Gezocht: verhalen over eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
meisjejongen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 maart 2011, 20:44

Bericht door meisjejongen » 29 maart 2011, 20:53

hallo iedereen


ik ben ook bezig met eiceldonatie,uiteraard nog maar juist ik heb mijn gesprek vandaag gehad ging vlot volgens mijtoch?ik weet wat ik kan verwachten maar heb enkel mijn twijfels bij de pick up!ik heb vroeger 2currutage's gehad en ik vrees dat ik dit daarmee ga associeren?nu vraag ik me af zouden ze dit dan niet onder een lichte narcose kunnen doen ipv die ROES?het zou zonde zijn om enkel voor dit aftehaken?
weet er iemand of dit mogelijk is?

Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 31 maart 2011, 11:15

Hallo meisejongen,

Weet niet goed wat jij verstaat onder een roes of lichte narcose. Toen wij nog bezig waren in het UZ Gent en een pick-up hadden voor onze ICSI behandeling kon ik kiezen tussen een plaatselijke verdoving of een lichte narcose/roes. Aangezien ik het zelf niet echt wou meemaken heb ik me laten verdoven. Heb daar geen problemen mee gehad. Het verschil is wel dat het laatste op de operatiezaal gebeurde en je man er niet mag bij zijn.
Wat ze met eiceldonatie voorstellen weet ik niet. Wat onze donor gekozen heeft weet ik ook niet en wat de mogelijkheden zijn in andere centra weet ik ook niet.

vele groetjes.
Els D.

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 5 april 2011, 20:35

@meisjejongen,

mss voor meer antwoorden te krijgen je vraag een stellen in algemeen met een titel als curretage/pick up de verschillen of zo denk dat je zo meer reactie zal krijgen dan hier.

groetjes

AAA
Berichten: 5
Lid geworden op: 4 maart 2011, 21:12

Bericht door AAA » 15 juni 2011, 20:37

Beste
Ik heb dezelfde ervaringen als Ltje. Ik heb nu twee keer gedoneerd. De behandeling en pick-up vallen supergoed mee! Niets om schrik voor te hebben! De tweede keer had ik veel eicellen en toen heb ik wel een weekje rust moeten nemen omdat mijn buik opgezwollen zat. Laat ons zeggen dat de pijn afhangt van hoeveel eicellen je hebt, maar in het UZGent doen ze uitstekend hun best om niet te gaan overstimuleren. Het is wel zo, zoals Ltje zegt, dat je niet weet wat het resultaat is. Ik kreeg wel een superlief kaartje van één van de drie wensouders, wat ik enorm apprecieerde!

GvHV
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 november 2011, 11:48

Bericht door GvHV » 10 november 2011, 11:58

Ik heb dit topic met veel interesse gelezen en ik ben blij te lezen dat er dames zijn die eicellen doneren.
Ik heb nl net gehoord dat een koppel die mij heel nauw aan het hart liggen na het doormaken van alle behandelingen (hormonaal, inseminatie en al 5 in vitro's) te horen heeft gekregen dat het niet zal lukken zonder eiceldonatie. Nu moeten ze zelf een donor zoeken of heel lang wachten op de lijst (ze zijn al 35 en 38 dus dat is niet evident). Ik zou dit zelf graag gedaan hebben maar na onderzoek blijk ik niet geschikt als donor. Ik wil hen graag helpen om te zoeken, dus ik vroeg mij af hoe (en aan wie vraag je dat?) dat de andere getuigen op dit forum dames hebben gevonden voor donatie/gecontacteerd zijn voor donatie?
Alvast dank voor het delen van uw ervaringen!

caren
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 januari 2012, 14:48

Bericht door caren » 20 januari 2012, 8:21

Hallo

Ik ben 25 jaar en ik hoorde van de dokters in jette dat ik een heel vroege menopauze zit het enige wat ik kan doen om nog zwanger te raken is via eiceldonatie.Dit kwam heel hard aan. Ik heb me op een wachtlijst geplaatst maar dit duurd natuurlijk allemaal heel lang. Ik lees hier dat er ook enkele personen opzitten die zelf al eicellen doneerden. Zelf zoek ik een persoon die ervoor openstaat om eicellen te doneren aan ons. Zodat er voor mij en mijn man toch nog een droom weggelegd is.
Als er mij iemand zou willen, kn helpen graag reageren
groetjes karen

katrienc
Berichten: 878
Lid geworden op: 27 maart 2010, 18:52

Bericht door katrienc » 8 februari 2012, 14:14

hoi Caren,

ikzelf ben 30 en heb ook een vervroegde menopauze. Ik ga bij dr. Stoop in jette jij ook?

Wij zijn eerst zelf op zoek gegaan naar een donor maar konden er moeilijk eentje vinden omdat al mijn vriendinnen en nichtjes die ik hierover zou durven aanspreken, want dat is natuurlijk heel moeilijk, zelf nog aan kinderen bezig waren, zwanger waren... Ik vond het vooral moeilijk om eerlijk te vragen wat ik wou en weet dat het voor hen nog moeilijker is om nee te zeggen en me daarna nog onder ogen te durven komen terwijl ik echt altijd gezegd heb dat wat ze ook beslissen het nooit mijn relatie met hen zou veranderen. Maar toch, één vriendin is enkele weken geleden bevallen en toen ik haar kindje vasthield begon ze te huilen en zei ze, sorry dat ik dit geluk niet aan jou kan geven...

Uiteindelijk hebben er 3 toegezegd. 1 wou niet via kruisdonatie enkel aan mij maar dit vond ik zelf geen goed idee omdat ik uit de gesprekken hoorde dat ze dat ergens wel als haar kind gaat zien. Ze zei bv. bij kruisdonatie kan ik niet zien waar en in welk gezin MIJN kind terecht komt! de twee andere hebben toegezegd, de ene na haar zwangerschap en de andere als er een tweede kindje is, ze was toen nog niet zwanger, ondertussen wel.

We hadden ons dan maar op de wachtlijst van de eicelbank gezet en hebben uiteindelijk maar een dikke 2 maanden moeten wachten! nu volgende week begin ik met de suprefact en als alles goed is heb ik eind maart een tp! Laat je niet afschrikken door die lange wachtlijsten, een donor zelf aanbrengen duurt even lang, voor die alle testen en zo heeft doorlopen. De meeste bloedtesten duren ook al 1 of 2 maanden of langer en zo.

Ik wil je heel veel succes wensen! Alvast een tip. Je kan hier op het forum een boekje downloaden met tips over hoe je het best omgaat met eiceldonatie en het praten erover met je omgeving en vooral met je kind. heb er al veel aan gehad!

C&D
Berichten: 15
Lid geworden op: 3 maart 2009, 19:00

Bericht door C&D » 9 augustus 2012, 23:23

Hey Katrien,
Ik heb je een pb gestuurd.
Groetjes,
Delphine

De Verdwaalde Ooievaar
Webmaster
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 december 2010, 15:32

Bericht door De Verdwaalde Ooievaar » 14 januari 2013, 19:47

De Verdwaalde Ooievaar is niet langer op zoek naar verhalen over eiceldonatie. Maar omdat er regelmatig op dit topic geschreven wordt, leek het ons voor de hand liggend het topic toch open te laten.

Felina
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 februari 2015, 8:50

Re: Gezocht: verhalen over eiceldonatie

Bericht door Felina » 26 februari 2015, 9:18

Hallo,

Mijn naam is Felina, ik doe een oproep aan vrouwen die een hormoonbehandeling hebben gevolgd met Suprefact of Decapeptyl in de VUB Jette. Waardoor zij hevige pijn of last kregen aan hun ogen.
Graag had ik met hen gesproken, zij kunnen mij langs deze weg contacteren.
Alvast mijn dank.

Groetjes,
Felina

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten