mischien een stomme gedachte

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
alissa26
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 januari 2010, 0:34

mischien een stomme gedachte

Bericht door alissa26 » 29 januari 2010, 1:01

Hallo allemaal,

Ik wilde dit toch even met jullie delen.
Ik ben nu 26jr en ben bezig met een donor voor mijn 2e kindje, ik wil er in totaal 3 (sorry ik weet dat somige van jullie dat ook willen :oops: )

Maar nu ben ik al een tijdje aan het nadenken dat ik mijn eicellen wil gaan doneren als ik mijn kinderwens vervult heb, dit omdat ik blij ben met spermadonors zodat ik mijn wens toch waar kan maken :D , waarom zou ik anderen dan niet gaan helpen daarmee:?:

Het is zo mooi en het is gewoon een wonder, en ik wil dat anderen niet onthouden, het is al er dat je lichaam al niet mee wil werken :cry: .
En ik zit er echt al over na te denken dat te gaan doen zodat anderen ook hun wens waar kunnen maken.
Mischien vinden jullie dit wel een stomme gedachte, maar ik vind het wel rieel.

XXX Alissa26

Lissa
Berichten: 389
Lid geworden op: 28 januari 2010, 8:54

Bericht door Lissa » 29 januari 2010, 10:20

Hei Alissa,

Ik weet niet waarom je het een stomme gedachte vindt want ik vind het gewoon prachtig. Zelf ben ik al vijf jaar aan het proberen, het probleem is dat er zo weinig donors zijn dat je kansen enorm klein zijn. Ben inmiddels met m'n derde poging bezig; helaas net mislukt, miskraam na zes weken zwangerschap. Ga nu binnen twee weken voor een terugplaatsing van een cryo-tje. Als het niets wordt ga ik op zoek naar een andere wisseldonor; onze donor heeft al een twee keer gedoneerd en stopt ermee. Ik wordt dit jaar 41 dus de tijd begint te korten voor mij. Ik zou zeggen ; informeer je heel goed; zodat je weet waar je aan begint; het is een hele bedoening en elkeen die zoekt naar een eiceldonor weet wat het betekent en doet z'n hoedje af voor mensen als jij die ons willen helpen.

En ook als je besluit het niet te doen; 't is al fantastisch dat je het overweegt.

Nog heel veel succes!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Lissa

Lissa
Berichten: 389
Lid geworden op: 28 januari 2010, 8:54

Bericht door Lissa » 29 januari 2010, 10:23

BTW alyssa;

Je hoeft je toch ECHT niet te verontschuldigen voor het feit dat je drie kindjes wil....Ja wij willen dat ook; maar we zijn altijd dolblij als het mensen lukt om zwanger te worden; het geeft hoop en moed en een nieuw leven is ALTIJD fantastisch!!!!!!!

Ik hoop dat je dromen snel uit mogen komen; :P

Groetjes Lissa

Nina Decroos
Berichten: 11
Lid geworden op: 4 oktober 2009, 12:19

ei

Bericht door Nina Decroos » 31 januari 2010, 11:49

Hallo,

Ik sluit me volledig aan bij Lissa haar reactie.
Er zouden meer mensen zoals jij moeten bestaan. De meeste mensen huiveren al bij de gedachte alleen al (om eiceldonatie te doen). Eiceldonatie is nog veel te weinig gekend en er hang een soort taboe rond.
Dus ik vind het ook supper van je dat al zo ver denkt!!
We zijn al 4,5 jaar bezig en hadden 4 bewogen ICSI-cyclussen. Het waren 4 enorm zware cyclussen: vaak cyclus moeten stilleggen omdat er niet genoeg eitjes waren (in totaal 13 cyclussen gestart), 1 over stimulatie van 40 eitjes, 3 miskramen. Ik heb PCOS, een translocatie op chromosoom 13 & 14 en mijn eitjes zijn van slechte kwaliteit.
Sedert een half jaar zijn we op aan raden van UZ-Gent overgegaan op eiceldonatie. We zijn nog steeds opzoek...

Veel succes met je kinderwens.

Groetjes Nina.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten