Wat na de donatie?

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
bovynlouise
Berichten: 46
Lid geworden op: 7 mei 2010, 11:27

Wat na de donatie?

Bericht door bovynlouise » 22 mei 2013, 8:37

Hey iedereen,

Zoals sommige onder jullie wel al zullen weten, heb ik alreeds 2 maal gedoneerd.
Nu was mijn vraag of hier nog ergens mensen waren die al een keer gedoneerd hebben, en die ook last hebben van de hormonen achteraf?

Het zit zo, ik heb vorig jaar en het jaar daarvoor gedoneerd, dit was kort op elkaar, maar het kon.
Er was geen probleem zeiden ze in het ziekenhuis.

En op zich is er ook niet echt een probleem, alleen dat de waarden van mijn hormonen niet in orde zijn gekomen.

Blijkbaar maak ik nu te veel mannelijke hormonen aan waardoor ik sneller verdik (20kg op 3maand), overal wat meer beharing (ook in het gezicht)heb, opnieuw acne in het gezicht heb, ook de menstruatie die volledig in het honderd loopt (soms helemaal geen),...


Dit alles lijkt op het pco syndroom, maar dit is een vruchtbaarheidsprobleem...
Een stoornis in de menstruele cyclus, evenals een verstoring van de eisprong, zijn het gevolg van een onvolledige/onvoltooide follikelrijping.
Dit zouden ze dan toch wel opgemerkt hebben.
Bedoel bij mijn eerste donatie zou ik 21 goede eicellen gedoneerd hebben.

Herkent iemand zich hierin?
ik heb al mijn bloed laten testen bij de huisarts en het is dus duidelijk dat ik iets van hormonen ga moeten bijnemen om dit alles wat op orde te krijgen, maar dit vervolg moet nog komen.

Ik weet dat dit bij iedere persoon anders is en soms moeilijk te vergelijken valt, maar had hier toch graag wat info over gehad.

Zijn er mensen die pco hebben? zoja, wat is er dan als behandling voorgesteld?
Zijn er ook mensen die deze symptomen hebben en toch geen pco hebben?
Zijn er nog mensen die dit ervaren na een donatie?


Hopelijk komt hier wat meer uit de bus...




Groetjes Louise

latoya
Berichten: 23
Lid geworden op: 2 december 2010, 12:32

Bericht door latoya » 22 mei 2013, 9:51

hallo ...

ook ik heb al zoals je weet een aantal keren gedoneerd!
ik kan je niet echt helpen wat de waardes in je bloed betreft,maar wat jij opnoemt heb ik ook wel!
mijn maandstonden zijn heel onregelmatig ben zelfs een week overtijd nu...terwijl ik totaal niet zwanger kan zijn...
ik heb veel beharing gekregen veel puisten en ben 14kg verdikt nu..
ik weet niet wat de oorzaak is maar als ik het lees kan ik mischien ook beter mijn waardes laten controleren!
heb je het bij je huisdokter gedaan?

groetjes

bovynlouise
Berichten: 46
Lid geworden op: 7 mei 2010, 11:27

Bericht door bovynlouise » 22 mei 2013, 14:18

hey latoya

Ik ben inderdaad gewoon naar de huisarst gegaan om mijn bloed te laten trekken en heb haar ook de situatie uitgelgd.
Zo wist zij op wat ze moest testen en kon ze wat meer info erover opzoeken.

Het spreekt vanzelf dat de huisarts geen hormonenkuur voor zoiets zal voorschrijven dus die zal me waarsschijnlijk wel doorverwijzen.

ik heb nog reactie gehad dat dit dus wel een veelvoorkomend probleem is.
spijtig dat ik dit niet op voorhand ergens gelezen heb.
Er zijn blijkbaar niet veel mensen die met dit probleem naar buiten durven komen.


groetjes Louise

Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 1 juni 2013, 17:33

Hi dames,

Ik ben geen donor maar heb wel verschillende ICSI pogingen gedaan. In totaal een 10 tal dus dat zijn toch de zelfde hormonen. Had wel altijd weinig eicellen en daardoor ook nooit zwanger. In Gent zeiden ze me wel dat je last kon hebben van zoveel hormonen maar nooit iets over erna. Na de behandeling. Als wij gestopt zijn ben ik ook niks meer aangekomen. Zouden jullie eens geen contact opnemen met het donatie centrum? Ginder moeten ze jullie toch verder kunnen helpen ?

Veel succes.

Els D.

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 3 juni 2013, 9:20

Hallo dames,

ik zou ook contact opnemen met het donatieteam.
Wat jullie beschrijven heb ik nog nooit gehoord.
En wat erg voor jullie!

Ik heb zelf ook heel veel ivf-pogingen en dus véél meer hormonen dan jullie binnen gekregen en bij mij is er niets veranderd. of toch nog niet...

Ik hoop dat ze jullie kunnen helpen!
Toitoitoi!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten