Lesbisch stel en eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
myra
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 november 2009, 11:01

Lesbisch stel en eiceldonatie

Bericht door myra » 22 november 2009, 12:16

Goede morgen ,

als eerst onze complimenten voor de site en de mensen die info uitwisselen en daardoor anderen helpen stimuleren maar ook vertellen wanneer de hoop en verdriet er is
wij zijn een stel van 28 en 32 jaar met een kinderwens ik zelf heb al een dochter van 9 liefdevol geaccepteerd door mijn vriendin. Nu willen wij samen ook graag een kind
scenario: eicel van haar samengebracht met een donorspermacel en dan ingebracht bij mij.
Wie kent deze procedure of althans heeft ervaring met een soort gelijke behandeling en hoe heb je het ervaren of ervaringen van anderen die je met ons kan en wilt delen
is dit ook mogelijk in Nederland of België?
Heet het ook eiceldonatie?
Wij zijn vrij intens bezig info te verzamelen dat het ons begint te duizelen.. Erg hè? And it is just the beginning pfff
hoe Dan ook .. Alvast bedankt ook voor het lezen en een ieder succes met alles
2 liefdevolle dames en een dochter die heel graag een broertje of zusje wilt

mcj :oops:

ingridve
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 november 2009, 15:20

Bericht door ingridve » 22 november 2009, 17:41

spannend erg veel succes,hopeliijk gaat het allemaal lukken,er zijn vast forum leden die je er meer over kunnen vertellen..

gr ingrd

myra
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 november 2009, 11:01

Bericht door myra » 23 november 2009, 21:57

Hoi Ingrid bedankt voor je spontane reactie
helaas ben je de 1e krijg het gevoel alsof het niet vaak voorkomt terwijl het wel vaak gelezen word
ach ja we zoeken rustig verder natuurlijk maar blijven hopen op voorspoedig nieuws


Big Kiss us

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 24 november 2009, 20:38

Hey Myra

Wij hebben geen ervaring met de procedure van eiceldonatie bij een lesbisch koppel, maar we hebben zelf wel beroep gedaan op een eiceldonor.

Ik kan me niet herinneren van waar ik het haal, maar ik dacht ergens gehoord/gelezen te hebben dat enkel het UZ Gent deze procedure van eiceldonatie bij lesbische koppels zou uitvoeren... misschien daar eens informeren.

Veel succes!

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 24 november 2009, 20:59

Hoi Myra,
Er staat vandaag op het topic icsi -
"Onlangs iemand TP gehad die samen met mij wil wachten?" een reactie van inaatje13. Zij heeft ervaring met de procedure die jij beschrijft. Jammer genoeg schijnt die nu door een wetswijziging niet meer mogelijk te zijn. Ik hoop dat ik hier geen foute dingen schrijf. Je kan het best zelf eens gaan lezen of aan inaatjes13 vragen maar dit is althans hoe ik wat zij schrijft begrepen heb. :?
Veel succes in ieder geval!

myra
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 november 2009, 11:01

Bericht door myra » 25 november 2009, 9:32

he lysa..

goh ..toch bedankt voor de tip .. ik ga gelijk kijken .. en dan maar duimen ..dat je je vergist hebt hihi.. en dat er voor ons nog hoop is...
je bent een schat! :D

Karin
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 december 2009, 15:58

Bericht door Karin » 1 december 2009, 16:13

Hoi Myra,

Ik en mijn vriendin willen ook graag een draagmoederschap. Afgezien van het feit dat we moeten afwachten of het uiteindelijk allemaal lukt/ pakt en zou gaan groeien kunnen wij ook nog geen ziekenhuis of kliniek vinden die ons kan helpen.

Hebben jullie intussen al een kliniek gevonden? Dan hoor ik dat natuurlijk graag vanjullie. Ik zal het jou ook laten weten als wij iets vinden natuurlijk.

Moeilijk he?! Ik dacht dat het makkelijker ging in Belgie maar dat valt nogal tegen.

Groet Karin

Syske
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 december 2009, 14:23

Bericht door Syske » 9 december 2009, 14:35

Hallo Myra,
Wij zijn ook een koppel die op dezelfde manier wensen zwanger te worden.

Vorige week hadden we een afspraak in het UZ Gent en daar hebben we het deksel op onze neus gekregen. Ze "konden" ons ook niet doorverwijzen naar een centrum die wel eiceldonatie toestaat. We kregen als antwoord dat we ons zelf maar moesten informeren...

We hebben toen contact opgenomen met het VUB in Jette, waar we gisteren ons eerste gesprek met de psychologe gehad hebben. Dit is heel positief verlopen en we hebben al onmiddellijk een afspraak bij de dokter kunnen vastleggen.

Dus ik zou zeggen, contacteer het VUB in Jette eens, daar kan je zeker terecht en begrijpen ze ook waarom jullie als koppel langs deze weg jullie kinderwens willen vervullen.
Groetjes Syske

Karin
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 december 2009, 15:58

Bericht door Karin » 9 december 2009, 14:59

Hallo Syske,

Ik heb dit ziekenhuis vorige week gebeld en daar werd ook heel resoluut verteld dat zij daar niet aan doen.

Wel fijn om jouw verhaal te lezen dat ze het dus blijkbaar wel doen maar misschien zijn niet alle medewerkers op de hoogte ofzo.

Zou jij de naam en of nummer van die psycholoog kunnen geven zodat ik die kan benaderen?

Alvast bedankt.
Groet Karin

myra
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 november 2009, 11:01

Bericht door myra » 14 december 2009, 10:33

hoi dames,
wel .. wij kregen na lang bellen en zoeken ook de deksel erop in gent! ineens sinds kort is de wet veranderd..wat ik niet snap is waarom bij hun wel en andere klinieken niet..
maar goed was een teleurstelling maar..we gingen verder met zoeken en vonden dus ..dmv een tip van inaatje13 uz jette
wij hebben in januari een afspraak ook in geertgen en in februarie in jette..
ik heb het sl een keer mee gemaakt dat wij een afspraak hadden en 2mnd hadden gewacht ..met de verwachting en de info dat we geholpen konden worden ..en toen wij er eenmaal zaten .... leek het alsof wij gek waren ..dat was zo'm teleurstelling.. heb mij voorgenomen niet te wachten op eena fspraak maar alvast wat te plannen ..ookal zijn het 2 verschillende klinieken..
je weet maar nooit . de tijd ..rent dan ook zo snel voorbij als je stil zit je hoop vestigd op een en het dan een teleurstelling word uiteindelijk!
maar dames wel spannend.. vond het wel fijn te horen dat de psycholoog en het gesprek goed gingen..
nou nu wij nog

zou het heel leuk vinden als jullie mij een beetje op de hoogte zouden kunnen houden..ik doe dat zeer zeker!

Syske
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 december 2009, 14:23

Bericht door Syske » 14 december 2009, 15:05

Dag Myra'jte,

Ben blij dat jullie toch al een afspraak kunnen plannen hebben.

Wij waren zelf ook heel zenuwachtig, vooral nadat uw in het UZ Gent zo uitgespeeld waren.
Nu, het is zeker en vast niet nodig om je nerveus te maken. Alles ging heel vlot en de psycholoog toonde ook onmiddellijk begrip voor onze keuze.
Er worden vragen gesteld ivm uw dagelijks leven, de banden met uw familie...
Maak jullie niet te veel zorgen hoor!

Ik hou jullie ook zeker op de hoogte van het verdere verloop bij ons.

Groetjes en alvast heel veel succes aan iedereen die in dezelfde situatie zit...

Piperke
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 december 2009, 20:32

Bericht door Piperke » 15 december 2009, 20:47

Hoi Dames,

Wij zijn ook een lesbisch koppel en zijn op dit forum nieuw. Ook wij zitten een beetje in het zelfde schuitje. Wij hebben als koppel al een hele weg doorstaan. 6 KID pogingen en alle 6 negatief. Dan gestart met IVF, 2 gewoon pogingen gehad. Ook deze 2 waren negatief. Al deze pogingen zijn bij ons doorgegaan in UZ JETTE. Nu zijn wij bezig met MNC. Dit wil zeggen IVF in de natuurlijke cyclus. gewoon PU van 1 eicel. Nu blijkt wel dat mijn eicelkwaliteit niet opperbest is. Mijn vrouw wil gerust eicellen afstaan, maar zwanger worden ziet ze nog niet zitten zonder dat ze de toestemming krijgt van Gyn. Omdat zij vroeger een afwijking heeft gehad. Ik heb nu nog 1 MNC poging. Laat ons hopen dat deze wel gaat lukken. Graag zouden we een beetje op de hoogte blijven van hoe eicel donatie van eigen partner verloopt in Jette. Dus schrijf alles maar neer en eens ik zelf ook meer weet zal ik alles neerzetten


Groetjes
Piperke

Robynn
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2008, 18:15

Bericht door Robynn » 31 december 2009, 13:40

Hoi,

Wij zijn ook een lesbisch koppel dat al ruim 2,5 jaar in behandeling is in Jette. We zijn gestart met 6 KID pogingen. De eerste is geëindigd in een prille miskraam. De volgende 5 pogingen waren negatief. Vervolgens zijn we overgegaan op ICSI. Na 2 pogingen met mijn eicellen stelde men vast dat mijn FSH waarden herhaaldelijk de hoogte ingingen wat duidt op slechte eicelkwaliteit. Men raadde ons toen aan om over te gaan op eiceldonatie. Eitjes van mijn vrouw die na bevruchting bij mij worden teruggeplaatst. We hebben intussen 2 pogingen via eiceldonatie achter de rug. Helaas zonder resultaat. Maar als jullie vragen hebt, zal ik de meesten daarvan wel kunnen beantwoorden.

Er is een tijdje geleden helaas wel een wetswijziging geweest die impact heeft op het kostenplaatje. Bij een IVF behandeling worden in België 6 pogingen terugbetaald door de mutualiteit. Bij eiceldonatie is er echter alleen tussenkomst in de kosten van de acceptor, niet in die van de donor. Bij gekende donatie, zoals in ons geval gezien mijn vrouw donor is, moet je de hormoonbehandeling van de donor dus volledig zelf bekostigen. En 't zijn net de kosten van de donor die doorwegen omdat zij de stimulatiekuur ondergaat. Afhankelijk van je behandeling moet je toch op een dikke 1000 euro per stimulatiekuur + pcik-up rekenen, enkel qua kost voor de donor. En dan komen er dus nog enkele 100-den euro's bovenop voor je eigen opleg na tussenkomst van de mutualiteit.

Als jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Monita
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 mei 2009, 13:55

Bericht door Monita » 8 januari 2010, 12:32

Hei dames,

Ik ben zelf in behandeling in Jette. Heb net een tp gehad met bekende donor. Je moet inderdaad op een kostenplaatje van ongeveer 15OO euro rekenen, maar mijn ervaring was dat ze heel open stonden t.o.v de hele situatie. Heel vriendelijk, behulpzaam en open-minded. Ik ben wel in een ''gewone man/vrouw'' relatie; onze doneuse; al 20 jaar een supergoede vriendin heeft een lesbische relatie en wil binnen twee jaar aan haar eigen kinderwens beginnen. Ze waren daar heel behulpzaam naar hen toe en gaven mij de indruk dat het geen probleem zou geven. Alleszins; ik wens jullie allemaal nog heel veel succes toe; groetjes van een nerveus wachtertje....

spigneys
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 januari 2010, 1:14

Bericht door spigneys » 23 januari 2010, 1:22

Hoi dames,

wat super om dit forum te vinden!!
Ook wij willen graag zwanger worden op deze manier,ik kon er alleen bijna niks over vinden op Nederlandse sites.
Ik heb gemaild met een kliniek maar daar was het niet mogelijk.
Weten jullie of dit alleen in België mogelijk is of ook in Nederland?
En moet je medische redenen hebben om dit te doen?
Ik las namelijk dat dit alleen mogelijk was als mijn vriendin zelf niet zwanger kon worden en dat er ook nog allemaal wetten aan zijn verbonden om een eicel te doneren of is dit alleen in Nederland?

Groetjes Spigneys

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten