eiceldonoren

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
broedkip
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2007, 2:55

eiceldonoren

Bericht door broedkip » 20 mei 2007, 3:14

Hallo,

Mijn zus is sinds zo'n 9 jaar in de overgang en al lang ah proberen om een kindje te krijgen... Ik ben zelf bekend met pcos, maar na enkele jaren hebben wij nu een prachtdochter van 2 en een half, sem. Na de bevalling bleek dat het pcos minder duidelijk aanwezig was en zijn we met z'n vieren om de tafel gaan zitten voor eiceldonatie voor mijn zus. Het duurde lang voordat alle gesprekken met psychologen, goedkeuring van de ethische commissie ed achter de rug waren... In februari zijn we met de eerste ivf gestart. Een zware maar bijzondere periode! Elk positief gebeuren was een overwinning!
-ik reageerde op de medicatie
-slijmvlies van mijn zus groeide goed
-10 follikels
-7 bevrucht
-2 teruggeplaatst
-uiteindelijk 1 bevruchte eicel ingevroren

de eerste terugplaatsing is helaas mislukt en de ontdooiing van "frigo"is misgegaan...

Hoe moeilijk om hieraan niets te kunnen doen! Hoe oneerlijk dat zelfs de 2e terugplaatsing niet eens kon plaatsvinden door het misgaan van het ontdooien!!

Ben momenteel weer bezig met de decapeptyl... dit word de 2e en laatste ivf/eiceldonatie. Hoop zo dat ik tante mag worden!!! Ik vind nergens ervaringen van mensen die dit voor een zus of vriendin hebben gedaaan terwijl er toch voldoende mensen zijn die dit al achter de rug hebben. Ik weet zeker dat ik bij een eventuele zwangerschap het kindje ECHT als het kind van mijn zus ga zien maar heb daarnaast soms toch moeite met de situatie, zoals je hormonen die opspelen, mijn lieve man die ook wat last heeft van mijn hormoontjes..haha, maar ook praktische zaken als opvang van mijn dochter tijdens de vele ziekenhuis bezoeken en de reistijd heen en terug.....tja, hoop dat er iemand wat ervaringen met me wil delen... Ook als ze niet tot zwangerschap hebben geleid! Ondanks dat ik het gevoel heb dat onze dochter een wonder was en dat mijn gezin compleet is... stel je voor dat ik ooit toch een tweede wil en mag krijgen hoe vertel je dat je kinderloze zus???
liefs ik

lyke
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 februari 2007, 17:24

Bericht door lyke » 20 mei 2007, 18:18

hoi,
ik kan je niet helpen want ik ben niet bekend met donatie. maar ik wil je gewoon een hele dikke knuffel geven omdat je zoiets mooi voor je zus wil doen!!!

zelf heb ik een kindje na ivf(ik pco en man verminderd vruchtbaar). mijn zus staat op bevallen van haar 4de. toen ze zwanger werd van haar 3de wisten wij dat het heel erg moeilijk ging worden. het blijde nieuws van haar zwangerschap(na 1maand pilvrij) werd dan ook verteld met tranen alom zowel bij haar als bij mij.toen ik uiteindelijk wonder boven wonder spontaan zwanger(9w van een tweeling) was liep het mis op de verjaardag van haar 2de(mijn metekindje), een feestje in mineur dus.1week later verteld miun schoonzus(die oook aangewezen was op ivf) dat ze spontaan zwanger is.ik kreeg een curretage en 6dagen later is ze bevallen van haar 3de. ik heb heel erg veel gehuild en ben zelfs één maal de kamer in het zkh moeten buiten gaan omdat ik daar begon te huilen.verleden jaar wilde ze een 4de en na 1maand weeral was het terug prijs en ook al was ik hoogzwanger dat blijft pijn doen dat ik in die tijd dat zij er 2 kinderen bij heeft ik er met veel moeite ééntje had.
maar ze heeft me de ruimte gegeven toen. nu daarentegen denkt ze dat al het verdriet over is(zowel de miskraam als de behandelingen).ze maakt zelfs "grapjes" over mijn man zijn verminderde vruchtbaarheid.zoiets doet pijn.zij denkt en vindt dat onze jongen het allemaal goed maakt.en ergens is dat ook zo, maar de weg ernaar toe blijft zwaar en onze tweeling blijft in mijn hart.
ik hoop dat jou zus het geluk van een kindje te hebben mag ervaren.en dat jij haar de ruimte geeft en vooral luistert naar wat ze vertelt ook na de hopelijk succesvolle behandeling.

liefs lyke

broedkip
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2007, 2:55

thanx

Bericht door broedkip » 20 mei 2007, 23:41

Hallo Lyke,

bednkt voor je lieve en zo ware reactie!! Toch prettig om ervaringen te delen... zonder dat het al te zweverig word!! Iemand die geen moeiteheeft (gehad) om een kindje te krijgen voelt mi niet wat het eigenlijk betekend... Ik moet zelf wel bekennen dat ik de jaren van dokteren snel voelde afzwakken toen ik eenmaal zwanger was! Denk ook niet dat ik oooit nog eens zoooo ongelukkig zal worden als de wens om toch ooit voor een tweede wonder te gaan niet op een succes zou uitdraaien..ik heb immers al een wonder, toch?!
liefs ik

lyke
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 februari 2007, 17:24

Bericht door lyke » 25 mei 2007, 10:43

eej broedkip(wat een nick hihi)

en hoe groeien de eitjes daar? al oog op een pu? en hoe zit het met de gemoedstoestand van je zus? zij zal ook wel zenuwen hebben zeker? ik vroeg me eigenlijk af: gaat ze niet mee met jou naar het zkh soms?
oeps nu kom ik we nieuswgierig over.

om even op je bericht te reageren:wij hebben een aantal keer clomid en pregnyl gedaan en dat vond ik erg zwaar.de ivf heb ik niet als zwaar ervaren eigenlijk waarschijnlijk ook omdat het na 1 poging gelukt is(de wachtweken wel natuurlijk) het was wel even stressen want van de 14 embryo's bleef er maar 1 over.
dat wat je zegt over een 2de. wij hebben de 6de juni opnieuw een afspraak en ik zou gewoon willen dat iemand met ne glazen bol langs hier komt en zegt:ja het gaat u lukken of :neen sorry. ik zou het niet erg vinden moest onze kapoen "alleen" blijven maar ik zou het wel erg vinden dat ik jaren verspeel aan het proberen voor een 2de. ik ben wat bang dat onze jongen hier last van ondervindt, het stoppen met de borstvoeding vind ik nu al zo erg.

hopelijk reageert er nog iemand die hetzelfde heeft meegemaakt dan jullie zodat je wat ervaringen kan delen.

lyke

broedkip
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2007, 2:55

Bericht door broedkip » 26 mei 2007, 4:26

He lyke!!

Leuk om zo wat te kletsen! Ja, mijn zus gaat telkens mee en bij de vorige punctie was ook mijn schoonbroer aanwezig... hebben we lang over gedacht maar vonden het allen prettig zo! Deze cycllus valt me wel zwaarder als de vorige, ikk heb veel meer opvliegers en menstrueerde heftiger! Ze zagen bij de startecho na 2 weken decapeptyl dat we konden starten maar ze zagen ook een polliep in de baarmoeder...ivf zou net als de vorige keer voor onszelf niet kunnen! Maar voor broedkip spelen is wel optie, dus, daar gaan we voor! Waarschijnlijk week 23 punctie, schiet al op... wel dit keer hogere dosering puregon, 200 ipv 150. Ik vond de clomid toendertijd voor onszelf erg vervelend, geestelijk uitputtend, maar lichamelijk minder zwaar! Wat je schrijft over een tweede is zoooo waar! Maar als je het zelf echt wil moet je ervoor gaan, je kindje zal het ook aanvoelen als je van binnen nog onrustig bent omdat je gezin nog niet compleet voelt, toch? De reden bij ons is in eerste instantie ook voornamelijk geweest dat ik nog zo intens van ons wonder wilde genieten... nu is het ook zo praktisch met 1 peuter van 2 en een half. ik denk dat je als vrouw lang blijft twijfelen of je nog wel een kindje wil, dat zit er nou eenmaal in! Succes en wie weet tot gauw!
liefs ik :wink:

lyke
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 februari 2007, 17:24

Bericht door lyke » 26 mei 2007, 17:42

hoi(snel hé?),

goh ja is leuk zo "tateren" hé. als we ons ei maar kwijt kunnen (of meerdere eitjes :)). en ondertussen zien andere lezers weer dat er hier een nieuw berichtje staat en misschien komt er dan ook wel eens een ervaringsgenootje piepen.

"gezellige boel" die pu bij jullie dan. heb je daar ook niet verschrikkelijk veel pijn van? bij mij werkte de verdoving absoluut niet en ze hebben dan nog moeten wringen en doen omdat de meeste follikels op de rand lagen, pff niet prettig. moet ook niet makkelijk voor je zijn, je ligt daar dan zo kwetsbaar maar het is dan ook een bijzonder gebeuren.
tjah die opvliegers, kun je niet veel aan doen hé. hopelijk kan je man jou grillen nog even aan.
zeg, zo'n poliep in de baarmoeder wat is dat juist? je hebt het nogal gehad?
dat ze dosis puregon verhoogt hebben heeft dat dan een speciale reden?je had toch 10 follikels is toch een ideaal getal niet? ik had er over de 20, iets teveel dus(ik gebruikte menopur).
ik voel me de laatste 2dagen echt niet goed. de keuze om te starten voor een 2de verscheurd me. ik wil de borstvoeding niet opgeven om jaren te doktoren maar voor een 2de kindje.waar zitten al die mensen met hun glazen bollen????pfff wat een mens al niet lijden kan.
Ik las je eerste berichtje nog eens.Sem wat een mooie naam voor je dochtertje. Als je een opvangprobleem hebt zou ik zeggen ik pas wel op haar. maar ja zo'n vreemde die op je kindje past das natuurlijk ook niet fijn hé.is er nieman in je omgeving die op haar kan passen,oma ofzo? of zijn zij niet op de hoogte van de donatie, kan me voorstellen dat je dat niet aan de grote klok hangt.

liefs lyke

broedkip
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2007, 2:55

Bericht door broedkip » 1 juni 2007, 19:44

he lyke,

Lief van je...dat oppassen! Maar heb lieve mas en schoonmama die graag oppassen, maar voel me daar vaak bezwaard over! bovendien zijn ze in juni allemaal op vakantie, dat komt wat slecht uit nu! De extra dosis puregon doet tot nog toe niet echt zijn werk... had vandaag echo: 7 links en 2 rechts... waarschijnlijk woensdag 6 juni punctie!! Overigens weet vrijwel iedereen van de donatie, maakt het minder gecompliceerd... De poliep die ze vorige keer zagen was nu kleiner... ik krijg na de ivf nog een echo en dan kijken ze verder, zou in ieder geval geen kwaad kunnen, dus dat steld gerust! :D
Waarom voel je je zo schuldig om te stoppen met borstvoeding? Je hebt het toch al een hele tijd gedaan!! Je hebt je kindje de beste start gegeven, je mag dan ook wel aan jezelf denken!! En door jullie wonder zul je wellicht ook meer berusten in de situatie die er op jullie afkomt als je voor een tweede gaat! Je hebt tenslotte al een kind, dat geeft wat rust, denk ik... althans zo zou ik het zelf ervaren! Heb je trouwens een jochie of een meid, en hoe oud? Liefs, ik... mijn naam is trouwens nancy, nance voor bekenden!! Sorr, ben altijd wat afwachtend met dat soort dingen!

lyke
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 februari 2007, 17:24

Bericht door lyke » 1 juni 2007, 23:02

hoi nancy,

ik heet eigenlijk lilly, lyke is ook maar een nick hoor.och ja dat oppassen is fijn dat je mams en schoonma dat voor jou (en je zus) willen doen. missch kan je ze eens extra in de watten leggen met moederdag hé.
9follikels lijkt me toch een mooi getal, niet? ik dacht dat 7eicellen het beste gemiddelde waren?
woensdag wordt dan een belangrijke dag voor veel mensen. voor jou en je zus en ook voor mij. we hebben dan een nieuwe afspraak in leuven om te bespreken wanneer we terug kunnen starten voor een broer of zus.
spannend toch.
die poliep wat is dat nou toch?
ik voel me echt schuldig en ook nog niet klaar om te stoppen met de borstvoeding. heb het gevoel dta ik iets moet opgeven en daar staat missch niets tegenover. moest ik "terug" snel zwanger zijn dan zou het nog gaan maar als ik eraan denk dat het missch niet meer lukt dan vind ik het erg dat ik gestopt ben met borstvoeden voor niks eigenlijk.
ik weet het niet we zullen woensdag zien. want heb voor het eerst sinds de geboorte mijn regels gehad,wel maar 2dagen maar missch zijn mijn hormonen terug in zijn plats aant vallen en dat is niet anders dan positief nieuws hé. ik denk ook wel dat onze kapoen de schok van het mogelijk niet lukken van de behandeling zal opvangen. ik kan wel zeggen"ach k heb er al één" maar of ik dat op die moment ga denken dat weet ik niet.
Ik heb een zoontje. hij is van 23/11/06 nog redelijk "vers" :) dus. Zijn naam is Naut. moest je hem willen bewonderen: http://tantelilly1985.spaces.live.com.

liefs lilly

broedkip
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2007, 2:55

Bericht door broedkip » 13 juni 2007, 21:04

He daar...
Sorry voor lange tussenpauze... Heb een drukke tijd gehad. Vorige week vrijdag is de punctie geweest, bijna niet door kunnen gaan door overstimulatie.... Ik had 24 follikels, en dat merkte ik ook, haha! Er bleken 11 eicellen in tezitten en daarvan zijn er 8 bevrucht!!! 1 is maandag teruggeplaats en de rest horen we nog, hoop dat er (enkele???!!!) ingevroren kan worden!

mijn zus is de terugplaatsing erg meegevallen maar mijn punctie viel me zwaar tegen, niet te vergelijken met vorige keer! Tranen liepen me over de wangen, stom, he?! Vooral de eerste twee dagen na de punctie had ik veel pijn en kon nauwelijks lopen of zitten, mijn buik werd erg dik en ban in weekend nog voor echo geweest! Bleek veel vocht te zitten maar zolang ik plaste ne het uit kon houden konden ze weinig doen... Pas vanaf vandaag voel ik me weer redelijk! Mijn zus voelde zich erg schuldig en dat zorgde er natuurlijk voor dat ik me rot voelde over haar zorgen! Tja, liefde is, he???!!! Ach, voor mij zit het erop nu het lange wachten!!!
Hou je op de hoogte,


liefs nance :wink:

lyke
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 februari 2007, 17:24

Bericht door lyke » 19 juni 2007, 10:33

dacht het wel hoor dat je het druk had en dan de punctie enzo...

hier was de punctie verleden jaar overigens ook een ramp. ook om en bij de 25 follikels dacht ik. en idd ook tranen(is niet stom hoor), de verdoving had absoluut zijn werk niet gedaan :evil: en de eitjes zaten allemaal op de rand van de eierstok. ik zou zogezegd in een roesje zitten maar was klaarwakker. :roll:
maar heee zeg 11 eitjes das super!!!! laat iets weten wat ze gisteren gezegd hebben. waarom hebben ze niet gewacht tot dag5 om terug te plaatsen? er waren toch 8 embryo's? ik had er 14 en ze hebben daarom pas op dag 5 teruggeplaatst zodat ze "de mooiste" konden nemen. heb spijtig genoeg geen cryo's. niet om je bang te maken.
ik hoop echt dat er enkele diepvriesmannekes bijzitten :wink: !!! zo is er nog wat reserve hé.

overstimulatie is wel niet fijn hé. pfff ik had maar een lichte en heb tot 9w zwangerschap last gehad vooral echo's deden pijn omdat ze zo moesten wroeten omdat mijn eierstokken nog zo gezwollen waren. durf dus niet zeggen of het vlug gaat over gaan bij jou.
dat je zus zich schuldig voelt is eigenlijk "normaal" hé. en dat jij je daar dan weer schuldig om voelt tja, het ligt ook niet simpel hé. maar gevoelens kun je niet veranderen hoogstens de manier waarop je ermee omgaat en dan nog soms neemt het de overhand. hoe is het nu trouwens met die poliep???

ik ben nog steeds volle bak aant borstvoeden. na de zomer overweeg ik (opnieuw) om te stoppen. vind het nu gewoon zo handig hé. met dat warme weer zeg je al snel: kom we zijn weg. en als ik dan nog eens aan flesjes ed moet denken dan ga ik het nog negatiever bekijken. heb er momenteel rust in gevonden dat we nog even wachten maar dat kan morgen alweer anders zijn.

ik hop echt dat ik hier over een goede anderhlave week goed nieuws mag lezen. jullie verdienen wel een opsteker!

liefs lilly

lyke
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 februari 2007, 17:24

Bericht door lyke » 27 juni 2007, 21:28

en? ik duim!!
groetjes lilly

broedkip
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2007, 2:55

Bericht door broedkip » 30 juni 2007, 5:34

he lyke...
helaas, negatieve test!!! Wel nog 2 keer 2 in een rietje ingevroren, dus we proberen positief te blijven. Toch ook wel erg moeilijk, lijkt steeds meer erop te lijken dat het niet wil gaan lukken....
snif... :cry:
bedankt voor je meeleven
liefs nance :wink:

lyke
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 februari 2007, 17:24

Bericht door lyke » 4 juli 2007, 22:01

ah dorie toch hé. ik had nog zo gehoopt voor jullie. dan heeft ze nog 2 kansen dus met de cryo's. is toch iets hé.

en nu tussenpauze of gaat ze direct voor de volgende poging met de cryo's???

broedkip
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2007, 2:55

Bericht door broedkip » 17 september 2007, 18:58

he Lyke!!


MIJN ZUS IS ZWANGER!!!!Tja, ongelooflijk maar waar, de laatste cryo, 2 bevruchte eicellen, zijn blijven zitten! Pas heel pril, 5 en eenhalve week, maar toch, zover zijn we nog niet geweest.... Ik heb zelf ook hele dag door het huis gestuiterd!!!! Nu jij! succes, liefs nance

lyke
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 februari 2007, 17:24

Bericht door lyke » 19 september 2007, 10:30

woehoe!!!! das super. kwam hier elke week nog eens piepen om te kijken of er nieuws was. echt geweldig!

wij moeten volgende week op bespreking, al de onderzoeken zijn vorige week afgerond dus ik hoop dat we vlug mogen starten.

een dikke proficiat voor de mama in spé en voor de tante natuurlijk!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast