vervroegde menopauze,eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
lieneke
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 augustus 2008, 12:43

Bericht door lieneke » 22 november 2008, 18:12

Hoi Jenca,
Hoe gaat het ondertussen met jou?
Al wat bekomen van de emoties?
Hopelijk kun je een beetje tot rust komen...

Ik ben bezig met een cryo-poging, de ene dag gaat het al wat beter dan de andere. Donderdag mag ik gaan voor een bloedafname, maar ik ga woensdag zelf testen. Zo wordt de schok wat minder groot, als de dokter me belt.
Emotioneel zit ik af en toe heel erg aan de grond, maar dan probeer ik weer de mooie dingen in het leven te zien, das niet altijd gemakkelijk...

Laat je eens weten hoe het met je gaat.

grtz, Lieneke

Tanya
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 maart 2008, 13:30

Bericht door Tanya » 25 november 2008, 15:55

Hai Lieneke,

Amai spannend hé die laatste wachtdagen. :?
Ik wou je toch even waarschuwen voor dat zelf testen. Ik weet niet of jij veel hormonen moet nemen (utrogestan en/of progynova ofzo) maar die hormonen kunnen een gewone zwangerschapstest verstoren. Een vriendin die op ICSI was aangewezen heeft dat ook eens gedaan en haar test was positief, want sommige testen geven al bij een minieme verhoging een positief resultaat aan. Toen zij 's avonds mocht bellen was de uitslag toch negatief. Dat gaf dan een extra slag omdat zij dachten dat het gelukt was...
Ik hoop uiteraard dat alles goed mag zijn bij jou, maar wil je maar waarschuwen voor teleurstelling.
Duim heel hard :wink:

Veel liefs voor iedereen en sterkte voor al wie het nodig heeft...
Tanya

lieneke
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 augustus 2008, 12:43

Bericht door lieneke » 27 november 2008, 13:34

Hoi Tanya,
Hoe is het met jou?? En met de baby!!??
Hopelijk is alles goed hoor...
Ik heb het gisteravond toch niet kunnen laten en de test gedaan. Deze was negatief! Wat heb ik geweend, wat een ontgoocheling. Nu zit ik hier vandaag op het werk met wallen onder mijn ogen, nie te doen.
Vanmorgen bloed laten prikken en vanavond weet ik dan definitief of het gelukt is of niet. Vrees het ergste...De woede en onmacht slaan weer toe, vrees ik.
op naar een volgende cryo-poging. Das nog een geluk, dat wij er nog zoveel in de diepvries hebben.
Toch ben ik de wanhoop nabij...ik voel me zo verdrietig en beroerd. Ik had zo gehoopt dat ik de feestdagen mocht doorbrengen met een boeleke in mijn buik, maar 't wordt me blijkbaar niet gegund.
grtz, Lieneke

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 27 november 2008, 22:09

Lieneke, dat valt wel vreselijk tegen. :-(

Hoe lang moet je wachten op de cryopoging?

Ik denk eigenlijk dat het Pregnyl is die een thuistest kan verstoren. Pregnyl is een zwangerschapshormoon, als ik het goed voor heb. Progynova ben ik niet zeker, maar ik denk het niet dat dit verstoort. Utrogestan verstoort de thuistest niet.

Hanne.lore

Tanya
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 maart 2008, 13:30

Bericht door Tanya » 28 november 2008, 15:53

Lieneke,

Verd**** wat een pech weeral :(
Heb veel aan je gedacht en had het echt gehoopt voor jou. Tis toch echt niet eerlijk soms hé... Hopelijk brengen de cryo's je geluk. En vier je de feestdagen volgend jaar met een baby in je armen...

Bij ons gaat het voorlopig, denk ik nog wel goed... Ben nog steeds niet helemaal zeker. Heb nog steeds veel last van ondertussen een bruinachtige afscheiding. Het echte bloeden is nu eindelijk wel gestopt. Maar ben nog steeds even onzeker. Heb regelmatig krampen en moet ook nog steeds utrogestan en progynova nemen ter ondersteuning. Klinkt toch niet echt goed hé. Ben nu 12 weken en moet volgende week vrijdag terug voor nekplooimeting maar ben steeds bang dat ik dan te horen krijg dat het toch nog mis is. Afwachten dus maar weer. Heb het gevoel dat het wachten nooit stopt.
Wat die feestdagen betreft. Ik zou het sintfeest voor mijn petekindje moeten organiseren maar wat dan als het toch mis is??? Zie dat dan natuurlijk niet zitten.

Maar ik wil hier niet teveel zagen want besef maar al te goed dat ik eigenlijk al een gelukzak ben :wink:

hannelore,
dat kan inderdaad van de pregnyl zijn die verstoorde testen, want dat was bij een eigen poging. Weet er zelf ook niet zoveel over.

Liefs aan iedereen
Tanya

Jenca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 mei 2008, 16:36

Bericht door Jenca » 13 december 2008, 18:26

Hallo iedereen,

Na enige tijd van afwezigheid ben ik terug. Had het wat moeilijk de laatste weken, maar probeer nu terug vol goede moed de draad te herpakken in men leven.

Ik blijf de dagen aftellen die dit jaar zullen afsluiten om dan terug vol hoop een hopelijk beter jaar te beleven.

Hoe gaat het met jullie allen?
Bedankt voor jullie steun!!! :)

groetjes
Jenca

Tanya
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 maart 2008, 13:30

Bericht door Tanya » 19 december 2008, 14:15

Hai Jenca,

Fijn te horen dat je alweer wat moed hebt gevonden om de draad terug op te pakken.
Ik hoop echt dat 2009 een heel wat beter jaar wordt voor jou.
Weet je trouwens al iets over die testen die je moest laten doen. (je had toch een afspraak begin december hé...)

Voor iedereen hoop ik dat 2009 het jaar wordt waarin al jullie dromen waar worden !!!

Groetjes
Tanya

Jenca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 mei 2008, 16:36

Bericht door Jenca » 23 december 2008, 19:34

Dag Tanya,

Bedankt voor je lieve wensen. Ik wil jou en iedereen ook een gelukkig, gezonde en met liefde gevuld jaar toewensen.

Ivm die testen heb ik als antwoord gekregen dat ik dubbel zoveel kans heb op borstkanker, maar doordat niemand van mijn familie dit tot nu toe overleefd heeft, kunnen ze die testen niet uitvoeren. Enkel als er plots iemand (nicht, tante,...) een voorval van kanker moest hebben, moet ik die vragen onmiddellijk de testen uit te voeren. Het betekent dus dat ik gewoon mijn lot moet afwachten en hopen dat ik meer geluk zal hebben dan mijn familieleden. :(

Ook wat de behandeling met eiceldonatie betreft wordt het afwachten tot er een kruisdonor gevonden wordt.
We gaan nu vol goede moed het nieuwe jaar tegemoet en hopen dat het echt niet slechter kan dan 2008!!!

Hoe gaat het nu met jou, Tanya?

Groetjes
Jenca

NeleGoedGevoel
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 november 2016, 9:33

Re: vervroegde menopauze,eiceldonatie

Bericht door NeleGoedGevoel » 18 november 2016, 9:59

Dag allemaal,

Ik hoop dat jullie dromen ondertussen zijn mogen uitkomen allemaal.

Ik ben momenteel bezig aan een artikel voor Goed Gevoel over vrouwen die vervroegd in de menopauze raakten. Daarvoor ben ik nog op zoek naar een getuigenis. Is er iemand van jullie die het zou zien zitten om hierover te getuigen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Nele Annemans

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten