Eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Pascale
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 juni 2008, 10:33

Eiceldonatie

Bericht door Pascale » 3 februari 2009, 11:38

We zijn op zoek naar een lieve vrouw die het ziet zitten om onze kinderwens in vervulling te laten gaan.
We zijn reeds 10 jaar in behandeling. Door het feit dat het sperma niet goed was en ze dit in Gent niet gezien hebben, zijn ze mij blijven stimuleren(tot 100 ampullen Menopur per cyclus). Ik ben nu 40jr en in Jette hebben ze mij gezegd dat ik waarschijnlijk in vervroegde menopauze ben mede door die stimulaties.
Nu is het sperma kwalitatief veel beter maar nu is mijn lichaam volledig uitgeput.
Mijn enige kans op een kind is een eiceldonatie!Vandaar deze vraag, wie kan helpen?
Als ik iemand kan meebrengen kunnen we binnen 5 maand starten. Als ik niemand vindt dan kan het 2 jaar of langer duren. We zijn dan afhankelijk van de goodwill van vrouwen die zich aanbieden.
We hebben maar één droom...; zou er alles voor doen!
Pascale

Triene
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 oktober 2008, 11:04

Bericht door Triene » 6 februari 2009, 19:28

Hey Pascale,

Ik kan je jammer genoeg niet helpen maar hoop dat jullie snel iemand vinden. Door de vele oproepen hier te lezen, heb ik me alleszins voorgenomen om - eens mijn kinderwens in vervulling is gegaan en mijn eitjes hun goodwill hebben bewezen - het nodige te doen voor eiceldonatie. Ik heb de voorbije twee jaar ondervonden hoe zwaar het kan om een onvervulde kinderwens te dragen en ik hoop echt dat ik ooit iemand op deze manier kan helpen.

Veel succes met jullie zoektocht!

Liefs,
Triene

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 7 februari 2009, 19:30

Pascale,

ik ben zelf net in de mallemolen van eiceldonatie terecht gekomen en heb mijn donor hier gevonden op dit forum, dus blijf zoeken, er bestaan echt nog schatten van mensen hoor. Sinds gisteren weet ik dat mijn donor 'goedgekeurd' is en hopelijk kunnen we vlug starten voor de wisseldonatie.
Wie weet als het bij mij gelukt is zal mijn donor nog iemand anders gelukkig maken, dus één goeie raad, blijf hier kijken op het forum

ik wens je heel veel succes!!!

orchidee

Pascale
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 juni 2008, 10:33

eiceldonatie

Bericht door Pascale » 19 februari 2009, 16:29

Beste Orchidee,
Het doet deugd om te lezen dat er vrouwen zijn die kunnen en willen helpen!
Door de onvervulde kinderwens heb ik dikwijls het gevoel van niet mee te tellen en er alleen voor te staan. Ik ben dan kwaad op alles rondom mij! Onterecht, want niemand kan daar iets aan doen.
Vorige week ongesteld geworden (na 4 mnd niets),bloed waarden kantje-boortje.Morgen mag ik voor pick-up gaan van 1 eicel.(totaal onverwacht!). Voel mij euforisch en heb ongelooflijk veel schrik dat er weer één of andere reden zal zijn waardoor het niet kan doorgaan.
We zien wel...
Wens je heel veel succes!! Ken u niet maar weet wel wat je voelt...

Pascale
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 juni 2008, 10:33

Bericht door Pascale » 19 februari 2009, 16:46

Beste Triene,
Zeer lief om aan anderen te denken. In onze maatschappij is het niet zo evident om eicellen af te staan. Er is daar nog altijd wat taboe rond, ik ondervind dit bij de vrouwen rond mij (niettegenstaande ik in de paramedische sector werk).
Moest ik nog goeie eicellen hebben die ik niet meer nodig heb zou ik ze ook weggeven omdat ik weet dat voor sommige mensen het leven zonder kinderen ondraaglijk is.
Niettegenstaande blijft het van U ongelooflijk mooi dat ge uw vruchtbaarheid wilt delen met andere vrouwen! Wat is mooier dan een kind op de wereld te kunnen zetten?
Liefs Pascale

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 19 februari 2009, 18:22

Pascale,

ik wens je het allerbeste met die ene eicel, 't moet maar 1 goe'tje zijn hé, dat zeiden ze me ook altijd. Maar 'k ben efkes niet goed mee hoor, ben je al die tijd blijven stimuleren of nu pas sinds je MS of zelfs niet? is het een spontaan eicelleke?
In ieder geval, probeer alles heel rustig te beleven en inderdaad, je wordt kwaad op alles en iedereen, gelukkig zijn er dan die enkele vrienden die een 'schouder' beschikbaar houden :-)
Wat was je FSH waarde?
Ik duim heel erg hard voor je, en laat zeker iets weten over een paar dagen, want nu komen er enkele vreslijke 'wachtdagen' hé, wachten op eicel, wachten op 'goeie eicel, wachten op 'bevruchte' eicel, wachten op 'gedeelde' eicel ...en dan de transfer, ik gun het je uit het diepst van mijn hart, veel succes.


liefs en hou je taai en rustig hé

orchidee
PS 'k weet ook wat jij nu doormaakt hoor ...

Pascale
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 juni 2008, 10:33

Eiceldonatie

Bericht door Pascale » 25 februari 2009, 13:51

Beste Orchidee,
Ik doe al gedurende 8 jaar stimulaties met Menopur.
Sinds vorig jaar ben ik gestopt omdat ze mij in Jette gezegd hebben dat er een ovariële insufficientie is.
Nu toevallig na 4 maanden (gn cyclussen meer) wordt ik plots ongesteld.Heb bloed laten nemen en FSH was 20. Dit is kantje boordje maar ik mocht starten (zonder hormonen omdat dit toch geen zin heeft).Vorige vrijdag pick-up van eicel op natuurlijke cyclus en maandag was terugplaatsing van een goed bevruchte embryo. Nu wachten tot 9 maart.
Ik was eigenlijk al op weg voor donatie omdat dit volgens Brussel de enige mogelijkheid is.Ik heb eigenlijk nog 2 IVF pogingen. In Brussel kan ik 6 terugplaatsingen krijgen op nat cyclus; dit voor 2 IVFpogingen.Het probleem is dat ik niet weet of er hierna nog eicellen zijn...ik weet het niet meer.
Ben ook 40 jaar en zou graag mijn leven herpakken.
Liefs
Pascale

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 25 februari 2009, 19:51

Beste Pascale,

ik blijf verder duimen hoor, zie je wel, die ene eicel, bevrucht en gedeelt tot een embryo'tje. Hoeveel cellig was het bij de terugplaatsing?

Van mij ... ik mocht niet starten als mijn FSH minder was dan 15 omdat ze zeiden dat er dan toch veel te weinig eicellen 'klaarzitten', en inderdaad, hoe lager het was, hoe meer eicellen ik had..folikkels genoeg hoor, maar 't waren veelal lege dozen :(

al 8 j bezig, amaai, da's al lang. Ik bewonder je dat je het volhoudt maar aan de andere kant versta ik het maar al te goed. Toen ik er (alleen) aan begon zei ik eerst ... als het niet lukt met KID (gewone inseminatie dus) dan stop ik er mee .... totdat dat moment er was dat het na 9 KID's niet gelukt was - ergens in je achterhoofd hoop je toch dat het die ene keer lukt hé. Toen overgeschakeld naar ICS ...9 pogingen voor 6 effectieve ICSIbehandelingen ... weer niets... ik ging ook naar Jette gaan om daar een nieuw advies te vragen... Eindresultaat - enige mogelijkheid = eiceldonatie .. dus nu heb ik daar al mijn hoop op gesteld maar tevens heb ik me nu wel een limiet opgelegd. Ofwel nog 3 pogingen (indien dat vlug gaat) ofwel tot max eind dit jaar, want dan ben ik er 44 en dat wordt dan toch kantjeboordje hé.

Maar voor jou... geloof er in, hou je rustig en hopelijk de 9e ongeloofelijk nieuws. Moet je nu Utrogestan bijnemen en Pregnil 1500E (om de 3d)?

HEEL VEEL SUCCES !!

orchidee

Pascale
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 juni 2008, 10:33

Bericht door Pascale » 26 februari 2009, 14:01

Beste Orchidee,
Ik versta niet goed dat uw FSH te laag is.
Mij is gezegd dat de maxgrens voor FSH 14 is maar dat ze voor mij de grens optrekken nr 20. Als FSH te hoog is zou de kwaliteit van de eicellen niet goed zijn.
Een verhoogde FSH wijst op ovariële insufficiëntie.
Ik neem nu utrogestan 3x per dag (vaginale tabletten, zou beter zijn dan oraal). Natuurlijk door die utrogestan voelt ge u zwanger. Psychish voel ik mij voor tmoment absoluut nie goe waardoor ik denk dat ik nie zwanger ben.Ik weet dat ik die gedachte uit mijn hoofd moet zetten ...
Voor u zou een donatie toch wel moeten lukken aangezien ze jonge en goede eicellen gebruiken.Maar ik ken het: we stellen ons limieten en als we zover zijn verleggen we weer ons grenzen. Als ik naar mezelf kijk ging ik 10jr geleden geen hormonen nemen;als het nie zou marcheren dan zou het zou zijn.
We zijn nu 10jr verder en ondertussen ongeveer 20 inseminaties (aantal hou ik bewust nie bij) en 5 icsi die doorgegaan zijn ( andere pogingen tssdoor afgebroken).We mogen af en toe de moed verliezen maar zeker nooit onze hoop!!
Goe weekend, liefs 0Pascale

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 4 maart 2009, 16:47

Pascale,

hoe gaat het ondertussen met je, verloopt alles verder zoals het moet :D - ik hoop het van harte voor jou. 't was zondag hé dat je mocht gaan voor je controle? Kop op, nog 4 keer slapen :lol:
'k duim heel hard voor je en hoop dat je dat zalig verder zal kunnen genieten :wink:

liefs
orchidee

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten