help wij weten het niet meer.

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
lizzy
Berichten: 136
Lid geworden op: 20 januari 2011, 11:06

help wij weten het niet meer.

Bericht door lizzy » 1 april 2013, 0:50

Hallo dames

ik heb( wij) zijn ten einde raad.
Ik zal het proberen uit te leggen.
4 jaar geleden zijn we er achter gekomen dat ik een spierziekte heb genaamd md oftewel ziekte van steinert.
Wij wouden graag kindjes maar de kans bestaat 50 op 50% dat ik dat doorgeeft aan ons kindje. in het ergste geval ook nog in een ernstige vorm.
Dit vonden wij heel egoisties tegenover ons kindje als ee dit zouden doen.
Ik moest het maar accepteren dat ik nooit mama en mijn man nooit papa zou worden.
Niet eens door het ziekenhuis maar door onze huisarts werden we ingelicht over ivf-pgd. Dit houd in dat onze embryo's getest zouden worden op de ziekte.
Inmiddels hebben we 2 ivf pogingen achter de rug....helaas allemaal mislukt.
Bijde keren hadden we 6 embryo's die allemaal de ziekte md hadden.
We zijn er kapot van.
Nu staan we voor een moeilijke beslissing we kunnen het nog 1 keer proberen...maar welke keuze is wijs. gaan wij nog voor de laatste behandeling ...of geven wij de laatste behandeling weg aan iemand die voor ons doneren kan in belgie (wisseldonatie) aangezien ik waarschijnlijk nooit gezonde eitjes heb....

Dit is een hele moeilijke beslissing....het idee dat wij nooit ouders zullen worden is ondraaglijk.

jolanda
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 oktober 2008, 21:46

Bericht door jolanda » 2 april 2013, 16:13

Hey Lizzy,

Je zit toch toevallig ook niet op vrouwenpower he ?
Daar kwam ik ook een lizzy tegen met een gelijk verhaal.

Allereerst, heel kl*te te lezen dat je bovenop het MMM traject, ook nog te horen krijgt dat je zo een enge ziekte erbij hebt.
Het is heel moeilijk om iemand hierin te adviseren, wat voor jou de uitkomst kan zijn voor je hartewens.
Het lijkt mij wel dat als je al 2 pogingen gedaan hebt, met beide de uitkomst dat je embryo's de ziekte hebben, dat je dan niet veel kans / hoop hebt voor de toekomst.
Wat zegt je behandelend arts/ziekenhuis over een evt. toekomstige poging ?
Als ik het goed begrijp, ben je woonachtig in NL, omdat je nog maar 1 poging over hebt ?
Wat is wijsheid ? gossie, meid, das heel moeilijk.
Ik denk dat ikzelf voor eiceldonatie zou gaan, als ik nog maar 1 poging over had. OOk dit geeft geen garantie, maar je hebt dan wel meer kans op embryo's zonder de ziekte.
Als je leeftijd / reisafstand de mogelijkheid geeft om eiceldonatie te doen, zou ik hier zeker eens over informeren, want ook dit, is weer een lang traject, met wachtlijsten en regels.
Ik ben zelf woonachtig in Belgie, en heb geinformeerd bij ons ziekenhuis naar kruisdonatie, maar daar gaven ze aan dat het gemiddeld 1 1/2 jaar kan duren voor je aan de beurt bent (maar het zou ook sneller kunnen gaan, kunnen ze gewoonweg niet zeggen).

Pff, ik weet niet of je iets aan mijn berichtje hebt, maar ik wilde je toch een hart onder de riem steken.

punkertje
Berichten: 15
Lid geworden op: 7 april 2013, 9:43

Bericht door punkertje » 7 april 2013, 10:05

kan me wat vinden in je verhaal.

hier was het het sperma van mijn man die een afwijking meedroeg in zijn chromosonen. moest ook telkens pgd gebeuren.

Ik heb mijn volledig 6 terugbetaalde pogingen geprobeerd met sperma van hem.

Eerste twee pogingen allemaal embryo's met afwijkingen.
Derde poging twee zonder afwijking maar wel slechte kwaliteit. heb ik nu wel een tweeling van 5 jaar van.
De andere 3 pogingen zijn op een flop uitgedraait.

toen ben ik overgeschakkeld op donor sperma omdat het anders te duur ging worden. Daar heb ik nu ook een tweeling van van 10m.


ik weet niet hoe het voor jullie financieel haalbaar is. maar ik was voorstander om toch eerst te blijven proberen met eigen materiaal.
De niet terugbetaalde pogingen hebben ons zo'n 3500 à4000 euro gekost. Viel dus nog goed mee.

anders moet je dit eerst eens goed navragen voor je een beslissing neemt

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten