kletshoekje voor ecd-ers

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
kitoba
Berichten: 98
Lid geworden op: 4 september 2012, 21:34

Bericht door kitoba » 17 november 2013, 12:06

woensdag heb ik bloedafname.zit nu aan dag 10 na tp, normaal zou je nu toch minstens heel vaag een streepje moeten zien. maar alle positieve vibes naar jou nu!wanneer ga jij testen?ik duim voor je!!x

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 17 november 2013, 16:38

@kitoba,dag 10 na tp of dag van de tp bijgerekend?
het kan idd nog te vroeg zijn als je emmyke pas op dag 5 of 6 zich ingenesteld heeft kan het nog steeds.
maar ik begrijp je,
hier word er pas morgen getest is dan dag 9 na tp
al heb ik er niet echt een goed gevoel bij.

liefs stefanie

Stephani
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 oktober 2013, 19:38

Bericht door Stephani » 17 november 2013, 18:26

@kitoba

Eerst en vooral een dikke knuffel.
Bij ons zou het rechtstreeks van een anonieme donor zijn. (Ik ga bij dokter Platteau)
Het is bij ons de eerste keer dus heb nog totaal geen idee van hoelang we gaan moeten wachten.
Hoewel hij tijdens onze vorige afspraak zei dat er geen wachttijd was. MAar duurt het dan nog een maand, 2 maand of enkele weken. Daar heb ik dus geen idee van.

Stefanie ik duim dat het toch een positieve test is morgen :D

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 18 november 2013, 13:55

sluit zich aan bij kitoba,witte test

kitoba
Berichten: 98
Lid geworden op: 4 september 2012, 21:34

Bericht door kitoba » 18 november 2013, 15:41

:( :( zo jammer voor je! Dikke knuffel meid! Zo'n voorgeschiedenis dat jullie al hebben seg! Mede daarvoor hoop ik zoooo dat je iets te vroeg hebt getest en dat er toch nog een heel licht streepje verschijnt morgen of overmorgen! Is echt wel zo frustrerend he. Ik ga morgen nog laatste keer testen (begin weer stiekem te hopen dat ik toch te vroeg zou getest hebben, maar wil mezelf die teleurstelling niet opnieuw aandoen). Wil dit hoofdstuk gauw afsluiten en vooruit kijken naar een volgende poging. Wanneer die ook mag zijn...

Stephani, geen wachttijd? Hebben jullie geluk. Hopelijk snel aan de beurt he! Zodat jullie weer even gerust zijn en wat kunnen genieten van de zwangerschap!

miepmiep, hopelijk ben je ondertussen aan het genieten van de beginnende zwangerschap? Wat hoop ik het voor jullie! Was ook jullie laatste poging, niet?

daudropje, die spanning zal de eerste 12 weken wel blijven he. Ik duim voor een mooie echo de 20ste!

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 18 november 2013, 16:04

je hartje blijft inderdaad hopen dat je toch nog net dat tikkeltje te vroeg hebt getest en zegt komaan meid je zit pas op dag 9 na de tp het kan nog
maar je verstand spreekt het tegen omdat het beter weet dat je geen hoop meer mag hebben,dat alles voorbij is,maar dan ook alles..voor ons toch.

veel succes kitoba morgen nog met je test wie weet,wonderen bestaan.

Stephani
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 oktober 2013, 19:38

Bericht door Stephani » 18 november 2013, 17:22

Ooh Stefanie, wat jammer :(. Laat ons hopen dat je inderdaad toch te vroeg getest hebt. Maar ik ken dat gevoel. Je verstand zegt je mag niet teveel hoop hebben maar in je binnenste blijf je toch hopen, zeker omdat het de laatste keer was.

Kitoba neen, de dokter zei dat hij geen wachttijd had omdat hij zelf donoren heeft. Dus de eerste keer wordt er ook met vers materiaal gewerkt.
Het is denk ik wel duurder dan als je gewoon naar Jette gaat. Maar dat heb ik er voor de moment nog voor over.
Ben al aan't aftellen naar volgende maandag. Want dan kan ik bellen om een afspraak te maken :D
Na 1,5 jaar terug een beetje hoop. En kheb al gehoord dat dr Platteau een van de beste zou zijn qua terugplaatsing van de embryo's. LAat ons hopen! Thumps up!!

Stephani
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 oktober 2013, 19:38

Bericht door Stephani » 18 november 2013, 17:22

Ooh Stefanie, wat jammer :(. Laat ons hopen dat je inderdaad toch te vroeg getest hebt. Maar ik ken dat gevoel. Je verstand zegt je mag niet teveel hoop hebben maar in je binnenste blijf je toch hopen, zeker omdat het de laatste keer was.

Kitoba neen, de dokter zei dat hij geen wachttijd had omdat hij zelf donoren heeft. Dus de eerste keer wordt er ook met vers materiaal gewerkt.
Het is denk ik wel duurder dan als je gewoon naar Jette gaat. Maar dat heb ik er voor de moment nog voor over.
Ben al aan't aftellen naar volgende maandag. Want dan kan ik bellen om een afspraak te maken :D
Na 1,5 jaar terug een beetje hoop. En kheb al gehoord dat dr Platteau een van de beste zou zijn qua terugplaatsing van de embryo's. LAat ons hopen! Thumps up!!

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 18 november 2013, 20:25

oh stefanie zo jammer, ik had er goeie hoop op.
Hopelijkzin de testjes van allebei te vroegen verschijnt er toch nog een streepje volgende keer!

dikke knuffel.

kitoba
Berichten: 98
Lid geworden op: 4 september 2012, 21:34

Bericht door kitoba » 20 november 2013, 18:09

Het is officieel, hcg 0. Zucht
X

Snoopy5
Berichten: 752
Lid geworden op: 12 februari 2012, 18:54

Bericht door Snoopy5 » 20 november 2013, 18:20

Ohhh Kitoba, zo jammer.
Wat is de volgende stap voor jullie?
tZelfde schuitje van mij zeker. Alles opnieuw?

Dauwdropje: hoe was de echo?

Stefanie: ik blijf duimen voor jou!!!

Stephani: veel succes!!!

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 20 november 2013, 21:29

oooh kitoba zo jammer!hoe gaat het nu verder?

@snoopy, ik durfde het hier niet echt te zeggen, kwil niet te koop lopenwetende dat andere verdriet hebben. heb dat lang genoeg zelf gevoeld.

Maar echo héél goed, mooi het hartje horen kloppen, mijn man en ik allebei traantje weggepinkt.

en blij hij heeft zelf gezegd dat hij me wat meer zal volgen dan gewone zwangerschap. dus hebben nog een echogepland staan voor binnen 2 weken en 4 weken voorlopig.

xxx

kitoba
Berichten: 98
Lid geworden op: 4 september 2012, 21:34

Bericht door kitoba » 21 november 2013, 13:00

dauwdropje, zo fijn voor jullie. Super dat de echo goed was. Koester het en geniet er met volle teugen van!

Snoopy5, ja alles opnieuw, terug op de wachtlijst :(
Zal weer allemaal heel lang duren.

stephani, succes maandag.

Iemand iets gehoord van miepmiep?

Hier alles wel ok. Had negatieve test wel verwacht. Loop algemeen wel heel emotioneel, wat is het allemaal toch zo hard.
We gaan dus opnieuw op zoek naar een donor. We denken er aan om eens over te stappen naar Dr Decleer, Jan palfijn. In UZ gent krijg je steeds 'maar' 6 eicellen. Op zich goed dat je zeker bent van 6, maar je hebt er ook nooit meer. Bij Jan Palfijn doen ze aan donatie van de kruisdonor zelf (geen eicelbank), dus heb je wel kans op meer eicellen...Ben je daar ook zeker van een bepaald minimum? Weet iemand dat?

Lieke1990
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 maart 2012, 12:31

Bericht door Lieke1990 » 24 november 2013, 16:30

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zal mezelf even in het kort voorstellen;

Ik ben Lieke en ben 23jaar, woon samen met mijn man waar ik 1,5 jaar geleden mee getrouwd ben.
Ik heb gebalanceerde translocatie (3-13) geërfd van mijn moeder. Bij mijn ouders duurde het jaren voor ze er achter kwamen wat het was waarom ze geen kinderen konden krijgen. Na 10 jaar wilde ze het opgeven en hadden ze zich ingeschreven voor eiceldonatie. Op dat moment was ze zwanger van me zus. Ik volgde kort erna.
Tijdens de zwangerschap heeft me moeder een vruchtwaterpunctie uit laten voeren, daardoor wisten ze dat wij wel levensvatbaar waren maar dezelfde chromosomen afwijking hebben.
Doordat ik dit al vroeg wist, konden mijn man en ik ook "snel" in de mmm terecht.

Dec 2010 gestopt met de pil
Jun 2011 bloedonderzoeken en doorverwijzingen
Aug 2012 eerst pgd behandeling; 10eicellen-4 bevrucht-geen TP ivm translocatie
Jan 2013 tweede pgd behandeling; 15eicellen- 4 bevrucht- geen TP ivm translocatie
Feb 2013 inschrijven ED in Utrecht en Geertgen
Nov 2013 terugplaatsing ED Geertgen

Gister hebben wij onze eerste terugplaatsing gehad. Hierdoor hebben wij wel het gevoel dat we een stapje verder zijn als eerst! Helaas begon ik gisteravond met bloeden en is nog steeds niet gestopt.. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zou t kunnen betekenen?

Liefs Lieke

Lieke1990
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 maart 2012, 12:31

Bericht door Lieke1990 » 24 november 2013, 16:31

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zal mezelf even in het kort voorstellen;

Ik ben Lieke en ben 23jaar, woon samen met mijn man waar ik 1,5 jaar geleden mee getrouwd ben.
Ik heb gebalanceerde translocatie (3-13) geërfd van mijn moeder. Bij mijn ouders duurde het jaren voor ze er achter kwamen wat het was waarom ze geen kinderen konden krijgen. Na 10 jaar wilde ze het opgeven en hadden ze zich ingeschreven voor eiceldonatie. Op dat moment was ze zwanger van me zus. Ik volgde kort erna.
Tijdens de zwangerschap heeft me moeder een vruchtwaterpunctie uit laten voeren, daardoor wisten ze dat wij wel levensvatbaar waren maar dezelfde chromosomen afwijking hebben.
Doordat ik dit al vroeg wist, konden mijn man en ik ook "snel" in de mmm terecht.

Dec 2010 gestopt met de pil
Jun 2011 bloedonderzoeken en doorverwijzingen
Aug 2012 eerst pgd behandeling; 10eicellen-4 bevrucht-geen TP ivm translocatie
Jan 2013 tweede pgd behandeling; 15eicellen- 4 bevrucht- geen TP ivm translocatie
Feb 2013 inschrijven ED in Utrecht en Geertgen
Nov 2013 terugplaatsing ED Geertgen

Gister hebben wij onze eerste terugplaatsing gehad. Hierdoor hebben wij wel het gevoel dat we een stapje verder zijn als eerst! Helaas begon ik gisteravond met bloeden en is nog steeds niet gestopt.. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zou t kunnen betekenen?

Liefs Lieke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast