Wie wil ons helpen, door eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Mjg20
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 mei 2013, 23:52

Wie wil ons helpen, door eiceldonatie

Bericht door Mjg20 » 10 mei 2013, 10:49

Lieve lezers,

Altijd al geweten dat ik een kindje wilde, toen ik mijn huidige vriend ontmoette kwam ik er achter hoe sterk je van iemand kan houden en ook zo'n warm gevoel krijgt om met die persoon een kindje te krijgen, van te houden en op te voeden.
Helaas 4 jaar en 6 icsi pogingen later blijkt dit niet zo te mogen zijn. Ik ben in de vervroegde overgang (nu 38) en mijn eicellen zijn van dusdanig slechte kwaliteit, dat ze zelfs te zwak waren om een ICSI poging te overleven.
In UZ Gent een aantal gesprekken gehad met een fijne psychologe. En het gevoel om voor eiceldonatie te gaan is gaan groeien en voelt steeds meer als een mooie kans.
De stap is dan om iemand te vinden die zou willen doneren. Mijn vriend en ik willen graag gaan voor anonieme donatie. Dit voelt voor ons het beste, voor iedereen is dat natuurlijk persoonlijk. We zoeken iemand die dit voor ons zou willen doen. In UZ Gent is er een zogenaamd "ruildonatie" systeem. In verband met te weinig aanbod en lange wachttijden, komen wij eerder in aanmerking als wij zelf een donor hebben. Zodat andere vrouwen ook sneller een kans hebben. Ik vind het een mooi systeem.

Mochten er vrouwen zijn die hier een goed gevoel bij krijgen, hoor ik dit heel graag.

Jullie mogen mij ook een PB sturen, alleen weet niet heel goed hoe dat op deze site werkt.

Liefs Mjg.
"Een kindje uit je hart, dat groeit in jou kan je veel liefde en goed meegeven".

bovynlouise
Berichten: 46
Lid geworden op: 7 mei 2010, 11:27

Re: Wie wil ons helpen, door eiceldonatie

Bericht door bovynlouise » 11 mei 2013, 9:08

Hey,
Ik wens jullie veel geluk in jullie zoektocht!
Ik heb zelf ook al 2keer gedonneerd.
Ook annoniem voor iemand.
Wat hier ook goed aan is, is dat als je meer eitjes donneerd dan het koppel krijgt, je nog andere vrouwen op de wachtlijst helpt...
De eerste keer heb ik zo 21 goede eitjes kunnen doneren.
Als je wat geduld hebt en regelmatig iets post zal er wel iemand reageren...
groetjes Louise

Mjg20
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 mei 2013, 23:52

lief!

Bericht door Mjg20 » 11 mei 2013, 10:12

Hallo Louise,

Dank je werk voor jouw berichtje en tip. Fijn om te lezen.dat er vrouwen zijn die dit doen voor en ander. Ik ga geduld hebben, iets wat ik de afgelopen jaren wel geleerd heb, hoe moeilijk ook.

Liefs Mjg

bovynlouise
Berichten: 46
Lid geworden op: 7 mei 2010, 11:27

Re: lief!

Bericht door bovynlouise » 11 mei 2013, 13:16

ik kan echt echt wel begrijpen dat je soms wat ongeduldig kan worden, zeker als het over zoiets belangrijks gaat.

Mjg20
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 mei 2013, 23:52

Bericht door Mjg20 » 14 mei 2013, 13:35

Eerst wil je op alles controle houden, dan komt ongeduld..nu vooral onmacht , verdriet, berusting dan weer vechten. en soms door elkaar. Nu is het echt wachten tot iemand dit wilt doen, dat is lastig heb je echt niet in de hand. Is nogal wat wat je van mensen vraagt, daar ben ik mij zeer van bewust..maar wie weet komt er die lieve engel..

Dank je voor het meeleven

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 14 mei 2013, 23:32

ik begrijp je wens héél goed, daarom ben ik ook heel dankbaar dat mijn schoonzusje voordat we zelfs zeker waren eiceldonatie te doen voorstelde dat ze met veel liefde voor ons donor wou zijn voor wisseldonatie! en i kan niemand zeggen hoe dankbaar ik haar ben voor de rest van mij leven! dit betekent zoveel! mensen die dit niet meemaken van dicht hebben er geen besef van ( spijtig genoeg) Daarom wens ik je ter ganse harte snel een goede donor toe!

froggytje81
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2013, 12:34

Bericht door froggytje81 » 15 mei 2013, 12:42

Hey,

Ik begrijp je hemelaal.

Wij zijn ook al heel lang bezig om zwanger te geraken.
Al heel wat IVF-pogingen en 1 eiceldonatie achter de rug, maar jammer genoeg zonder resultaat.

Omdat we van de eerste eiceldonatie geen embryo's meer over hebben, moeten we opnieuw opzoek naar iemand die haar eicellen zou willen donneren.

Het is een moeilijke zoektocht, maar hopelijk vinden we toch nog iemand die dit voor ons zou willen doen.

Groetjes,
froggytje

Mjg20
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 mei 2013, 23:52

Lief

Bericht door Mjg20 » 21 mei 2013, 14:16

Dank je wel allemaal voor jullie lieve berichtjes en (helaas) ook herkenningen.

Ik ga een combinatie zoeken tussen hoop, geduld en soms een beetje actie. Hopen op goede vibes deze kan op..

:oops: :)

Mjg20
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 mei 2013, 23:52

Leeftijd!

Bericht door Mjg20 » 27 mei 2013, 15:58

In mijn oproepje heb ik gesproken over een leeftijd tot 37, nu blijkt dat dit toch echt TOT 37 is maximaal 36 anders accepteert Gent de anonieme donor voor wisseldonotie niet.

Net helaas achter gekomen, terwijl er zich een lieve donor had aangemeld... even slikken en weer door gaan ben ik bang :cry:

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 1 juni 2013, 20:57

Hey dames..

Helaas zijn ik en mijn man aangewezen op donorzaad..
Helaas lukt het niet echt snel..

het is echt zo dat ik graag eiceldonor wil zijn wanneer ik zelf kindje uiteindelijk heb. Door op donor lang te moeten wachten en door echt dankbaar te zijn dat er donors zijn wil ik echt ook andere koppels in de toekomst helpen.. het spijt me dat ik nu niet direct dit kan maar als deze iui nu niet lukt gaan we voor icsi en al ik dan eitjes ove heb doneer ik ze sowieso..

Succes iedereen.. x x x

Mjg20
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 mei 2013, 23:52

reactie op berichtje van vraagtekens

Bericht door Mjg20 » 1 juni 2013, 21:10

Lief jouw berichtje.. Zorg eerst goed voor jezelf, de rest komt dan altijd nog wel..x mjg

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten