Bang afwachten

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Bang afwachten

Bericht door Woodstockske » 10 december 2013, 11:36

Mijn man & ik zijn reeds 2,5 jaar aan het proberen om zwanger te worden maar helaas zonder resultaat. Hebben 2 IVF pogingen ondergaan, maar ondanks de hoge dosis menopur, had ik maar 1 eicel & die was dan nog van slechte kwaliteit waardoor het nooit tot een bevruchting of terugplaatsing is gekomen. In heel die tijd heb ik een cyste laten verwijderen, eileiders laten nakijken en een biopsie van men baarmoeder laten nemen. Met men baarmoeder was alles in orde, maar door enkele operaties met complicaties heb ik enorm veel littekenweefsel in men buik en zijn men eileiders versperd. Komt er nog eens bij dat ik in een vervroegde menopauze zit & dus nooit zelf zwanger zou kunnen raken. Voor ons is de beslissing vlug gevallen om voor ecd te gaan. Hebben een ecd gevonden via een oproep op deze site, hebben alle stappen doorlopen in het uz Leuven, heel vriendelijke en behulpzame mensen daar & hebben afgelopen zondag onze 1ste verse terugplaatsing gehad van 2 heel goede embryo's. Ecd had in totaal 19 goede eicellen, de 2 beste embryo's hebben ze nu zondag terug geplaatst en 11 hebben ze er nog ingevroren. 20/12 mag ik een bloedtest laten doen, wel spannend en hopelijk met goed resultaat. Ben er ook al 42. Nu vroeg ik me af, is het normaal dat je er nog niets van voelt dat je al zwanger kan zijn, dat de innesteling is gebeurd? Maak me al zorgen dat ik er helemaal niets van ondervind of het positief is. Vanaf wanneer begin je er iets van te voelen, misselijk, zwelling in borsten, buik of je zwanger bent? Is het normaal dat ik me nu nog als ervoor voel? Hadden jullie dat ook dat je direct na de tp niets voelde & zoja tot hoeveel weken?

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 10 december 2013, 13:39

hey mie..
wat jammer nieuws..
goed dat jen u via ECD verder geholpen wordt..

Helaas kan ik je niet helpen met ECD.. maar ik vermoed dat het nu bij jou een terugplaatsing is in een kunstmatige cyclus?
Heb je medicatie genomen?
Wel goed dat je 2 toppertjes hebt gekregen he!!!
Hopelijk blijven ze goed bij je..

Goh ik voelde helemaal niets.. en toch ben ik zwanger..
ik had wel wat maandstondenkrampen maar dat had ik al voor de tp van de utro en de progynova.
Dus ik weet niet echt aan wat het dan precies ligt.. en wat ik door wat voelde..
steekjes in de buik en de lies heb ik pas vanaf dag 8 na tp gevoeld..
en wat meer gespannen borsten vanaf dag 10 na tp..
misselijkheid heb ik wat overdag maar niet om te zeggen echt ziek..
mja
ik zou zeggen niets voelen is zeker niet slecht!
probeer heel veel te rusten.. geen gewichten opheffen..
je niet rekken.. geen heet bad nemen.. liefste allemaal warm eten, geen koude dranken..

meer tips kan ik je helaas niet geven..
Ik hoop uit de grond van mijn hard dat deze twee wondertjes bij jou mogen blijven!
veel succes!

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Helaas

Bericht door Woodstockske » 24 december 2013, 12:52

Hallo Vraagtekens,

helaas is onze 1ste verse poging via ecd niet gelukt.
Toch hadden we 2 top embryo's, ze zijn helaas niet ingenesteld :-(
Ik had al zo'n klein vermoeden & dat is vrijdag dus bevestigd.
Ik heb sinds vanmorgen opnieuw mijn menstruatie gekregen & vanaf morgen ga ik opnieuw aan de pil.
21 dagen de pil, & op dag 16 moeten we opnieuw beginnen te spuiten met gonapeptyl. Dus wss zal de volgende tp zijn voor eind januari of begin februari :-)
Ik hoop zoooooooooo hard, dat we toch eens geluk mogen hebben de volgende x.
Wij hebben al vanalles geprobeerd & alles slaagt tegen.
We willen zo graag een babytje maar ondanks alles wat we doen, hebben we geen geluk!
Ik vraag mezelf af aan wat ik dit verdient heb?!
Duim alvast mee & hopelijk hoor je me binnekort terug et goei nieuws.

Prettige feestdagen
N. x

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Helaas

Bericht door Woodstockske » 24 december 2013, 12:52

Hallo Vraagtekens,

helaas is onze 1ste verse poging via ecd niet gelukt.
Toch hadden we 2 top embryo's, ze zijn helaas niet ingenesteld :-(
Ik had al zo'n klein vermoeden & dat is vrijdag dus bevestigd.
Ik heb sinds vanmorgen opnieuw mijn menstruatie gekregen & vanaf morgen ga ik opnieuw aan de pil.
21 dagen de pil, & op dag 16 moeten we opnieuw beginnen te spuiten met gonapeptyl. Dus wss zal de volgende tp zijn voor eind januari of begin februari :-)
Ik hoop zoooooooooo hard, dat we toch eens geluk mogen hebben de volgende x.
Wij hebben al vanalles geprobeerd & alles slaagt tegen.
We willen zo graag een babytje maar ondanks alles wat we doen, hebben we geen geluk!
Ik vraag mezelf af aan wat ik dit verdient heb?!
Duim alvast mee & hopelijk hoor je me binnekort terug et goei nieuws.

Prettige feestdagen
N. x

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten