donoreicellen teruggeplaatst

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

donoreicellen teruggeplaatst

Bericht door stefanie » 4 november 2008, 11:01

hoi

eindelijk was het zondag zover
na het lange wachten werden er
2 mooi bevruchte eicellen teruggeplaatst.
hopelijk vinden ze het daar een beetje
gezellig en blijven ze er lekker hangen.
nu nog wachten tot 14 nov voor het
bloedresultaat.
pffffff waarom moet dit zolang duren????????

ik wens iedereen verder veel suc6

groetjes stefanie

*leen*
Berichten: 21
Lid geworden op: 2 september 2008, 14:57

Bericht door *leen* » 4 november 2008, 15:41

hey Stefanie, ik wens je via deze weg heel veel succes en vooral heel veel geduld en dat deze rottige wachtperiode goed mag afgesloten worden hé?!
Welke hormonen moet jij nu nog gebruiken?

Duim duim!!!

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 4 november 2008, 19:20

Super spannend! Succes!!!

Hanne.lore

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 5 november 2008, 12:42

hey

bedankt leen en hannelore voor het meeduimen.

ik moet nu nog progynova 3 stuks per dag nemen,
utrogestan 3 stuks(waar ik een allergie aan heb)
maar ze kunnen deze niet stoppen en foliumzuur.

hopelijk vliegen de dagen snel voorbij :D

veel suc6 en groetjes stefanie

*leen*
Berichten: 21
Lid geworden op: 2 september 2008, 14:57

Bericht door *leen* » 5 november 2008, 20:21

stefanie, ik neem momenteel ook progynova en utrogestan in dezelfde hoeveelheid dan jou. Ik mag al ma 10/11 bloed laten nemen en hoop samen met jou dat de komende dagen goed en snel verlopen zo we snel weer duidelijkheid krijgen... want dat wachten is toch echt wel de rottigste periode hé?! en natuurlijk meest van al, hoop ik samen met jou op een positief resultaat!!!

Hanne.lore, hoever sta jij in het verwezelijken van je kinderwens? is er reeds een stukje ingevuld of niet?

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 10 november 2008, 10:10

hoi leen

spannend he voor jou.
weet je al iets meer ??
heb je het resultaat van je
bloedcontrole al??
ik duim met je mee.


groetjes stefanie

*leen*
Berichten: 21
Lid geworden op: 2 september 2008, 14:57

Bericht door *leen* » 11 november 2008, 20:35

het nieuws was heel teleurstellend... negatief
ondanks de prima omstandigheden (mooi embryo en prachtig slijmvlies bij mij) kreeg ik gisteren het nieuws dat het negatief was... de gyn vond het zelf raar en wist niet wat het mis deed lopen. Ik voelde me voor het eerst de afgelopen 14dagen zwanger en had de laatste dagen veel last van steekjes en borsten die licht pijn deden, maar toch... maar dit zou door de progynova zijn :cry:

nu duim ik in ieder geval mee voor jou!!!

trieste groetjes,

Leen

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 11 november 2008, 23:39

Leen, wat een enorme tegenvaller. Zo'n weg afgelegd, alle randvoorwaarden in orde en toch dit. :-(

Sterkte,

Hanne.lore

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 13 november 2008, 8:51

hey leen

ik vind dit echt jammer voor je,
alles leek goed en dan toch dit.
wat ga je nu doen?
ga je nog een poging wagen??
ik wens je in ieder geval veel
moed om dit nog eens
te boven te komen en
veel sterkte om er nog eens
voor te gaan.


hier is het ook maar een
nerveuse bedoening.
de ene dag denk je het zit goed
de andere dag geef je de hoop op,
want dan voel je krampen in je buik
en denk je die rode :twisted:
komen er aan,is het van de medicijnen,....


pffffff nog een goede 30 uur wachten
en we weten het.


groetjes stefanie

lieneke
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 augustus 2008, 12:43

Bericht door lieneke » 15 november 2008, 8:48

Hoi Stefanie,
Heb je al nieuws?
Hopelijk is het goed nieuws hé...
Ik duim voor je mee,
Ik zit ook in mijn wachtweken met eiceldonatie...
Groetjes, Lieneke

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 17 november 2008, 9:15

hey

iedereen alvast bedankt voor het meeduimen,
het heeft blijkbaar geholpen,want we zijn zwanger :D

het is een hele opluchting na zovele jaren en behandelingen om eindelijk eens zwanger te zijn.
en toch is er een dubbel gevoel je bent blij met het nieuws en onzeker omdat er soms krampen zijn in de buik dan denk je het gaat mis,ofzou het van de medicijnen kunnen zijn.
ik zal blij zijn als we onze eerste echo hebben maar ja die pas op 1 dec.


lienneke ik hoop dat je hier straks ook goed nieuws bij mag schrijven.

ik duim in ieder geval met je mee.
en aan iedereen veel sterkte en suc6 toegewenst.

groetjes stefanie

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 17 november 2008, 18:29

Fantastisch nieuws!

Het dubbel gevoel is normaal. Tot op zekere hoogte blijft het tot je de baby gezond en wel in je armen hebt.

Het duurt tegelijk lang en is zo voorbij de zwangerschap. In de mate van het mogelijke, geniet ervan, neem het dag per dag.

Ik wens je een zalige zwangerschap toe.

En aan iedereen die tegen nog een poging aankijkt, veel geluk.

Groetjes,

Hanne.lore

*leen*
Berichten: 21
Lid geworden op: 2 september 2008, 14:57

Bericht door *leen* » 18 november 2008, 15:32

Stefanie, een heel dikke proficiat met de zwangerschap! We duimen nu mee voor een goede zwangerschap!!!

Hannelore en stefanie, dank je wel voor jullie medeleven. We hebben het er deze keer moeilijk mee en ik vind het zeer moeilijk om er nog in te geloven. De laatste kans was een prima kans, niets kon echt beter en dan toch loopt het mis :cry:
het is nu zo en we moeten verder. Er zitten nog 4 cryos in de diepvries en als ze het overleven, zullen er 2 van teruggeplaatst worden... Ik geloof niet zo in cryos maar er is natuurlijk meer kans dan geen poging ondernemen... we zien wel!

het ga jullie goed dames!!!

lieneke
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 augustus 2008, 12:43

Bericht door lieneke » 22 november 2008, 18:08

Hoi, hoi,
Oeff...er is al één wachtweek voorbij...die lijkt wel eindeloos lang. Nu nog een tweede weekje doorkomen...
Gisteren constant paniekaanvallen gehad dat het weer niets zou worden, vandaag gaat het alweer wat beter.

Leen, ik ben bezig met een cryo poging. Zelfs al is er een verminderde kans, toch steek ik wel 1000 kaarsjes aan dat deze poging lukt. Doordat wij met een eiceldonor werken, was ik al blij dat ik nog cryopogingen heb, anders kon ik terug afwachten tot een donor beschikbaar is.
Wanneer start jij met de cryos?

Ik heb ondertussen wel 20 forums gelezen over wat ik allemaal zou moeten voelen, maar ik voel nu helemaal niks. Enkel wat spanning in mijn borsten, maar dat zal wel van de medicatie komen.
Hier en daar ook een steekje in mijn buik, maar ik kan me dat ook inbeelden. Een mens zou er op den duur zot van worden!
Hopelijk gaan de volgende dagen vlug voorbij denk ik langs de ene kant...maar langs de andere kant voelt het goed nu, alsof ik me toch eens zwanger kan voelen...allemaal heel dubbelzinnig en verwarrend!
Groetjes en veel succes aan allen!
Lieneke

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 24 november 2008, 21:37

Leen,

Ik kan me wel inbeelden dat je minder enthousiast bent over cryo's dan een verse poging, maar als het niet zou werken zouden ze het niet doen. Maar je moet natuurlijk bij de gelukkigen zijn, zoals bij deze dingen altijd.


Lieneke,

Zwangerschapssymptomen hoeven niet hé, en al helemaal niet zo vroeg.
Toen ik na behandeling zwanger was voelde ik nauwelijks iets, alleen iets meer moe. Tot ik de baby voelde stampen was er bijna niets dat mij vertelde dat ik zwanger was! Heel gek. Toen verstond ik hoe het kon dat er vrouwen zijn die pas na ettelijke maanden beseffen dat ze zwanger zijn.

Beiden, veel succes!

Hanne.lore

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten