Beslist om te doneren in UZ Jette

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Julieke83

Beslist om te doneren in UZ Jette

Bericht door Julieke83 » 2 september 2012, 10:32

Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum dus is het nog wat zoeken. Ik ben een vrouw van 28 en mama van 3 gezonde kids. Ik heb beslist om mijn eicellen te doneren aan koppels die het geluk niet hebben om natuurlijk zwanger te worden. Vermits ik enkele meters verder werk dan het UZ in Jette heb ik beslist om daar te gaan. Misschien dat er mensen zijn die hun ervaringen kunnen delen?

Alvast bedankt

Groetjes,

Julie

Charlie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 november 2012, 22:50

Bericht door Charlie » 18 november 2012, 23:21

Hey Julieke83,

Ik vind het fantastisch dat er mensen bestaan zoals jij !! Jij geeft ons zoveel hoop zo !!!
Mijn man en ik proberen al 4 jaren een kindje te maken maar na 5 iui en verscheidene onderzoeken bij een fertiliteitsarts kregen ook wij te horen dat ik geen schijn van kans maak om op een natuurlijke manier zwanger te worden. Eiceldonatie zou onze enige mogelijkheid zijn.
Wij zijn dus ook naar Jette gegaan. We zijn op gesprek bij de psychologe geweest in juni.
Half augustus mochten we op gesprek bij de dokter. En nu 9 november zijn we op gesprek geweest bij de dokter en de verpleegster die ons wist te vertellen dat er een wachttijd is van 7 à 8 maanden. We blijven hopen ... Maar het wachten duurt zolang.. Vandaar ook van ons de vraag met een heel klein hartje.. Als iemand een eicelletje wil doneren, denk je dan aan ons aub ? We zouden je zo ongelooflijk dankbaar zijn...
Wie wil... Dit is ons mailadres innigstewens@gmail.com
Alvast nen héééééél dikke merci !!!!

Liefs, Charlie

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Ben jij onze redende engel?

Bericht door Woodstockske » 23 november 2012, 19:26

Hallo Julieke,

Afgelopen dinsdag hebben we opnieuw een ivf poging ondergaan maar helaas, zonder positief resultaat. Ik had ondanks de hoge dosis menopur maar 1 eicel.
De fertiliteitsdok heeft ons van in het begin al geen goede hoop gegeven maar ergens hoop je toch dat er een klein kansje bestaat dat je met behulp van de medische wetenschap, toch nog zwanger kan raken. Mijn man & ik zouden zo graag een klein babytje van ons samen hebben maar ergens komt er een tijd dat je de realiteit onder ogen moet zien & je erbij moet neerleggen dat je die droom niet kunt waarmaken. We hebben dit dan ook besproken & volgens onze fertiliteitsdokter zou er enkel nog kans op zwangerschap zijn dmv eiceldonatie. Ondanks mijn vele oproepen, research op internet, bericht geplaatst op vele forums, niets of niemand heeft hierop gereageerd. Het lijkt wel onbegonnen werk & het lijkt wel dat we onze droom voorgoed kunnen opbergen :cry: Volgens de fertiliteitsdokter zou ik in een vervroegde menopauze zitten wat kans op een spontane zwangerschap dus zo goed als nihil is. Tevens heb ik enkele operaties ondergaan in mijn buik (men verhaal staat hier op de website) waardoor ik nu zoveel littekenweefsel/verklevingen in mijn onderlichaam heb dat hierdoor mijn eileiders niet doorgankelijk zijn. Ik heb deze operaties laten doen om makkelijker zwanger te raken maar het enige wat ik hierdoor al heb meegemaakt is misserie, want door die operaties kan ik nu niet meer natuurlijk zwanger raken :cry: Wij hopen zo hard op iemand die ons wil helpen. Dus als jij je geroepen voelt om ons onze droom mee helpen te verwezenlijken, laat aub een berichtje op mijn mailadres woodstockske@msn.com We zullen je voor eeuwig dankbaar zijn :) Alvast bedankt voor je luisterende oor. Groetjes, Woodstockske

eiceldonorgezocht2328
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 december 2012, 23:32

Re: Beslist om te doneren in UZ Jette

Bericht door eiceldonorgezocht2328 » 5 januari 2013, 9:44

Hoi hoi Julie !

We lazen jouw berichtje betreft eiceldonatie en hebben een vraag aan je.
Heb je alle nodige info van het UZ Jette al gekregen ? Wij zijn op zoek naar een eicel donor en we zijn het een en ander aan het uitzoeken. We komen er achter dat er verschillen zijn tussen de twee universitaire ziekenhuizen Jette en Gent. Ons werd vanuit Nederland Gent aangeraden vanwege de reputatie van een bepaalde arts. Daar voelen we ons erg goed bij. Mochten we echter een klik hebben met een eventuele eiceldonor die voor Jette kiest( we gaan voor anonieme wisseldonatie ) dan willen we graag de info van Jette en Gent op een rij hebben voor ons zelf. Voor jou is de reden de afstand, je geeft aan daar om de hoek te werken. Mogen we je vragen, heb jij nog meer redenen of iets wat voor ons belangrijk zou kunnen zijn ?
Hartelijk dank en veel succes met alles !

Ons mail adres is, eiceldonorgezocht2328@gmail.com

Warme groet,
S en V

Julieke83 schreef:Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum dus is het nog wat zoeken. Ik ben een vrouw van 28 en mama van 3 gezonde kids. Ik heb beslist om mijn eicellen te doneren aan koppels die het geluk niet hebben om natuurlijk zwanger te worden. Vermits ik enkele meters verder werk dan het UZ in Jette heb ik beslist om daar te gaan. Misschien dat er mensen zijn die hun ervaringen kunnen delen?

Alvast bedankt

Groetjes,

Julie

bovynlouise
Berichten: 46
Lid geworden op: 7 mei 2010, 11:27

Re: Beslist om te doneren in UZ Jette

Bericht door bovynlouise » 19 maart 2013, 12:03

Hey meid,

Wat goed van je!
ikzelf ben ook een donor.
Ik heb al 2 keer gedonneerd in het uz gent.
Dus moest je zelf nog vragen ofzo mag je altijd iets laten weten!

groetjes louise

Elif
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 juni 2009, 18:51

Bericht door Elif » 31 maart 2013, 18:03

Wat goed zeg dat steeds meer vrouwen hierover nadenken.
Ikzelf ben mama geworden via donorzaad.
En wil graag nog een kindje als BAM via donorzaad
Maar ik wil ook eiceldonor worden voor Jette waar ikzelf de behandelingen heb ondergaan.
7 mei moet ik bij mijn fert arts komen en ga ik alles in totaal bespreken:)

punkertje
Berichten: 15
Lid geworden op: 7 april 2013, 9:43

Bericht door punkertje » 7 april 2013, 10:09

Wie nog een donor zoek kan mij contacteren via philipsn@hotmail.be

ben nu ook aan het doneren via uz brussel.
heb zelf 8 icsi pogingen achter de rug en twee gezonde tweelingen

anneke c
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 juni 2013, 19:43

Bericht door anneke c » 10 juni 2013, 20:06

punkertje schreef:Wie nog een donor zoek kan mij contacteren via philipsn@hotmail.be

ben nu ook aan het doneren via uz brussel.
heb zelf 8 icsi pogingen achter de rug en twee gezonde tweelingen

Hey, zou je het ook zien zitten om een donatie te doen waarbij, als het donor-kindje ooit wil weten wie zo'n groot engelen hart had, om je bekent te maken?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten