IVF / eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Mother2B
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mei 2012, 20:20

IVF / eiceldonatie

Bericht door Mother2B » 31 mei 2012, 20:23

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en kom uit Nederland.

Na fertiliteitspogingen in NL (o.a. IUI / IVF) zijn mijn man en ik verder gegaan in UZ Gent omdat wij daar goede verhalen hoorden.
Het is ons in UZ Gent zeer goed bevallen, omdat het er daar veel gespecialeerder aan toe gaat dan wat wij in NL gezien hebben.
Wij hebben eerst een uitgebreid onderzoek gedaan daar (o.a. inwendige kijkoperatie dmv camera, verschillende bloedwaardes onderzocht en uitgebreid chromosonen onderzoek). Hier kwam uit dat er een poliep in mijn baarmoeder zat welke inmiddels verwijderd is, dit was in NL nooit opgemerkt. Verder zou alles gewoon goed moeten zijn bij mij en mijn man. Alleen mijn AMH waardes waren aan de lage kant (1.1. en 2.1) wat helaas resulteerde in een laag aantal follikels/eicellen bij stimulatie (450 eh Menopur per dag).
De punctie gaat in het UZ Gent trouwens er ook veel prettiger aan toe, pijnloos!
Na punctie waren er 5 rijpe eicellen (joepie! record!), helaas bleef er maar 1 geschikte embryo (7-cellig) over na ICSI.
Helaas is deze poging toch mislukt.

Wij hebben met IVF al een aantal embryo's teruggeplaatst gehad maar elke keer wordt het niets.
Erg frustrerend is het ook dat er (behalve m'n lage AMH) er niets gevonden wordt waardoor het niet kan lukken.
Wij zitten nu erg te twijfelen hoe nu verder.

Zijn er mensen die ervaring hebben met eiceldonatie !? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
En waar vind je een geschikte eiceldonor?

Alvast bedankt! Mother2B(?)

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 1 juni 2012, 8:50

@mother2be,k zou zeggen welkom hier op dvo waar lotgenoten elkaar steunen.

t is stom he dat ze niet eens vinden waarom je niet zwanger kan worden,wij hebben daar 7 icsi's voor nodig gehad om tot het resultaat te komen dat onze e en zaadcellen niet samenpassen,dus nooit kindjes van ons samen.
daarom was het advies eiceldonatie en na de eerste poging zijn we uiteindelijk zwanger geworden.
een eiceldonor vinden,je kan hier en daar oproepjes plaatsen en hopen dat er een lieve vrouw je kan/wil helpen en wachten wachten wachten.

we hebben hier ook een ecd clubje hoor waar je van harte welkom bent.

grts stefanie

Mother2B
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mei 2012, 20:20

Bericht door Mother2B » 1 juni 2012, 18:12

Beste Stefanie,

Bedankt voor je reactie!
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Heb je de ICSI-pogingen ook in het UZ Gent gedaan?
Komt jou donor "gewoon" uit Belgie of ben je bijvoorbeeld naar Spanje geweest?
Bedankt voor je tip van de ECD club!
Hopelijk gaat het ons ook lukken .

groetjes

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 2 juni 2012, 7:00

heykes,

mercikes voor de felicitatie maar nu ben ik (jammer genoeg)niet zwanger hoor :-)
ons zoontje is er intussen nu bijna 3.

we hebben eerst 6icsi pogingen gedaan in het st.lucas ook een zh in gent
voor de 7de zijn we naar jette getrokken en omdat dit wat ver was voor onze donor die we toen gevonden hadden zijn we naar het uz gent ovegegaan

naar spanj gaan zien we niet zitten is een beetje te moeilijk voor ons
maar dat is ons keuze.

als je nog vragen hebt
ge weet ons te vinden he.

grtjs

Mother2B
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mei 2012, 20:20

Bericht door Mother2B » 2 juni 2012, 13:37

Hoi daar ben ik weer.

Hoe zijn ze er bij jullie achter gekomen dat jullie zaad- en eicellen niet bij elkaar pasten? Zijn er nooit embryo's ontstaan of is dat anders gegaan?

Mag ik je een persoonlijkere vraag stellen? Ik zit erg aan eiceldonatie te denken. Maar ben en beetje bang dat het kindje niet zal aanvoelen als mijn eigen kindje. Hoe zijn uw ervaringen hiermee?

Ik ben erg blij voor jullie dat jullie een zoontje hebben en hoop ook voor jullie dat hij nog een broertje of zusje krijgt. Ik gun iedereen een gezin.

Groetjes

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 7 juni 2012, 9:21

we hebben 7keer icsi gedaan en telkens zijn er emmykes ontstaan
maar bij de overstap in jette hebben ze dat verder onderzocht,kweet niet hoe dat onderzoek ofzo noemt want blijkbaar is dat na zovele behandelingen bij hen standaard zeker.

toen wij met ecd begonnen heb ik nooit getwijfeld dat dit niet zou aanvoelen als mijn baby,jij bent zwanger,je hebt al dan niet de kwaaltjes,de baby groeit in JOUW buik,het is gewoon JOUW baby
ons zoontje wordt er nu bijna 3 en ik zou me geen seconde meer kunnen voorstellen zonder hem,
t is trouwens een echt mama's kindje :D

als je gevoel juist zit zou ik zeggen
ga ervoor!!

grtjs

Mother2B
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mei 2012, 20:20

Bericht door Mother2B » 7 juni 2012, 17:43

Dank je voor je reactie Stefanie!

Mother2B
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mei 2012, 20:20

Bericht door Mother2B » 18 juni 2012, 18:30

Bedankt voor je ontroerende bericht. Ik ben erg blij dat er vrouwen zoals jij. Een bouwsteen in een nieuw leven aan een ander gunnen is niet niets. Dank je.

Oke ik moet het inmiddels maar gewoon geloven dat een baby echt als mijn kindje zal aanvoelen. Ook al zal het kindje qua uiterlijk niet om mij lijken en waarschijnlijk in doen en laten ook niet. Dat ik van het kindje zal houden staat buiten kijf trouwens... daar ben ik niet bang voor. Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat elke keer mn hart gebroken wordt als mensen zeggen van... hij/zij lijkt op je... want dat kan niet of zeggen hij/zij lijkt helemaal niet op je... dat klopt maar toch ook niet leuk. Of als het kindje later zegt... maar jij bent niet mijn echte moeder als ze eens boos zijn. natuurlijk besef ik dat de vele mooie momenten dit ruimschoots zullen overtreffen...

Weet jij toevallig ook hoe kinderen reageren zodra ze het te horen krijgen van hun ouders dat ze via een donor ei geboren zijn?

Groetjes

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 18 juni 2012, 20:57

@mother2be,t klinkt mss raar he maar ons zoontje heeft wel trekjes van de mama mee,hij heeft zelfs een beetje hetzelfde koppige karakter als ik :D
het beebje leeft wel 9 maand in je buik he,hij voelt je en ik heb ook kunnen genieten van 5 maand borstvoeding te geven,dat zijn gewoon innige momenten,momenten waarop je een band legt met je beebje
en ik heb ook mensen die zeggen dat hij heel fel op de mama lijkt(dan lach ik eens in mijn binnenste en denk je zou eens moeten weten)sommige zeggen dan dat hij als 2 druppels water op de papa lijkt,zo zie je maar...

laetitiaimanihope
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2015, 16:13

Re: IVF / eiceldonatie

Bericht door laetitiaimanihope » 20 mei 2015, 16:19

Beste mensen,
Graag zou ik mij via deze weg willen aan bieden voor een eicel donatie. Ik heb reeds 2prachtige dochters en zou graag iemand anders ook willen helpen bij aan een kindje te kunnen krijgen.
Ik weet hoe groot. De kinderwens bij mensen kan zijn. Gr laetitia

Diepste Wens
Berichten: 6
Lid geworden op: 4 maart 2015, 19:14

Re: IVF / eiceldonatie

Bericht door Diepste Wens » 21 mei 2015, 10:05

Laetitia, ik heb je een privé berichtje gestuurd..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten