hou jij contact met je donor

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
j-e-s-s-y
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 oktober 2008, 22:48

hou jij contact met je donor

Bericht door j-e-s-s-y » 6 maart 2009, 14:02

hoi ik vroeg me af of jullie contact houden met je donor die je op internet vond.

of zou je het doen als je een zou vinden .


ik wilde eerst een poll maken maar om de een of andere reden lukt dat niet :?

groetjes

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 6 maart 2009, 19:55

Hoi Jessie,

natuurlijk doe ik dat, wij zitten nog in de wachtfase maar we hebben, sinds we beslisten om samen 'verder te gaan' hebben we wel elkaars privémailadres uitgewisseld en 'kletsen' we op die manier verder

ook al doneert zij niet voor mij toch blijk ik haar enorm dankbaar want zonder haar stond ik nergens hé

veel succes

orchidee

j-e-s-s-y
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 oktober 2008, 22:48

Bericht door j-e-s-s-y » 8 maart 2009, 16:18

wat fijn orchidee :D

ik hoor de mijne niet meer :? en ik heb nog niet eens gedoneerd :?

groetjes

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 8 maart 2009, 16:46

Oei Jessie,

dat moet niet echt plezant zijn voor je, je doet er dan zoveel voor en dan laat ze zich niet meer horen. Hoe lang ben je al bezig, heb je zelf gezet dat je wilde doneren en reactie afgewacht en op basis daarvan iemand uitgekozen, of omgekeerd, heb je gereageerd op een noodkreet?

hopelijk komt het toch nog goed ... ze heeft je toch nog nodig?
waar ben je in behandeling? hoe ver sta je?

groetjes

orchidee

j-e-s-s-y
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 oktober 2008, 22:48

Bericht door j-e-s-s-y » 8 maart 2009, 18:17

hoi
ik heb de 23ste mijn eerste afspraak in gent .
ik heb hier een oproepje geplaatst een tijdje trug en daar heeft ze op gereageert.
ik heb al een paar mails gestuurd maar geen antwoord . ik hoop maar dat er niets gebeurt is of zo .
ik geloof dat ze nu een tp heeft gehad van een andere donor of dat moet nog gebeuren.

het is nu bijna 3wkn geleden dat ik haar nog gehoord heb. :roll:


grtz jessy

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 8 maart 2009, 18:27

Jessy,

'k versta d'er niets meer van... je kan toch maar met 1 (wissel)donor tegelijk starten?
wij zijn dus met 3 partijen (dus 3 donoren en 3 acceptoren) en ze zullen een heel schema opstellen om ons 6-sen op elkaar af te stemmen. Dus we zullen ongeveer allemaal terzelvertijd starten maar met andere medicatie.
Weet je zeker dat je voor die bepaalde acceptor wisseldonor bent? In sommige ziekenhuizen krijg je maar eiceldonatie als de donor die jij aangebracht hebt gedoneerd heeft.
'k vind het allemaal een beetje raar hoor. Ken je haar echte naam? Bel anders eens naar Gent om te vragen hoe de vork aan de steel zit. Je kan daar dan al starten met je 'onderzoeken' voor zover dat nog nodig is, en terzelvertijd iemand anders hier zoeken op het forum die eicellekes nodig heeft .. en die jou met open armen zal verwelkomen.
Van zodra wij 'overeengekomen' waren blijven wij maar mailen en zeggen hoe we ons voelen en wachten we samen het 'startsein' van het CRG af. Mijn donor zal ook nog doneren in Jette en zal hiervoor ook binnenkort daar op afspraak gaan en haar onderzoeken starten maar ze is daar heel open en eerlijk in tov mij. 'k apprecieer haar enorm.

veel courage hé en hou ons op de hoogte wat ze allemaal met je uitspoken in Gent :-)

j-e-s-s-y
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 oktober 2008, 22:48

Bericht door j-e-s-s-y » 8 maart 2009, 18:42

wel ik ben "zo voel ik mij toch" een reserve donor :? en ja ik ben er zeker van dat ik en egeltje voor de zelfde doneren . zij heeft het al in gent nagevraagt. ik ben dus een "reserve" voor als het nu niet zou lukken .ik heb dus 23maart eerste gesprek en dan 8wkn wachten op het resultaat van die (bloed) testen. ik ben er ook maar achtergekomen via het forum zoals je wel kan lezen.
ik heb egeltje ook op msn en ben er 1000% zeker van dat het de zelfde is 8)

groetjes

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 8 maart 2009, 19:07

amaai, da's dan een heel ander systeem dan in Brugge hoor.
Bij ons is het laat het ons zo zien, ik ben A en de donor die ik aanbreng A' - dan is er ook nog B en B' en C en C'
bij ons geeft A' bv aan B; B' aan C en C' aan A... en als 't mislukt, ja, dan weet ik het niet maar ze starten niet vooraleer iedereen gescreend en 'goedgekeurd' is. In Brugge doen ze niet die bloedonderzoeken die 8 weken duren; een grondig gynecologisch onderzoek en het geneeskundig verleden wordt onder de loep genomen, dan indien dit OK naar de psychologische screening. En dan starten.
We zien wel.
Jij weet dus aan wie je geeft, dus 't is bij jullie geen wisseldonatie, of lees ik het verkeerd?

groetjes
orchidee

j-e-s-s-y
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 oktober 2008, 22:48

Bericht door j-e-s-s-y » 8 maart 2009, 19:17

nee hoor ik weet niet aan wie ik doneer hier is het ook wisseldanatie .

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast