hoofd vol vragen?

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

hoofd vol vragen?

Bericht door dauwdropje » 22 augustus 2012, 21:15

hallo,
zal eens korts schetsen,
Ik ben nu 25 jaar, aan 22 jaar net na onze trouw gestart met poging tot zwanger geraken, 1 jaar zo geprobeerd, dan naar gyn. geweest, doorgestuurd onmiddellijk naar fertiliteitsarts owv laag eicelreserve, 7 maanden gewoon clomid, pregnyl, betrekking, betrekkingstest, niets anders, ik 2e opninie gevraagd in gent (gyn die in waregem en gent zit) hysterografie= ok, sperma ventje= ok, alles ok, 6 IUI's, niets, hysteroscopie, dna erfelijkheidsbloedonderzoek, tot nu 3 ICSI maximum 8 eicelletjes, nooit topembryo's,nooit cryo's, geen resultaat, heb nu net mijn maandstonden van de 3e icsi en volgende week donderdag moet ik terug op gesprek voor het vervolg te bespreken. na mijn 1e mislukte poging icsi heeft mijn gyn. het woord eiceldonatie al eens laten vallen, als blijkt dat mijn resultaten altijd zo slecht waren dat we daar zouden moeten aan denken, nu ben ik héél bang voor wat hij zal zeggen, maar heb me ondertussen ook al wat verdiept in de materie omtrent eiceldonatie. Wat ik wel moeilijk vind maar het gaat al ietsje beter in mijn hoofd maar toch, dat ik dan toch geen kindje zal hebben die helemaal van ons is, het zou dan idd dna hebben van mijn man, in mijn buik groeien , mijn bloed gehad hebben, ... maarja.... moesten we daarvoor gaan ben ik bang dat ik dat zou blijven denken of hebben jullie er ervaring mee? dat eenmaal het lukt je toch heel erg het gevoel hebt dat het jullie kindje is tussen jullie 2 en kan je jullie verzoenen met de situatie?
ppfff zoveel vraagtekens, en een mens mag dan niet stressen, en rustig blijven!
ik hoop dat ik niemand gekwetst heb met mijn vragen en stellingen, dat is zeker niet de bedoeling. groetjes!

veerle.v
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 november 2008, 12:15

Bericht door veerle.v » 23 augustus 2012, 9:17

Dauwdropje,
Ik ben ecd-mama van 3 spruiten.
Ik wil je alvast geruststellen. Eens dat kleintje aan het groeien is in je buik, is het echt jouw kindje, ook al heeft het jouw DNA. Ik heb nooit het gevoel dat dit niet mijn kinderen zouden zijn: ze groeiden in mijn buik, ik heb ze ter wereld gebracht (met een beetje hulp, maar soit)en je zorgt er dag in dag uit met de grootste liefde voor.

Soms als een van de kids iets mispeutert, zeg ik wel eens al lachend aan mijn man; tja, 't is jouw dna , :)

Maar voor de rest zijn het onze kids, ook de familie maakt er geen probleem van, alhoewel mij schoonouders onze oudste toch vooral beschouwen als 'hun' kleinzoon en eerder jaloers reageren naar mijn ouders toe als hij eens daar is of ze er een uitstapje mee doen, alsof zij er meer recht zouden op hebben. MAar dat heeft, denk ik, toch meer met hun karakter te maken.

Ik wens je alvast veel sterkte en veel succes toe. Het is geen gemakkelijke stap en zeker geen gemakkeljke weg, maar wel de moeite waard en bij ons met een prachtig resultaat.

groeten,

Veerle

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 23 augustus 2012, 9:52

heel erg bedankt voor je reactie, stelt me wel op mijn gemak!
xx

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 23 augustus 2012, 21:56

@dauwdropje,ook ik ben een trotse ecd mama van een zoontje van 3jaar en zou hem geen seconde meer willen missen ondankt dat het het dna niet van mij heeft,
zoals veerle al schrijft,het groeit in jouw buik,voelt de schopjes,...jij brengt hem ter wereld(na vele lange uren,vrijdagnacht stilletjes in gang geschoten en de zondag namiddag geboren)zonder hulp hier en zonder pijnstilling :D
je zorgt ervoor,ziet hem groeien,het is jouw baby/kind
en alhoewel hij via ecd ontstaan is heeft hij nu toeval of niet echt wel het karakter van de mama :!:

wij hebben gekozen voor wisseldonatie
onze familie en vrienden weten niet dat ons zoontje ontstaan is door ecd,omdat wij dit niet wilden zeggen,we kregen/krijgen(nu voor een brusje)nog steeds commentaar omdat we toen blijven doorgaan zijn en nu nog een brusje willen.

volg je hart en het zal je naar de juiste keuze brengen.

grtjs stefanie

zelzaetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 november 2009, 12:11

Bericht door zelzaetje » 25 augustus 2012, 19:05

Beste Dauwdropje,

Ik zit in hetzelfde schuitje als jou. Ik sta al iets verder. Ik sta nu bovenop de lijst van ecd en zou normaal gezien nu in september een poging hebben met ecd. Ik heb dezelfde gevoelens als jou, zelfs ik nu zo dicht bij de actie zelf sta. Ik heb soms schrik dat ik jaloers zal zijn op mijn man om hij wel een kind zal hebben dat zijn dna zal dragen en ik niet. Ik heb zelf geen ouders meer en vind het destemeer jammer dat ik zelfs van mezelf geen kind kan krijgen. ik weet het wel dat het allemaal zelfmedelijden is maar ja... het is sterker dan mezelf.

Maar wie weet ... zoals de 2 dames (Stefanie en Veerle v) vertellen voelen zij het echt aan als hun eigen kind. Ik voel ook de drang om met ecd mama's te praten maar had nog geen actie ondernomen. Ik heb ook vele twijfels... ik vraag me soms af waarom ik het allemaal nog doe en denk dan bij mezelf, misschien wil het lot wel dat ik geen kinderen krijg. Ik word 40 in december dus ben ook niet meer zo jong. Maar ja het zal wel goedkomen he oei ik heb bezoek ik schrijf later nog wel eens; vele knuffels aan iedereen

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 26 augustus 2012, 16:24

hey, zelzeatje! ik wens je super veel succes en geluk met je ecd poging!!!!!! duim duim, donderdag moet ik op gesprek en zal ik weten wat hij voorstelt, ofwel verder doen met icsi, ofwel zal het eiceldonatie worden. we zien wel, ik hou jullie op de hoogte!
xx

Liez
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 december 2010, 19:03

Bericht door Liez » 27 augustus 2012, 20:35

Hey dauwdropje,

Ik ben 32 en nu sinds 4 maanden ook trotse mama van een zoontje via ecd. Ik was ook bang en vroeg me ook vaak af hoe het zou aanvoelen... ik moet zeggen dat het 100% als mijn zoontje aanvoelt. Heel vaak zeggen mensen zelfs dat hij toch wel erg op me lijkt en dan zeg ik dank je wel om even later te beseffen oja... ik sta er gewoon helemaal niet bij stil en vaak vergeet ik het zelfs. Ik ben wel van plan om het mijn zoontje te vertellen en daar maak ik me wel wat zorgen over, hoe het voor hem zal zijn. Ik ben van plan om het reeds vroeg te introduceren via het boekje van wereldwondertje zodat het iets heel gewoon en normaal voor hem wordt. Het is zelf zo geweldig dat we al luidop dromen van een brusje :-)
Ik was trouwens in behandeling bij zelfde arts als jou en ben bij hem bevallen. Zeer tevreden van en is van in begin altijd erg eerlijk tegen ons geweest.
Ik wens jou en ook zelzaetje veel succes en hoop dat jullie snel mogen ondervinden hoe het voelt :-)

Groetjes

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 28 augustus 2012, 9:47

ah, liez, héél erg bedankt voor je antwoord!

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 28 augustus 2012, 20:26

ah leuk, ik kom thuis van mijn laatdienst, ligt er hier een leuk briefje van uz gent dat mijn afspraak van overmorgen niet kan doorgaan, dat ik 13 sept eventueel mag gaan, GODVERDOMME!!! sorry moest eruit! heb enkele dagen geleden al gezegdtegen mijn ventje dat ik gevoel had dat hij het ging afbellen. maar neen nog laffer, een brief, en weet je waarom dat ik pist ben, omdat het al de 3e keer is in een half jaar dat hij mijn gesprek voor uz gent ( want anders zit ik in waregem) zomaar afzegt de dag zelf of dag ervoor. nondedju, tis juist wij moeten niets regelen op het werk om er te kunnen geraken, wij zitten niet vol ongeduld te wachten op die gepsrekken want we willen zeker niet weten hoe ons leven er verder zal uit zien!! grrrrr pist pist pist! sorry voor mijn ego gesprekje maar tmoet eruit. ik weet niet hoe het nu verder zal gaan ze, moet je verder gaan naar iemand waar je het vertrouwen in kwijt geraakt? waar je bij iedere afspraak bang bent dat hij het afbelt? pfff kweet het niet!

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 28 augustus 2012, 21:00

@dauwdropje,wat sneu voor jullie dat die arts telkens zijn afspraken zelf annuleerd.
maar wm als jullie dan toch naar het uz moeten rijden niet een afspraak maken met een ferti arts van daar?
ik weet dat de w8lijsten daar wat langer zijn maar daar zal je afspraak niet afgezegd worden ook al is je arts bv ziek dan proberen je ze al is het met enige vertraging toch bij een andere arts te laten gaan.
als je tel wil laat maar weten.
grts stefanie

Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 28 augustus 2012, 22:24

Dauwdropje,
Ik kan je alleen maar melden dat wij zeer tevreden zijn van de artsen van het UZ gent. Na jaren lange behandelingen. ( 15 insiminaties en 5 ICSI's) zijn wij in oktober 2010 zwanger geworden via edc van een zoontje die ter wereld kwam in juni 2011.Wij hadden toen wel al bijna alle hoop op gegeven want in 2009 hadden wij al een zoontje geadopteerd uit Kazachstan. Ondertussen zijn wij in juni 2012 een tweede ecd gestart en ik ben momenteel 13 weken zwanger. Dus voor ons was ecd de oplossen en van de begeleiding in het UZ zijn wij zeer tevreden.

Vele groetjes en succes.
Els D.

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 29 augustus 2012, 7:32

@dauwdropje en zelzaetje,jullie zijn steeds welkom in het ecd clubje hoor
spring gerust binnen en uur jullie eventuele vragen maar af.

grtjs stefanie

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 29 augustus 2012, 9:26

durf daar nog niet lastigvallen, omdat het nog niet zeker is of ik wel zal moeten starten met ecd. en nu weet ik niet of ik nog bij die gyn. zal blijven ja of neen dus zal het mss nog langer afwachten worden. bedankt voor je uitnodiging! xx

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 29 augustus 2012, 20:54

@dauwdropje,je kan daar ook gewoon eens raad/advies vragen,mss gewoon met andere medicijnen of andere techniek wie weet
je hoeft daarom het woord eiceldonatie nog niet te laten vallen.

neem je tijd om je keuze te maken.
grtjs

Beauke
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 22:05

Bericht door Beauke » 30 augustus 2012, 22:10

Dag dames.
Ik ben ook heel blij jullie ervaringen te lezen! Ik zit momenteel na een lange medische weg midden in een ecd procedure. Vanavond pregnyl bij de donor en zaterdag punctie! Als alles goed gaat volgende donderdag terugplaatsing. Ik heb ook al veel nagedacht over wat jullie hier bespreken. Het is inderdaad niet makkelijk maar ik geloof wel dat ik het gevoel zal hebben dat het echt mijn kindje is. Ik ga jullie laten nu want ik moet de pregnyl gaan geven......
Veel succes iedereen !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten