Eiceldonor gezocht - iemand met een hart van goud!!

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Eiceldonor gezocht - iemand met een hart van goud!!

Bericht door Woodstockske » 28 september 2012, 18:10

Hallo iedereen,

Ik ben vroeger geboren met astma & omdat ik de laatste jaren veel cortizone kuren heb moeten krijgen, was ik in korte tijd veel in gewicht bijgekomen. In 2008 heb ik dan besloten om een gastric bypass operatie te laten uitvoeren, ik ben zelf 1.61 cm & woog bijna 100 kg. Ik heb deze operatie laten doen vanwege gezondheidsredenen maar ook vanwege mijn steeds groter wordende kinderwens. Helaas liep het mis & zijn er complicaties opgetreden. Ik had 2 lekkages in mijn dunne darm & omdat mijn koorts bleef stijgen tot zelfs 42 graden, ondanks de koortsverlagende medicijnen, hadden de dokters besloten om een spoedoperatie te laten uitvoeren. 2 dagen na mijn gastric bypass, werd ik in spoed naar de operatiezaal gebracht, weet er zelf niks meer van, konstant onder verdoving, en hebben ze mijn ganse buik van onder mijn borsten tot aan mijn nagelbuik, open gesneden & hebben ze mijn buik volledig gereinigd met als gevolg dat ik met een immens groot litteken zit. 8 dagen intensieve zorgen in kritieke toestand, vechtend voor mijn leven. Mijn familie was mijn begrafenis al aan het voorbereiden & hun zelf want nog geen maand voordien hebben wij mijn oom die overleden was aan kanker moeten begraven. Opnieuw werd mijn familie geconfronteerd met een sterfgeval want op 42 jarige leeftijd is mijn moeder gestorven aan kanker, ik was toen nog maar 21. Na 8 dagen IZ & 7 dagen gewoon ziekenhuis, mocht ik het ziekenhuis verlaten. 4 maand revalidatie thuis maar we zijn er door gekomen. Helaas mocht ik het 1ste jaar niet zwanger worden want dan kon het litteken terug openscheuren. Maanden gingen voorbij & wederom kreeg ik een tegenslag te verwerken. Ik moest opnieuw geopereerd worden want rond een litteken was er een littekenbreuk onstaan. Weer revalidatie van 6 weken & opnieuw kinderwens uitstellen voor 1 jaar. Na dat jaar zijn we beginnen te proberen om natuurlijk zwanger te worden maar na 1 jaar nog steeds niets. Opnieuw kreeg ik vorig jaar een tegenslag te verwerken wanneer mij grootvader met wie ik heel close was, plots kwam te sterven aan keelkanker. Een immens harde klap voor mij! Ondertussen was ik er al 40 & hebben ik mijn gyneacoloog hiervoor aangesproken. Bloed laten nemen, onderzoeken laten uitvoeren. Bij mijn man alles in orde, bij mij bleek ook alles normaal maar toch stuurde de gyneacoloog ons verder door naar een fertiliteitsdokter die nog meer onderzoeken liet uitvoeren. In maart dit jaar heb ik dan opnieuw onder het mes gemoeten, hebben ze een cyste verwijdert uit men baarmoeder, maar na die operatie nog steeds geen zwangerschap. Toen heeft de fertiliteitsdokter beslist om het met IVF te proberen. Kreeg bijna het max aan hormonen toegedient maar deze bleken blijkbaar niet aan te slaan. Had als resultaat maar 1 rijpe eicel & 2 onrijpe. Ben bijna 2 weken met Menopur 4 ampullen/dag ingespoten geweest & met dit als resultaat. We hebben dan toch besloten om een poging te wagen maar helaas waren de 2 onrijpe eicellen niet bruikbaar & ook de 1 rijpe was niet bevrucht. Dan zakt de moed in je schoenen & geloof me dat ik heb zitten wenen als een klein kind! De dokter heeft toen voorgesteld om het nog een keer te proberen, ditmaal met andere hormonen maar zij vreest voor het ergste. Ze heeft toen opnieuw mijn eicelreserves laten meten & daar waar dat ik in januari nog een reserve had van 0,39% had ik nu nog maar 0,05%!
Ze zegt me dat er nog 2 opties zijn, ofwel adoptie of eiceldonatie. Adoptie zouden we als laatste optie willen overwegen maar toch zouden mijn man & ik een klein babytje van onszelf willen. Ik heb eens gevraagd aan mijn dokter hoe het zat met die eiceldonatie & de kostprijs. Ze zei me dat het rond de 10.000€ kost!! Dat kan toch geen enkel normaal mens betalen & is het niet zo dat handel in organen verboden is dus hoe kan het dan dat men er zoveel geld kan/mag voor vragen?!
In ieder geval, ik ben ten einde raad. Ik die die gastric bypass operatie heb laten uitvoeren om zowel medische redenen maar ook vanwege mijn kinderwens, heb enkel nog maar tegenslag gehad sindsdien. Door die operaties blijkt nu dat ik zoveel littekenweefsel heb ontwikkeld in men buik & verklevingen heb rond mijn eierstokken & baarmoeder dat op een natuurlijke manier zwanger worden niet meer mogelijk is!
Ondertussen ben ik al 42 jaar & komt er nog eens bij dat vanaf januari 2013 de betaling in zijn geheel vervalt voor vrouwen die zwanger willen worden via IVF. Maw, moet je alles zelf betalen! Wij hopen nu op iemand die zijn goed hart wil laten zien & ons wil helpen, vrouwen die zelf al kinderen hebben weten hoe het voelt om moeder te zijn. Laat aub jullie hart spreken want als ik het kon, moest ik jonger zijn, zou ik het zeker & vast doen! Jammer genoeg, wist ik 10 jaar geleden nog niet dat dit bestond of ik had men eigen eicellen laten invriezen zodat ik ze nu kon gebruiken! Jammer dat er niemand je er over informeert wanneer je nog jong bent, want blijkbaar is het in dit land (België) nog steeds een heel groot taboe. Moesten er meer vrouwen zijn die het wel zouden aandurven & effectief doen, zouden er heel veel koppels geholpen worden.
Ik hoop dat er toch mensen zijn die ons willen helpen.
Graag alleen eerlijke & oprechte reacties aub.
Jullie mogen me gerust een mailtje sturen op woodstockske(at)msn.com & dan praten we wel verder. woodstockske@msn.com
Alvast bedankt voor jullie luisterend oor & hopelijk tot gauw.
N.

bovynlouise
Berichten: 46
Lid geworden op: 7 mei 2010, 11:27

Re: Eiceldonor gezocht - iemand met een hart van goud!!

Bericht door bovynlouise » 10 oktober 2012, 15:45

Hey,

Op welke manier zoek je dan eigenlijk hulp?
Je bent op zoek naar een donor om jullie van de wachtlijst te halen?

Of ben je op zoek naar wat meer informatie?

Het is niet zo duidelijk...

Je hebt alvast mijn medeleven voor alles wat er gebeurt is...

Dat je nu zo verder gaat met je leven, wil wel zeggen dat je een sterke vrouw bent!

Ik wens je heel veel succes in de toekomst!

groetjes Louise

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Bericht door Woodstockske » 15 oktober 2012, 19:41

Hallo Bovynlouise,

wij zijn op zoek naar een eiceldonor.
Iemand dat ons haar eicellen wil afstaan omdat ik, zoals je kan lezen, door inmiddels al enkele tegenslagen in mijn leven & de leeftijd, zelf geen nbruikbare eicellen meer kan aanmaken.

Groetjes,
N.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten