Vrouwen zwanger geworden via eiceldonatie!

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
MiepMiep
Berichten: 101
Lid geworden op: 4 oktober 2012, 10:52

Vrouwen zwanger geworden via eiceldonatie!

Bericht door MiepMiep » 23 januari 2013, 11:03

Lieve meisjes,

Wij zitten in het traject voor eiceldonatie, omdat ik erfelijk belast ben en de genetische afwijking niet kunnen traceren.
Wel is geweten dat ik de aandoening in ergere mate doorgeef. Hierbij spreken we over blind, doof, mentaal en fysiek enorm beperkt,... kortom leven als een plant. Dit willen wij niet.

Ik had graag jullie ervaring hier over gehoord.
ik wil alles horen :) de twijfels, de dingen waar je kracht uit putte. Hoe je er nu tegenover staat nu je kind er is. Voel je nog ergens twijfels. Voel je je ergens schuldig over? Lijkt je kind op jou. (dit is niet het belangrijkste hoor, maar desondanks dat je genetisch niet doorgeeft, ben ik er rotsvast van overtuigd dat het kind op jou kan lijken, dan bedoel ik echt fysiek)


Alvast bedankt!

MiepMiep
Berichten: 101
Lid geworden op: 4 oktober 2012, 10:52

Bericht door MiepMiep » 25 januari 2013, 19:40

jammer 51 gelezen en niemand die antwoordt

Snoopy5
Berichten: 752
Lid geworden op: 12 februari 2012, 18:54

Bericht door Snoopy5 » 25 januari 2013, 20:50

Zou u willen helpen maar ik kan jammer genoeg ook nog niet. We zitten in 't zelfde schuitje ...

MiepMiep
Berichten: 101
Lid geworden op: 4 oktober 2012, 10:52

Bericht door MiepMiep » 26 januari 2013, 15:53

Bedankt voor je antwoord.
Bij ons zijn er ook geen twijfels, zeker niet!
En dat een kind op je lijkt is helemaaaaal niet het belangrijkste.
Het zou me gwn zo blij maken moest het het wel doen :)

Danaa
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 februari 2013, 14:37

Bericht door Danaa » 11 februari 2013, 14:56

Hoi Miepmiep

Ik ben moeder van 3 kindjes, onstaan dmv eiceldonatie. In 2008 kreeg ik te horen dat ik vervroegd in de overgang was, en de enige kans op zwangerschap via ecd zou zijn. Dit vond ik in eerste instantie verschrikkelijk, wilde hier niets van weten want dan zou het kind nooit echt van mij zijn. Ik had duizenden vragen en geen antwoorden. Ik had het er heel moeilijk mee, tot ik me op een gegeven moment bedacht dat het kindje wél in mijn buik zou groeien, ik zou het zelf op de wereld zetten dus het zou wel degelijk ons eigen kindje worden.
Mijn nichtje doneerde haar eicellen voor ons, ik ben haar mijn leven lang dankbaar dat ze dat heeft gedaan.
Ik ben zielsgelukkig met onze 3 wondertjes. Ik vind het wel eens jammer dat ze uiterlijk niet op mij lijken. Vooral als iemand vraagt op wie ze nou het meest lijken. Tja om dan alles te gaan uitleggen.. Maar daarentegen lijken ze sprekend op mijn man, en dat vind ik dan wel weer ontzettend leuk voor hem.

Ik ben zo blij dat deze mogelijkheid om zwanger te worden bestaat! Dankzij deze methode is onze aller grootste wens uitgekomen.
Heel veel succes voor jullie Miepmiep. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaaltje hebt gehad.
xx Danaa

mit777
Berichten: 561
Lid geworden op: 13 december 2010, 13:46

Bericht door mit777 » 17 februari 2013, 19:30

@ danaa.. dit doet zo'n deugd om dat te lezen! Bedankt! Dit maakt de stap iets minder groot.

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 23 februari 2013, 22:56

Hallo,

Ik ben een mama van 2 ecd kindjes en ben daar heel gelukkig mee.
Ik was ook vervroegd in menopauze aan het gaan en heb eigenlijk niet zo lang getwijfeld over ecd.
Mijn zus heeft gedoneerd voor wisseldonatie. Daarna is het zeer snel gegaan. Bij de eerste verse poging was ik zwanger van mijn oudste, bij de eerste cryo poging was ik zwanger van mijn jongste. Het zijn dus échte broertjes en dat vind ik veel belangrijker dan dat ik mijn genen heb doorgegeven. Niet dat ik geen brusje meer gewild zou hebben als dat niet mogelijk zou geweest zijn, maar het speelt wel een rol bij de beslissing of er al dan niet nog een derde kindje zou komen (we hebben nog 2 cryo's die we zouden kunnen gebruiken, maar daarna zou het zeker stoppen)

Ok, ik sta regelmatig stil bij het feit dat mijn kinderen mijn genen niet hebben (en voor sommige dingen vind ik dat niet erg hoor :wink: ). Ik vraag me soms af hoe het zou zijn/voelen als je uiterlijke gelijkenissen aantreft. Heel vaak word je hier ook mee geconfronteerd door de omgeving, zoals vandaag nog toen de kapper zei dat ik net zo'n weerborstel had als mijn zoon en dan nog op dezelfde plaats. Tja, dan lach ik efkes en denk er het mijne van. In het begin, net na de geboorte, word je daar nog meer mee geconfronteerd, en toen had ik het daar iets moeilijker mee. Onze zoontjes lijken ook niet echt op mijn man of toch niet zo sprekend dat het onmiddellijk voor iedereen duidelijk is.
En toch zijn er mensen die zeggen dat mijn zoontjes zo goed op mij lijken :lol:

Soit, van zodra ze wat groter zijn nemen ze inderdaad ook wel een aantal gedragingen/uitspraken van je over en het doet me wel iets van te zien dat ze dan toch iets van mij meekrijgen.
Ik vind het bv ook leuk om te zien dat mijn zoon interesse heeft in klassieke muziek (voor zover je daar op de leeftijd van 3 al iets over kan zeggen :lol: ), ik kom nl uit een nogal muzikale familie. Maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat genen niet alles zijn, want er zitten om hetzelfde vb te behouden in onze familie ook mensen die geen enkele voeling hebben met klassieke muziek...

Wat mij het meeste zorgen baart is hoe zij er later mee om zullen gaan, naar mij toe, naar zichzelf toe. Vandaar dat ik blij ben dat mijn twee zonen échte broertjes zijn. Ik hoop dat wat ze niet kunnen terugvinden bij mij/mijn man, eventueel bij elkaar terug kunnen vinden.

't Is allemaal niet zo eenvoudig (geweest), maar ze zijn het vechten absoluut waard geweest. Ik ben een gelukkige mama en prijs mezelf gelukkig dat ik deze kans heb gekregen, dat ik zwanger heb mogen zijn, dat ik ze op de wereld heb mogen zetten en dat ik hen mag helpen opgroeien. Ik hoop dat de toekomst zal uitwijzen dat het geen egoïstische daad geweest is en dat ze later gelukkig mogen zijn met wie ze zijn! Dat is mijn grootste wens als mama, maar is dat niet wat alle mama's wensen voor hun kinderen?

Veel succes,

JD

PS als je vragen hebt, misschien via PB reageren aangezien ik niet vaak meer op het forum kom

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Bang afwachten

Bericht door Woodstockske » 10 december 2013, 11:30

Mijn man & ik zijn reeds 2,5 jaar aan het proberen om zwanger te worden maar helaas zonder resultaat. Hebben 2 IVF pogingen ondergaan, maar ondanks de hoge dosis menopur, had ik maar 1 eicel & die was dan nog van slechte kwaliteit waardoor het nooit tot een bevruchting of terugplaatsing is gekomen. In heel die tijd heb ik een cyste laten verwijderen, eileiders laten nakijken en een biopsie van men baarmoeder laten nemen. Met men baarmoeder was alles in orde, maar door enkele operaties met complicaties heb ik enorm veel littekenweefsel in men buik en zijn men eileiders versperd. Komt er nog eens bij dat ik in een vervroegde menopauze zit & dus nooit zelf zwanger zou kunnen raken. Voor ons is de beslissing vlug gevallen om voor ecd te gaan. Hebben een ecd gevonden via een oproep op deze site, hebben alle stappen doorlopen in het uz Leuven, heel vriendelijke en behulpzame mensen daar & hebben afgelopen zondag onze 1ste verse terugplaatsing gehad van 2 heel goede embryo's. Ecd had in totaal 19 goede eicellen, de 2 beste embryo's hebben ze nu zondag terug geplaatst en 11 hebben ze er nog ingevroren. 20/12 mag ik een bloedtest laten doen, wel spannend en hopelijk met goed resultaat. Ben er ook al 42. Nu vroeg ik me af, is het normaal dat je er nog niets van voelt dat je al zwanger kan zijn, dat de innesteling is gebeurd? Maak me al zorgen dat ik er helemaal niets van ondervind of het positief is. Vanaf wanneer begin je er iets van te voelen, misselijk, zwelling in borsten, buik of je zwanger bent? Is het normaal dat ik me nu nog als ervoor voel? Hadden jullie dat ook dat je direct na de tp niets voelde & zoja tot hoeveel weken?
Groetjes, N.

Felina
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 februari 2015, 8:50

Re: Vrouwen zwanger geworden via eiceldonatie!

Bericht door Felina » 26 februari 2015, 9:15

Hallo,

Mijn naam is Felina, ik doe een oproep aan vrouwen die een hormoonbehandeling hebben gevolgd met Suprefact of Decapeptyl in de VUB Jette. Waardoor zij hevige pijn of last kregen aan hun ogen.
Graag had ik met hen gesproken, zij kunnen mij langs deze weg contacteren.
Alvast mijn dank.

Groetjes,
Felina

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Re: Vrouwen zwanger geworden via eiceldonatie!

Bericht door Angelika » 26 februari 2015, 15:17

Hallo,

ik ben 7 weken geleden bevallen van een dochter via ECD met onbekende donor (in Spanje).
En het voelt echt aan als mijn eigen kindje, tenslotte heeft ze 9 maand in mijn buik gezeten.
Ze is even nieuwsgierig en nerveus als haar mama.
Veel mensen zeggen dat ze heel goed op mijn man lijkt en daar ben ik blij om, maar soms zeggen ook mensen dat ze heel goed zien dat ik de mama ben. Zo was ik vorige week gaan shoppen met een vriendin en die vriendin had mijn dochter even op haar arm. Toen de verkoopster van de winkel passeerde zei ze tegen mij dat ze heel duidelijk zag dat het mijn kindje is want dat haar ogen helemaal mijn ogen zijn. Ik kan dus alleen maar zeggen dat ze in Spanje goed hun werk gedaan hebben qua gelijkenissen van de donor met mij.
Het is echt mijn kindje en ik zou haar voor geen geld van de wereld meer kunnen missen!

Groetjes,
Angelika

Marlotte
Berichten: 1
Lid geworden op: 4 maart 2015, 20:40

Re: Vrouwen zwanger geworden via eiceldonatie!

Bericht door Marlotte » 4 maart 2015, 20:49

Hallo Miepmiep,

Ik heb zelf eicellen gedoneerd aan mij zus, het resultaat is een meisje nu alweer 6 jaar oud, mijn zus raakte tegen alle medische verwachtingen in, spontaan zwanger van nr 2 vlak na de geboorte van hun ecd wondertje.
Ik zie hun eerste dochtertje niet anders dan andere nichtjes, love them all.
Ze lijkt heel erg op haar vader.
Het fijne is dat we volle zussen zijn dus zouden we de zelfde gene door kunnen geven.
Ik weet niet wat ik nog meer kan vertellen, als je meer wilt weten , ik sta open voor vragen?

Groet Marlotte

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten