Gedoneerd

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
bovynlouise
Berichten: 46
Lid geworden op: 7 mei 2010, 11:27

Gedoneerd

Bericht door bovynlouise » 26 juni 2012, 11:03

Hey iedereen.

Dit is eigenlijk meer een berichtje voor de personen die twijfelen om donor te worden.
Afgelopen donderdag heb ik voor de eerste maal gedoneerd.
En hier is zo een beetje mijn verhaal...

Ik had een koppel gevonden hier op het forum die dringend op zoek waren naar een donor.
Zij hebben me dan alle informatie doorgegeven van Bernadette en Dietlinde van het donatieteam in het UZ Gent.
Na een eerste telefonisch gesprek, hebben ze een informatiefolder opgestuurd samen met de opmerkingen waarop de dokter je bloed moet testen.

Dus ben ik dan maar eerst naar de huisarts gegaan, bloed laten afnemen en dit dan laten testen op AMH.
Na een 2tal weken wachten, kreeg ik het langverwachte telefoontje: mijn AMH waarden waren heel goed.

Dan ben ik voor de eerste maal naar het donatieteam gegaan.
Daar heb ik dan een gesprek gehad met Dietlinde, de psychologe en op consultatie geweestbij de gyneacoloog. Ook hebben ze daar nogmaals bloed geprikt voor het het labo ( voor de genetica).
Dan een kort gesprek bij genetica over de gezondheid van mijn familie (erfelijke aandoeningen, ziekten, enzo..)


Op dit resultaat heb ik toch een poosje moeten wachten...
Na lang afwachten kreeg ik dan uiteidelijk groen licht om te doneren!!joepie...

Dan maar vlug de spuitjes afhalen bij Dietlinde en nog wat uitleg gekregen.
Daarna moest ik ongeveer 14 dagen elke dag een spuitje zetten in mijn onderbuik. (lijkt op de spuitjes die je krijgt tegen het flubit)
Ondertussen wel al eens op controle geweest bij de gyneacoloog.

Dan het langverwachte laatste stpuitje (pregnyl).
36uren later melde ik me terug aan in het ziekenhuis voor de pick up. Iedereen was heel vriendelijk en ik voelde me op mijn gemak...
Je mag het o zo leuke ziekenhuisschortje aandoen en enkele minuten wachten.
Dan ga je bij de gyneacoloog en die geeft je een verdoving. (Je ziet alles, je praat ondertussen met de dokter, je kijkt mee op het scherm wat er gebeurt en je velt enkele kleine prikjes).
Dit was dus de pick! (heel snel gegaan)

Je word terug naar je bed gebracht waar je nog wat vloeistof in het infus krijgt (suikerwater) omdat je daar nuchter bent toegkomen en wat flauw kan zijn. (door niet te eten,wat stress, enzo...)
De verpleegsters bieden je iets aan om te drinken en je krijgt er een lekkere suikerwafel bij...
Ondertussen kijkt de dokter naar het resultaat en na enkele minuten komt hij het al vertellen.
21 goede eicellen heb ik kunnen doneren!! heel goed dus!! ik heb meerdere mensen kunnen helpen!! (de personen waarvoor ik doneer en nog wat extra eitjes voor de mensen op de wachtlijst!! super!!


Na een 30tal minuutjes mag je dan alweer naar huis...
Dat was het :)

Oja voor ik het vergeet, in die 36uren dat ik moest wachten voor de pick up heb ik een heel mooi boeket bloemen thuis ontvangen. Verzonden door het donatieteam!! echt heel lief en attent!! Dankjewel daarvoor!! :)

Mijn vriend laat me hier volledig vrij in en steunt me ook enorm..
Hi mocht zelf ook mee bij de gyneacoloog en kon de pick up ook zien gebeuren (hij had mijn handje vast).

Tijdens de 14 dagen dat ik zelf de spuitjes zette, heb ik ook nergens last van gehad...


Zo dit was mijn verhaal dan over mijn eertse pick up.
In september start ik mijn 2de donatie...


Groetjes Louise

Liez
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 december 2010, 19:03

Bericht door Liez » 27 juni 2012, 10:54

Hey,

leuk om zo een mooi en positief verhaal te lezen ! En dat je dit deelt om anderen aan te moedigen te doneren.

Ik zelf ben jammer genoeg niet in de mogelijkheid te doneren aangezien ik zelf acceptor ben.

Ik wou gewoon even laten weten dat je door te doneren mensen heel erg gelukkig kan maken !!! Ik ben in mei mama geworden van een prachtig zoontje en vind het helemaal geweldig mama te zijn. Dit was echter niet mogelijk geweest zonder mensen zoals jij.

Dus nog even ter bevestiging : wat je doet, is geweldig !!!!


Groetjes

katrienc
Berichten: 878
Lid geworden op: 27 maart 2010, 18:52

Bericht door katrienc » 27 juni 2012, 17:57

Hoi Bovynlouise,

Prachtig wat je gedaan hebt! Zo mooi dat er vrouwen stilstaan bij de problemen van andere koppels.

Zelf heb ik twee mislukte eiceldonatiepogingen achter de rug (na 10 mislukte ivf pogingen) Eentje met eitjes van de eicelbank en eentje via kruisdonatie van een vriendin. Net zoals jij voor jou koppel. Mooi dat je hier 'reclame' komt maken voor donatie! Na een mislukte poging moet je natuurlijk terug op zoek naar een donor. Voor ons is het heel moeilijk om mensen te vragen om te doneren,Bang om afgewezen te worden, bang voor hun reactie en ook ergens wel omdat ze het me niet zouden durven ontzeggen en dit niet met de volle 100% Echt willen... Dus dan vind ik het prachtig dat jij dat hier wel doet!

Groetjes, K.

Cinne
Berichten: 22
Lid geworden op: 4 september 2009, 11:44

Bericht door Cinne » 2 juli 2012, 11:00

Super van je!!!!

Ik heb ook 2x gedoneerd en wou dit nog eens doen, maar helaas was mijn AMH niet voldoende :( was echt balen! Ik had er zo mijn zinnen op gezet, maar helaas...
Een eerste prik gaf een amh van 0.9 en een tweede prik een amh van 1.8...je moet 2 halen om te mogen doneren...
Maar ze lieten me dus niet door :(

Groetjes,

Cindy

mossi
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 april 2012, 21:41

Eiceldonatie

Bericht door mossi » 3 juli 2012, 19:38

Lieve Dames,

Na eindelijk de liefde van mijn leven gevonden te hebben en meerdere jaren geprobeerd te hebben om zwanger te worden zijn wij er
achter gekomen dat ik vervroegd in de overgang ben terechtgekomen. Dit `nare nieuws`kwam als een donderslag bij heldere hemel!! Mijn
hele wereld stortte in. Het verlangen naar een kindje is zo groot en het gevoel onbeschrijfelijk.

Wij zijn van Hindoestaanse afkomst, binnen de Hindoestaanse gemeenschap een donor zoeken is taboe en niet bespreekbaar. Vandaar onze oproep op zoveel sites.

Welke lieve vrouw zou ons hierbij ajb kunnen helpen? We zullen je eeuwig dankbaar zijn. Voor dit platform hebben wij een speciaal
e-mailadres aangemaakt.

Wij zijn tevens bereid voor wederkerigheid. Als wij een ander stel kunnen helpen dan doen we uit het allerdiepst van ons hartje. Ik wil zo graag een klein engeltje van mijn man!

Ben jij die lieve vrouw die onze enige droom kan laten uitkomen, ons verlangen naar een kindje dat zo diep en vol met liefde zit kunnen waarmaken?
Mail ons dan ajb?

Het emailadres is: donatiekinderwens@hotmail.com

Hopende op positieve reacties.

Vriendelijke groet,
S en F

andridtom

good

Bericht door andridtom » 14 augustus 2012, 5:35

Hey,

leuk om zo een mooi en positief verhaal te lezen ! En dat je dit deelt om anderen aan te moedigen te doneren.

Ik zelf ben jammer genoeg niet in de mogelijkheid te doneren aangezien ik zelf acceptor ben.

Ik wou gewoon even laten weten dat je door te doneren mensen heel erg gelukkig kan maken !!! Ik ben in mei mama geworden van een prachtig zoontje en vind het helemaal geweldig mama te zijn. Dit was echter niet mogelijk geweest zonder mensen zoals jij.

bovynlouise
Berichten: 46
Lid geworden op: 7 mei 2010, 11:27

Bericht door bovynlouise » 21 augustus 2012, 12:58

fairy_mama hier heb je wat meer uitelg:

AMH is het Anti Müller Hormoon.

Het meten van AMH in bloed is een diagnostische middel om het aantal eicellen van een vrouw te voorspellen.

Zo kunnen ze te weten komen of je eventueel geschikt bent als donor...
groetejs

kitoba
Berichten: 98
Lid geworden op: 4 september 2012, 21:34

Bericht door kitoba » 5 september 2012, 9:07

Hoi
Ik wou even laten weten dat ik het super vind dat jij wilt doneren en zo'n positief verhaal verspreidt.
Wijzelf staan aan de andere kant van het verhaal. Enkele jaren geleden kreeg ik te horen dat in onvruchtbaar was. Nu zijn we enkele jaren intensief bezig via eiceldonatie. Maar de weg is lang, er zijn lange wachttijden, de onderzoeken duren waardoor we nu na drie jaar nog maar 3 terugplaatsingen hebben gehad.
Als ik dan berichtjes lees als van jou, geeft ons dat weer zoveel hoop en motivatie om door te gaan. Onze grootste droom op zwanger te zijn wordt dan weer aangewakkerd en geeft ons weer een sprankeltje hoop. We zijn heel blij dat we de kansen al hebben gekregen, dankzij vrouwen als jij! Een oprechte bedankt! :D

Moest je nog willen doneren, wij zijn op zoek naar iemand voor anonieme kruisdonor? (Als wij iemand aanbrengen in Uz Gent is er geen wachttijd van 2 jaar, maar mogen we na enkele maanden al starten)

grtjes Kitoba

lincy1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 september 2012, 12:15

Re: Gedoneerd

Bericht door lincy1970 » 18 september 2012, 12:24

Hey Louise,

Prachtig wat je doet om mensen te helpen hun droom te laten uitkomen.
Zelf zit ik er ook over na te denken om te doneren. Ben veel gaan lezen maar helaas kwam ik er achter dat ik al te oud zou zijn 42 en je mag niet zwaarlijvig zijn wat ik dus wel ben.
Heb vrienden die al jaren proberen een kindje te krijgen maar het wilt maar niet lukken, alles al geprobeerd Ivf enz. Keer op keer die teleurstelling, het doet me hartzeer om haar zien weg te kwijnen in een depressie.
Alleen eiceldonatie zou hun kunnen helpen, vandaar dat ik meteen het gevoel had, wil deze mensen heel graag helpen. Ben zo gelukkig met mijn eigen vijf kinderen, niets is er mooier dan een moedergevoel. Dat wil ik iedereen gunnen.
Bij het lezen kwam ik er achter dat ik niet alleen mijn vrienden zou helpen maar ook zoveel meer koppels.
Jou verhaal greep mij dan ook aan dat je de zelfde mening hebt.
Zo mooi wat je doet en wou het ook zo graag doen, maar helaas ben ik dus niet meer de perfecte donor. Heel jammer :cry:

Snoopy5
Berichten: 752
Lid geworden op: 12 februari 2012, 18:54

Bericht door Snoopy5 » 26 september 2012, 21:35

Heel prachtig verhaal!!! Super dat er zo een mensen bestaan.
Ik zit jammer genoeg ook in de catogorie acceptor.
Niet makkelijk om iemand te zoeken die dit wil doen.
Moesten er meer mensen zijn zoals jij zou die wachtlijst niet zo lang zijn. Ben er echt van aangegrepen.

Super om te lezen! Echt fantastisch!

bovynlouise
Berichten: 46
Lid geworden op: 7 mei 2010, 11:27

Bericht door bovynlouise » 10 oktober 2012, 15:38

Hey iedereen,

Ik ben heel blij met al deze positieve reacties hoor!!

Momenteel ben ik nu terug bezig met een donatie voor een ander koppel...

Deze keer gaat het wat trager, ik ben zeker al 3 weken bezig met de spuitjes, maar er is licht aan het eind van de tunnel...

Ik wacht op een telefoontje vandaag om te weten of ik vanavond of morgen pas mijn laatste spuitje pregnyl moet zetten...

Dat wil zeggen dat ik wss vrijdag of zaterdag de pick up zal hebben...

Eindelijk!
En het ziet ernaar uit dat er deze keer terug zoveel eitjes zullen zijn!

Ik ben vooral blij dat ik dit koppel kan helpen om van de wachtlijst te raken maar ook dat ik genoeg eitjes donneer zodat er nog genoeg naar de bak gaan en ik nog andere mensen help!

groetjes Louise

smirnoffke
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 augustus 2012, 13:43

Bericht door smirnoffke » 31 januari 2013, 19:21

Hallo,

Ik heb eigenlijk een vraagje. Wij zijn een lesbisch koppel en we hebben een kinderwens. Mijn vriendin is genetisch belast en ik heb risico op een miskraam doordat de innesteling zich niet goed voordoet. Bijgevolg hebben wij ons ingeschreven voor adoptie. Nu hebben wij vernomen dat er ook een andere optie is : ik kan nl als donor fungeren voor mijn vriendin, en de resterende eicellen zouden dus afgestaan worden voor andere koppels. Nu ik moet zeggen ik twijfel enorm...heb een panische angst voor ziekenhuizen en operaties en dergelijke. Kan iemand me in het kort uitleggen hoe deze pick-up juist in mekaar zit ( hoe doen ze dat concreet ) ? Voorts, zijn er geen bijwerkingen van al die hormonenspuitjes ? ( gemoedswissels, vocht ophouding, gewichtstoename ... ). Heb je er achteraf na de pick-up nog last van ( pijn ) ?

Alvast bedankt !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten