ook ik wil doneren...

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Ikwildoneren
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 december 2012, 11:08

ook ik wil doneren...

Bericht door Ikwildoneren » 14 december 2012, 13:53

Hoi iedereen,

al tijdens mijn studies hoorde ik de eerste keer over eiceldonatie. Het idee heeft me vanaf het begin reeds geintrigeerd. Ethisch gezien heb ik er alleszins nooit geen bezwaren tegen gehad. Een eitje moet eerst bevrucht worden, vooraleer je van een 'wezen' kunt spreken.

Zoals dat me zoveel dingen gaat, is het een hele tijd op de achtergrond geweest, dat idee. Ondertussen ben ik 30 geworden, heb ik zelf een dochtertje, net twee jaar geworden en begrijp ik alleen maar beter hoe moeilijk het moet zijn voor koppels om iets wat voor sommigen zo gemakkelijk gaat, namelijk een kindje 'maken' voor hun onmogelijk lijkt.

ik voel met het meest aangetrokken tot het idee van een kruisdonatie. Maar hoe begin je daar aan? Contact opnemen met het ziekenhuis? (zou dan in mijn geval het UZ zijn van Gent) Graag jullie advies

Ik vraag me wel af, ik ben begin dit jaar behandelt voor een voorstadium van baarmoederhalskanker. Er waren afwijkende cellen gevonden in mijn baarmoederhals en die zijn weggenomen door een conisatie. Ben nu terug helemaal gezond verklaard en denk ook niet dat dit veel uitmaakt op dmijn eicelletjes

Snoopy5
Berichten: 752
Lid geworden op: 12 februari 2012, 18:54

Bericht door Snoopy5 » 14 december 2012, 15:29

Beste,

Dit is super nieuws dat jij dit wil doen.
Ik ben trouwens op zoek naar een donor om zo bovenaan de wachtlijst te kunnen komen.
Ik ga ook voor kruisdonatie.
Wij zijn in het UZ Gent en ik kan je gerust de juiste telefoonnummer bezorgen waar je je moet aanmelden.
Zo lief dat je dit overweegt om te doen om mensen zoals mij te helpen.
Moesten er meer zo mensen zo zijn, er zou zo geen lange wachtlijst zijn uiteraard.
Super, als je vragen hebt, stel ze maar.

Groetjes,

Snoopy5

Snoopy5
Berichten: 752
Lid geworden op: 12 februari 2012, 18:54

Bericht door Snoopy5 » 14 december 2012, 15:30

kZal je eens in PM sturen waaraan je je moet verwachten.

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 15 december 2012, 15:00

zou super zijn snoopy dat je zo een goeie donor vindt hé! echt te bewondere, de mensen die zich spoontaan willen aanmelden voor donatie zodat wij ook een kans krijgen!!

DIKKE PLUIM!!!

Snoopy5
Berichten: 752
Lid geworden op: 12 februari 2012, 18:54

Bericht door Snoopy5 » 15 december 2012, 16:42

Ja zeg dat wel, dat zijn echt uitzonderingen. Super wat dit allemaal betekent voor ons. Mensen die er niet inzitten, kennen de waarde meestal niet wat dit voor ons betekenen kan.

Weet jij al meer wanneer je zou kunnen beginnen met je schoonzus als donor? Is ze al naar het ziekenhuis geweest?

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 15 december 2012, 19:36

neenee snoopy, we moeten veel geduld hebbben hé, de nerveusiteit steekt heel hard de kop op, vrijdag 21 december moeten mijn man en ik nog eerst onze psychologische screening doen, dan pas als wij goed zouden gekeurd worden (hope so) gaan ze contact opnemen met mijn schoonzusje. dusja wachten wachten wachten, terwijl het voor ons allemaal niet snel genoeg kan gaan hé :)

Snoopy5
Berichten: 752
Lid geworden op: 12 februari 2012, 18:54

Bericht door Snoopy5 » 15 december 2012, 22:34

Ja dat ken ik ook.
21 dec zal er snel zijn.
Geen schrik voor hebben, dat valt zeer goed mee.

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 16 december 2012, 16:36

jij hebt dat al gedaan zeker he? mag ik samen met mijn da gesprek doen of is dat elk appart? ik hoop samen, heb dan al de steun van mijn ventje.

Snoopy5
Berichten: 752
Lid geworden op: 12 februari 2012, 18:54

Bericht door Snoopy5 » 16 december 2012, 18:08

Ja ik heb dat al achter de rug, nu is het wachten om bovenaan de lijst te komen of zelf een donor te vinden.

Mijn man en ik hadden samen dat gesprek. Nooit apart.

Ikwildoneren
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 december 2012, 11:08

Bericht door Ikwildoneren » 17 december 2012, 8:27

Hoi iedereen,

bedankt voor al jullie openhartige en eerlijke reacties.
Ik was best verschoten van al jullie verhalen, het zet je ook aan het denken. Ik zou het zo moeilijk vinden om iemand te kiezen, denk ik, dat ik nu ook een anonieme donatie overweeg.

Iemand daar ervaring mee?
Ik lees best wel veel negatiefs over UZ Gent? op dit moment komt UZ jette het meest positief op me over?

Wat een reis zal dit worden... Ik weet alleen dat ik na er een weekendje over na te denken alleen nog maar meer achter sta.

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 17 december 2012, 11:00

hey ikwildoneren,

in het uz gent en in jette werken zewel enkel met anonieme donatie,ze doen enkel gekende donatie tussen zussen.
je kan wel VOOR iemand doneren die je hebt leren kennen bv hier op dvo
je doneerd dan voor die persoon zo komt jouw acceptor op de eerste plaats
jij schenk dan je eicellen aan een koppel die je niet kent en zij krijgen dan eicellen van een andere anonieme donor.
in welk ziekenhuis je wil doneren is jouw keuze,zowel uz gent en jette zijn een goede keuze
je moet ook wel kijken wat voor jezelf het beste is want je moet toch een paar keer heen en terug voor afspraken,wat voor jouw het haalbaarste is.

liefs stefanie

sammeken
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 september 2012, 18:17

Bericht door sammeken » 17 december 2012, 16:09

hallo ik wil doneren,

Super wat jij wil doen! Ik sta op de wachtlijst in Jan Palfijn en hoop dat er binnenkort iemand zoals jij zich komt aanmelden want dat betekent alweer een stapje dichter op de lijst...
Zelf een donor aanbrengen is een moeilijke zoektocht, maar -zoals iedereen in deze situatie- blijven we verder zoeken. Wie iemand kent, mag dit steeds laten weten...
Hopelijk brengt 2013 goed nieuws voor ons allemaal!

Ikwildoneren
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 december 2012, 11:08

Bericht door Ikwildoneren » 17 december 2012, 17:30

Hoi sammeken,
Wat is de regeling in het Jan palfijn? Ik weet alleen dat je daar met rechtstreekse donatie
wordt gewerkt als een van de weinige, zijn er verder grote verschillen ?
Grtjs A

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 30 december 2012, 20:18

in het jan palfijn gaat alles wel een stuk sneller dan in een ander ziekenhuis,ze slaan daar enkele dingen over die ze in een ander fertiliteitsziekenhuis wel doen,daarom niet slechter he.
wij hebben onze laatste poging met eiceldonatie ook bij een dokter in het gentse gedaan en alles was op een kleine 2maand geregeld tot punctie en tp toe,was wel ook gekende donatie,jammer is dit voor ons niet zo goed afgelopen,een bbz en operatie
dus kunnen we terug opnieuw beginnen,maar ja donors groeien niet aan de bomen he :D

vele groetjes
stefanie

Laura7
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 juli 2013, 12:06

Bericht door Laura7 » 13 november 2013, 16:11

Dag iedereen!

Ik ben een studente journalistiek en voor mijn bachelorproef ben ik zowel op zoek naar vrouwen die eicellen hebben afgestaan als naar vrouwen die zwanger zijn geraakt dankzij een eiceldonor. Ik zou een kort (+- 30 minuten) interview afnemen hierover.

Verder ben ik ook nog steeds op zoek naar enkele vrouwen die op iets latere leeftijd aan kinderen zijn begonnen met behulp van IVF.

Als je dit ziet zitten, kan je me contacteren via laurdryc@student.arteveldehs.be

Je zou me heel erg helpen!

Alvast bedankt.

Vriendelijke groetjes,

Laura De Rycke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten