Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
stef19
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 februari 2015, 9:44

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door stef19 » 15 september 2017, 11:46

Hallo,

Wij wachten nog het resultaat af van onze IVF6 met ECD maar deze is vermoedelijk negatief.
We zouden ook de overstap maken naar Dr. Platteau, maar hebben uiteraard nog zoveel vragen.
4600 euro is het volledige bedrag dat je zelf betaald? Of komt er nog iets bij? Ik kreeg per mail nog 1800 euro labo-kosten maar deze worden blijkbaar door het ziekenfonds betaald?
Werkt hij met jonge donors?
Zouden we veel onderzoeken moeten opnieuw doen?
Ik hoop dat we snel een afspraak hebben! ;-)

Groetjes,
Stef

Cirkel
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 november 2016, 15:14

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Cirkel » 7 oktober 2017, 4:25

Beste mensen,

Ik hoop dat ze mij geen valse hoop bij dokter platteau gegeven hebben,
Want ik had de 21 ste tp bij hem ( en het waren kwaliteitseicellen) en als ik hoorde dat ik maar recht had op
5 bevruchte eicellen is dit zeer weinig) als ik aanhoor dat er veel 11, 13 enz hebben.
Is dit een gunst of een pure geluk?
Mijn eerste poging is negatief afgelopen ik had na dag 12 : hcg waarden van 7 en 3 dagen later 17 en het zal zich afbreken zeggen ze.
En nu hang ik nog af van 4 ingevroren embryo,s die kwaliteiit is dan nog eens minder.
Aub willen jullie verhalen met me delen want ik ben de wanhoop nabij. En heb een gevoel dat ze me voor schut zetten.
Bij die terugplaatsing werd ik gewoon stijve plank genoemd.
Echt ik heb er echt bang voor.
Want ik voel mij eerder een experiment.
En heel verloren.

Bella
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 oktober 2017, 22:21

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Bella » 14 oktober 2017, 22:28

Hoi,

Ik ben zelf eicel donor bij dr P, wat bedoel je precies met je krijgt er maar 5? Of had de donor maar 5 ?
Dan wil ik wel weten wat er met de rest gebeurd want ik heb er gem. 25 bij de pickup!

Verder verloopt het altijd correct, we worden op voorhand getest en voor elke donatie opnieuw, ook voor ons eigen goed (reserves etc).
Ik denk dat je wel in goede handen bent daar, van de 5 donaties die ik heb gedaan zijn er 4 een succes. Dat is wel leuk te horen.

Groetjes

stef19
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 februari 2015, 9:44

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door stef19 » 17 oktober 2017, 7:34

Hey Bella!

Ik ben vrijdag op consultatie geweest bij dr. Platteau en heeft jouw verhaal verteld hoor van 25 eicellen!
Zo mooi dat je dit doet!
Petje af!
X

Cirkel
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 november 2016, 15:14

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Cirkel » 14 november 2017, 18:37

Bella,
Dank voor u grote hulp.
Jij zegt dat je gemiddeld 25 eitjes hebt?
Ik heb er maar 5 van de donor gekregen,waarvan al 1 eerste mislukte poging.
Ik vraag me af hoe kan je dit controleren???
De ene krijgt er 11 de andere 5?
En hoe komen ze bij al die doneuzes hoe vinden ze die toch?

elke7
Berichten: 25
Lid geworden op: 6 februari 2017, 16:04

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatiea

Bericht door elke7 » 16 november 2017, 21:12

x
Laatst gewijzigd door elke7 op 21 november 2017, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Marjannetje » 17 november 2017, 20:27

Meiden, laat je niet afschrikken door de reactie van Elke. Welke trouwens niets met het onderwerp te maken heeft.
Zij is echt een uitzondering. Een grote uitzondering. Heel spijtig voor haar. Ik had haar zo het geluk gegund, wat ik intens ervaar met mijn zoontje.
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

elke7
Berichten: 25
Lid geworden op: 6 februari 2017, 16:04

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door elke7 » 18 november 2017, 16:57

Beste

Lynnn
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 juli 2018, 18:27

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Lynnn » 17 juli 2018, 18:30

Jullie berichtjes zijn al wel wat ouder, maar ik vroeg mij af: Dat bedrag bij Dr. Platteau, is dat voor 1x een terugplaatsing? Wat kost het bv als er cryo's zijn en je moet een 2e tp?

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Anqui » 19 september 2018, 18:22

Wij zijn juist bij dokter Platteau geweest, 4600 zijn de ECD kosten hier komt nog 1600 labo kosten bij. Je hebt recht op meerdere TP na een donatie maar ik weet idd niet hoe dit financieel zit, ik vermoed dat dit wel zal meevallen. Al onze IUI en IVF pogingen zijn op dus bij ons zou het minimum 6200 kosten. Volgens dokter Platteau heb je tot 85% kans op een zwangerschap. Het is een heel vriendelijke man.

TDL
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 juli 2017, 15:06

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door TDL » 20 september 2018, 18:07

Anqui schreef:
1 januari 1970, 1:00
Wij zijn juist bij dokter Platteau geweest, 4600 zijn de ECD kosten hier komt nog 1600 labo kosten bij. Je hebt recht op meerdere TP na een donatie maar ik weet idd niet hoe dit financieel zit, ik vermoed dat dit wel zal meevallen. Al onze IUI en IVF pogingen zijn op dus bij ons zou het minimum 6200 kosten. Volgens dokter Platteau heb je tot 85% kans op een zwangerschap. Het is een heel vriendelijke man.
Wij hebben ook een afspraak gemaakt bij hem, maar kunnen pas volgende maand gaan. We zijn na onze laatste mislukte poging ook aangewezen op ECD. We hebben wel nog 1 poging die we willen gebruiken om de labokosten te dekken. Hoe komt het dat het bij hem zoveel duurder is dan? Heeft hij ook iets gezegd van de wachttijd?
Deze week zijn we nog naar Jette geweest en daar is de wachttijd 8-9 maanden voor we kunnen starten. Het duurt al 2 maanden voor we bij de pschyoloog kunnen langsgaan en dan pas kunnen we op de lijst. En dan is de wachttijd nog eens 6 maanden. Dus hoe sneller we kunnen starten hoe beter, de hogere kostprijs is dan maar bijkomstig.
05/17 + 06/17 - IUI 1,2 negatief
08/17 - ICSI 1: geen TP
10/17 - ICSI 2 + ICSI 3: neg
04/18 - ICSI 4: zw, MK 8w
09/18 - ICSI 5: geen TP
11/18 - ICSI 6 - ECD: Bioch. zw. - 4 cryo’s
02/19 TP cryo: zwanger 💙
1/12/20 Tp cryo 🤞🏼

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Anqui » 23 september 2018, 9:46

Wij hebben ook twee maanden moeten wachten voor we bij dokter Platteau terecht konden. Dokter Platteau is duurder omdat hij zijn donoren betaald, Jette geeft enkel een onkosten vergoeding. Kortom hij betaald zijn donoren meer. Toevallig had ik deze week ook een afspraak in Jette daar zouden we na vijf maanden kunnen starten, bij dokter Platteau onmiddellijk, ik vermoed dat we een gemakkelijk profiel hebben. Mijn dokter van Jette zou naar dokter Plateau gaan ipv Jette, hij heeft meer donoren dus een betere en snellere match en vooral het grote verschil, hij werkt met verse eicellen/embryo’s wat veel meer slaagkans geeft in Jette werkt men enkel met diepvries eicellen. Zowel Jette als dokter Platteau geven ons veel slaagkans met EDC maar iedereen is anders natuurlijk en zover zijn we nog niet, ze gaven ons ook veel kans met IVF en dat is ook niet gelukt. :(

Kalili
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 oktober 2018, 9:23

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Kalili » 6 oktober 2018, 9:30

Hey dames,
Ik Ben nieuw hier en zou le graag willen aansluiten aan de discussies rond Dr Platteau.
Wijn gaan over 2 weken naar hem op gesprek voor een eiceldonatie. Mijn AMH is zeer laag en Ik reageer niet meer op stimulaties.
Wij hebben Maar 3 IVFs gedaan. Weet iemand hoeveel een donatie ons zou kosten? Aangezien we recht hebben op een totaal van 6 pogingen, stelde Ik me de vraag wat er precies wordt vergoed
Wie gaat er binnenkort bij hem beginnen? Zou tof zijn als we elkaar op de hoogte konden houden, is gezelliger :-)

TDL
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 juli 2017, 15:06

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door TDL » 7 oktober 2018, 13:42

Kalili schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hey dames,
Ik Ben nieuw hier en zou le graag willen aansluiten aan de discussies rond Dr Platteau.
Wijn gaan over 2 weken naar hem op gesprek voor een eiceldonatie. Mijn AMH is zeer laag en Ik reageer niet meer op stimulaties.
Wij hebben Maar 3 IVFs gedaan. Weet iemand hoeveel een donatie ons zou kosten? Aangezien we recht hebben op een totaal van 6 pogingen, stelde Ik me de vraag wat er precies wordt vergoed
Wie gaat er binnenkort bij hem beginnen? Zou tof zijn als we elkaar op de hoogte konden houden, is gezelliger :-)
@kalili
Wij hebben morgen onze eerste afspraak met dr. Platteau en zijn enorm benieuwd. Anqui had ook al wat meer info gegeven. Ik merk dat deze topic net iets minder “leeft” dan de andere. Dus het zou wel goed zijn als we elkaar hier een beetje op de hoogte kunnen houden.

@anqui
Dank u voor de info! Wanneer zouden jullie effectief starten? Bij ons gaven ze voor de eerste Icsi poging een slaagkans van 70-80%. Uiteindelijk hebben we zelfs geen terugplaatsing gehad toen en al na onze 2 poging kwam ECD ter sprake. Dus dan bedenk ik het mij wel dat zij ook maar een beetje gokken en ons hoop willen geven. Maar toch blijf ik ergens een beetje denken. Het moet toch wel eens 1x lukken 🍀
05/17 + 06/17 - IUI 1,2 negatief
08/17 - ICSI 1: geen TP
10/17 - ICSI 2 + ICSI 3: neg
04/18 - ICSI 4: zw, MK 8w
09/18 - ICSI 5: geen TP
11/18 - ICSI 6 - ECD: Bioch. zw. - 4 cryo’s
02/19 TP cryo: zwanger 💙
1/12/20 Tp cryo 🤞🏼

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Anqui » 9 oktober 2018, 13:38

@TDL
Ik ga deze week een eileider spoeling laten doen, dit zou bij sommige mensen meer slaagkansen geven, dan ga ik nog één of twee keer IUI proberen. Indien deze pogingen negatief zijn gaan we verder met ECD. We hebben al een kindje dus het zwanger zijn is op zich geen probleem, mijn eicellen zijn van mindere kwaliteit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten