Meer raad en info gevraagd

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Caitlin
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 april 2013, 12:54

Meer raad en info gevraagd

Bericht door Caitlin » 5 april 2013, 12:57

Ik kreeg de vraag voor eiceldonor te worden bij een koppel die reeds 2 kinderen heeft maar om medische redenen geen eigen kind meer mag hebben.

Na de uitleg van de vrouw in kwestie ben ik dit dus aan het overwegen.

heb er geen ervaring mee, weet dus absoluut niet wat ik mag verwachten. Het zou in het ziekenhuis in Jette zijn, bij een gekende gyneacoloog.

Wat kan ik verwachten?
Ben ik best dat ik alles (zij betalen de medische kosten en een vergoeding wanneer ze zwanger zou zijn) contractueel laat vastleggen? En hoe dan?
wie kan me meer info geven?

MiepMiep
Berichten: 101
Lid geworden op: 4 oktober 2012, 10:52

Bericht door MiepMiep » 6 april 2013, 20:23

Hey cailtlin,

Dit wordt op 'contract' gezet.
Mijn zus doet dit voor ons.
Na het gesprek met de psychologe en de afspraak bij gyn hebben we een afspraak bij de counseling gekregen.
Daar moet jij als donor handtekenen dat je nooit meer aanspraak op de eicellen kan doen. Het koppel waarvoor je doneert moet dan beslissen wat er moet gebeuren met de embryo's na de bewaring van 5 jaar.
Embryo's worden max 5 jaar bewaard.
Daar worden ook je medicijnen voorgeschreven. Maar dit is ten laste van het koppel.
Voor mijn zus was het 879,30 euro.
Voor mijzelf 163 en ne klets :)
Van die 163 trekken we nog wat terug van die 879,30 niets.
Medicatie moet dan bij de apotheker opgehaald worden, dit kan pas nadat ze aan de kassa betaald hebben en een stempel hebt gekregen.
Wat lief dat je dit voor hun wil doen!

MiepMiep
Berichten: 101
Lid geworden op: 4 oktober 2012, 10:52

Bericht door MiepMiep » 6 april 2013, 20:24

Dit is hoe het in Jette verloopt

Felina
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 februari 2015, 8:50

Re: Meer raad en info gevraagd

Bericht door Felina » 26 februari 2015, 9:17

Hallo,

Mijn naam is Felina, ik doe een oproep aan vrouwen die een hormoonbehandeling hebben gevolgd met Suprefact of Decapeptyl in de VUB Jette. Waardoor zij hevige pijn of last kregen aan hun ogen.
Graag had ik met hen gesproken, zij kunnen mij langs deze weg contacteren.
Alvast mijn dank.

Groetjes,
Felina

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten