Wat als eiceldonatie steeds mislukt?

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
hgl
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 maart 2022, 15:58

Wat als eiceldonatie steeds mislukt?

Bericht door hgl » 31 maart 2022, 16:14

Hallo,

Wij zijn uiteindelijk voor eiceldonatie gegaan omdat ik een vervroegde menupauze zit.
Het is al een lange weg geweest. We hebben uiteindelijk 5 terugplaatsingen gehad in Spanje via het IVI centrum in Valencia.
De eerste keer was het gelukt, maar is het na 6 weken uitgedraaid in een miskraam.
We hebben dan de medicatie aangepast en zijn een paar maanden later teruggegaan. Toen was het helemaal niet gelukt.
De derde keer heb ik eerst 3 maanden decapeptyl gehad en een MRI voor we zijn gegaan. Alles zag er goed uit, maar ook deze keer was het eerst gelukt, maar tijdens de 5de week kreeg ik weer een bloeding en weer een miskraam.
De vierde keer hebben we de medicatie terug aangepast, maar ook deze keer geen succes.
Vorig jaar hebben we dan beslist dat we het nog 1 keer gingen proberen. Ik heb eerst een PRP behandeling gehad bij het Life centrum in Leuven. Dit zou de groei van het embryo bevorderen.
Wij met volle moed terug naar Spanje en we kregen het nieuws dat het gelukt was. 5 dagen later kreeg ik weer een bloeding, op de spoedafdeling hebben ze dan een echo gedaan. Er was geen vruchtzakje te zien, dus ik kreeg de raad om nog niet te stoppen met de medicatie en 2 dagen later terug te komen voor een echo. Op deze echo was wel een vruchtzakje te zien, maar de vorm was niet zo mooi. Dus we mochten voorzichtig positief zijn. Ik had ondertussen nog af en toe bloedverlies, dus ik moest iedere week op controle. Bij de volgende controle zagen we dat het gegroeid was, maar te klein was voor het aantal weken dat ik zwanger was. Een week later konden we het hartje horen, maar de groei bleef 5 dagen achter zitten. Volgens de gynaecoloog kon dit wijzen op een late innesteling en kon het nog goed komen.
Zo ging het verder toe de 11de week, toen zagen we dat het hartje was gestopt en moest er een curettage uitgevoerd worden.
Ze hebben het vruchtje in het labo onderzocht en er was genetisch niets mis mee, wat dan doet vermoeden dat er iets mis is met mijn baarmoeder. Maar wat is er dan mis? En kan je daar iets aan doen? Op die vragen krijg ik geen antwoord.
Aangezien we beslist hadden dat dit onze laatste keer was, heb ik het zeer moeilijk om te aanvaarden dat ik nooit geen kinderen zal hebben en kan ik het niet laten om op fora zoals deze ervaringen te zoeken.
Ik las over Dr. Debruker in Halle, maar ik twijfel of ik een tweede opinie zou nemen. Ik weet het allemaal niet goed. Het aanvaarden lijkt zo moeilijk, alles opnieuw opstarten via een andere weg lijkt dit ook.
Heeft er iemand een gelijkaardige ervaring gehad?

Hoopvol71
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 september 2021, 20:30

Re: Wat als eiceldonatie steeds mislukt?

Bericht door Hoopvol71 » 31 maart 2022, 19:46

Beste hgl,
6 jaar geleden heb ik het decapeptyl schema (3x i.m. een injectie), met daarna een operatieve correctie van een T-baarmoeder ( door dr. Campo).Ik had adenomyose. 2de tp bij ivi Valencia toen gelukt.
Daarna 6 jaar lang geprobeerd voor een brusje. Pakweg 17 tp's gehad, zonder resultaat.

Ondertussen was ik bijna 50 jaar en kreeg advies om te stoppen en me er bij neer te leggen. Dat heb ik geprobeerd maar het bleef zo knagen.
Vorig jaar dan toch nog een volledige ecd gedaan bij Tambre. 6 maanden decapeptyl en ook een prp bij Life Expert CentreLeuven. En wat ik nooit meer had verwacht was dat de 1ste tp raak was. Ben nu 32 weken zwanger.

Is er bij jou ook sprake van adenomyose? Zo ja, misschien ook een operatieve correctie opperen bij Life Expert Centre? Ik heb veel vertrouwen in dr. Campo, maar besef ook dat er een portie geluk bij komt kijken.
Ik ben dus niet veranderd van arts, maar wel van kliniek. En niet omdat ik geen vertrouwen meer had in ivi, maar omdat Tambre nog terugplaatsingen deed tot 51 jaar. Bij ivi tot 50 jaar.

Groetjes Hoopvol71

hgl
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 maart 2022, 15:58

Re: Wat als eiceldonatie steeds mislukt?

Bericht door hgl » 1 april 2022, 9:56

Hallo,

Ik heb voor ons traject een operatie gehad door dr. Campo omdat de vorm van mijn baarmoeder niet goed was.

Hoe heb je dat volgehouden om zoveel terugplaatsingen te doen. Ik heb het emotioneel heel moeilijk na 3 miskramen. Vooral de laatste was zwaar en nu worstel ik met het feit dat ik me zou moeten neerleggen bij een leven zonder kinderen.

Dank je wel voor je reactie.

Groetjes

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Wat als eiceldonatie steeds mislukt?

Bericht door mich75 » 1 april 2022, 11:13

Dag hgl,

Je zit met heel wat onbeantwoorde vragen en sommige zijn niet te beantwoorden.

Het probleem kan aan jouw baarmoeder of bms liggen, ik veronderstel dat er wel een probleem is aangezien je toch al een kuur met decaoeptyl hebt gehad, maar of dat dit de oorzaak is van het mislukken? Misschien, maar misschien helemaal niet omdat je toch al behandelingen hebt gehad om het te verhelpen.

Het kan ook aan de eicellen liggen. Toen wij 8j geleden te horen kregen dat we moesten overschakelen op ecd heb ik veel opgezocht en gelezen. De beste optie was Spanje, geen wachttijden en hoge slaagkansen.
Die hoge slaagkansen kwamen vooral doordat het verse ecd was, ondertussen werken ze al veel meer met ingevroren eicellen waarbij de kwaliteit toch lager ligt.
Ook zijn de donoren daar doorgaans een pak jonger, vaak studentes, maar zij kunnen ook problemen hebben die helemaal niet gekend zijn. In België moet in principe je kinderwens vervuld zijn, dus zijn de donoren ouder, maar weet je wel dat de eicellen tot kinderen kunnen leiden.

Dan is er nog het zaad waar eventueel een probleem kan zijn.

Ik weet niet of je pogingen allemaal met dezelfde donor waren, indien wel dan kan een andere donor misschien wel lukken.

Na het nieuws van de ecd zijn we toch blijven verder doen met eigen materiaal, uiteindelijk na de overstap naar Jette is het gelukt en hebben we een dochter gekregen.
Dan voor een brusje geprobeerd, maar onze terugbetaalde pogingen waren op en ik was 43 en geen brusje was voor mij geen optie. Dus ik ben dan naar dr De Brucker gegaan voor ecd. We hadden 11 cryo's, hiervan hebben we 3 kindjes en nog 3 cryo's.

Dr DB werkt samen met Jette dat een toplabo heeft.

Waar je ook rekening mee moet houden dan een tp ongeveer 35% kans heeft op slagen en dat een negatieve uitslag of mk er zeker kan bij horen.

Bij mij zijn er 19 embryo's teruggeplaatst, maar dus wel 4 kindjes, ook een mk en biochemische zwangerschap.

Er is een topic ovet dr DB en daar kan je zien dat iedereen blijvend zwanger is na de 1e of 2e tp en vaak nog cryo's heeft voor een brusje.

Als je nog vragen hebt mag je me gerust een privébericht sturen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

hgl
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 maart 2022, 15:58

Re: Wat als eiceldonatie steeds mislukt?

Bericht door hgl » 1 april 2022, 19:50

Hallo,

Dank je wel voor je reactie. Ik ben nieuw op het forum en zie niet direct hoe ik je een persoonlijk bericht kan sturen, want ik heb nog een aantal vragen…

Groetjes

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Wat als eiceldonatie steeds mislukt?

Bericht door mich75 » 1 april 2022, 20:04

hgl schreef:
1 april 2022, 19:50
Hallo,

Dank je wel voor je reactie. Ik ben nieuw op het forum en zie niet direct hoe ik je een persoonlijk bericht kan sturen, want ik heb nog een aantal vragen…

Groetjes
Ik heb jou een pb gestuurd, dit zie je als je op 'privéberichten' klikt, je kan dan gewoon antwoorden en dan komt het wel in orde.

Bibela8
Berichten: 1
Lid geworden op: 6 april 2023, 9:53

Re: Wat als eiceldonatie steeds mislukt?

Bericht door Bibela8 » 6 april 2023, 10:06

Beste Hgl,

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij en ben erg benieuwd welke stappen je inmiddels hebt ondernomen.
Zou je met mij het gesprek willen aangaan via een chat? Ben alleen nieuw op dit forum dus moet nog even uitzoeken hoe en wat. Hopelijk sta je hier open voor.

Groetjes bibela

irenadoherty
Berichten: 1
Lid geworden op: 7 september 2023, 4:33

Re: Wat als eiceldonatie steeds mislukt?

Bericht door irenadoherty » 7 september 2023, 4:37

Een vriendin van mij is ook afhankelijk van een eiceldonor. Helaas zijn de twee plaatsingen via de eicelbank op niks uitgelopen en ze kan geen eigen donor vinden..

mikasa
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 oktober 2023, 10:40

Re: Wat als eiceldonatie steeds mislukt?

Bericht door mikasa » 10 oktober 2023, 10:46

Het is een moedige en moedige beslissing om aan deze uitdagende reis naar het ouderschap te beginnen. fnf

clac
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 november 2023, 21:39

Re: Wat als eiceldonatie steeds mislukt?

Bericht door clac » 26 november 2023, 22:11

Goeiedag
Ik vond deze titel de beste om even te reageren, ons eigen 'traject' te schetsen en jullie raad te vragen.

Ik lees hier namelijk dat niet bij iedereen ecd leidt tot een kindje, hoewel het voor iedereen hier wellicht de laatste of enige optie is 😥.

Ook bij ons was eiceldonatie de enige optie, ik kreeg als tiener nooit m'n menstruatie, werd toen maar matig onderzocht maar kreeg voorschrift voor de pil mee. Pas iets voorbij de 30 partner gevonden met wie ik kinderen wou en enkele jaren later, na enkele bezoekjes in het ziekenhuis, snel duidelijk dat ecd enige optie was. Ik heb dus prematuur ovarieel falen, nr m'n eigen gevoel hebben die gewoon nooit gewerkt...
In 'ons' ziekenhuis (UZ Leuven) zou wachttijd erg lang zijn, werden doorgestuurd naar een kliniek in Spanje. Zelf verder research gedaan, en bij dr. De Brucker terecht gekomen. Een goeie 2 weken na onze beslissing om met hem te werken, had hij al een donor gevonden en een kleine maand later hadden we de eerste terugplaatsing. Helaas negatief, maar de 3e terugplaatsing is wel gelukt (begin nov. 2020). Begin juli 2021 is dan ons dochtertje geboren! We hadden nog 3 cryo's, om te proberen voor een 2e kindje. We hadden hier eerlijk gezegd goede hoop in, eerste keer was al bij al vlot gegaan, de zwangerschap ook en de stress was kleiner omdat we wisten dat het kon lukken.

Zomer 2022 zijn we dan opnieuw beginnen proberen. De 3 resterende cryo's leidden allemaal tot een negatieve test. Donor was bereid om opnieuw te doneren, erg dankbaar voor nog steeds. Dit leidde in maart van dit jaar tot 5 nieuwe embryo's, ondertussen zijn ze allemaal gebruikt. 1 x een negatief resultaat, 2x een heel lage maar dus wel positieve HCG die bij 2e of 3e bloedname niet (meer) verdubbeld was (1 van deze keren plaatsten we 2 embryo's terug), de laatste keer geen terugplaatsing want na ontdooien deelde embryo niet goed verder.
Met deze resultaten twijfelen we nu aan de kwaliteit van de embryo's (met zaad van m'n vriend zou niets mis zijn).
En durven we dus nog geloven dat het wel zou kunnen lukken met andere embryo's. Ik heb me ondertussen al binnenstebuiten laten keren dit jaar: hysteroscopie met biopsie endometrium, MRI-scan om ademnomyose uit te sluiten, geen niche na keizersnede, tweede opinie bij life Leuven. Niets te vinden. Verder reageer ik goed op de medicatie, al is de progestérone wel verhoogd voor de laatste pogingen (hoewel m'n waardes niet echt te laag waren).

We moeten nu beslissen of we nog verder willen proberen, met zelfde of andere donor. Ik kan de hoop op een tweede kindje nog niet opgeven, al was het voorbije jaar zwaar.

Voor wie nog geen kindje heeft, heel veel goeie moed in dit hele traject! Ik leef mee met jullie en hoop dat mijn bericht niet zorgt voor onbegrip en boosheid bij jullie, omdat wij natuurlijk al wel een kindje hebben.

Wat ik wel graag wil vragen, is of er iemand raad heeft voor ons, hoe kunnen we bijvoorbeeld kwaliteit van eicellen donor bevragen (we mogen niet zo veel weten want anoniem), kan ik zelf toch nog iets doen, zien jullie kans van slagen met nieuwe donor ... ?
Hartelijk dank alvast!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten