokter Platteau ook goede resultaten. Ik.heb van hem ook altijd positieve verhalen gelezen, maar nu wil ik.alles wel wat afwegen.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Even frisse blikken nodig ivm ECD

Bericht door mich75 » 19 maart 2022, 22:02

Ik heb ook veel succesverhalen gelezen over dr Plateau , maar de laatste jaren ook wel verhalen zoals bij jou.

Ik wist ook niet dat hij nu met Jan Palfijn samenwerkt, vroeger was dat met Jette.

Succes in ieder geval en hopelijk wordt jouw kinderwens vervuld met die laatste terugbetaalde poging.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten