Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
TDL
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 juli 2017, 15:06

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door TDL » 19 november 2018, 20:54

@mich75 ja wij hadden dat gevoel ook. Daarvoor hadden we gewoon geen terugplaatsing ofwel als we dan eens één hadden was het altijd eentje met fragmentatie. Dus sowieso heb je het dan al moeilijker om erin te geloven. Ons embryo was zelfs nog gedeeld naar een 12-cellig embryo van ‘s morgens op ‘s middags. Maar desondanks ben ik wel al eens zwanger geraakt van zo een embryo dus ik kan alleen maar hopen dat die topper 9 maanden gaat blijven zitten.
Het is idd een grote stap die we hebben moeten zetten maar het is tot nu toe al een enorm groot verschil. Nu nog 1,5 week bang afwachten.

Ik hou je zeker op de hoogte. Maar jij mij ook hè, sowieso lees ik de andere topics ook dus blijf ik ook wel zo wat op de hoogte.
05/17 + 06/17 - IUI 1,2 negatief
08/17 - ICSI 1: geen TP
10/17 - ICSI 2 + ICSI 3: neg
04/18 - ICSI 4: zw, MK 8w
09/18 - ICSI 5: geen TP
11/18 - ICSI 6 - ECD: Bioch. zw. - 4 cryo’s
02/19 TP cryo: zwanger 💙
1/12/20 Tp cryo 🤞🏼

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 26 november 2018, 8:03

@TDL, hoe gaat het?
Voel je al iets? Al getest?
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

ihme
Berichten: 47
Lid geworden op: 4 juli 2013, 14:24

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door ihme » 26 november 2018, 13:13

@ anqui: zelf heb ik een tweeling via ecd en een dochtertje zonder begeleiding. Op zich zijn het genetisch half broer en zus, maar als mama merk je dat denk ik niet. Ik krijg regelmatig de vraag of ik mijn dochter niet liever zie, of anders bekijk. Het antwoord is neen. Bij de jongens zie ik wat ze van gedrag en spraak van mij overnemen, in mijn dochter zie ik mijn oma. Maar het zijn mijn 3 schatteboutjes en ik zie ze allemaam even graag. Ik ga wel niet ontkennen dat een jongen en een meisje hetzelfde gevoel geven. Zo kan ik mijn dochter optutten en kleedjes kopen, maar ik ben dol op ravotten en spelen met de jongens.
Zelf zou ik ze ook nooit halfbroer/zus noemen. Ze horen bij elkaar. Ik ben enkel dankbaar dat ik ze heb en dat de wetenschap om ze te maken er is. Wel versta ik dat niet iedereen er mee om kan. Toen ik nog op het forum van ivf spain zat was er iemand die het gevoel had dat de kinderen niet van haar waren. Maar ik denk dat dit eerder een postnatale depressie was dan dat het effectief met ecd te maken had. Want als je echt een grote kinderwens hebt, en je alles hebt doorstaan om ze te krijgen, dan maakt het je niet meer uit hoe ze er gekomen zijn, enkel dat ze er zijn is het belangrijkste.
2015 tweeling via ivf spain
2017 spontane zwangerschap

TDL
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 juli 2017, 15:06

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door TDL » 26 november 2018, 20:33

mich75 schreef:
1 januari 1970, 1:00
@TDL, hoe gaat het?
Voel je al iets? Al getest?
Ik weet nog niet of ik vroeger zal testen of niet. Het is wel de eerste keer dat ik het wel eens wil proberen. Ik heb geen zin om een hele dag in onwetenheid ons telefoontje te moeten afwachten. Bij dr. Platteau bellen ze telkens maar rond 19u of zelfs later terwijl ik voor het werk mijn bloed ga laten trekken. Dus ik vind het best wel spannend. Af en toe voel ik wat steekjes maar wat dit weer wilt zeggen weet ik natuurlijk niet. Kan vanalles zijn, ik vind het zo moeilijk.

@ihme ik heb dit gevoel ook al, tijdens de terugplaatsing heb ik even gezegd en gedacht van dat het wel een beetje “vreemd” was. Maar dit gevoel is echt zeer snel overgegaan. We hebben alles geprobeerd, dit zeggen meerdere dokters, dus wij hebben ons hier echt bij neergelegd. Uiteraard doet het me een beetje zeer dat ik mijn genetica of enkele typische kenmerken niet zal doorgeven maar langs de andere kant denk ik, als het dat maar is... :)
05/17 + 06/17 - IUI 1,2 negatief
08/17 - ICSI 1: geen TP
10/17 - ICSI 2 + ICSI 3: neg
04/18 - ICSI 4: zw, MK 8w
09/18 - ICSI 5: geen TP
11/18 - ICSI 6 - ECD: Bioch. zw. - 4 cryo’s
02/19 TP cryo: zwanger 💙
1/12/20 Tp cryo 🤞🏼

Kalili
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 oktober 2018, 9:23

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Kalili » 4 december 2018, 12:20

Hey Dames !
Hoe gaat het ?
Mich, hoe verloopt de zwangerschap?
Ik voel me meer klaar om door te gaan met een nieuwe poging. We gaan voor een ECD in Spanje. Weet iemand hoe lang het duurt voor de synchronisatie? Ik heb nog nooit een ECD meegemaakt. Ik hoop echt dat het werkt !

Groetjes

TDL
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 juli 2017, 15:06

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door TDL » 4 december 2018, 18:11

Uiteindelijk heb ik me toch kunnen inhouden om niet zelf te testen. Donderdag was mijn hcg-waarde aan de lage kant waardoor het nog alle kanten kon opgaan. Gisteren heb ik een 2de bloedafname gehad en mijn hcg was mooi gestegen. Dus ik ben nog zeer voorzichtig want heb wel wat schrik voor een 2de miskraam. Zeker omdat ik weer met een lage hcg ben gestart Ookal is het voorlopig goed gestegen. Het is een enorme tweestrijd.
Verder hebben we nog 4 cryo’s dus dat is ook al zeker positief nieuws. En nu kunnen we alleen afwachten en hopen... 🤞🏼

Mijn synchronisatie heeft denk ik maar een goeie week geduurd denk ik. Ik had juist geluk dat mijn cyclus ook goed viel.
05/17 + 06/17 - IUI 1,2 negatief
08/17 - ICSI 1: geen TP
10/17 - ICSI 2 + ICSI 3: neg
04/18 - ICSI 4: zw, MK 8w
09/18 - ICSI 5: geen TP
11/18 - ICSI 6 - ECD: Bioch. zw. - 4 cryo’s
02/19 TP cryo: zwanger 💙
1/12/20 Tp cryo 🤞🏼

Kalili
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 oktober 2018, 9:23

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Kalili » 4 december 2018, 20:09

Gefeliciteerd TDL !
Ik duim voor je :-)

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 4 december 2018, 22:14

Ik had daarstraks iets gepost, maar blijkbaar staat het er niet bij. Dus nogmaals mijn post of iets wat er op lijkt.

Proficiat TDL! Hoe laag is laag? Daarbij je moet niet aan een mk denken, je hebt een goede stijging en je werkt met ECD, dat kun je niet vergelijken met eigen materiaal.

@Kalili, hier gaat het heel goed, eigenlijk geen last, enkele grotere en zwaardere borsten en een groeiende buik en af en toe wat bandenpijn als ik wat druk ben bezig geweest en dan weten we dat we een beetje rust moeten nemen.
Morgen echo en dan eens kijken hoe het staat, maar ik ga er vanuit dat alles ok is, ik heb het gevoel dat er eentje rechtsboven zit en het ander linksonder.
Bij mijn dochter voelde ik ook al heel vroeg geregeld waar ze zat en rond 3 maanden kon je het echt goed zien als ik op m'n rug lag.

De werking hangt af van zh tot zh. Ik heb gelezen dat ze meestal een mockcycle doen, je moet dan hormonen nemen om te zien hoe je er op reageert en ze synchroniseren dan met de donor en dan is het normaal de volgende cyclus "voor echt".
Bij mij is er geen verse tp geweest omdat mijn cyclus al enkele dagen bezig was bij het eerste consult en de dr nog niet wist welke donor ik ging krijgen en wanneer die kon starten en hij had schrik dat ik te lang Progynova zou moeten nemen. Uiteindelijk is de donor onmiddellijk kunnen starten en had het wel gekund, maar er is een freeze all gebeurd en ik ben kunnen starten bij de volgende ms.

Ik ben blij dat we de ECD in eigen land hebben kunnen doen. Enkele jaren geleden al een beetje opzoekingswerk gedaan om naar Spanje te gaan, maar de kostprijs, planning van de reis en het verblijf en het regelen van het verlof stak ons serieus tegen.
Ik denk dat we als we het hier niet hadden kunnen doen, we niet naar Spanje waren geweest.

In ieder geval succes en hou ons op de hoogte.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door irisbloem » 12 december 2018, 12:40

Ik wou hier ook graag reageren. Mijn 7de poging met ECD was eindelijk raak maar ik ben ook gestart met een lage hcg. Ik had 50 procent kans dat het goed kwam. 5 dagen later bij de tweede bloedafname waren mijn waarden goed gestegen en de dokter zag geen redenen voor ongerustheid en was ervan overtuigd dat alles door zou gaan. Ik was er niet gerust in en was maar voorzichtig blij. Nu had ik enkele dagen geleden een beetje bruin en rozig bloed, toen nog geen pijn. Iedereen stelde mij gerust, er was geen reden tot paniek. En sinds gisteravond weet ik dat mijn waarden zijn gezakt en ik een miskraam ga krijgen op net geen 6 weken. Ondertussen al veel pijn gehad en verdriet. Ik had ook niet gedacht dat ik dit kon meemaken met ECD, is ook één van de redenen waarom ik dit doe omdat mijn eicelkwaliteit heel laag is en mijn kansen dan maar 5 procent bedragen tot succes. We gaan volgend jaar verder proberen en hopen dat het een keer mag lukken maar er kan zoveel mis gaan en ze weten precies nog zo weinig.

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 12 december 2018, 13:37

Oh Irisbloem, wat een nieuws.

Ik heb je gevolgd bij het item over lage amh en ik toen ik je post begon te lezen kreeg ik een glimlach op mijn gezicht om te lezen dat het eindelijk gelukt is, maar mijn lach was snel verdwenen toen ik verder las.

Ik denk dat het er ook vanaf hangt waar je ECD doet en het kan ook aan de zaadkwaliteit liggen.

Ik heb bewust voor dr DB gekozen omdat hij hoge slaagkansen geeft, net als dr P. Maar zij zijn de enigen voor zo ver ik weet die met verse eicellen werken en zo een hoge slaagkansen geven.

Als je met een eicelbank werkt of ingevroren eicellen liggen de kansen veel lager, ongeveer 35% tov 85%.
Bij verse donatie heb je dan dikwijls ook nog dat het bewezen donors zijn (wat wil zeggen dat er al zwangerschappen uit zijn voortgekomen). Je kan een donor hebben van 25 die gezond is en veel eicellen heeft, maar waar uiteindelijk niemand van zwanger geraakt en daar ben je dan ook niets mee.
Mijn donor was 34 (lijkt al oud), maar uit elke donatie dat ze gedaan heeft is er een zwangerschap verder gekomen, bij ons ook van de eerste keer raak en nog 9 cryo's over.

Probeer wat de genieten van een hormoonvrije periode en goed te feesten en dan volgend jaar er met volle moed terug tegenaan.
Misschien bij een andere dr of ander centrum.
In ieder geval veel succes en hopelijk mag je ons snel volgen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

TDL
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 juli 2017, 15:06

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door TDL » 13 december 2018, 13:55

irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik wou hier ook graag reageren. Mijn 7de poging met ECD was eindelijk raak maar ik ben ook gestart met een lage hcg. Ik had 50 procent kans dat het goed kwam. 5 dagen later bij de tweede bloedafname waren mijn waarden goed gestegen en de dokter zag geen redenen voor ongerustheid en was ervan overtuigd dat alles door zou gaan. Ik was er niet gerust in en was maar voorzichtig blij. Nu had ik enkele dagen geleden een beetje bruin en rozig bloed, toen nog geen pijn. Iedereen stelde mij gerust, er was geen reden tot paniek. En sinds gisteravond weet ik dat mijn waarden zijn gezakt en ik een miskraam ga krijgen op net geen 6 weken. Ondertussen al veel pijn gehad en verdriet. Ik had ook niet gedacht dat ik dit kon meemaken met ECD, is ook één van de redenen waarom ik dit doe omdat mijn eicelkwaliteit heel laag is en mijn kansen dan maar 5 procent bedragen tot succes. We gaan volgend jaar verder proberen en hopen dat het een keer mag lukken maar er kan zoveel mis gaan en ze weten precies nog zo weinig.
Wij hebben net hetzelfde nieuws gekregen. We waren met een hcg van 30 begonnen en ze zeiden ook dat het beide kanten op kon gaan. Na de 2e bloedafname was het duidelijk dat het de goeie kant opging maar bij de 3e bloedafname kregen we ook weer slecht nieuws. Ergens waren we er nog altijd niet gerust in maar desondanks komt het toch enorm hard aan. Ik loop hier alleen maar kwaad rond momenteel. Weer een miskraam.. we hadden ook gehoopt dat we dit niet meer zouden moeten doorstaan. Hopelijk lukt het de volgende keer maar onze moed is ver te zoeken. Dit is de laatste optie en als deze zelfs niet lukt dan weet ik het ook niet meer. Ik voel me zo gefaald en heb geen vertrouwen meer in mijn lichaam.
Morgen moeten we terug bij Dr platteau om alles te bespreken. Sowieso zal er nu een TP gedaan worden in een natuurlijke cyclus maar eerst weer afwachten wanneer mijn miskraam erdoor komt en mijn hcg terug op 0 staat...
05/17 + 06/17 - IUI 1,2 negatief
08/17 - ICSI 1: geen TP
10/17 - ICSI 2 + ICSI 3: neg
04/18 - ICSI 4: zw, MK 8w
09/18 - ICSI 5: geen TP
11/18 - ICSI 6 - ECD: Bioch. zw. - 4 cryo’s
02/19 TP cryo: zwanger 💙
1/12/20 Tp cryo 🤞🏼

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 13 december 2018, 14:19

Oh TDL toch.

Ik was zo ongeduldig aan het wachten op nieuws van jou, maar dit is niet het nieuws dat ik wou lezen.

Een mk kan iedereen overkomen, ook bij mensen waar er geen problemen zijn. Ik denk niet dat je de schuld bij je lichaam moet leggen, maar de dr zal je wel meer uitleg geven.

Hopelijk komt alles snel op gang dat jullie terug verder kunnen.

Ik heb mijn eerste 2 tp's (telkens cryo's) in natuurlijke cyclus gehad, volgende was een verse en was ik zwanger en toen we gestart zijn voor een brusje moest het steeds in kunstmatige cyclus.

Volgens de dr. had ik zo meer kans, ik dacht vooral om geen pogingen te moeten cancelen doordat mijn hormonen slecht zouden staan.

Deze poging was de eerste met ECD en was ook met progynova en utrogestan.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door irisbloem » 15 december 2018, 17:50

Bedankt voor jullie reacties

Ik kon niet eerder reageren, dit is veel zwaarder dan gewoon te moeten horen dat het resultaat weer negatief is. Heb het woensdagnamiddag verloren, heb al behoorlijk wat pijn gehad en verlies nu nog bloed. Blijkbaar kan het enkele weken duren. Ik hoop wel dat de pijn niet zolang aanhoudt want volgende week gaan we enkele dagen weg en wil mij volledig kunnen ontspannen, maar die pijn drukt jou telkens weer met de neus op de feiten. Nu zit de angst er bij mij ook in. Ik hoop dat het nog een keer mag lukken maar ben bang om dit weer mee te moeten maken. De hoop dat ik ooit een kind zal hebben mindert met de dag …

Ik wens jou ook veel sterkte TDL!

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 16 december 2018, 13:42

Ik wil nog even zeggen dat het van meerder factoren afhangt of een poging lukt of niet:

- waar je de ecd laat doen, verse donor, 85% kans dat je een kindje hebt na alle tp's of eicelbank, ongeveer 35% na alle tp's
- kwaliteit van het zaad, wij werkten al eerder met onze zaaddonor en telkens zeer goede bevruchtingscijfers, dus we waren er vrij gerust in
- of je er 1 of 2 laat terugplaatsen, volgens dr DB heb je evenveel kans bij 2x2 als bij 4x1, alleen kan het zijn dat het op die laatste manier langer duurt, sommige dames kunnen of willen er maar 1 laten terugplaatsen
- ecd geeft zeker geen 100% garantie, per tp van 1 is het 30-40%, dit geven ze voor embryo's gemaakt met verse eicellen, bij eicellen van de eicelbank is dit zelfs lager.


Wie het topic over ivf Spain gevolgd heeft zag dat het bij velen van de eerste keer raak was, maar daar waren het er telkens 2 die teruggeplaatst werden en maar zeer weinig tweelingen. Bij die waar er maar 1 werd teruggeplaatst was het vaak negatief of miskraam.

@Irisbloem, ik weet dat je in behandeling bent bij dr D en je bent wsl wel tevreden zoals de meeste van zijn patiëntes, maar je zal ook wel weten dat er al heel wat dames zijn overgestapt naar een ander centrum na een aantal mislukte pogingen en dan van de eerste of 2de poging zwanger zijn.

Je hebt in de mmm zeer weinig zelf in handen, maar dat waar je wel vat op hebt moet je voor 200% grijpen en niet altijd geloven dat jij net diegene bent die pech hebt en dat het volgende keer wel zal lukken.

Ik sta nu waar ik sta door de ervaringen van de dames hier op het forum, die me gesteund hebben in de moeilijke tijden en me geholpen hebben knopen door te hakken en de juiste beslissingen te nemen.

Ik ben ook dr DB en het hele team van Jette dankbaar omdat zei de juiste diagnose gesteld hebben, maar ik was daar misschien nooit of veel later terecht gekomen als ik dit forum niet had gehad.

TDL en Irisbloem ik hoop dat ik snel goed nieuws van jullie mag lezen.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door irisbloem » 16 december 2018, 15:19

Mijn man zijn zaadkwaliteit is goed maar natuurlijk niet zo goed als van een donor. De eicellen komen uit de eicelbank, dus geen verse, ik weet dat dit minder kansen geeft. Wij gaan vanaf januari op een andere manier proberen werken, weliswaar wel bij dezelfde dokter want Aalter en Gent zijn voor mij al ver genoeg en het is vaak vliegen en springen om het te combineren met het werk, Jette is echt geen optie voor mij. Er zijn er al steeds 2 terug geplaatst, 1 keer zelfs 3. En 1 keer 1 cryo. Alle advies is meer dan welkom. Ik zat eerder bij UZ Gent en daar ga ik zeker niet meer terug, heb daar tijd verloren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten