Eiceldonatie in Spanje

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Karin70
Berichten: 10
Lid geworden op: 2 juni 2011, 13:47

Eiceldonatie in Spanje

Bericht door Karin70 » 2 juni 2011, 14:07

Ik heb op internet gelezen over eiceldonatie in Alicante, Spanje. Wij zijn 43 en 45 en inmiddels hebben we alle mogelijke wegen wel bewandeld. We zitten er nu over na te denken om gebruik te maken van een eiceldonatie, omdat mijn eicellen niet goed meer zijn door mijn leeftijd. Via via hebben we gehoord dat in de Vista Hermosa Clinica een Nederlandse tolk werkt en dat daar ook veel Nederlanders naartoe gaan. Heeft iemand van jullie ervaringen in deze kliniek?

Liefs,
Karin :roll:

smuidje
Berichten: 23
Lid geworden op: 8 juni 2011, 9:57

Re: Eiceldonatie in Spanje

Bericht door smuidje » 8 juni 2011, 10:03

[quote="Karin70"]Ik heb op internet gelezen over eiceldonatie in Alicante, Spanje. Wij zijn 43 en 45 en inmiddels hebben we alle mogelijke wegen wel bewandeld. We zitten er nu over na te denken om gebruik te maken van een eiceldonatie, omdat mijn eicellen niet goed meer zijn door mijn leeftijd. Via via hebben we gehoord dat in de Vista Hermosa Clinica een Nederlandse tolk werkt en dat daar ook veel Nederlanders naartoe gaan. Heeft iemand van jullie ervaringen in deze kliniek?

Liefs


Wij hebben zojuist een behandeling met eiceldonatie gehad in Barcelona. Kliniek heet Eugin (zie internet)
Zeer professionele behandeling.
2 bezoeken. Een bezoek voor gesprek en dan de plaatsing.
Bij ons is plaatsing gebeurt op 15 mei. Morgen moet ik voor de eerste echo bij mijn gyn omdat de bloedproeven positief waren.
Kosten Eugin ongeveer 5000 Euro + 1500 euro voor medicatie donneuse.
Barcelona is makkelijk via Ryanair.

smuidje
Berichten: 23
Lid geworden op: 8 juni 2011, 9:57

Re: Eiceldonatie in Spanje

Bericht door smuidje » 8 juni 2011, 10:05

smuidje schreef:
Karin70 schreef:Ik heb op internet gelezen over eiceldonatie in Alicante, Spanje. Wij zijn 43 en 45 en inmiddels hebben we alle mogelijke wegen wel bewandeld. We zitten er nu over na te denken om gebruik te maken van een eiceldonatie, omdat mijn eicellen niet goed meer zijn door mijn leeftijd. Via via hebben we gehoord dat in de Vista Hermosa Clinica een Nederlandse tolk werkt en dat daar ook veel Nederlanders naartoe gaan. Heeft iemand van jullie ervaringen in deze kliniek?

Liefs


Wij hebben zojuist een behandeling met eiceldonatie gehad in Barcelona. Kliniek heet Eugin (zie internet)
Zeer professionele behandeling.
2 bezoeken. Een bezoek voor gesprek en dan de plaatsing.
Bij ons is plaatsing gebeurt op 15 mei. Morgen moet ik voor de eerste echo bij mijn gyn omdat de bloedproeven positief waren.
Kosten Eugin ongeveer 5000 Euro + 1500 euro voor medicatie donneuse.
Barcelona is makkelijk via Ryanair.
Alle personeel spreekt frans en sommige engels

Karin70
Berichten: 10
Lid geworden op: 2 juni 2011, 13:47

Bericht door Karin70 » 8 juni 2011, 13:56

Hopelijk ziet de echo er goed uit Smuidje! Ben blij voor je!

Wij hebben inmiddels de tickets geboekt naar Alicante met Ryanair. Wij vliegen vanaf Eindhoven, maar vanuit Weeze Duitsland is het trouwens ook mogelijk om op Alicante te vliegen.
We gaan 15 juni al daar naartoe en ze hebben ons verteld dat we op het vliegveld opgehaald worden. We hebben contact gehad de internationale afdeling. Deze vrouw sprak Engels met ons, maar er schijnt inderdaad ook een Nederlandse tolk te werken. Ben heel benieuwd. Hopelijk hebben wij eindelijk over een tijdje ook goed nieuws :-)
Succes en laat je even weten hoe de echo was???
Liefs

smuidje
Berichten: 23
Lid geworden op: 8 juni 2011, 9:57

Bericht door smuidje » 9 juni 2011, 19:29

Hebben vandaag echo gehad.
En we verwachten eind januari een tweeling.
2 embryokes "3,9mm en 4,1mm met reeds hartaktiviteit.
we noemen ze voorlopig suske en wiske.
Succes met jullie project in Alicante.
Wees ontspannen.

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 9 juni 2011, 20:23

smuidje,van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap

Duif70
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 juni 2011, 9:01

Re: Eiceldonatie in Spanje

Bericht door Duif70 » 15 juni 2011, 9:04

Karin70 schreef:Ik heb op internet gelezen over eiceldonatie in Alicante, Spanje. Wij zijn 43 en 45 en inmiddels hebben we alle mogelijke wegen wel bewandeld. We zitten er nu over na te denken om gebruik te maken van een eiceldonatie, omdat mijn eicellen niet goed meer zijn door mijn leeftijd. Via via hebben we gehoord dat in de Vista Hermosa Clinica een Nederlandse tolk werkt en dat daar ook veel Nederlanders naartoe gaan. Heeft iemand van jullie ervaringen in deze kliniek?

Liefs,
Karin :roll:
Hoi Karin,
Wat is de website van deze kliniek?? Wil er graag eens informatie opvragen. Dank je!

Karin70
Berichten: 10
Lid geworden op: 2 juni 2011, 13:47

Bericht door Karin70 » 17 juni 2011, 14:14

Nou, daar zijn we dan weer! Super fijn gesprek gehad. (Met een Nederlandse tolk erbij) Ze hadden alle tijd voor ons. We gaan nu dus voor een eiceldonor. Het sperma van mijn man is ingevroren en over enkele weken krijgen we bericht als de donor beschikbaar is. We hebben er alle vertrouwen in. En dat moet natuurlijk ook...

Duif70, de website moet je even in Google opzoeken, op UR Vista Hermosa Alicante dan vindt je het wel.
Liefs en wij gaan nog even lekker in de zon liggen hier! :D

ctine
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 juni 2011, 22:12

Eiceldonatie in Spanje

Bericht door ctine » 4 juli 2011, 22:39

Beste allemaal,
De enthousiaste verhalen doen heel goed. Proficiat voor degenen die reeds zwanger zijn, en hopelijk komt het snel voor de anderen.

Ook wij hebben vele jaren van verschillende behandelingen doorlopen. De oorzaak van onze problemen is nu de leeftijd geworden en dus slechte eicellen.
We zouden ook naar Barcelona willen gaan voor een behandeling.
Zijn er hier mensen die op meerdere plaatsen geïnformeerd hebben en dus kunnen vergelijken tussen ziekenhuizen, Eugin, IVI? Wat zijn dan de bevindingen?

Ik heb gelezen dat er slechts 2 reizen naar Barcelona nodig zijn. Een praktische vraag is hoelang het nodig is om daar te verblijven?
Gaat het telkens over een dag of 2 ?

Kunnen jullie allemaal terecht bij je eigen gynaecoloog voor de begeleiding die in België moet gebeuren? Mijn huisarts staat er niet voor open, aan de gynaecoloog heb ik het nog niet gevraagd. Zijn jullie ervaringen positief?

Bedankt voor jullie reacties.

smuidje
Berichten: 23
Lid geworden op: 8 juni 2011, 9:57

Bericht door smuidje » 6 juli 2011, 9:10

Wij zijn naar Eugin in Barcelona geweest.
Zeer goede professionele kliniek.
Een bezoek voor gesprek en enkele maanden later bezoek voor plaatsing.
Plaatsing gebeurde 15 mei en ben zwanger van een tweeling.
Via de internetsite Eugin gebeurt de communicatie. Gaat zeer vlot.
Eugin ligt vlakbij het metrostation Les Corts. Hotels voor verblijf in de buurt.
Vueling is een goedkope maatschappij vanuit Zaventem.
Ryanair naar Girona en dan autobus naar Barcelona.

smuidje
Berichten: 23
Lid geworden op: 8 juni 2011, 9:57

Bericht door smuidje » 6 juli 2011, 9:13

Verblijf voor bezoek aan Eugin hebben we gedaan in 2 dagen. dag 1 reis heen, dag 2 bezoek voormiddag en terugreis namiddag.

Verblijf voor plaatsing 3 dagen
dag 1 reis,
dag 2 terugplaatsing en rusten in hotel
dag 3 terugreis.

smuidje
Berichten: 23
Lid geworden op: 8 juni 2011, 9:57

Bericht door smuidje » 6 juli 2011, 9:20

Eugin is een openbaring als men het vergelijkt met bv Middelheim in Antwerpen.

ctine
Berichten: 4
Lid geworden op: 5 juni 2011, 22:12

Bericht door ctine » 9 juli 2011, 8:25

Smuidje, Heel erg bedankt voor je informatie
Groeten

katrienc
Berichten: 878
Lid geworden op: 27 maart 2010, 18:52

Bericht door katrienc » 9 juli 2011, 12:04

Hey meiden,

Men man en ik hebben ook net te horen gekregen dat er na 8 icsi pogingen voor ons ook enkel nog eiceldonatie rest. Van die 8 pogingen heb ik maar 2 transfers gehad, in uza die allebei negatief waren...In Jette is het nooit tot een tp gekomen wegens onrijpe eicellen.

We mogen na lang wachten eind julie op eiceldonatie intakegesprek in jette. Ik ben nog jong, 29 jaar, en omdat al mijn vrienden nog geen kinderen hebben ken ik niemand voor kruisdonatie. We moeten natuurlijk nog meer uitleg over dit alles krijgen in jette. Ondertussen probeer ik er hier een beetje wat wijzer uit te geraken. Ik zit nu in het 'anciens clubje' op dit forum.
Ik heb al gehoord dat de wachttijd dan 2.5 jaar is?

Daarom dat we even wilden vragen hoe lang de wachttijd is in bv spanje. Kan je hier ook direkt naartoe zonder eerst enkele pogingen in belgië te doen?

Jullie verhalen geven ons in ieder geval heel veel hoop...

Groetjes Katrien

smuidje
Berichten: 23
Lid geworden op: 8 juni 2011, 9:57

Bericht door smuidje » 16 juli 2011, 18:57

In spanje zijn er geen wachttijden.
Na eerste bezoek is er een plaatsing na ongeveer 2 a 3 maanden

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten