kletshoekje voor ecd-ers

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
madeliefje
Berichten: 235
Lid geworden op: 26 oktober 2009, 10:03

kletshoekje voor ecd-ers

Bericht door madeliefje » 25 oktober 2010, 20:30

Hallo iedereen,

Aangezien er op het eiceldonatie-topic nog geen kletshoekje bestaat voor allen die met eiceldonatie bezig zijn ... bij deze ...

Ik zou hier alvast graag ervaringen uitwisselen met lotgenoten. Wie doet mee ?


Veel liefs,
Madeliefje

sammeke
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 april 2010, 9:55

hoi

Bericht door sammeke » 25 oktober 2010, 21:37

Hoi Madeliefje,

Ik doe mee!!
Ik vind het een super idee!!!!!!! :D :D

groetjes sameke

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 26 oktober 2010, 11:06

ik sluit me ook aan :D

mss onzelf in het kort eventjes voorstellen voor de dames die ons nog niet kennen...

hallo,ik ben stefanie,32 jaar,wonende in oost-vlaanderen samen met mijn ventje waar ik ondertss al 7jaar mee getrouwd ben.
na een 5tal jaar mmm en 7 icsi met eigen materiaal en 1 icsi met donoreicellen is daar sinds 19/07/2009 een schat van een zoontje bij gekomen.
sept 2010 1ste poging met cryo's voor brusje..jammer genoeg mislukt dus nu op de w8lijst voor een nieuwe donor.
voila :D
hopelijk volgen er nog en kunnen we ervaringen en raad uitwisselen
super idee madeliefje 8)

liefs stefanie

roberta
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 augustus 2010, 12:08

Bericht door roberta » 26 oktober 2010, 11:34

Hallo ,en bedankt madeliefje doe zo verder :D meid x x x
Laatst gewijzigd door roberta op 27 oktober 2010, 15:08, 3 keer totaal gewijzigd.

madeliefje
Berichten: 235
Lid geworden op: 26 oktober 2009, 10:03

re

Bericht door madeliefje » 26 oktober 2010, 18:52

joehoe,

Fijn te horen dat het een tof idee is 8)
Dan zal ik ook nog maar eens kort samenvatten waar we mee bezig zijn.

Ik ben 38 jaar en we zijn al 10 jaar aan het proberen.
We hebben 5 pogingen met clomid gedaan, 5 KI's, 7 icsipogingen gehad met eigen eicellen, dan in november 2009 werd pre-menopauze vastgesteld.
Dit was effe slikken, maar snel weer doorgaan :wink:
Toen begon men zoektocht naar een donor ... die ik hier op de site heb gevonden en die ons nog blijft helpen :P
Wij gaan voor gekende donatie.
We hebben reeds 1 poging achter de rug, helaas mislukt. Maar we hadden nog 3 cryo's en we hebben vorige week woensdag 2 toppers teruggeplaatsd gekregen. Die ene is voor volgende maand meteen mee te beginnen mocht het nu fout lopen.
Een verse poging zal voor februari zijn.

Voila, da was het voor mij !
Hopelijk sluiten nog dames zich aan.
Beagle, webbie, bloemmeke en alle anderen ? Misschien wat voor jullie :wink:

liefs xxx
Laatst gewijzigd door madeliefje op 14 mei 2012, 19:51, 3 keer totaal gewijzigd.

Kato73
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 september 2010, 12:03

Bericht door Kato73 » 26 oktober 2010, 19:59

Hallo iedereen,

Goed initiatief Madeliefje! Jullie (uitgezonderd Madeliefje) kennen mij nog niet maar ik zou ook graag deelnemen.

Ik zal mezelf kort even voorstellen: ik ben bijna 37 en ben 5 jaar samen met mijn vriend. Momenteel zitten we in een moeizame zoektocht naar een donor. Vorig jaar is vastgesteld dat ik in de menopauze ben dus is ECD de enige optie voor ons. Voor het verdict waren we wel aan het praten over kinderen krijgen maar echt concreet waren onze plannen niet. Ervaring met IVF en andere vruchtbaarheidsbehandelingen heb ik dus (gelukkig) niet.

Groetjes,
Kato

Beagle
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 oktober 2010, 11:05

Bericht door Beagle » 26 oktober 2010, 21:11

Hallo, hallo!

Ook ik zal me kort even voorstellen;-)

Ik ben 29, vier jaar bezig met 'proberen', 3 ki's, 1 ivf en 2 icsi's..
Nu duidelijk van de gyn te horen gekregen dat het beter is op zoek te gaan naar een donor, dus volop op zoek!!

Ik had gelijk ook al een vraag aan diegene die al een donor gevonden hebben: er zijn er wel die zich kandidaat stellen, maar allemaal een vergoeding vragen. Doen jullie dat?? En aan wat voor bedragen zou ik me kunnen verwachten??

Groetjes
Beagle

madeliefje
Berichten: 235
Lid geworden op: 26 oktober 2009, 10:03

re

Bericht door madeliefje » 26 oktober 2010, 22:18

Hoi Beagle,


Om een antwoord op je vraag te geven ben ik voor deze keer in je prive-mailbox gekropen :wink:
om nader in detail te treden over mijn persoonlijke handelingen naar de donor toe.

Ik weet niet of ik zou ingaan op iemand die zo onmiddellijk voor de raap geld vraagt :?
Er mag zeker een vergoeding tegenover staan, maar het ligt toch ook aan de aanpak van de donor, niet ?
Alles is bespreekbaar voor mij maar het ligt eraan op welke manier :wink:

blij je hier te zien trouwens :P

liefs,
madeliefje

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 28 oktober 2010, 17:44

hey beagle en de rest natuurlijk

toch wel fijn dat je reactie krijgt op je oproepje ook al vragen ze er een vergoeding voor,hier (nog)steeds nieks,je kan ze mss doorsturen :D
nee wat die vergoeding betreft ik denk dat je dit zelf moet uitmaken of je dit wil doen en hoeveel
niet iedereen kan bovenop de behandelingen ook nog eens een extra vergoeding geven want als je die uit je eigen zak moet betalen loopt dit ook gauw op.
wij hebben onze vorige donor ook iets extra's gegeven je kan natuurlijk niet teruggeven wat zij voor je doen want dit is onbetaalbaar.

madeliefje;morgen is het zover een beetje d-day voor je.hoe voel je je?al getest?

groetjes stefanie

madeliefje
Berichten: 235
Lid geworden op: 26 oktober 2009, 10:03

re

Bericht door madeliefje » 28 oktober 2010, 22:14

hoi Stefanie en de anderen,

Ik begin hier serieus zenuwachtig te worden amai amai :? ik ga morgenvroeg heel vroeg :lol: al bloed laten trekken en dan kan ik een 2 tal uurtjes later zelf al informeren in het labo hoe het hcg hormoon staat. Onze donor zei dat ik dat maar moest doen :D kwestie van ons zenuwen niet tot het uiterste te drijven. Tussen 15u en 18 u belt jette dan. Of misschien bel ik zelf al rond 15u :wink:

tot morgen, dames
pfffff, het wordt een lange nacht xxx

madeliefje
Berichten: 235
Lid geworden op: 26 oktober 2009, 10:03

re

Bericht door madeliefje » 29 oktober 2010, 10:13

:D :D :D :D :D

waaaaaahhhhhhhhhhhh, ik heb net de uitslag van men hcg waardes !!!! Het hcg staat nu op 220 en de laborante wenste me proficiat :D :D :D :D :D
Ik kan het niet geloven, ik sta perplex :P
Na 10 jaar vechten nu eindelijkkkkkkkkk ons geluk compleet !!!!!!!
Ik hoop nu wel dat jette straks ook zo positief is maar dat zal wel zeker ?????

allez, wel nog met de voetjes op de grond blijven want zondag moet ik weer bloed laten trekken.

liefs,
Madeliefje

bloemeke2010
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 september 2010, 8:48

Bericht door bloemeke2010 » 29 oktober 2010, 10:35

OOOOO Madeliefje! Wat een geweldig nieuws!!! Krijg er gewoon kippenvel van! Alvast een dikke proficiat, ben zo blij voor jullie :-) :-) :-)

Veel liefs!

Bloemeke

roberta
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 augustus 2010, 12:08

veel geluk

Bericht door roberta » 29 oktober 2010, 10:53

liefste madeliefje


Ben zo blij voor jullie echt waar, maar de tranen staan in mijn ogen en de krop in mijn keel ,krijg toch geen woord gezegt begrijp je me,hoop dat jullie droom echt werkelijk wordt maar doe het rustig aan ok :D Veeeeel liefs sara x x x x x x x x :)

veerle.v
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 november 2008, 12:15

Bericht door veerle.v » 29 oktober 2010, 11:29

Madeliefje,

Proficiat, proficiat, proficiat !!!!!!!
Meer kan ik niet zeggen , hé!
Ik ben heel blij voor je dat het nu wel gelukt is.

veerle

madeliefje
Berichten: 235
Lid geworden op: 26 oktober 2009, 10:03

re

Bericht door madeliefje » 29 oktober 2010, 16:17

Bedankt :D
Het is nu officieel :P :P :P
Jette heeft gebeld en ik ben ECHT ZWANGER !!!!!
Top hcg waardes :D

Ik moet hier echt stoom afblazen ... sorry hoor :?


nog veel succes aan jullie allemaal, ik blijf meeduimen !!!!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten