Twijfel en heel wat vragen

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Steffie1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 september 2013, 13:02

Twijfel en heel wat vragen

Bericht door Steffie1980 » 5 september 2013, 13:10

Hey,

Ik heb op mijn 16e eens een artikel gelezen over eicendonatie.

Nu, ik ben 32 jaar en heb samen met mijn partner 5 kinderen. Na het verhaal van mijn ouders (met zeer veel moeite mij en mijn broer gekregen) en zelf mijn nicht te zien worstelen om zwanger te worden weer eens gaan nadenken.
Ik heb 5 gezonde kinderen, zonder moeite gekregen terwijl anderen zoveel moeite moeten doen om hun wens in vervulling te laten gaan. Vandaar terug op zoek gegaan naar wat er mogelijk was en hier terecht gekomen.

Mijn man is gesterilliseert overigens aangezien we liever geen zesde wilden ;)

Nu heb ik toch wat vragen. Zijn hier ook donoren aanwezig waar ik eens mee kan praten? Wat waren de gevoelens?

Ik overweeg om donor te worden. Ik ben misschien egoïstisch maar ik zou heel graag de toekomstige mama en papa leren kennen. Eventueel zelfs contact houden na de geboorte (loop ver vooruit sorry). Niet om me te bemoeien, totaal niet! Maar wel omdat het misschien gevoelsmatig is. Ik zie veel om me heen met kinderen gebeuren en het idee...snappen jullie me? Sorry voor mijn wazige gedoe. Ik weet dat ik maandelijks een eitje "weggooi". En toch doet het me iets om die weg te geven. Aan een wildvreemde bedoel ik dan...

Ik wil enorm veel vertellen en vragen maar weet gewoon niet waar te beginnen.

sammeke
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 april 2010, 9:55

Bericht door sammeke » 3 november 2013, 22:01

Hey steffie80,

Ik ben een eiceldonor en ik werk enkel met gekende donatie.
Ik heb reeds 5 keer gedoneerd en begin binnenkort voor de 6de keer.
Als je vragen hebt shoot!

Groetjes sammeke

Danaa
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 februari 2013, 14:37

Bericht door Danaa » 18 december 2013, 15:15

Hoi Steffie
Wat lief dat je dit wil gaan doen.
Ik snap je vraag wel. Onze donor was mijn nichtje, juist omdat ik haar ken en we altijd contact hebben was ik dolblij dat zij aanbood haar eicellen aan ons af te staan. Ik heb nu een heel bijzondere band met haar. zij was de 1e die onze kindjes zag direct na de geboorte (dat wilde ik zelf graag). Wanneer ik aan haar denk krijg ik een warm gevoel, ze is heel speciaal voor ons.

groetjes Danaa

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten