kletshoekje voor ecd-ers

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 24 november 2013, 21:40

hey lieke,
spijtig maar ik kan je niet echt helpen , nooit geen bloeding gehad. mss omdaat er bloedvatjegesprongen is bij de terugplaatsing? mss morgen eens bellen naar het centrum waar je in behandeling bent en vragen voor het zekerste.

succes!

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 26 november 2013, 14:40

hallo dames,

zoals de test vorige week maandag al aangaf zijn ook de verdere testen zo gebleven,negatief resultaat.
donderdag morgen de laatste utro nog gedaan en tegen vrijdag middag waren de :twisted: daar al dus...
ben zelfs zo koppig/teleurgesteld geweest dat ik niet eens een bn heb laten doen,had er gewoon efkes geen zin in om tussen de zwangere vrouwen te gaan zitten en dan ook nog te horen"niet opgeven,het kan nog"jaja daarvoor zit ik al net iets te lang in de mmm om dat nog te geloven :D

liefs stefanie

Stephani
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 oktober 2013, 19:38

Bericht door Stephani » 26 november 2013, 17:23

ooh Stefanie, wat jammer :(.
Dit was jullie laatste poging zeker :( .
Ik hoop dat je je snel beter voelt.


Ik heb volgende week dinsdag afspraak bij dr Platteau om te bespreken wanneer we van start gaan gaan. Ben al heel hard aan het aftellen.

kitoba
Berichten: 98
Lid geworden op: 4 september 2012, 21:34

Bericht door kitoba » 28 november 2013, 13:08

stefanie, heel jammer voor jullie. Is dit hoofdstuk dan afgesloten voor jullie? Of overwegen jullie nog een poging? Dikke knuffel meid!

Stephani, nog eventjes aftellen. Hopelijk krijg je dinsdag leuk nieuws dat je gauw kunt starten!

Lieke1990, welkom. Hopelijk is het bloeden ondertussen gestopt? Wanneer heb je bloedafname? Ik duim alvast voor je.

Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 6 december 2013, 13:59

Vandaag heeft de sint heel wat cadeautjes gebracht voor de kids. Hopelijk brengt hij voor jullie ook het lang verwachte cadeau. In ieder geval brengt hij jullie het cadeautje met veel moed en doorzettingsvermogen om verder te gaan naar jullie eind doel want ooit komt de dag. Never give up.

Vele sint groetjes,
Els D.

ceba
Berichten: 373
Lid geworden op: 15 maart 2013, 15:00

Bericht door ceba » 6 december 2013, 14:16

dacht even yes we gaan starten dus belde voorafspraak voor echo en bloedname en nu mag ik niet omdat dan de PU of TP tussen kerst en nieuwjaar is en dan zijn ze gesloten. Dus wachten op volgende cyclus. :( :( :(

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 6 december 2013, 17:10

ohceba ik snap je, ik haatte dat ook altijd, voor ons kon het ook nooit niet snel genoeg en dan kon me dat niet schelen dat het verlof was enzo...

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 15 december 2013, 19:55

het is hier stil? gaat het met iedereen?

stefanie heb gezien dat je u medicatie weg doet, strep eronder? volledig stop? sterkte hoor meid!

kitoba cava nog?

miepmiep hoe is het nog?

Snoopy5
Berichten: 752
Lid geworden op: 12 februari 2012, 18:54

Bericht door Snoopy5 » 16 december 2013, 11:22

Hier moeilijke tijden, op nog geen 2 maand tijd 2 grootmoeders verloren.

Wat betreft de ecd, onze donor is goedgekeurd en moet op 30-12 naar het UZ voor de planning van haar spuitjes.
Normaal zal er in januari de pick up zijn en dus de go voor ons.
Hopelijk nu eens goed nieuws na 4 eigen pogingen en 2 ecd pogingen. Het prijskaartje is dus ook een stuk hoger vanaf nu.

Dauwdropje: hoe ist met jou?

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 16 december 2013, 17:02

allé das goed nieuws snoopy! zal aan je denken en duimen dus in januari!! dat het idd maar snel raak is. wachten en onzekerheid brrr.

met mij, goed, ben zeer gelukkig maar die onzekerheid blijft voorlopig nog! nu iets verder dan 10 weken, woensdag 3e echo, al 2 maal mooi het hartje gehoord en de groei is telkens een ietsiepietsie verder dan uitgerekend :D nu wel al sedert week 6 constant misselijk, maar zou nu geleidelijk moeten beteren.
ook voelt het raar en onwerkelijk 4 jaar zoveel verdriet, ontgoochelingen, hadden het praktisch opgegeven want was onze laatste kans. endurf precies nog niet volledig gelukkig te zijn, hoewel mijn gyn. voortdurend zegt dat ik moet genieten dat alles in orde is..
xxx

Stephani
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 oktober 2013, 19:38

Bericht door Stephani » 16 december 2013, 17:03

Hoi hoi

Wij zijn op consultatie geweest bij dokter Platteau 2 weken geleden.

En wij hebben ook goed nieuws gekregen.
Vandaag moet ik een spuit zetten, 3 januari echo + bloedonderzoek en de dokter zij dat de eerste (en hopelijk de enigste) terugplaatsing eind januari zou zijn :D . Ben al zo blij :D .

Ben wel alleen bang voor de bijwerkingen van de spuit :cry:

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 16 december 2013, 19:46

welke spuit is dat dat je moet zetten?

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

1ste tp via eiceldonatie

Bericht door Woodstockske » 18 december 2013, 13:47

Hallo iedereen,

ik heb op 8/12 mijn 1ste tp gehad in UZ Leuven.
Onze donor had 19 eicellen, waarvan 13 bevrucht.
2 embryo's hebben ze dan om 8/12 bij mij terug geplaatst & 11 embryo's hebben ze in de vriezer gezet voor in geval van.
Ikzelf ben inmiddels al 42 & al 4 jaar aan het proberen van zwanger te worden.
(Voor diegene dat mijn ganse verhaal willen lezen, kan je altijd eens een kijkje nemen op mijn profiel)
Na alle tests te doorlopen zijn wij van Life Leuven overgestapt naar UZ Leuven, op vraag van onze donor eigenlijk.
Voor onze een goede stap geweest want hadden van in het begin al een slechte verstandhouding met de 1ste gyneacoloog, dr. valkenburg in Hove.
Dus om een lang verhaal kort te maken, zondag dus tp gehad & zit nu nog in men wachtweken.
Nu vrijdag, 20/12 mag ik bloed laten prikken voor, hopelijk goed nieuws te mogen ontvangen -)
Waren jullie ook zo zenuwachtig?
Ik ben maar bang voor slecht nieuws omdat ik helemaal niets voel.
De 1ste dagen na de tp waren wel mijn eierstokken heel gevoelig & leek het alsof ik mijn menstruatie moest krijgen maar dat is niet het geval.
Ik heb geen last van misselijkheid, moe zijn, geen gevoelige borsten, niets van dat alles dus daardoor vrees ik het ergste.
Heb ook online gelezen dat naarmate je ouder word, het ook moeilijker word, ondanks eiceldonatie, zwanger te worden?
Mijn man heeft al een zoon in co-ouderschap van 7 jr uit zijn vorig huwelijk, maar we verlangen beide nog naar 1tje van "ons"
Iemand daar ervaring mee?
Ik heb het heel moeilijk met het feit dat hij al een kind heeft, vooral omdat dat kind adhd heeft & het er allemaal niet makkelijker op maakt voor mij om met dit alles om te gaan. Hij geeft me veel stress & dat is zeker niet gezond.
Ik hoop toch enkel reacties te krijgen :-)

Groetjes,
N.

:) :) :) :)

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 27 december 2013, 12:34

woodstock, ondertussen weet je wss al meer?
hopelijk is het zo stil tomdat je aan he genieten bent!!

ik duim voor snoopy en stephani voor een goede super fantastische terugplaatsing in januari!!! en het jaar 2014 super in te kunnen zetten!

Stephani
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 oktober 2013, 19:38

Bericht door Stephani » 28 december 2013, 0:04

Hoi dauwdropje sorry voor het late antwoord.
De spuit was decapeptyl.

Woodstockske heb je al meer nieuws.
Ps. ik ben ook eerst bij d'r Valkenburg in Hove geweest.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten