donoreicellen teruggeplaatst

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 11 februari 2009, 17:06

Stefanie,

Dat is dus waar we voor vrezen, dat we even 'prioritair' zijn als iedere patiënt die zelf een donor meebrengt.
Maar dan moeten ze niet zeggen dat ze voor ons iets extra gaan doen gezien de omstandigheden. Dan moeten ze ons vlakaf zeggen dat het pech is voor ons, maar dat zoiets kan gebeuren en dat we verder behandeld worden als moest de donatie doorgegaan zijn, maar zonder zwangerschap tot gevolg.

Ik weet dat we moeten opkomen voor onze rechten, ik werk zelf in de gezondheidszorg en zou zelf iedereen dat advies geven, maar wat als ze ons 'lastige patiënten' vinden en we daardoor nadeel ondervinden... 't zou niet mogen, maar de schrik is er wel. We zijn volledig afhankelijk van hen en hebben geen zicht op de wachtlijst...

Jullie werden dus ook eerst ingepland als reserveacceptor... tegen ons werd gezegd dat ze dit nooit doen, maar voor ons een uitzondering willen maken gezien de omstandigheden... Dit bevestigt mijn vermoeden dat ze ons proberen te sussen.
Jullie zouden normaal 4 maanden hebben moeten wachten (aug-dec)... ons laten ze ook 4 maanden wachten terwijl we er al eens 3 maand wachttijd opzitten hebben.
En tja, er bestaat altijd een kans dat we sneller opgeroepen worden, maar daar durf ik niet van te dromen, want we zijn niet echt voor het geluk geboren blijkt weer maar eens.

Sorry voor mijn gezaag, maar het klaart niet op in m'n bovenkamer. Ik krijg het niet goed verwerkt. Tot op heden heb ik elke tegenslag beschouwd als een speling van de natuur, maar dit is zo fundamenteel oneerlijk, hier kan door menselijk handelen iets aan gedaan worden... alleen spijtig dat mijn gynaecologen dit mondeling bevestigen, maar er niet zo naar handelen.

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 11 februari 2009, 19:46

Er zijn heel weinig eiceldonoren. Ik denk als je zelf geen donor aanbrengt dat je makkelijk 2 jaar op de wachtlijst staat (ik hoop dat ik me vergis).

Natuurlijk, als je hoopte nu een poging te doen en je moet plots 4 maanden wachten dan is dat bijzonder lang.

Ik kan me niet voorstellen dat ze zouden liegen. Waarom zouden ze?

Ik kan me inbeelden dat hun planning voor de komende 2 à 3 maanden vast ligt, wie gaat dan doneren, wie ontvangen. Dat ze die niet drastisch willen omgooien, zou best kunnen.
Kun je je voorstellen dat ze een andere vrouw opbellen om te zeggen, sorry uw poging wordt uitgesteld want één van onze donoren heeft haar donatie verknoeid en iedereen moet nu een beurt wachten. Kunnen ze moeilijk doen.
Jou op de eerste plaats in de wachtrij zetten is dan het minste kwaad, nu de situatie is wat ze is.

Daar heb jij nu vandaag niets aan, het is en blijft een pijnlijk verhaal.

Ik duim heel hard dat je een poging kan wagen nu als reserveacceptor.

Hanne.lore

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 11 februari 2009, 23:15

Hey Hanne.lore,

Bedankt voor het eerlijk antwoord. Waarschijnlijk heb je wel gelijk, ik kan ook wel begrijpen dat ze niet zomaar de geplande poging van iemand anders kunnen afnemen. Maar dat hadden ze dan ook beter zo uitgelegd ipv mij te zeggen dat ik 'prioritair' aan bod zou komen en me dan toch pas in te plannen bij de volgende lichting. Ze hebben me ook niet de indruk gegeven dat er in afwachting misschien nog iets mogelijk is bv nog een poging als reserveacceptor of bv als er zich een gekende donor opnieuw aanbiedt of ...

De wachtlijst als je geen donor aanbrengt is ongeveer 1 à 2 jaar... op 1 maart zal ik ondertussen wel een jaar op de wachtlijst staan.

De poging als reserveacceptor is voorlopig onze enige hoop, er zit niet veel anders op, maar het is zwaar. Eerlijk waar, zo zwaar heb ik het nog nooit gehad in de 3 jaar en 3 maanden dat we ondertussen bezig zijn, zelfs niet op het moment dat ik te horen kreeg dat ik in vervroegde menopauze aan het gaan was!

Echt bedankt voor de steun!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten