vraagjes omtrent wisseldonatie als donor

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
*Guapa*
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 maart 2009, 13:23

vraagjes omtrent wisseldonatie als donor

Bericht door *Guapa* » 13 maart 2009, 14:00

Hoi iedereen

Ben hier al een tijdje aan het rondneuzen in de topics, maar nergens vind ik ervaringen/antwoordjes misschien op mijn vraag waar ik blijf mee zitten...

Ben sterk aan het overwegen om eiceldonor te worden, maar wil daaraan niet onbezonnen beginnen.

Ik vraag me af: hoe ervaart een donor dit alles na het afstaan van de eicelletjes? De "schrik" zit er bij mij in dat ik bijvoorbeeld zou uitkijken naar kindjes die op mij lijken om maar iets te zeggen... Begrijpen jullie wat ik bedoel?
Als ik eraan begin, wil ik het volledig anoniem doen. De vriendin die ik hiermee zou helpen, wil dit ook, daarom dat we zouden opteren voor wisseldonatie.

Wil gewoon niet achtervolgd worden door dit idee, wil me er achteraf ook goed bij voelen. Wie kan dit laatste beetje twijfel wegnemen? Of zijn er mensen die dit ook zo ervaarden?

Groetje en bedankt alvast voor jullie mening(en)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 13 maart 2009, 16:05

Hoi,

Wij zijn nog met behandelingen bezig, maar ik ben al een tijdje aan het nadenken over ook donor te zijn, als mijn kinderwens vervuld is en ik tegen dan nog niet te oud ben. :?

Kzou het ook volledig anoniem doen, om geen kind te zien rondlopen waarvan je weet dat het "van jou" is.

Verder zie ik niet echt een eicel als een stukje kind. Misschien dat dat verandert als ik zelf kindjes ga hebben, daarom wil ik wachten tot mijn kinderwens vervuld is (en ook natuurlijk omdat ik eerst mezelf toch wil helpen...).

Maar ik begrijp het zeker hoor. Ik denk dat je je dat altijd een beetje zal afvragen, is op zich ook niet zo erg denk ik. Tis meer de vraag hoe je daar dan mee om gaat gaan. Stel dat je een kindje ziet rondlopen waarvan je zou weten dat het met jouw eitje gemaakt is, zou je dat kind dan willen kennen? Misschien in die trend eens over denken?

Tis een grote stap, je hebt gelijk dat je er goed over nadenkt. In ieder geval super dat je dat wil doen voor je vriendin! Ze boft met iemand als jij.

Teresa
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2007, 23:54

Bericht door Teresa » 14 maart 2009, 10:54

Hoi,

volgende week heb ik voor de eerste keer persoonlijk contact met mijn eiceldonor. Ik hoop dat het een positief gesprek zal zijn en dat ze ermee doorgaat om onze droom in vervulling te laten gaan.

Wat betreft de donatie op zich hebben kiezen wij voor een kruisdonatie (wat standaard is in België). Ik als acceptor zou ook niet willen dat ik de donor persoonlijk ken, het is beter om niet te weten - zodat als het lukt je het kind ook van de eerste minuut aanvaard als je eigen kind, zonder de confrontatie van lijkt hij of zij op de donor of niet. Want als je de donor helemaal niet kent, ga je er zelf anders mee om.

Spijtig vind ik dat het toch wel omslachtig is voor een vrouw om eiceldonor te worden, als ge eens vergelijkt met de man... spermabanken hebben altijd genoeg en er is geen man die erover nadenkt zou hij of zij mijn kind kunnen zijn. Mannen doneren en kous af. Als het bij de vrouw ook zo makkelijk zou zijn, zouden veel meer vrouwen geholpen kunnen worden.

Maar bon... misschien ooit... wie weet gaat het allemaal sneller en makkelijker, intussen gaan we hopelijk binnenkort voor onze 1ste eiceldonatie, zonder achterom te kijken :wink:

Groetjes Teresa 8)

*Guapa*
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 maart 2009, 13:23

Bericht door *Guapa* » 14 maart 2009, 13:07

Liefste Loeki en Teresa

Bedankt voor jullie reacties.

Ik wens jullie het allerbeste en veel geluk toe. Hou ons verder op de hoogte é!

Nu, er zit nog kans in dat ik niet toegelaten word als donor gezien ik van allochtone origine ben (half Belg, half Tunesisch). Om etnische redenen kan het zijn dat dit niet aanvaard wordt.. Ergens begrijp ik dat wel...

Volgende week weten we meer van Jette, we zien wel.


Groetjes en take care!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast