Lesbisch stel en eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
vievie
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 januari 2010, 12:45

Bericht door vievie » 4 februari 2010, 19:46

Hallo allemaal!
Fijn te lezen dat er toch wel verschillende lesbische koppels met hetzelfde gevoel zwanger willen worden.

Ook wij zijn er zo eentje 8)
Voor ons is het nog allemaal nieuw, maar vinden het ongelooflijk spannend!
Mijn vriendin moet morgen voor het eerst echo laten nemen en van ons allebei gaan ze bloedstalen nemen.
Het is echt het prille begin en zijn dus pas bezig met de vooronderzoeken.
Hebben pas eind maart een afspraak terug bij de dokter.
Ik heb al heel wat afgelezen op dit formum en het geeft me moed als ik lees hoe sommige vrouwen steeds opnieuw de kracht vinden om een nieuwe poging te starten, ondanks de vele teleurstellingen die ze te verwerken hebben.
Voor mij en mijn vriendin is het nu allemaal heel spannend, maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat we hoogstwaarschijnlijk ook nog zullen teleurstellingen dienen te verwerken krijgen.
Ik zal dan zeker en vast eens denken aan sommige vrouwen hier...
Ik wens in ieder geval iedereen heel veel geluk toe en hét belangrijkste...voor iedereen dat klein wondertje :D

inaatje13
Berichten: 890
Lid geworden op: 14 juli 2009, 11:22

Bericht door inaatje13 » 18 juni 2010, 15:05

Heey heey,

Wij zijn opnieuw begonnen! Morgenavond mag ik voor m'n bloedprik gaan, spannend!! Heb dus idd eitje van m'n vrouw in mijn buik!!
Sorry da ik nu pas reageer!! Hopelijk zijn we binnekort allemaal zwanger!!!

Greetz

goonie
Berichten: 3
Lid geworden op: 6 juli 2010, 20:56

Bericht door goonie » 11 januari 2011, 22:09

Hey,


We zijn een lesbisch koppel die er stilletjes aan willen aan beginnen.
Ivf met eiceldonatie van partner.
Ondertussen nog iemand ervaringen mee ?

Tips zou welkom zijn :)

Groetjes

inaatje13
Berichten: 890
Lid geworden op: 14 juli 2009, 11:22

Bericht door inaatje13 » 20 januari 2011, 16:38

Heey Goonie,

Ik ben ondertussen 13 weken zwanger van een embryo ontstaan uit een eitje van m'n vrouw.
Je ka best even bellen met Jette. Zij doen dit nog als enige bij een lesbisch stel als er geen medische reden is(bv. iemand die geen eicellen aanmaakt).
Ze zijn super vriendelijk en helpen je ook goed verder.
Als je nog vragen hebt, stuur me gerust PB.

Greetz

Pegasus
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 januari 2011, 11:37

Bericht door Pegasus » 24 januari 2011, 16:09

Hey allemaal,

Heb hier al veel gelezen, maar nu het ook voor ons dichterbij komt, dacht ik ook eens wat info uit te wisselen. :)

Wij zijn deze zomer eind juli voor de eerste afspraak bij de psychologe in Jette geweest en dat viel goed mee. Geen enkel probleem om het op deze manier (zonder medische reden) te doen. Daarna in het najaar de vooronderzoeken en nu is onze startdatum vastgelegd voor eind maart.
Rond 9 februari mag ik beginnen snuiven om mijn cyclus stil te leggen. En mijn vriendin begint dan in maart met de stimulatie.
Spannend!! Naar mijn gevoel zijn we al eeuwen bezig, dus ik kan al bijna niet meer wachten! Hopelijk lukt het dan ook snel!

Heeft er iemand een idee hoe lang je moet wachten tussen twee terugplaatsingen? Stel, de eerste terugplaatsing vlak na pick up lukt niet en de tweede is dan in natuurlijke cyclus met een ontdooid embryo. Hoeveel tijd zit daar gemiddeld tussen?

Bij wijze van tip, Goonie, denk eraan dat het wel eventjes duurt vooraleer je er echt aan begint. Een richtlijn (van Jette uit) is dat er gemiddeld 6 tot 8 maanden zit tussen eerste afspraak en eerste terugplaatsing.

Groetjes!

inaatje13
Berichten: 890
Lid geworden op: 14 juli 2009, 11:22

Bericht door inaatje13 » 26 januari 2011, 14:01

Heey pegasus,

Na een mislukte tp vragen ze aan de telefoon of je gelijk verder wil of niet. Als je gelijk verder wil, moet je blijven puffen (zo was het bij mij é) en moet je op dag 1 van je regels op bn en dan kan je gelijk volgende maand verder!! Ik hoop dat jullie minder pogingen nodig hebben dan wij (5 tp's waarvan 3 verse)!! Veel succes!!!

Pegasus
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 januari 2011, 11:37

Bericht door Pegasus » 27 januari 2011, 11:20

Bedankt voor de informatie inaatje13! En proficiat met je zwangerschap!! :)

Britt1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 7 juni 2011, 21:40

Bericht door Britt1975 » 7 juni 2011, 21:47

Hoi, ik hoop dat deze post nog gelezen wordt. Ik en mijn vriendin willen nl ook een kindje. Onze voorkeur heeft eiceldonatie. Dus mijn eicel bevruchten en deze bij haar inbrengen. Ik lees en hoor hier zoveel verschillende verhalen over. Het wordt wel gedaan, niet gedaan, wel in Belgie,niet in Belgie.
Iedereen die mijn van informatie kan voorzien ben ik erg dankbaar.
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp!!!!

Britt uit Nederland

Pegasus
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 januari 2011, 11:37

Bericht door Pegasus » 8 juni 2011, 11:35

Hey Britt,

Wel, het wordt in België alleszins gedaan in Jette (UZ Brussel). Ook buitenlandse patiënten kunnen daar terecht voor zover ik weet. Het is waarschijnlijk wel praktischer als je een ziekenhuis in de buurt kan vinden want je moet er toch wel dikwijls heen voor opvolging tijdens de behandeling.
Voor ons is Jette echter dichtbij en we zijn er heel tevreden over! Ik ben nu namelijk een goeie 13 weken zwanger van mijn vriendin haar kindje. :D


Veel succes!!

Gitsel
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 juli 2015, 10:56

Re: Lesbisch stel en eiceldonatie

Bericht door Gitsel » 15 juli 2015, 10:58

Hallo,

Mijn vriendin en ik willen er ook aan beginnen met eiceldonatie.
Het enige probleem... wij wonen nog niet langer als 1 jaar op hetzelfde adres dus mogen we geen dossier starten in Jette.

Iemand een idee of dit in alle ziekenhuizen zo is? of je ondertussen al in meedere ziekenhuizen eiceldonatie kan doen?

en hoeveel het kostenplaatje nu is?
Wordt ondertussen alles terug betaald of is nog steeds de grootste kost voor de donor?

Groetjes

Pegasus
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 januari 2011, 11:37

Re: Lesbisch stel en eiceldonatie

Bericht door Pegasus » 15 juli 2015, 19:56

Gitsel schreef:Hallo,

Mijn vriendin en ik willen er ook aan beginnen met eiceldonatie.
Het enige probleem... wij wonen nog niet langer als 1 jaar op hetzelfde adres dus mogen we geen dossier starten in Jette.

Iemand een idee of dit in alle ziekenhuizen zo is? of je ondertussen al in meedere ziekenhuizen eiceldonatie kan doen?

en hoeveel het kostenplaatje nu is?
Wordt ondertussen alles terug betaald of is nog steeds de grootste kost voor de donor?

Groetjes
Hmm, ik herinner me niet dat ze in Jette keken naar het adres... Wel intake gesprek met psycholoog en zo uiteraard.

Kostenplaatje is zoals je zegt: donor betaalt eigen kosten, de rest wordt door de mutualiteit gedekt.
Grootteorde €2000 als ik het me goed herinner.

Veel succes gewenst in ieder geval!
Wij blijven fan van Jette btw: 2 kids in 2 pogingen. :)

Groetjes,
Pegasus

Sid712
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 december 2015, 18:31

Re: Lesbisch stel en eiceldonatie

Bericht door Sid712 » 5 december 2015, 18:45

Wij zijn vorige maand gestart bij Dr. Decleer in Jan Palfijn in Gent.
Geen psychologengedoe en recht op normale terugbetaling van de mutualiteit.
Er is veel begrip voor ons idee achter de eiceldonatie en we zijn daar duidelijk niet de enige.

Gitsel
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 juli 2015, 10:56

Re: Lesbisch stel en eiceldonatie

Bericht door Gitsel » 7 december 2015, 12:52

Sid712 schreef:Wij zijn vorige maand gestart bij Dr. Decleer in Jan Palfijn in Gent.
Geen psychologengedoe en recht op normale terugbetaling van de mutualiteit.
Er is veel begrip voor ons idee achter de eiceldonatie en we zijn daar duidelijk niet de enige.
Wij gaan volgende week na lang wachten eindelijk naar het UZ in Gent, wel psychologische testen, hoe de betaling zit weet ik niet.

Gitsel
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 juli 2015, 10:56

Re: Lesbisch stel en eiceldonatie

Bericht door Gitsel » 10 juni 2016, 19:40

Wij zijn ondertussen na een half jaar zover dat de bevruchte eicel van mijn vriendin werd ingebracht bij mij gisteren.
Nu zijn het lange, bange 2 weken.
Dankzij de pregnyl heb ik zwangerschapsverschijnselen en dat maakt het moeilijker om niet te fel te gaan hopen.
Spannend dus!

silfke86
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 januari 2017, 13:42

Re: Lesbisch stel en eiceldonatie

Bericht door silfke86 » 18 januari 2017, 14:24

Spannend allemaal voor iedereen.

Wij hebben een intake op 2 februari aanstaande in Genk.
Mijn vriendin en ik weten totaal niet wat we kunnen verwachten en ik vind het heel erg spannend :oops:
Wel erg leuk dit forum en fijn om te lezen hoe het bij andere is gegaan en gaat.

Succes iedereen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten