Eiceldonatie, enkele vragen

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Marjo
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 november 2013, 22:57

Eiceldonatie, enkele vragen

Bericht door Marjo » 28 november 2013, 23:04

Ik heb zelf 2 kids en toen ik jonger was las ik een artikel over eiceldonatie.
Dat heeft indruk bij mij achter gelaten en ik heb dan ook na nr 2 besloten om zelf eiceldonatie te doen (nu iets meer dan 1 jaar geleden).

Door een drukke agenda is dat echter beetje in verdrukking gekomen.

Zelf heb ik wel wat rondgesnuffeld gehad op de donorsite van het uzbrussel geloof ik over wat en hoe, maar ik vroeg me toch af, als ik er zelf aan begin, wat gebeurt er dan precies?

Ik neem een IVF behandeling van iemand over, dat weet ik. Ik neem zelf de pil op dit moment (in overleg met mijn HA, omdat ik dan kan stoppen, doneren en weer opnieuw beginnen pillen bij wijze van spreken).

Maar welke invloed heeft die IVF behandeling op mijn persoonlijke leven en voor hoelang? Is dat echt standaard zo'n 2 weken? Of toch langer? Hoelang duurt het eer die hormonen weer uit m'n lijf zijn, hebben die hormonen veel invloed op mij als persoon? Hoeveel onderzoeken moet ik laten doen tijdens die ivf behandeling? Kan dat bvb altijd voor/na de werkuren? (die op zich wel redelijk flexibel zijn bij mij) etc.

En welke gesprekken gaan vooraf aan zo'n donatie? Want ik geloof dat ik ook gescreend zou worden?

Ik weet zelf dat ik wel voor kruisdonatie zou opteren, net zoals dat ik de hele behandeling in UZLeuven zou doen (is gewoon makkelijk bereikbaar voor mij).

Maar mocht iemand beetje antwoord kunnen geven op mn vragen, zou geweldig fijn zijn.

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 29 november 2013, 12:15

hallo, ik weet niet hoe het in brussel gaat . maar mijn schoonzus heeft voor ons wisseldonatie gedaan in UZ Gent, daarvoor heeft zij:
- 1maal bloedafname moeten doen om amh te weten (vruchtbaarheid)
- 1 dag onderzoeken en screening (donatieteam gesprek, gesprek psychologe, gesprek prof, echocontrole, efelijkheidsbloedonderzoek, nagaan ziektesgeschiedenis in de familie.

aan de hand van deze gegevens bespreken ze dan met het team of ze aanvaard wordt als donor ofniet ( de screening opzich en effectief afstaan van eicellen kan enkele weken tot paar maanden duren)

eenmaal geodgekeurd en je bent er klaar voor :

controle echo
start medicatie
echo's ter opvolging
indien bijna eisprong bloedafname afhankelijk daarvan zeggen ze ofwel nog een echo ofwel al pregnyl spuiten dan zeggen ze welk uur ook precies.

dan geven ze datum en uur van picking, daarvoor moet je nuchter zijn.

ieder mens reageert anders op de medicatie .

Hopelijk ben je hier al iets mee

en heel veel respect voor je dat je dit wil doen!!!!!
Ongeloofelijk hoe blij en gelukkig je iemand zo kan maken
:D

Marjo
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 november 2013, 22:57

Bericht door Marjo » 9 december 2013, 20:49

na het lezen van wat berichtjes hier heb ik mij opgegeven voor anonieme donatie bij het UZ Leuven.
In januari heb ik een 1ste gesprek en wat testen, in februari opnieuw en eind februari weet ik of ik aanvaard ben als donor.

Indien ja duurt het wel weer enkele maanden voor de eigenlijke donatie plaatsvind. Puur wegens agenda en afspraken die daar gemaakt worden. Dus ik vermoed dat ik in het voorjaar/de lente mijn 1ste donatie kan doen, in geval van goedkeuring.

Lin75
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 december 2013, 13:04

eiceldonatie

Bericht door Lin75 » 13 december 2013, 13:16

Hallo dames, ik ben nieuw op het forum. Wel leuk om te zien hoe andere dezelfde vragen als ik. Wij hebben wel wat beleefd met z'n tweetjes. Omdat we niet zo lang wilde wachten voor een donor zijn we naar het buitenland gegaan, naar Alicante in Spanje. Daar is echt een fantastisch kliniek, IVF Spain, waar we geweldig zijn behandeld. Ook daar ga je eerst een gesprek in met de arts. Wel lang hoor, en het wordt een erg zware dag, maar je komt er wijs uit, met een behandelschema!! Dit kan makkelijk rondom de vakantie geregeld worden. Ik ben nu 12 weken zwanger, zo mooi!! Ze vertelde mij gisteren na een echo control mail contact, dat ze vanuit Telefacts een uitzending hebben opgenomen een aantal weken geleden. IK weet niet of de optie buitenland iets voor jullie is, maar als het interesseert komt het op 7 januari op TV. Lijkt me erg leuk om dat allemaal weer terug te zien, ik ben benieuwd!!
Succes dames! :) Lin

Shyke
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 januari 2014, 21:39

Eiceldonatie

Bericht door Shyke » 27 januari 2014, 21:44

Ik heb zonet een eiceldonatie achter de rug. Het thema is heel actueel en uiteindelijk ben ik enkele maanden geleden begonnen met de gesprekken en onderzoeken in het uz jette. Enkele maanden later kon ik dan eindelijk starten met de behandeling. Uiteindeljk heeft dit maar 12 dagen geduurd. Ik heb helemaal geen bijwerkingen gehad ofzo en de pick-up is ook vlot verlopen.
Ik denk er nu zelfs aan om dit nog een 2e keer te doen.
Ik heb gekozen voor een anonieme donatie.
Hopelijk zet dit anderen aan om ook een donatie te doen. Ik weet zeker dat er veel blij mee zullen zijn :-)

Blauw00
Berichten: 270
Lid geworden op: 25 juni 2013, 12:18

Bericht door Blauw00 » 16 februari 2014, 17:03

Super gedaan van je shyke!!!! Je gaat er echt mensen gelukkig met maken!

Felina
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 februari 2015, 8:50

Re: Eiceldonatie, enkele vragen

Bericht door Felina » 26 februari 2015, 9:13

Hallo,

Mijn naam is Felina, ik doe een oproep aan vrouwen die een hormoonbehandeling hebben gevolgd met Suprefact of Decapeptyl in de VUB Jette. Waardoor zij hevige pijn of last kregen aan hun ogen.
Graag had ik met hen gesproken, zij kunnen mij langs deze weg contacteren.
Alvast mijn dank.

Groetjes,
Felina

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten