Gezocht: verhalen over eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
DVO Inge
Berichten: 143
Lid geworden op: 1 april 2008, 9:21

Gezocht: verhalen over eiceldonatie

Bericht door DVO Inge » 2 augustus 2008, 10:24

De Verdwaalde Ooievaar is niet langer op zoek naar verhalen over eiceldonatie. Maar omdat er regelmatig op dit topic geschreven wordt, leek het ons voor de hand liggend het topic toch open te laten.

Jenca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 mei 2008, 16:36

Bericht door Jenca » 4 augustus 2009, 10:49

Hallo,

Het lukte mij niet om een mail te zenden, daarom doe ik het via deze weg.
Ik vind inderdaad dat er te weinig rond eiceldonatie wordt gedaan. Heel veel mensen weten totaal niet wat dit is. Ze hebben er nog nooit van gehoord of zeer weinig. Ik vind het heel tof dat er hieromtrent initiatief wordt genomen. Indien ik hiermee kan helpen, wil ik het zeker doen.
MVG
Jenca

Anomama
Berichten: 38
Lid geworden op: 6 december 2009, 13:39

Bericht door Anomama » 13 december 2009, 18:54

Hallo,

Welke verhalen zoeken jullie?
Ik wil/ga binnenkort doneren, en ben me nu aan het oriënteren waar/hoe/voor wie dit zal zijn.
Het proces staat praktisch nog in zijn kinderschoenen, maar de beslissing ligt wel vast!
Ik wil jullie wel op de hoogte houden ofzo?

Groetjes,

Anomama

gekkebekke
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 januari 2010, 15:37

donatie

Bericht door gekkebekke » 12 januari 2010, 15:42

Hallokes,

Ik heb in November 2006 al eens een wissel donatie gedaan, ik had een hyperstimulatie en had zo een 52 eicellen afgestaan.
Nu ben ik opnieuw bezig met een donatie, maar deze keer vrijwillig zodat de mensen op de wachtlijst ook eens een kans zouden krijgen...
Na de vrijwillige donatie zou ik vermoedelijk begin volgend jaar opnieuw een wisseldonatie doen en dan hou ik ermee op...als er vragen zijn over het verloop en vorige ervaring, u kan mij altijd eens een mailtje sturen.
Groetjes

habibi
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 februari 2010, 12:09

Bericht door habibi » 5 februari 2010, 12:26

Hai,

Inderdaad er zijn genoeg mensen die op eiceldonatie beroep moeten doen maar er rust blijkbaar nog wel en taboe op.
Ikzelf heb al 3 donatiepogingen (als acceptor) achter de rug. twee met gekende donor en 1 met kruisdonatie. Ik ken dus de voor- en nadelen van beide procedures. De laatste poging was trouwens succesvol en wij hebben nu een dochter van 7 maand via donatie.
Ik ben nu bezig met een laatste poging via kruisdonatie om nog een broertje of zusje voor onze kleine pruts te krijgen...
Wil mijn verhalen gerust delen met lotgenootjes.
Een mail sturen ging niet goed dus langs deze weg... Laat maar iets weten.

felien
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 maart 2007, 14:33

Bericht door felien » 9 maart 2010, 12:38

Hallokes,

Ik heb jullie forum gelezen en ik heb zelf 5 jaar eiceldonatie erop zitten want ik ben van december 2009 de fiere mama van een dochter.
In totaal heb ik 4 gekende donors gehad en 8 inplantingen, dus een hele weg die we hebben afgelegd.
Er heerst inderdaad nogal veel taboe rond deze inhoud en mensen bekijken je maar wat raar als je met de uitleg afkomt.
Zelf vind ik dat er toch meer uitleg mag komen, want je merkt meer en meer dat er vraag naar is, maar ook meer aanbod.
Tof van jullie dat je het bespreekbaar wilt maken, ik ben altijd bereid om jullie te steunen of mijn verhaal bekend te maken.
Heel veel succes, groetjes Felien.

Ltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 juni 2010, 13:37

Bericht door Ltje » 28 juni 2010, 13:46

Hallo,

Ik wil wel even 'delen' dat ik 2 maal eiceldonor geweest ben. Ik heb zelf 2 kinderen en een kinderwens die 'voldaan' is.
De hormonale behandeling viel wat mij betreft best mee. Ik had er niet (te) veel negatieve bijwerkingen van. Ook de pick-up viel mee. Het vervelendste vind ik het feit dat je één en ander toch geregeld moet krijgen met het werk (controles bij de gyne, een dag vrij voor de pick-up).. dus best iets om over na te denken wanneer je aan een donatie begint. Daarnaast betrap ik er mij ook op dat ik toch nieuwsgierig ben naar het resultaat van die donaties. Iets wat ik nooit zal weten. Ik vind dat niet erg, maar je moet er toch rekening mee houden wanneer je een donatie overweegt...

barones
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 juni 2010, 0:14

Bericht door barones » 29 juni 2010, 19:52

gesteld is maar ik ben nog maar net lid maar mijn probleem is dat ik al een tijdje bezig ben om zwanger te worden maar nou is vast gesteld dat ik in de overgang zit een beetje te vroeg maar om nu een kindje te krijgen moet ik nou eventueel een eicel donatie in nederland lukt dit waarschijnlijk niet sperma heb ik wel maar waar kun je terecht ik ben dus alleenstaand het is een groote dilema omdat het kindje niks van mij zal hebben maar mijn wens is heel groot dus als iemand iets weet hij ik mij graag aanbevolen mijn verlangen is echt heel groot en het idee dat ik nooit een kindje zal hebben is heel moeilijk te acepteren

Griesje
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 oktober 2010, 20:58

Bericht door Griesje » 5 oktober 2010, 21:09

Hallo,

Ik ben een alleenstaande mama die heel bewust koos voor een kind. Mijn dochter is ondertussen 3 jaar en ik zou de keuze direct opnieuw maken... Omdat ik van mening ben dat iemand mij een 'plezier' deed en ik daar nu vollop van kan genieten, wil ik dit anderen ook graag gunnen. Op 19 oktober ga ik langs voor een intakegesprek ivm eiceldonatie. Ik wil dit heel graag doen, maar vind dit toch wel heel spannend. Ik ken niemand die reeds eicellen doneerde en zou het dus heel leuk vinden om ervaringen van anderen te lezen. Wie weet via deze weg...

Beagle
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 oktober 2010, 11:05

Bericht door Beagle » 23 oktober 2010, 17:43

Hallo,

ik vind het een super initiatief, en hopelijk komen er langs deze weg vele schenkers bij!!

Ook ik ben op zoek naar iemand voor wisseldonatie, en weet hoe moeilijk het is!!!

groetjes
Beagle

webbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 maart 2009, 14:59

eiceldonatie

Bericht door webbie » 25 oktober 2010, 13:17

Hallo,

Er heerst inderdaad nog veel taboe rond dit onderwerp.
Zelf kregen we deze morgen telefoon om te zeggen dat er een donor voorhanden is voor ons, reuzeblij dus.
Ben nu benieuwd hoe alles gaat verlopen.
Daarom zou ik graag met vrouwen in contact komen die zwanger geworden zijn via eiceldonatie :-)

webbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 maart 2009, 14:59

Bericht door webbie » 25 oktober 2010, 13:21

Beste Beagle,

Langs deze weg wil ik je veel succes toewensen en hoop dat we langs deze weg contact kunnen houden.

Groetjes Webbie

Beagle
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 oktober 2010, 11:05

Bericht door Beagle » 25 oktober 2010, 20:20

Hoi Webbie,

hebben jullie je op de wachtlijst gezet dan??
Als je zo aan het begin staat lijkt het wachten zo enorm lang, maar we hebben geen keuze hé?

We hebben er alles voor over, dus als dat betekent 2j wachten, zullen we dat ook doen..

Veel succes, hopelijk heb je een goeie donor en bezorgt zij je je droom!!!

groetjes :lol:

webbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 maart 2009, 14:59

Bericht door webbie » 25 oktober 2010, 21:49

Hey Beagle,

We hebben ons op een lijst gezet eerst in Jette en daarna in Gent (Jan Palfijn).
We hebben voordien enkele keren ICSI geprobeerd maar zonder resultaat, en toen heeft de dokter gezocht dat mijn reserve van eicellen zo goed als niks was, dus dat eiceldonatie de enige keuze was.
Dat is wel effe slikken als je dat hoort en het heeft effe geduurt voor ik me met de gedachte kon verzoenen.
Ben dan ook nog naar twee andere dokters geweest omdat ik zeker wou zijn dat het niet meer met eigen materiaal zou lukken.
Vorig jaar belden ze van Jette dat ze een donor hadden maar dat was niet het geschikte moment omdat onze relatie in een dieptepunt zat en dit door al de hormoonbehandelingen en ik aan niks anders meer kon denken dan zwanger worden.
Ik had dan via een vriendin gehoord dat ze naar Jan Palfijn geweest was en er een enorm prijsverschil is voor eiceldonatie, ik kon het moeilijk geloven maar het is idd zo, raar maar waar.
Dus ben ik daar op consultatie geweest en hebben we ons daar op een wachtlijst gezet maar het is vlug gegaan, het hangt af hoeveel donoren er zich aanbieden en of de cyclus overeenstemt,dus kwestie van wat geluk.
Men zou er idd alles voor doen,dus ik zou zeggen zet jullie zo vlug mogelijk op een wachtlijsten dan duimen maar.
Ik moet nu wachten tot ik mijn regels heb en danstarten met Clomid, en de 8ste dag en echo laten doen.Ik zat vandaag precies op een roze wolk,gwoon het idee dat je binnen een maand zwanger kan zijn,maar ja mijn man zegt laat ons voorzichtig zijn dat de teleurstelling waar niet te hard aankomt, maar stiekem ben je al aan het tellen en hopen op veel geluk :-)
Groetjes.

kellytheu
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 november 2010, 19:20

eiceldonatie

Bericht door kellytheu » 12 november 2010, 19:27

[quote="webbie"]Hey Beagle,

We hebben ons op een lijst gezet eerst in Jette en daarna in Gent (Jan Palfijn).
We hebben voordien enkele keren ICSI geprobeerd maar zonder resultaat, en toen heeft de dokter gezocht dat mijn reserve van eicellen zo goed als niks was, dus dat eiceldonatie de enige keuze was.
Dat is wel effe slikken als je dat hoort en het heeft effe geduurt voor ik me met de gedachte kon verzoenen.
Ben dan ook nog naar twee andere dokters geweest omdat ik zeker wou zijn dat het niet meer met eigen materiaal zou lukken.
Vorig jaar belden ze van Jette dat ze een donor hadden maar dat was niet het geschikte moment omdat onze relatie in een dieptepunt zat en dit door al de hormoonbehandelingen en ik aan niks anders meer kon denken dan zwanger worden.
Ik had dan via een vriendin gehoord dat ze naar Jan Palfijn geweest was en er een enorm prijsverschil is voor eiceldonatie, ik kon het moeilijk geloven maar het is idd zo, raar maar waar.
Dus ben ik daar op consultatie geweest en hebben we ons daar op een wachtlijst gezet maar het is vlug gegaan, het hangt af hoeveel donoren er zich aanbieden en of de cyclus overeenstemt,dus kwestie van wat geluk.
Men zou er idd alles voor doen,dus ik zou zeggen zet jullie zo vlug mogelijk op een wachtlijsten dan duimen maar.
Ik moet nu wachten tot ik mijn regels heb en danstarten met Clomid, en de 8ste dag en echo laten doen.Ik zat vandaag precies op een roze wolk,gwoon het idee dat je binnen een maand zwanger kan zijn,maar ja mijn man zegt laat ons voorzichtig zijn dat de teleurstelling waar niet te hard aankomt, maar stiekem ben je al aan het tellen en hopen op veel geluk :-)
Groetjes.[/quote]
beste
ik heb een mail gestuurd naar het u.z in gnet voor eiceldonatie te doen .wat ik alvast wil zeggen ik zou heel graag helpe met mijn eicele maar ik natuurlijk eerts nog onderzocht worden enz..
maar als dit alles achter de rug is en ik gecshik gelijk wil ik u gerust maar wel in gent want kan ni met de auto rijden en heb 2kindjes di nog ni naar schoolkunne hoor daarmee is gent idiaal voor dan kunne ze bij de oma terecht. voor vragen mag je altijd schrijven hoor

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten