eiceldonatie: getuigenissen over verloop van de behandeling

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
hoopvolzieltje531
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 augustus 2008, 12:57

eiceldonatie: getuigenissen over verloop van de behandeling

Bericht door hoopvolzieltje531 » 18 augustus 2008, 13:13

Beste lotgenootjes hier op het forum

Na jarenlange fertiliteitsbehandelingen hebben mijn partner en ik ons leren verzoenen met het begrip "eiceldonatie". Nooit gedacht dat het "ons" zou overkomen.
Wat ben ik mijn liefste partner zo dankbaar voor zijn altijd aanwezige steun, op alle vlakken!
Omdat ik hem niet wil overbelasten - het is zo al zwaar genoeg - hoop ik hier wat gemoedsrust en ook troost te vinden.
Lotgenoten kunnen elkaar immers het best begrijpen en steun...!

Het moeilijkste aan het aanvaarden was voor mij dat ik nog eicellen heb, goeie eierstokken die nog functioneren en een goeie baarmoeder.
Het grote struikelblok is dat ik geen grote "stock" aan eicellen heb.
Om een punctie te laten doorgaan heb je er toch min. 6 nodig. In mij geval zijn er dat slechts 2 die in aanmerking kwamen.

Kunnen jullie het begrijpen dat dit voor mijn nog harder en pijnlijker is om te aanvaarden.
Ik kan niet anders of ik ga er aan kapot.

Ik ben één van de zovelen die al zo oneindig gelukkig zouden zijn met 1 kindje. Zelfs dat is niet gegund met met eigen cellen.

Het heeft mijn hele leven voorgoed onderste boven gehaald.
Als de emotionele pijn en het verdriet zich dan ook nog fysiek gaan uiten, weet je wel dat je in de eerste plaats voor jezelf moet zorgen.

Ik kijk uit naar de "stroom" van verhalen en reacties van jullie. Tot gauw

zieltje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 18 augustus 2008, 16:05

Geen eigen ervaringen hier maar ik kan er inkomen! Je ziet ze zitten die twee eicelletjes (letterlijk misschien op echo), en je mag er niet aankomen he, bij wijze van spreken (ze willen ze niet gebruiken).

Voor jezelf zorgen is dubbel en dik waar, dat geldt altijd vind ik, met eender welke behandeling je bezig bent!

Ik ben nog maar net bezig met m'n eerste IUI, maar als ik "mijn" follikels zie op echo ben ik al een beetje vertederd, dus ja... Ik kan er zeker inkomen!

Sterkte he!

Egeltje
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 oktober 2008, 19:46

Bericht door Egeltje » 31 januari 2009, 15:34

hey dames,
Ik ben ondertussen aanvaard als donor,
en mag eindelijk maandag starten!
Mss door mijn ervaring neer te "typen", dat het wat toegankelijker wordt...

Ik zelf heb 4gezonde kindjes na enkele perfecte zwangerschappen.
Nu mijn kindjes groter worden vond ik het eigenlijk wel zonde dat mijn " eitje" maandelijks toch letterlijk de vuilbak ingaan..
Aangezien ik ronddom me toch enkele keren geconfronteerd ben met vriendinnen die niet gemakkelijk zwanger werden, dacht ik mss iets te kunnen doen..
Zo ben ik beginnen nadenken over eiceldonatie en op internet eens grondig beginnen zoeken!
Oa via deze site en vele andere heb ik toch veel info gevonden,
en door zelf een berichtje te plaatsen voor info ben ik op iemand gebotst die een donor zocht.
Zo werd de stap voor mezelf toch nog iets gemakkelijker, te weten dat door mijn hulp een ander koppel een kans krijgt...
Ik maakte al snel een afspraak in het uz gent waar ik dan alle info kreeg,
ik heb onmiddellijk alle nodige onderzoeken laten doen op dat moment, zo verloren we ook niet zoveel tijd.( ik had voor mezelf al beslist dat ik er zeker wilde mee doorgaan)
Na goedkeuring van de medische staf en medische uitslagen mocht ik gisteren, om mijn medicatie!
En maandag gaan we aan de slag,
zo ik mail nog eens binnen enkele dagen zodat ik mijn ervaringen kan doorgeven.
vele groetjes en succes iedereen

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 7 februari 2009, 19:35

Hoi Egeltje,

een superlief 'gebaar' dat je wilt donor zijn voor iemand die het niet alleen kan (zoals ik)

tof dat je je ervaringen wilt delen, mijn donor is ook net 'psychologisch' 'goedgekeurd' (zo'n vreslijke woorden voor iemand die zo iets lief wil doen :shock: )

Ikzelf heb 6 icsi's achter de rug dus ik heb een klein vermoeden wat jij moet doen ... ongeveer 2 weken stimulatie, pickup? maar 'k weet langs geen kanten wat mij te wachten staat, ik heb nooit een cryo'tje gehad en 't schijnt dat het best daarmee te vergelijken is. Weet jij wat de 'ontvanger' moet doen qua behandeling? Dank voor de info

groetjes
orchidee

Lina
Berichten: 1
Lid geworden op: 3 januari 2009, 17:59

Bericht door Lina » 7 februari 2009, 22:32

Hoi Egeltje,

Wat super dat je dit doet. Zelf zijn wij ook op zoek naar een eiceldonor omdat mijn eicellen niet meer goed zijn. Ik hoop dat wij ook iemand gaan vinden die donor wil zijn voorons.

Lina

Egeltje
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 oktober 2008, 19:46

Bericht door Egeltje » 11 februari 2009, 20:52

Hey Allemaal,
Ik ben net voor een controle echo geweest en moet nog even door "spuiten" want ze zijn nog niet allemaal volgroeid! De kwaaltjes beginnen echter op te spelen... energie stoten( klaag ik niet over haha) slaap heeeelll vast en nu een dag of 2 zeurderig gevoel in mijn onderbuik(begint ook goed te groeien binnenin he)
wat mijn "ontvanger" te wachten staat weet ik niet 100%.
het koppel waarvoor ik doneer( kruisdonatie) heb ik wat wat contact mee en zei moet nu ook een kuur volgen,
een die haar hormonen huishouding onderdrukt en nadien iets dat het baarmoederslijmvlies ontwikkeld.
vlak voor dat haar donor de pickup heeft moet ze dan pilletjes opsteken waardoor haar lichaam zogezegd zich voorbereid op een zwangerschap( veronderstel dat ze dit geven om meer kans op aanhechting te hebben)
Ik zal haar vragen of ze ook wat wil plaatsen hier!
ben reuze benieuwd, ben eigenlijk totaal vergeten vragen hoeveel er klaar zitten haha,
morgen verwacht ik tel van de voedvrouw die me begeleid mss dat zei meer kan zeggen!
tot schrijfs dames ik hou jullie op de hoogte
groetjes

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 11 februari 2009, 22:08

Hoi Egeltje,

super, we duimen voor jou én voor diegene voor wie je doneert natuurlijk ook dat alles naar wens mag verlopen.
'k ben heel blij te kunnen lezen dat het eigenlijk redelijk vlot gaat. Wanneer ben je eigenlijk beginnen met spuiten? direct na je maandstonden of is daar nog een periode met andere medicatie voorafgegaan?

bedankt om ons verder op de hoogte te houden

liefs

orchidee

Tanya
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 maart 2008, 13:30

Bericht door Tanya » 12 februari 2009, 9:47

Hallo,

Hier even wat info voor diegenen die willen weten wat de ontvanger te wachten staat.Ik heb endometriose kystes en door de operaties zijn de meeste van mijn eigen eitjes vernietigd waardoor ik op eiceldonatie ben aangewezen. Ikzelf heb 3 donatiepogingen achter de rug. De eerste twee pogingen waren gekende donaties. Dan ga je met je donor naar het ziekenhuis, ze stellen daar met medicatie (de pil) je cyclussen af op elkaar. (de ontvanger wordt afgesteld op de donor omdat zij uiteindelijk het belangrijkste is in de behandeling)Nadien begint zij met medicatie zoals bij een gewone ICSI of IVF behandeling. Dus Suprefact snuiven, menopur spuiten nadat de beginwaarden op nul staan en als de follikels rijp zijn een spuit pregnyl om de eitjes klaar te maken voor de pick-up. Zelf moest ik in die periode suprefact snuiven om mijn eigen cyclus te onderdrukken en progynova slikken (pilletjes) om het slijmvlies in mijn baarmoeder te bevorderen zodat er innesteling mgelijk is. Na de pick-up en bevruchting met het zaad van mijn man werden de embryo's dan bij mij terug geplaatst.(Na 2 of 3 dagen) De eerste twee pogingen bleven helaas zonder resultaat.
Nadat we van ziekenhuis veranderden kwamen we in het systeem van de kruisdonatie terecht. Het principe blijft eigenlijk hetzelfde alleen moesten we nu met 4 op elkaar worden afgestemd. Ikzelf heb weinig moeten doen omdat ik ondertussen in de "vervroegde menopauze" was terecht gekomen (teveel eitjes kapot ondertussen)Dus geen suprefact enkel progynova voor het slijmvlies. In september zijn we dan gestart. Ik werd telkens samen met mijn vriendin verwacht, hoewel ik dus haar eitjes niet kreeg. Die andere mevrouw heb ik nooit gezien (de andere wensmoeder trouwens ook niet) Dit wordt echt ongelovelijk gescheiden gehouden. Wij waren woensdag en zij dinsdag gestart zodat we elkaar ook niet tegen konden komen. Mijn man moest dan uiteindelijk op een dinsdag naar het ziekenhuis komen voor zijn spermastaal, hoewel onze "vriendin-donor" pas donderdag pick-up had (voelde toen wel raar)Op dat moment moest de andere wensvader dus aanwezig zijn.Ikzelf moest die dinsdag dat de eitjes die voor ons bedoeld waren werden geoogst al beginnen met de utrogestan op te steken ook weer net als bij een gewone ICSIpoging. Had zelf dan vrijdag terugplaatsing van 2 embryo's en ondertussen ben ik nu 23 weken zwanger van onze dochter... Voor mij is ze ook echt van mij. Waar dat het eitje vandaan komt weet ik toch niet en het kleintje grooeit toch in mijn buik. Voel ze trouwens al goed bewegen ook.
Was wel een lang verhaal maar hoop dat jullie wat hebben gehad aan de uitleg.

Heel veel succes!!!

Tanya

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 12 februari 2009, 19:31

Tanya,

van harte dank voor je heel mooie uitleg, juist nog 1vraagje, hoe lang duurde het vooraleer die 4 cyclussen op elkaar afgestemd waren, is dat een kwestie van 2-3 weken of van 2-3 maanden want ik snap nog niet 100% hoe dat gaat, neem je bv als acceptor 2 weken de pil en dan stoppen en je maandstonden krijgen. Raar hé dat een mens zo weinig over zijn lichaam weet. Bij ons gaan ze 3 partijen 'kruisen' dus gaan ze ons met 6 moeten afstemmen !?!

bedankt hoor en heel veel succes met je zwangerschap :!: .

liefs

orchidee

Egeltje
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 oktober 2008, 19:46

Bericht door Egeltje » 12 februari 2009, 20:04

Hey,
We mijn eerste gesprek in uz was 28november, 12december ben ik goedgekeurd, en
ik moest toen 18december een andere pil (microgynon) beginnen nemen( juist einde van mijn strip)
die pil heb ik doorgenomen tot 30januarie
dan echo gekregen en 2/2 beginnen met decapeptyl spuitjes( 8dagen) 4/2 gonal-f erbij en die neem ik dus nu nog.
maandag moet ik terug op controle en dan zullen ze normaal volgroeid zijn.
Ik hoorde van degene waar ik voor doneer dat ze moest wachten tot ze 100% zeker waren dat ik starte, hoe het met de 2andere personen zit weet ik niet,
ik zal het anders maandag eens navragen of we echt alle 4 op elkaar afgestemd zijn.
denk dat je per 2 op elkaar afgestemd wordt...+ dat als er genoeg eitjes zijn soms nog een acceptor van de lijst wordt gehaald..
amai wat een gedoe haha
vele groetjes dames!

Egeltje
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 oktober 2008, 19:46

Bericht door Egeltje » 22 februari 2009, 10:35

hey dames,
Hier teleurstellend nieuws,
na 19dagen kuren moet ik stoppen,
Ik had 14 follikels van 15mm en 2 van 23mm,
de kans dat die 2grote goed zijn is te klein voor een pickup en die 14kleinere verder stimuleren mogen ze niet meer( grote gaan eisprong uitlokken)
was heel erg teleurgesteld!
maar na alles te laten bezinken en met mijn echtgenoot te overleggen ga ik binnenkort opnieuw proberen,
ze gaan me dan zwaarder en op kortere termijn stimuleren dus alle hoop daarop...
vele groetjes

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 22 februari 2009, 10:49

Amaai egeltje
da's niet plezant zeg, je doet dan al die moeite en dan draait het zo uit.

Lief van je dat je toch wilt herbeginnen, 't is het mooiste geschenk dat je iemand zal kunnen geven en dat je daar zoveel voor overhebt is echt bewonderenswaardig.
Bedankt om ons op de hoogte te houden
... ik ben nog aan 't wachten op de goedkeuring van die 3e donor hé

laat je lichaam nu efkes rusten, met een hogere dosis lukt het misschien wel (ik kreeg 600E Gonal F tijdens mijn stimulatieperiode en na 14d had ik max 8 folikkels)

SUCCES en hou vol!!
orchidee

sara1
Berichten: 9
Lid geworden op: 3 juni 2008, 21:10

Bericht door sara1 » 24 februari 2009, 11:50

lief egeltje,

BEDANKT!!!!! MERCIE!!!! THANK YOU!!!! GRAZIE!!!!!
Omdat je donor wil zijn voor anderen. Voel je aub niet teleurgesteld maar trots op jezelf. Het is natuurlijk niet leuk dat je nu niet hebt kunnen doneren, maar het feit dat je het wel geprobeert hebt en nog zal doen verdient een dikke duim!!!
Zelf heb ik 6 mislukte isci pogingen achter de rug en kan enkel geholpen worden door eiceldonatie. Dus ik weet hoe dankbaar uw acceptor u wel is, alleen maar om het feit dat je haar wou helpen.
Als je mijn verhaal wil lezen, het staat te lezen bij eiceldonatie , mijn verhaal door sara1.

vele groetjes SARA1

Tanya
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 maart 2008, 13:30

Bericht door Tanya » 25 februari 2009, 13:35

Orchidee,

Sorry dat ik pas zo laat antwoord maar heb momenteel enkel bij mijn ouders toegang tot internet.
dat afstellen op elkaar is inderdaad een kwestie van weken hoor. Wordt met de pil opgelost. Bij kruisdonatie met 3 partijen worden volgens mij inderdaad de 6 mensen op elkaar afgestemd. Dat kan niet anders want je moet als ontvangmoeder lichamelijk klaar zijn om de bevruchte eitjes te ontvangen. (3 dagen na bevruchting in het middelheim toch) In ons geval bijvoorbeeld heb ik dus geen enkel idee wie uiteindelijk voor mij heeft gedoneerd. Ik volgde mijn vriendin. Dus de vrouw waarvoor zij doneerde moest gelijk lopen met ons en de vrouw die voor mij doneerde dus ook. Als haar eitjes rijp waren moest mijn slijmvlies ontwikkeld genoeg zijn en als de eitjes van mijn vriendin rijp waren moest de andere wensmoeder klaar zijn om de eitjes te ontvangen. daarom zit er meestal ook maar een dag tussen de beginperiodes. Dit om elkaar niet tegen het lijf te lopen in de wachtzaal en toch ongeveer samen "rijp" te zijn...

Egeltje,
Begrijp dat je teleurgesteld bent maar inderdaad het is op zich gewoon heel knap dat je het probeerde en vooral dat je het nog eens wil proberen. Dikke duim omhoog hiervoor !!!
Sara1 heeft trouwens overschot van gelijk :
Ik weet zelf ook maar al te goed hoe belangrijk het gevoel is dat iemand je wilt helpen ook al lukt het dan niet van de eerste keer.
Veel sterkte

Groetjes,

tanya

Egeltje
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 oktober 2008, 19:46

Bericht door Egeltje » 27 februari 2009, 15:36

dank u dames,
ik ga direct eens bellen naar het uz hoe ik onmiddelijk terug aan de slag" kan haha.
Door deze poging heb ik ook echt gevoeld en ingezien hoeveel moed jullie hebben!
ik was al na 19dagen kuren diep teleurgesteld en het is zelf niet voor mezelf!
chapeau ook voor jullie echt waar!
Ik prijs mezelf zo gelukkig met 4 kerngezonde kindjes en wens dit aan iedereen toe!
dus we gaan voortdoen haha.
groetjes en tot de volgende!
xxx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast