Eiceldonatie met gekende donor, Jette

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
MiepMiep
Berichten: 101
Lid geworden op: 4 oktober 2012, 10:52

Eiceldonatie met gekende donor, Jette

Bericht door MiepMiep » 4 oktober 2012, 10:57

Hallo allemaal,

Om een lang verhaal kort te maken.
Kindjes van mezelf zal niet gaan.
Ik ben namelijk erfelijk belast en de kans op een kind met een zware handicap is 50 %.
De erfelijke aandoening is nergens terug te vinden dus pgd is geen optie voor ons.
We kunnen op 12 december terecht in Jette voor een eerste gesprek met de psychologe.
Mijn zus (de gekende donor) moet hier ook bij aanwezig zijn.
Ik vroeg me af hoe de rest in zijn werk ging?
Ik weet dat er verschillende test op voorhand gedaan worden. Maar als we hier uiteindelijk voorbij zijn, wat staat er dan te gebeuren?
Moeten we beiden hormonen inspuiten? of enkel mijn zus? Worden onze cyclussen gelijk gesteld?
Iemand een idee hoelang we in jette moeten wachten nu dat we zelf een donor hebben?

Groetjes,
MiepMiep

Sarahke82
Berichten: 806
Lid geworden op: 12 augustus 2012, 10:54

Bericht door Sarahke82 » 5 oktober 2012, 20:15

Hoi MiepMiep,

Ik ga zwanger worden van het eitje van mijn vriendin (of dat hoop ik toch)
Jullie cyclussen worden gelijk gesteld.

Ik ben in een kunstmatige menopauze gebracht door middel van medicatie die ik om de 3 u moet 'snuiven', zoals een neusspray. (suprefact)

Ondertussen is mijn vriendin gestart met de spuitjes menopur, dit is om follikels aan te maken (met hopelijk eitjes in) Ze spuit 's morgens ook cetrotide, dit is om geen eisprong te hebben, want de follikels moeten groeien tot ongeveer 20mm.

Ik ben nu ook gestart met het nemen van pilletjes om mijn baarmoederslijmvlies in te dikken, en eens het tijd is voor de pick-up worden het zelfs vaginale tabletten zodat het embryootje dat ze terugplaatsen hopelijk blijft plakken :)

Dit is hopelijk volgende week ergens...

Als de follikels groot genoeg zijn mag mijn vriendin nog spuiten met een andere medicatie (de naam ontgaat me even) en dan stipt 36 uur daarna moet ze binnen voor de pick up.
5 dagen daarna wordt er bij mij een embryootje teruggeplaatst.

Ik hoop dat dit je een beetje duidelijk is :D

groetjes

Sarahke

bovynlouise
Berichten: 46
Lid geworden op: 7 mei 2010, 11:27

Bericht door bovynlouise » 9 oktober 2012, 21:20

Pregnyl is het laatste hormoon dat je 36u voor de pick up moet inspuiten...

;)

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

gekende eiceldonor

Bericht door Woodstockske » 12 november 2012, 19:25

heb eens een vraagje. Afgelopen zaterdag is er bij mij vastgesteld dat ikzelf geen kinderen zou kunnen krijgen omdat ik in een vervroegde menopauze zou zitten & dat de enige oplossing eiceldonatie zou zijn. Alleen werkt mijn gyneacoloog enkel samen met Spanje & vragen ze per eicel 10.000 euro, wat dus belachelijk veel is. Dit word tevens ook niet terugbetaald door het ziekenfonds, dus ja, wie kand dat betalen? Nu heb ik een vriendin die het wel voor ons zou willen doen, zij is 34, moeder van een kindje van 6 alleen, zij rookt. Nu heb ik al gehoord dat je niet mag roken als men doneert maar dacht dat dit enkel was als je aan wisseldonatie wil doen.
Weten jullie hoe het juist zit?

bovynlouise
Berichten: 46
Lid geworden op: 7 mei 2010, 11:27

Re: gekende eiceldonor

Bericht door bovynlouise » 19 november 2012, 21:11

Als ze je echt wil helpen kan ze toch wel enkele weken stoppen?

Beatriz
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 november 2012, 21:26

Bericht door Beatriz » 19 november 2012, 23:03

Mijn donor is ook gestopt tijdens de weken van hormonenstimulatie. Helaas daarna opnieuw begonnen, maar ik kon dat wel heel erg appreciëren. Maar ik besef wel dat ik heel veel geluk heb gehad met mijn donor.

Felina
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 februari 2015, 8:50

Re: Eiceldonatie met gekende donor, Jette

Bericht door Felina » 26 februari 2015, 9:19

Hallo,

Mijn naam is Felina, ik doe een oproep aan vrouwen die een hormoonbehandeling hebben gevolgd met Suprefact of Decapeptyl in de VUB Jette. Waardoor zij hevige pijn of last kregen aan hun ogen.
Graag had ik met hen gesproken, zij kunnen mij langs deze weg contacteren.
Alvast mijn dank.

Groetjes,
Felina

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten