Eiceldonatie in Spanje

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Katti
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 oktober 2007, 22:07

Bericht door Katti » 22 juli 2011, 20:15

@katrien

Wil je graag even info geven over eiceldonatie te Jette. Sinds verleden jaar is er een nieuwe manier van werken daar. Naast wisseldonatie, werken met een gekende donor is er nu ook de eggbank. Dat zijn ingevroren eitjes. Voor je behandeling krijg je zes eitjes, kostprijs 3000euro, wachttijd was enkele maanden geleden ongeveer 3maand. Ik deed er een behandeling mee, even zwanger maar nadien miskraam. Ze geven 40%kans op zwangerschap. Weet niet hoe dat in de Spaanse ziekenhuizen is? Heel veel succes met je zoektocht. groetjes

Iris40
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 maart 2011, 21:12

Bericht door Iris40 » 24 juli 2011, 15:52

hallo,

Wij hebben ook na 2 spontane zwangerschappen die in een vroege miskraam resulteerde en 2 mislukte IVF's te horen gekregen dat eiceldonatie nu nog onze enige oplossing is.
We hebben nu twee intake gesprekken ;
aankomende week in Geertgen
en 16 aug in Eugin spanje.

Weet iemand of de verzekering nog iets vergoed. Bv de echo en medicastie die ik moet ondergaan? ik snap van de doneuse dat we dat moeten betalen .

Graag jullie verhalen en tips voor ons bezoek aan Eugin!

Liefs Iris

Corine
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 april 2010, 22:11

Bericht door Corine » 30 juli 2011, 22:31

Hoi Iris,
Waarom ga je niet naar meerdere klinieken als je toch in Barcelona bent? Zelf hebben wij gekozen voor BCN IVF, een vrij nieuwe kliniek in Barcelona waar persoonlijke aandacht voorop staat. Wij hadden daar een heel goed gevoel bij. Nu nog zwanger worden :D !
Groetjes,
Corine
Laatst gewijzigd door Corine op 26 augustus 2011, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Iris40
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 maart 2011, 21:12

Bericht door Iris40 » 31 juli 2011, 22:04

hoi Corine ,

ik heb je een pb gestuurd.
Hebben jullie al een behandeling gehad in Spanje?

Corine
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 april 2010, 22:11

Bericht door Corine » 31 juli 2011, 22:29

Hoi Iris,
Nee, we hebben nog geen ecd-behandeling in Spanje gehad. Wel in België, in het Jan Palfijn ziekenhuis. Helaas is die poging op niets uitgelopen. En onze cryo's hebben het invriezen niet overleefd. Mijn vriend wilde toen geen bekende donor meer (je probeert dan niet met z'n tweeën maar met z'n drieën zwanger te raken en blijft toch afhankelijk) en de kansen liggen in Spanje het hoogst. Vandaar dat we daar nu onze allerlaatste poging gaan doen!
Groetjes,
Corine

Karin70
Berichten: 10
Lid geworden op: 2 juni 2011, 13:47

Bericht door Karin70 » 17 augustus 2011, 11:33

Hallo dames,
Wij zijn enkele weken geleden in Clinica Vista Hermosa geweest in Alicante, Spanje. En zijn nu zwanger!! Jippie! Het was allemaal zo relaxt daar en ze namen echt alle tijd voor ons. En spreken Nederlands, wat ook wel erg prettig is omdat alles toch al gecompliceerd genoeg is...Om op een vorige vraag van iemand in te gaan; wij zijn eerst 1 dag geweest voor een gesprek van een uur en daarna een aantal testen. En daarna zijn we een paar dagen geweest om er meteen een beetje vakantie aan vast te plakken. Maar je hoeft maar 2 dagen in Spanje te blijven werd ons verteld,omdat ze zeggen dat het beter is om niet op dezelfde dag te vliegen. Wij vonden het echt een zeer prettige dokter en een heel warm en liefdevol team wat daar werkt. Nu fingers crossed en nog zo´n 6,5 maand duimen...
X

Karin70
Berichten: 10
Lid geworden op: 2 juni 2011, 13:47

Bericht door Karin70 » 17 augustus 2011, 11:35

Ohja, ze geven in dit ziekenhuis 60% slagingskans...

smuidje
Berichten: 23
Lid geworden op: 8 juni 2011, 9:57

Bericht door smuidje » 22 augustus 2011, 7:35

Proficiat Karin,

Mischien wel een tweeling.
Intussen zijn wij 17 weken en hebben nu woensdag echo.
Hopelijk kunnen wij dan de namen geven aan onze boelekes.
Eerste 3 maanden zijn belangrijk in een zwangerschap.
Veel rusten.
Succes.

fien70
Berichten: 1
Lid geworden op: 1 november 2011, 8:46

Bericht door fien70 » 1 november 2011, 9:10

Kan er iemand me zeggen of je bij Eugin kan werken met een eigen donor?

smuidje
Berichten: 23
Lid geworden op: 8 juni 2011, 9:57

Bericht door smuidje » 3 november 2011, 18:07

Eugin heeft een internetsite waar u zich kunt inloggen.
Stel hun de vraag.
Wij zijn zeer tevreden over Eugin.
27ste week zwanger van een tweeling. (Twee meisjes)

Anneke1209
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 augustus 2011, 16:44

Bericht door Anneke1209 » 8 november 2011, 14:06

Hallo,

Ook wij hebben al een lange behandelingsweg achter de rug. 8icsi pogingen, zonder resultaat. Mijn eicelletjes zijn niet zo goed. Dit hebben ze ons pas gezegt na beurt 8.
Daarom dat we overschakelen op eiceldonatie. In bijna alle ziekenhuizen in Belgie is een wachtlijst van 5 jaar. Dan vonden we nog een dokter die in spanje de behandeling doet, zoals ik hier van vele dames tegenkom.
Gezien ik niet zo happig ben om naar het buitenland te gaan het ik wat verder gezocht en gevonden. Ook hier in Belgie werkt er een arts met eiceldonoren zonder wachtlijst. En de prijs is hetzelfde.

Ben momenteel ben ik nu in behandeling.
In juli eerste gesprek gehad. Na ons verlof eind september opnieuw contact genomen om op te starten. En sinds 31 oktober ben ik met mijn medicatie begonnen.




ote="smuidje"]In spanje zijn er geen wachttijden.
Na eerste bezoek is er een plaatsing na ongeveer 2 a 3 maanden[/quote]

Meiklokje
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 oktober 2011, 10:54

Hallo

Bericht door Meiklokje » 7 december 2011, 12:48

Dag allemaal,
wij zijn een koppel die ook al jaren wacht op een klein boeleke, helaas ben ik een 'low responder', maw: ik reageer niet op de hormoonstimulaties.

Daarom zijn wij ook op zoek naar een vluggere manier ivm eiceldonatie.
Het is ongelooflijk dat de wachtlijsten in België zo lang zijn!

Heb een paar vraagjes:
hoeveel eicellen krijg je in Spanje?
zijn het Spaanse eicellen, want ik ben een blond type met grijsblauwe ogen, met de gemiddelde lengte ve Belgische vrouw van 1m70, maatje 36, wordt er daar rekening mee gehouden?

Als je nog 1 vergoeding hebt via de mutualiteit, kan je die inbrengen als we zouden samenwerken met een Spaans ziekenhuis?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Meiklokje & haar man

Karin70
Berichten: 10
Lid geworden op: 2 juni 2011, 13:47

Bericht door Karin70 » 4 januari 2012, 10:54

Hallo Meiklokje,
Sorrie dat er nu pas zo laat gereageerd wordt....
Maar onze donor was ook Spaanse, maar kastanje kleur haar. Groen, blauwe ogen. En 1.72m lang. En een normaal postuur...Dus vermengd met de helft van mijn man, denk ik dat de baby toch wel ook aardig op mij gaat lijken!! Ze zeggen dat ze echt niet alleen donkere types hebben en wij waren ook heel snel aan de beurt met onze donor. Nu moeten we nog een maandje of 4 wachten hoe ons bolleke echt gaat worden!! Het is er 1tje trouwens. Maar alles is goed :-) Ben echt dolgelukkig!!! succes dames!

Karin70
Berichten: 10
Lid geworden op: 2 juni 2011, 13:47

Aantal eicellen terugplaatsen

Bericht door Karin70 » 5 januari 2012, 12:32

Oja, ze hebben wij ons trouwens 2 eicellen terug geplaatst. Beiden dag 5, embryo´s. En 2 hebben we er ingevroren. Ze plaatsten er maximaal 3 terug zeiden ze, maar alleen als daar een aanleiding voor was. En anders 2. Of 1 kon je ook voor kiezen, maar dan is de kans op zwangerschap weer kleiner...

smuidje
Berichten: 23
Lid geworden op: 8 juni 2011, 9:57

Bericht door smuidje » 28 januari 2012, 18:15

Onze twee meisjes zijn op 20 januari geboren na een eiceldonatie bij Eugin op 15 mei 2011
2,875 kg en 2,425 kg.
De blondines zijn intussen al thuis.
Succes aan alle spanje gangers.
Met dank aan Eugin

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten