1e kindje met eigen Materiaal en 2e met eiceldonor?

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
barbara83
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 februari 2024, 10:17

1e kindje met eigen Materiaal en 2e met eiceldonor?

Bericht door barbara83 » 19 februari 2024, 10:26

Hallo lieve ooievaar-zoekers, ik zit met een groot dilemma. Mijn eicelreserve is superlaag en na 7 IVF mislukte IVF pogingen werd ons aangeraden naar donoreicellen te kijken. We hebben al 1 kindje van 3 en ik blijf me afvragen of ik het fair vind, naar het 2e kindje toe, als de eerste volledig met eigen materiaal werd verwekt en de 2de mbv donoreicellen. Gaat de 2e zich dan 100% deel voelen van ons gezin? Gaan ze mekaar daarvoor niet pesten? Ik wil nog supergraag een 2e kindje maar wil ook het beste voor iedereen. Ik zou het heel erg vinden, moest daardoor het 2e kindje in een grote identiteitscrisis belanden…
Eigenlijk willen we ook enkel gaan voor anonieme eiceldonatie, omdat vooral mijn man er het anders een beetje moeilijk mee heeft…
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie hierover denken en/of iemand er misschien al ervaring mee heeft?
Erg bedankt alvast!

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 1e kindje met eigen Materiaal en 2e met eiceldonor?

Bericht door mich75 » 19 februari 2024, 12:18

Wij hebben 1 kindje met eigen eicel en 3 via ecd.

Voor ons zijn de kindjes allemaal gelijk, de meisjes lijken ook wel op elkaar.

Bij ons is het anonieme ecd, we zouden niet anders willen.

Als je meet info wil mag je altijd een pb sturen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

barbara83
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 februari 2024, 10:17

Re: 1e kindje met eigen Materiaal en 2e met eiceldonor?

Bericht door barbara83 » 19 februari 2024, 15:50

Dank je wel, Mich! Heb net even een pm gestuurd.
Jouw verhaal is mooi om te lezen.

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 1e kindje met eigen Materiaal en 2e met eiceldonor?

Bericht door mich75 » 19 februari 2024, 17:07

Ik heb geen pm gekregen.

barbara83
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 februari 2024, 10:17

Re: 1e kindje met eigen Materiaal en 2e met eiceldonor?

Bericht door barbara83 » 20 februari 2024, 2:35

Sorry, ben het forum nog aan het ontdekken. net nog es getest. Heb je het nu gehad? dan stuur ik mijn vragen nog es. Groetjes

mich75
Berichten: 2997
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 1e kindje met eigen Materiaal en 2e met eiceldonor?

Bericht door mich75 » 20 februari 2024, 6:25

Niet erg.
Nu wel aangekomen 🙂

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten