Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Kalili
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 oktober 2018, 9:23

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Kalili » 14 oktober 2018, 21:59

Hey Mich
We proberen een ronde met donerzaad.
Ondertussen willen we in Spanje uitzoeken of er echt niets te doen is met de zaad van mijn vriend.
Indien wel zou het nog een mogelijkheid laten voor eiceldonatie in de toekomst. Indien niet dan hebben we tenminste alles gedaan.
We hebben nog recht op 3 pogingen en ik produceer nu nog Maar 3 eicellen per stimulatie (een jaar geleden had ik er 4-6:( )
Morgen wordt er een echo gedaan om te zien of we een pick up kunnen inplannen of enkel IU

Groetjes

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 15 oktober 2018, 10:00

Kalili,

Nu ben ik helemaal mee :wink:

Het lijkt me dat jullie het allemaal goed gepland hebben, nu maar hopen dat je vandaag een goede echo hebt.

Waar ik eerst in behandeling was had ik 2-5 eitjes waarvan altijd maar 2 rijp, dus niet echt veel. Dit kwam ook wel voor een deel omdat er meestal maar 1 kant werkte.
Bij overstap naar Jette leefde ik op hoop, ik had 10 eitjes waarvan 6 rijp en toen de klap dat er geen enkel bevrucht was.
De 2 volgende pogingen had ik er 3 rijp en 4 rijp en dan 1,5 jaar later had ik er 7 waarvan 5 rijp. Alleen gaat door de leeftijd de kwaliteit enorm achteruit.

Ik heb vroeger meegelezen met het onderwerp 'starten met ecd' (of zoiets), daarna heb ik er meegeschreven, doordat ik dacht dat ik ecd moest doen en uiteindelijk was ik de enige waarbij het met eigen eicellen gelukt is, misschien ben jij dat in dit onderwerp :)
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Kalili
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 oktober 2018, 9:23

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Kalili » 17 oktober 2018, 11:10

Hey Mich
De echo was niet fantastisch-een follikuul was te groot (24), de andere was ok (17-18). We gaan dus voor een IUD.
De kansen dat het werkt zijn zeer beperkt dus geloof ik er er eigenlijk niet echt in.
Waren jullie eerste bevruchtingen geen succes door de kwaliteit van de zaadcellen ? Indien wel hoe zijn ze er achter gekomen dat jullie een donor nodig hadden?
Mijn vriend gaat een afspraak nemen in Spanje voor extra tests: DNA fragmentatie en Fish-test. Dat zou ons een definitief antwoord geven over onze opties.
Ik heb echt geen zin om jaren te moeten wachten :-( Ben al bijna 39.
En hoe gaat alles met jou?

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 17 oktober 2018, 14:39

Hey Kalili,

Je kent je lichaam blijkbaar goed, dat je maar 2 follikels hebt en natuurlijk spijtig dat die ene al te groot is. Er is natuurlijk wel een kans met die IUID, maar vrij klein op jou leeftijd, maar beter dat dan niets doen waarschijnlijk.

Ik heb ons verhaal hier al grotendeels verteld, maar nog even kort dan over de bevruchtingen:

Zaadanalyse via huisarts: uitslag enorm slecht en het zou nooit lukken met mijn man zijn zaad. Contact op genomen met Genk en daar kwam ICSI uit de bus, de oplossing voor het weinige en slechte zaad.

ICSI1: geen enkele bevruchting (ik was toen bijna 39), conclusie: we moesten maar aan ECD gaan denken want het lag aan mijn eicellen/leeftijd. Wij wilden dit nog niet maar hebben toen wel info over Spanje opgezocht.
ICSI2: iets serieus misgelopen in het ziekenhuis, bij mij en minstens 2 andere dames die tegelijk PU hadden is geen enkel eitje gevonden. Bij ons was rescue iui geen optie bij 1 dame wel en bij de andere weet ik niet. De dr stond voor een raadsel en ze hebben denk ik alle follikels 3x gespoeld.
ICSI2bis: geen enkele bevruchting, 1 van de 2 eicellen was de volgende dag verschrompeld. Door de steun van dit forum contact opgenomen met Jette.
ICSI3: 6 rijpe eitjes en geen bevruchting, conclusie: het probleem ligt aan de zaadcellen en daarna is dus het voorstel van dr DB gekomen om 50/50 te doen om dit te bevestigen.

Als wij wel bevruchtingen hadden gehad dan hadden ze in Jette misschien wel gedacht dat het probleem bij mij lag.

Er zijn hier op het forum nog dames (geweest) die verschillende pogingen (soms 6) met eigen materiaal gedaan hebben, verschillende terugplaatsingen, niet zwanger en dan van de eerste ICSI met donorzaad gelukt. Bij ons bij de 2de, wat nog goed meevalt gezien het geringe aantal eitjes en mijn leeftijd.
Er zijn ook dames overgestapt naar ECD en waarbij toen gebleken is dat het probleem (ook) het zaad is.

Verder heb ik gisteren een tp van 2 cryo's van (zeer) goede kwaliteit gehad. Het was allemaal zo relax gisteren en volgens mij is de tp goed verlopen, ik heb al meegemaakt dat ik geen goed gevoel had bij de tp.
Deze keer was het dr DB zelf omdat ik nu zijn privé patiënte ben, wel volgens mij heeft hij dit al echt heel veel gedaan.
Ik nog eens zo een goede tp gahad en dat was toen denk ik dr Blockeel, in ieder geval toen was ik zwanger van onze dochter. Dus nu leef ik op hoop, nog een kleine 2 weekjes geduld en dan weten we meer.
Laatst gewijzigd door mich75 op 17 oktober 2018, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Kalili
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 oktober 2018, 9:23

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Kalili » 17 oktober 2018, 21:28

Hey Mich
Gefeliciteerd met de terugplaatsing :-)
Dubbele donor dus ?
Ik zal voor je duimen !
We gaan dus samen de 14 dagen kunnen afwachten. Ik Ben benieuwd :-)

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 31 oktober 2018, 13:52

Kalili,

Heb jij al nieuws?

Bij mij is het positief, volgende week nogmaals een bn.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Eliza
Berichten: 252
Lid geworden op: 4 mei 2012, 18:04

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Eliza » 3 november 2018, 23:10

Dikke proficiat mich75!

Nog een paar dagen en dan is het een jaar geleden dat ik opgenomen ben in het ziekenhuis, 28 weken zwanger met een stevige zwangerschapsvergiftiging. Uiteindelijk is alles goed gekomen, ondanks zijn prematuriteit. Mijn raad is toch om vanaf 20 weken regelmatig je bloeddruk te controleren en als die naar 13/8 of 14/9 gaat contact op te nemen met gyn. De risico's bij eiceldonatie zijn een pak hoger op zwangerschapsvergiftiging.

't is misschien wat ongevraagd ( en ongewenst ?) advies, maar ik heb het nog (op momenten) moeilijk met wat er allemaal gebeurt is. Ik heb veel herinneringen, maar er zijn er niet veel mooie. Dat zou toch een zwangerschap/bevalling moeten zijn?

Als je 40+ bent, stellen de dokters je zwangerschap veel sneller in vraag. Laat je daar niet door doen! De meeste (assistent)artsen in universitaire ziekenhuizen staan niet stil bij het andere risicoprofiel dat je hebt door de eiceldonatie.

De kans dat je hetzelfde meemaakt als ik is klein. Laat je door mij ook niet doen, hé!
En geniet ervan! Misschien je laatste zwangerschap?

Eliza

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 4 november 2018, 8:23

Dank u Eliza.

Ik ben me bewust van het risico van de zwangerschapsvergiftiging, ik heb me zelfs een horloge met ingebouwde bloeddrukmeter besteld, nog voor ik een tp had, omdat ik er toch een beetje schrik voor heb.

Mijn bloeddruk is in principe altijd 12/7, dus ik kan gemakkelijk zien als die afwijkt. Nu weet ik wel dat die tijdens de zw wel veranderd, maar ik ben van plan om het goed op te volgen.

Wel erg voor jou dat je zo'n slechte herinneringen hebt, maar een geluk dat alles in orde is.

In principe is dit de laatste zw, maar mijn man heeft al gezegd dat als het er maar eentje is dat we nog gaan voor een derde.

We hebben nu zoveel cryo's dat dit wel mogelijk is.

Met de vorige zw heb ik genoten maar het was voor mij de eerste en zeker niet de laatste en ik heb dat ook nooit gevoeld als de laatste. Ik kon me er ook niet mee verzoenen achteraf en ik ben blij dat ecd nu een uitkomst biedt.

Ik heb het geluk dat ik een heel goede zw heb gehad, mijn schoonzus had bij haar 2de zw (ze was toen 35-36) zoveel complicaties en risico's dat ze wekelijks op controle moest (en bij haar was het puur natuur).
Maar ik weet ook wel dat het deze keer heel anders kan zijn en ik sta altijd open voor goede raad, zeker van iemand die het zelf heeft meegemaakt.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Anqui » 6 november 2018, 12:34

Hoi
Ik heb jou topic over eiceldonatie een beetje gevolgd? Jullie hebben al een dochter geboren in 2017, komt jullie dochter ook voort uit eiceldonatie of is het jouw biologische dochter. We zijn nog aan het twijfelen over eiceldonatie, wij hebben een volledige biologische dochter van twee jaar en juist het feit dat zij wel 100% mijn natuurlijke dochter is doet ons twijfelen. Ik wou eens informeren of jullie daar ervaring mee hebben?

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 6 november 2018, 19:14

Anqui schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hoi
Ik heb jou topic over eiceldonatie een beetje gevolgd? Jullie hebben al een dochter geboren in 2017, komt jullie dochter ook voort uit eiceldonatie of is het jouw biologische dochter. We zijn nog aan het twijfelen over eiceldonatie, wij hebben een volledige biologische dochter van twee jaar en juist het feit dat zij wel 100% mijn natuurlijke dochter is doet ons twijfelen. Ik wou eens informeren of jullie daar ervaring mee hebben?
Onze dochter is biologisch gezien van mij en het enige dat mij een beetje stoort is dat zij een zogezegd een halfzus gaat worden van ons brusje, maar dit is eigenlijk puur genetisch.
Naar gevoel toe gaat er voor mij/ons geen verschil zijn. Dit komt misschien ook omdat we vorige keer ook al met een zaaddonor hebben moeten werken.
Het karakter wordt voor een deel ook gevormd tijdens de zwangerschap, dat is iets waar jij/jullie invloed op hebben, los van welke ei-/zaadcel er gebruikt wordt

Dat onze dochter er via een donor is gekomen weten een hoop mensen, en zij zal dit ook vroeg genoeg weten. Ons brusje zal weten dat er dubbele donatie aan te pas kwam, maar we zijn eigenlijk van plan om het ecd verhaal voorlopig niet te vertellen aan familie en vrienden. Een vriendin weet het wel en heeft me ook altijd gesteund en zij zwijgt hier verder over.

Ik ben nog maar 5w + 3 maar het is gevoelsmatig 100% van ons. Mijn man denkt zelfs al aan een volgende poging :lol:

Ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken hoe groot je kinderwens is en of je je dan met ecd kan verzoenen ivm je dochter.

Ik moet nu wel zeggen dat wij hier heel positief tegenover staan door dat we een mooi aantal cryo's hebben en dat het van de eerste keer gelukt is.

Wij zijn enkel aan ecd begonnen omdat dr DB ons hoge kansen gaf en objectief gezien was dit eigenlijk onze enige optie om die grote kinderwens te vervullen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Kalili
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 oktober 2018, 9:23

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Kalili » 9 november 2018, 21:51

Gefeliciteerd Mich !!!!
Super nieuws, ik ben blij voor je :-)
Voor ons is het niets geworden Maar we geven het niet op. Ik Ben in contact met verschillende klinieken in Spanje om uit te vinden wat voor ons de beste aanpak is.
We hopen binnen een week een finaal antwoord en plan te hebben:-)
We zijn nog redelijk jong (33 en 39) voor een dubbele donatie, dus proberen we nog even zonder
Hou me op de hoogte van je zwangerschap :-)

Succès !

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 12 november 2018, 19:46

@Kalili, ik kan begrijpen dat je dubbele donatie een grote stap vindt en misschien is het helemaal niet nodig, hopelijk krijgen jullie snel meer duidelijkheid.

Wij hebben vandaag op 6w2d onze eerste echo gehad en 2 hartjes gezien.

@Eliza, ik weet dat ik nu nog meer moet opletten voor pre-eclampsie, want bij tweelingen is er ook een verhoogde kans, maar ik neem elke dag mijn bloeddruk.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Kalili
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 oktober 2018, 9:23

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Kalili » 13 november 2018, 21:46

Wow !!! Een tweeling :-)
Super !
Dat moet mooi zijn om de echo te zien met 2 hartjes:-)
Wij twijfelen nog tussen 2 klinieken. Een heeft een donor voor ons gevonden. Ze produceert altijd ongeveer 16 eicellen wat natuurlijk fantastisch zou zijn. Ze is wel 17cm kleiner dan ik. Ik stel me de vraag of dat allemaal zo belangrijk is.
Ik zou denken van niet. Als je een kind adopteert kies je dat ook niet uiteindelijk.
Ik zie wel wat Madrid nog kan aanbieden en dan zullen we een beslissing moeten nemen

TDL
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 juli 2017, 15:06

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door TDL » 18 november 2018, 19:54

@mich75 een dikke proficiat!!

Wij hebben vandaag een TP gekregen van een heel goed embryo. Het is de eerste keer dat we dit hebben dus nu kan de wachttijd beginnen 🤞🏼
05/17 + 06/17 - IUI 1,2 negatief
08/17 - ICSI 1: geen TP
10/17 - ICSI 2 + ICSI 3: neg
04/18 - ICSI 4: zw, MK 8w
09/18 - ICSI 5: geen TP
11/18 - ICSI 6 - ECD: Bioch. zw. - 4 cryo’s
02/19 TP cryo: zwanger 💙
1/12/20 Tp cryo 🤞🏼

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 19 november 2018, 14:43

@TDL, bij deze TP hadden wij dat ook, de embryoloog zei dat het zeer goede embryo's waren en toen wou hij verder gaan en zei hij dat ze ook heel goed waren verder gedeeld. Dat was de eerste keer dat ik dit te horen kreeg, meestal zeiden ze niets over kwaliteit, ik heb er eens naar gevraagd en toen was het euh hmmm, laat ons zeggen goed genoeg voor TP. Dan zakt de moed je al in de schoenen, maar deze keer zeer goede embryo's en een heel goede TP gehad, wij hadden bij het buitengaan al het gevoel dat het zou lukken.

Het is allemaal zo dubbel en toch ook een beetje pijnlijk, maar toch blijkt donatie de juiste keuze te zijn :D

Succes en hou ons op de hoogte.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten