Eiceldonatie in Jette-behandeling-wachttijden

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Eiceldonatie in Jette-behandeling-wachttijden

Bericht door Orchidee » 29 december 2009, 18:13

Beste lezers van dit item. Binnenkort mag ik naar Jette voor een 1e gesprek met de psychoge, 3 weken later onderhoud bij een dokter. Graag had ik jullie ervaringen geweten in Jette, hoe gaat het in zijn werk, welke onderzoeken hebben ze gedaan bij jou als acceptor en bij de donor. Hoe lang heb je telkens moeten wachten, wanneer kon je starten met de effectieve behandeling? Wat waren de voornaamste vragen van de psychologe, de dokter, hoeveel keer heb je moeten gaan vooraleer echt te kunnen starten?
Dank voor de vele tips/reacties.
Zijn er onder jullie die overgestapt zijn van eiceldonatie naar draagmoeder? Hoe gaat dat juist in zijn werk want volgens mij is er hier in België nog geen reglementering over hé, of toch? Ook hoop die stap niet nodig te hebben en weet eigenlijk ook niet of het kan/mag/aanvaardbaar wordt voor mezelf/anderen.
Zowel reacties ivm rechtstreekse donatie als ivm wisseldonatie zijn van harte welkom. Zo kan ik me wat voorbereiden op wat komen zal.
Good luck aan iedereen die al bezig is of er ook aan begint. Hopelijk wordt voor ons 2010 een écht vruchtbaar jaar.

Anomama
Berichten: 38
Lid geworden op: 6 december 2009, 13:39

Bericht door Anomama » 30 december 2009, 13:36

Hey Orchidee!

Wie weet doneer ik wel voor jou, zonder dat we het weten :D !

Ik lees jouw topic mee, want van de andere kant wil ik ook wel weten hoe het is als acceptor...

Ontzettend veel succes gewenst!!!!
Anomama

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 30 december 2009, 16:46

Hallo anomama, dank je voor de steun ...
'k denk niet dat ik van jou zal krijgen want nu zal ik proberen, als ze het tenminste aanvaarden, van met een gekende donor te gaan. Ze heeft al 2 donaties (in 2 verschillende ziekenhuizen) achter de rug en als vriendin wil ze het nu ook voor mij doen. Van haar ben ik zeker dat ze heel goed reageert op de stimulaties en veel eicellekes heeft. (én al iemand gelukkig gemaakt heeft :!: )
Ook voor jou veel succes in je donaties ... ik heb er al wat (geen te goeie) ervaring mee als acceptor maar lees maar de topics op eiceldonatie ... er zijn er ook waar het gelukt is en die héééél blij zijn met zo'n lieve mensen als jij en alle andere doneuzes. 't zijn voor ons even (of nog meer) spannende dagen dan voor jullie :oops: maar 'chapeau' dat jullie het doen.
Liefs
orchidee

Anomama
Berichten: 38
Lid geworden op: 6 december 2009, 13:39

Bericht door Anomama » 30 december 2009, 19:01

Hey,

Jullie gaan nu dus voor gekende donatie!
Ik duim keihard mee dat alles goed loopt!!!

Ik ben zelf vertrouwd met Menopur en Pregnyl, en dat heeft "mooi resultaat" gehad, dus ik hoop dat ik er ook anderen gelukkig mee kan maken (en dat lijkt me het enige nadeel van anonieme donatie, dat ik het nooit zal weten...).

Ik hoop dat 2010 een kEIgoed jaar wordt voor jou!!!

Felina
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 februari 2015, 8:50

Re: Eiceldonatie in Jette-behandeling-wachttijden

Bericht door Felina » 26 februari 2015, 10:20

Hallo,

Mijn naam is Felina, ik doe een oproep aan vrouwen die een hormoonbehandeling hebben gevolgd met Suprefact of Decapeptyl in de VUB Jette. Waardoor zij hevige pijn of last kregen aan hun ogen.
Graag had ik met hen gesproken, zij kunnen mij langs deze weg contacteren.
Alvast mijn dank.

Lieve groetjes,
Felina

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten