Ik Wil Eicel Donor Worden!

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
bammams
Berichten: 11
Lid geworden op: 2 maart 2009, 12:10

Bericht door bammams » 28 december 2009, 19:32

Ik wou hierin even melden dat ik inmiddels 1 maal donor ben geweest, mijn koppel ben ik al vanaf maart 2009 mee in contact. En in november was onze eerste IVF/donatie geweest. Helaas is deze mislukt doordat ze mij een te lage dosis Gonal-F lieten prikken en na anderhalve week ineens omhoog gooiden met n hogere dosis. Wat officieel eigenlijk niet zomaar mag. Er zaten wel 20 eitjes op de echo zichtbaar, maar helaas niet allemaal daardoor meer bruikbaar. Uiteindelijk zijn er 9 geprikt, 7 overgebleven. En maar 1 bevrucht omdat ze dus niet de bevruchting geholpen hebben maar *natuur* hun gang lieten gaan in n bakje als t ware. Waardoor al snel wat eitjes onbruikbaar waren geworden en maar 1 eitje een vruchtje werd. Vervolgens hadden ze ook nog de fout gemaakt bij mijn donor-ontvanger dat ze Decapeptyl moest prikken. voor de de cyclus plat te leggen tijdelijk. Maar wij wisten niet dat ze t daarvoor moest doen. En dat terwijl ze geen eierstokken heeft. Dus ze heeft 5 weken t voor niets geprikt.
Het was best een chaos en we waren behoorlijk emotioneel na alles.

In januari gaan we het opnieuw proberen.
Hopelijk gaat dit keer alles goed.
Ik vind het emotioneel best zwaar maar had t erger ingeschat dan t werkelijk is. De punctie dacht ik echt dat ik door de grond zou gaan. T was pijnlijk maar t viel te doen! Voorlopig help ik nu dus alleen dit koppel.
Misschien in de toekomst nog ooit een ander koppel. Maar voorlopig alleen hun nu.
Wat ik nu met deze mensen opgebouwd heb is echt leuk, we zijn echt leuk met elkaar en we hebben ook echt een band. Ik zou het niet anoniem kunnen doen ook.
Want ik vind dat ik het recht heb om te weten waar mijn DNA heen gaat en of het goed zal zijn.
En zo denken deze mensen er ook over.

Dus ik ben benieuwd wat januari/februari ons brengtdit keer!

Marja
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 december 2009, 12:56

Bericht door Marja » 29 december 2009, 22:16

Hoi Bammans,

Wat ben je een geweldig mens dat je dit voor een ander over hebt en dan ook nog eens 2x!! SUPER!

Mag ik vragen naar welk ziekenhuis jullie zijn gegaan? Het lijkt me nou niet echt een goed ziekenhuis nl als ze zulke fouten maken.

Ik wil je heel veel succes wensen in januari/februari.

Liefs, Marja

PS wij zijn ook op zoek naar een lieve donor, dus mocht je daarna iemand nog een kans willen geven, dan zouden wij het geweldig vinden als je met ons in contact wil treden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten