eiceldonor gezocht

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
30stefanie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 oktober 2008, 19:13

eiceldonor gezocht

Bericht door 30stefanie » 19 oktober 2008, 19:16

Ik ben Stefanie 30 jaar.
Zo'n 8 jaar geleden besloten we om ons gezin uit te breiden. We fantaseerden over hoe het zou zijn maar wisten toen nog niet welke lange en zware weg ons te wachten stond.
Elke maand werd ik er kleurrijk aan herinnerd dat ik weer niet zwanger was. Dus gingen we na 1 jaar eens bij de gynaecoloog langs. Alle mogelijke onderzoeken werden gedaan en alles bleek perfect in orde te zijn. Er werd ons aangeraden om kunstmatige inseminatie te doen. Dit is het sperma in de baarmoeder brengen op het moment van de eisprong. Dit hebben we 3 maal gedaan maar weer niet zwanger.
Toen raden ze ons aan om IFV of ICSI te doen. We hadden grote slaagkansen omdat we gezond zijn en alle onderzoeken van het sperma, de baarmoeder, hormonale werking,... perfect waren.
Na de eerste poging had ik 16 eicellen maar nadat ze microscopisch bekeken werden, bleken ze niet rijp te zijn. Pech zeiden ze. Dat kan wel eens gebeuren. De volgende keer lukt het zeker.
Maar de volgende keer was het net het zelfde scenario weer geen rijpe eicellen. Ja, dat is 2 maal tegenslag maar de derde keer zal het wel lukken hoor. Dat dachten ze! Maar weer niets.
Sorry, we kunnen je niet verder helpen.
De geneeskunde gaat vooruit er kwamen steeds nieuwe technieken en studies op de markt. Eén voor één deed ik ze maar nog steeds geen rijpe eicellen. Tot over anderhalf jaar dat ze in het UZ gent eens m'n eicellen door een bioloog lieten analyseren. De chromosomen liggen kriskras door elkaar. Wat wil zeggen dat ik NOOIT kinderen met m'n eigen eicellen zou kunnen krijgen. De klop was hard. Zeer hard. Maar eigenlijk had ik een duidelijk antwoord op het steeds falen van mijn 11 IVF behandelingen.
Het nemen van donor eicel is voor ons de enige oplossing om onze kinderwens dan nog in vervulling te zien gaan. Er zijn lange wachtlijsten om een geschikte donor te vinden. Dit kan zo'n 2 jaar duren, Tenzij je zelf iemand kan aanbrengen die eicellen wil doneren. In België kan dit anoniem. Wat ik zelf ook wil. Dus zoeken we eigenlijk een anonieme donor die ons wil helpen om onze kinderwens en dromen te laten uitkomen.
Dus als er iemand is die dit voor ons zou willen doen in het UZGent. Ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn. Ik kan niet beschrijven hoe gelukkig je ons zou maken.

Egeltje
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 oktober 2008, 19:46

Bericht door Egeltje » 31 januari 2009, 15:11

Hey Stefanie,
Zo gaan jullie hopelijk eindelijk geholpen worden he!
Kijk er zo naar uit om te starten!
Tot gauw!
xxx

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 31 januari 2009, 16:36

Hoi Egeltje en Stefanie,

ik heb ook via deze site een donor gevonden, nu moet ze dinsdag enkel nog naar de psychologe en als dat OK is kunnen we ook starten, er wacht immers al een wisseldonor - ik ben in behandeling in Brugge. 'k weet wel niet wat ik juist ga krijgen van behandeling want zelf heb ik nooit een cryopoging gehad (nooit genoeg embryo's om in te vriezen).

Spannend hé en Stefanie, dankzij de prachtige 'inspanning' die onze donoren voor ons doen kan onze jarenlange droom misschien in vervulling gaan. 't is inderdaad het mooiste geschenk dat we ooit zullen krijgen en ik zal er mijn donor ook eeuwig dankbaar voor zijn.
Ik duim heel hard voor jullie dat het lukt hoor.
Veel succes en laat maar iets weten op het forum hé

groetjes en nog een prettig weekend.

orchidee

j-e-s-s-y
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 oktober 2008, 22:48

Bericht door j-e-s-s-y » 13 februari 2009, 16:54

jij doneerd dan ook voor stefanie egeltje ?
ik snap er niks meer van nu.
ik moet 23 maart op gesprek voor haar.

30stefanie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 oktober 2008, 19:13

Bericht door 30stefanie » 17 februari 2009, 20:53

Hé ben je nu al gestart met medicatie om een eicel van je donor te ontvangen?
Ik start begin maart om ongeveer half maart een terugplaatsing te kunnen krijgen. Mijn lieve donor is nu vollop bezig met stimuleren.

Veel succes en laat iets weten.
Misschien vallen onze behandelingen samen en kunnen we elkaar wat steunen.

Grtjes
Orchidee schreef:Hoi Egeltje en Stefanie,

ik heb ook via deze site een donor gevonden, nu moet ze dinsdag enkel nog naar de psychologe en als dat OK is kunnen we ook starten, er wacht immers al een wisseldonor - ik ben in behandeling in Brugge. 'k weet wel niet wat ik juist ga krijgen van behandeling want zelf heb ik nooit een cryopoging gehad (nooit genoeg embryo's om in te vriezen).

Spannend hé en Stefanie, dankzij de prachtige 'inspanning' die onze donoren voor ons doen kan onze jarenlange droom misschien in vervulling gaan. 't is inderdaad het mooiste geschenk dat we ooit zullen krijgen en ik zal er mijn donor ook eeuwig dankbaar voor zijn.
Ik duim heel hard voor jullie dat het lukt hoor.
Veel succes en laat maar iets weten op het forum hé

groetjes en nog een prettig weekend.

orchidee

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 17 februari 2009, 21:10

Hoi Stefanie,

neen, nog niet gestart :( mijn donor is wel goedgekeurd maar blijkbaar willen ze ons met 3 donoren wisselen en die 3e donor moet nog naar de psychologe, wanneer wilden ze niet zeggen, maar de gynecologe zei dat we ten laatste begin april nieuws zouden krijgen.... dus nog een wachten :?
Wat heb jij moeten doen om te beginnen? Moest je op je :twisted: wachten en dan starten of speelt je cyclus hier niet meer mee?
Ik weet dus echt niet hoe het allemaal gaat hé voor de acceptor.
Hoe lang moet jouw donor wel stimuleren? Voor mijn icsi's moest ik een 14-dagen stimuleren maar jij spreekt van terugplaatsting midden maart of bedoel je dat de donor die jij 'meebracht' nu aan 't stimuleren is?

lieve groetjes

orchidee

30stefanie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 oktober 2008, 19:13

Bericht door 30stefanie » 21 februari 2009, 20:24

Ja mijn donor is nu bezig met stimuleren.
En ze hebben voor mij een donor gevonden die voor mij gaat doneren. Het is hier wisseldonatie. Ik breng een donor aan. en ik krijg dat eicellen van iemand anders. Iemand die overeenkomt met mijn uiterlijke kenmerken.
Ik heb moeten starten met de pil. en 1 week voor ik mijn pil stop moet ik starten met suprefact. Vanaf ik ongesteld wordt moet ik starten met 6mg progynova.
Op de dag dat mijn donor haar pick-up heeft moet ik stoppen met suprefact (wel verder met progynova) en starten met utrogestan vaginaal op te steken en dan hopelijk een terug plaatsing. Spannend hé. :wink:

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 21 februari 2009, 20:48

Hoi Stefanie,

bij ons is het ook wisseldonatie hoor, ze konden niet veel garanties geven op uiterlijke kenmerken die overeenstemmen omdat ik 'moet nemen wat er is' ttz, in Brugge gebeurt niet zo heel veel eiceldonatie, maar in Jette was dat blijkbaar ook geen garantie hoor die uiterlijke kenmerken. Nu ja, daar lig ik nu echt niet wakker van, als 't een blondje is zal het wel raar doen want heel onze familie is donker en zwart :-)
Bij ons zullen ze ons alle 6 tegelijk behandelen daarom moeten we eerst aan die pil maar als ik het goed begrijp speelt het tijdstip in de cyclus geen rol om te starten met die pil? Is dat dan zoals een gewone pil, 21 pillekes en na 14 dagen dan starten met die Suprefact? Hoe lang neem je nu al die pil. Sorry voor al mijn vragen maar 'k geraak er blijkbaar niet goed aan uit :?
en waartoe dient die Progynova, is dat een pilleke of spuit?
Die suprefact da's zeker een neusspray?
Heb je al enig idee wanneer de PU voorzien is, je schreef half maart, blijven jullie op schema (want nu moet je met 2 op schema zitten hé :-)) en wanneer doen ze de TP, op D2 of D3 na PU?
Vreselijk spannend hé, ik duim heel hard voor jou dat je donor heel veel eicellekes voor je heeft en dat er heel veel bevrucht raken en zich tot embryo'tjes ontwikkelen.
Op 6 maart is er een volgende stafvergadering, hopelijk bespreken ze dan ons "6-delig" dossier (als de 3e donor al naar de psycholoog geweest is natuurlijk) - ik zal niet kunnen laten van bellen hoor in de late namiddag om te weten hoe en wat, anders is het nog een maandje langer wachten :(

Veel succes en hou me op de hoogte hé
orchidee

Egeltje
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 oktober 2008, 19:46

Bericht door Egeltje » 22 februari 2009, 10:30

Hey dames,
ja wat mij als donor betreft is het misgelopen,
Mijn eitjes zijn niet groot genoeg geworden op de nodige termijn en ik moet stoppen...
Heel erg teleurstellend!
Gelukkig neemt dat 30stefanie haar kans niet weg!
en nu wacht ik mijn regels af en dan bel ik terug en begin opnieuw! ga niet opgeven!
groetjes

j-e-s-s-y
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 oktober 2008, 22:48

Bericht door j-e-s-s-y » 22 februari 2009, 20:01

echt rot egeltje :( maar dat had ik je al gezegt .
ik ben wel heel benieuwd naar 23 maart nu .
heb alleen nog steeds geen brief gekregen ... :?
groetjes

Egeltje
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 oktober 2008, 19:46

Bericht door Egeltje » 23 februari 2009, 21:12

hey jessy, ik heb ook nooit een brief gekregen hoor wat verwacht je juist?
Ik moest gewoon op gesprek gaan en dan krijg je alles...

j-e-s-s-y
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 oktober 2008, 22:48

Bericht door j-e-s-s-y » 24 februari 2009, 11:55

hoi egeltje
ik heb 3 brieven gekregen met het uur en bij wie ik moet zijn.
die brief was hier dus al wel alleen had me vriend hem perongeluk weggelegd en vergeten natuurlijk :roll: typis mannen :lol:

groetjes

j-e-s-s-y
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 oktober 2008, 22:48

Bericht door j-e-s-s-y » 7 maart 2009, 19:42

hoi stefanie

heb je al een tp gehad ?
wat spannend allemaal

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten