Telefacts reportage 7 jan: Op zwangerschapsreis naar Spanje

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
katrienc
Berichten: 878
Lid geworden op: 27 maart 2010, 18:52

Telefacts reportage 7 jan: Op zwangerschapsreis naar Spanje

Bericht door katrienc » 4 januari 2014, 13:00

Hoi Meiden,
Ik wou jullie graag laten weten dat nu dinsdag er een reportage komt bij telefacts waar mijn man en ik in voorkomen. We zijn gevolgd door hen tijdens onze trip naar ivf Spain in alicante.

http://vtm.be/telefacts/op-zwangerschap ... aar-spanje

Na jaren van behandelen, 10 ivf (telkens met weinig eicellen en nog minder bevruchtingen) en 3 ecd pogingen(telkens met topembryo’s die dan niet wilden innestelen), is onze 14de poging daar gelukt! En hebben we een prachtig zoontje Brenn.

Ik heb enkele jaren hier heel actief op dit forum geschreven, veel steun van jullie gehad en van andere lotgenootjes, maar soms deed het ook eens goed om afstand te nemen omdat ik me vaak heel wat zorgen van anderen ook begon aan te trekken en me hierdoor nog slechter ging voelen. Prachtige vriendinnen heb ik overgehouden aan dit forum die ik regelmatig zie en waar ik zo dankbaar voor ben!

We willen met deze reportage het taboe van eiceldonatie toch ook een beetje doorbreken. Spermadonatie is al bijna geen taboe meer maar als ik over eiceldonatie begon kregen we altijd de vraag en waarom geen adoptie? Want dat lijkt nog altijd voor veel mensen de ultieme oplossing voor een grote kinderwens die niet in vervulling kan gaan.

We hopen ook dat vele onder jullie hier steun uit kunnen putten en misschien ook een beetje hoop!

Veel mensen hebben tegen ons gezegd dat we beter konden stoppen, gaan profiteren van ons leven en het achter ons laten. Maar we zijn zo blij dat we koppig hebben volgehouden want al die jaren van behandelen, van verdriet, angst en hoop, of hopeloosheid zijn bijna vergeten als we ons zoontje in onze armen kunnen houden.

Moesten er meiden zijn die meer informatie willen over ivf Spain kan je altijd me een berichtje sturen of rechtstreeks contact opnemen met Inge, onze Nederlandstalige assistente daar.

i.kormelink@ivf-spain.com

Het gaat moeilijk zijn voor ons want we beseffen goed genoeg dat er ook negatieve reacties gaan volgen. Maar hopelijk hier niet, omdat jullie lotgenootjes zijn die misschien even ver willen gaan…

Katrien en Didier

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 5 januari 2014, 20:08

mijn man en ik gaan zeker kijken!


en jammer genoeg zullen er inderdaad terug onwetenden die dit nog nooit van dichtbij meemaakten het nodig vinden hun mening erover te verkondigen en alles de grond in te boren! maar chapeau om optv daarover te getuigen, dit taboe moet doorbroken worden en eiceldonatie moet ook wat bekender worden om die wachtlijsten minder lang te maken.

wij zijn nu ook 13 weken zwanger van eiceldonatie. xx

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 6 januari 2014, 16:11

Ik kijk zeker, Katrien! Ik heb heel veel bewondering voor jullie doorzettingsvermogen en ben onvoorstelbaar blij met jullie mirakeljongen. Moet zelfs toegeven dat ik héél vaak jouw FB check om te zien hoe hij het stelt :wink:

Knuf!
je ex-klasgenootje.

Snoopy5
Berichten: 752
Lid geworden op: 12 februari 2012, 18:54

Bericht door Snoopy5 » 6 januari 2014, 20:50

Wij gaan ook zeker kijken. Wou het zeker zien en nu ik weet dat jij het bent zeker.
Binnenkort hebben we een nieuwe ecd poging in Gent en indien dit niks zou worden, gaan we ook naar Spanje gaan. En dit dankzij jou katrien. Anders zou k het nooit durven.

Ahiha
Berichten: 1093
Lid geworden op: 26 januari 2010, 19:49

Bericht door Ahiha » 6 januari 2014, 21:10

Allee, Katrien, tijd dat je een percentje vraagt ;-)

Snoopy5
Berichten: 752
Lid geworden op: 12 februari 2012, 18:54

Bericht door Snoopy5 » 7 januari 2014, 19:37

Katrien:
wanneer ben je bevallen? Alles goed verlopen?
Geniet ervan!

Ik ben benieuwd voor de reportage.

Mooie reclame voor de eiceldonatie. Eindelijk eens in het nieuws.

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 7 januari 2014, 22:32

héél mooie reportage, exact gevoeld wat jullie verwoorden!

Christian
Berichten: 1
Lid geworden op: 7 januari 2014, 22:30

Telefacts

Bericht door Christian » 7 januari 2014, 22:39

Mooie reportage.
Zeker is dat jullie bewust de ene stap na de andere hebben gezet en zo beslissingen hebben genomen die anderen misschien niet kunnen of willen begrijpen.
Alle geluk is jullie gegund.
Christian

kitoba
Berichten: 98
Lid geworden op: 4 september 2012, 21:34

Bericht door kitoba » 7 januari 2014, 22:39

met de tranen in de ogen,zo,n mooie reportage!proficiat met jullie knappe Brenn. en heel hard bedankt om er zo open over te praten en eìceldonatie wat uit de taboe sfeer te halen. Knap van jullie!

romina
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 november 2010, 13:36

Bericht door romina » 7 januari 2014, 22:43

Katrien,
Het was een mooie reportage met eerlijke emoties.
Wat er ook gezegd wordt de komende dagen/weken, ik denk dat er heel veel mensen hier begrijpen dat je alles zou doen en geven om deze wens in vervulling te laten gaan.
Ik wens jullie het allerbeste met Brenn!

Groetjes Romina

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Bericht door Kimmie01 » 7 januari 2014, 22:54

Ik heb ook net gekeken naar de reportage en allerlei gevoelens kwamen naar boven tijdens het kijken. Met de nodige traantjes :wink:
Ik vind het superknap en jullie zoontje is jullie geen 100% maar 200% gegund!
De mensen die dit niet meemaken weten inderdaad niet wat het is en zullen snel zeggen dat ze zoiets nooit zouden doen.

Goed dat jullie hebben doorgezet! Veel succes met Brenn en geniet maar dubbel en dik van mama en papa zijn :)

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 8 januari 2014, 8:40

schitterende reportage hee ! De warmte uit jullie harten straalde er gewoon van af.
En zo herkenbaar jullie emoties. T'is maar als je het zelf meemaakt dat je echt weet wat het met een mens doet en hoe groot en diep een kinderwens kan zijn.
Laat de bal van het bespreekbaar maken wat eiceldonatie betreft maar rollen.
En als er al negatieve reacties komen dan zal da zeker van onwetenden zijn. Ik zou net zo ver gegaan zijn mocht het nodig geweest zijn en mocht ik daar de mogelijkheden voor hebben.
Maar hopelijk heeft het ogen geopend hier en kunnen meisjes/vrouwen die nog geen geluk hebben in de mmm hier op meer steun en meer eiceldonoren terugvallen.
Dus dikke bravo Katrien en Didier omdat jullie gezegd en getoond hebben wat eens dringend bespreekbaar moet gemaakt worden.

lichtje_in_de_duisternis

Re: Telefacts reportage 7 jan: Op zwangerschapsreis naar Spa

Bericht door lichtje_in_de_duisternis » 8 januari 2014, 10:15

katrienc schreef:Hoi Meiden,
Ik wou jullie graag laten weten dat nu dinsdag er een reportage komt bij telefacts waar mijn man en ik in voorkomen. We zijn gevolgd door hen tijdens onze trip naar ivf Spain in alicante.

http://vtm.be/telefacts/op-zwangerschap ... aar-spanje

Na jaren van behandelen, 10 ivf (telkens met weinig eicellen en nog minder bevruchtingen) en 3 ecd pogingen(telkens met topembryo’s die dan niet wilden innestelen), is onze 14de poging daar gelukt! En hebben we een prachtig zoontje Brenn.

Ik heb enkele jaren hier heel actief op dit forum geschreven, veel steun van jullie gehad en van andere lotgenootjes, maar soms deed het ook eens goed om afstand te nemen omdat ik me vaak heel wat zorgen van anderen ook begon aan te trekken en me hierdoor nog slechter ging voelen. Prachtige vriendinnen heb ik overgehouden aan dit forum die ik regelmatig zie en waar ik zo dankbaar voor ben!

We willen met deze reportage het taboe van eiceldonatie toch ook een beetje doorbreken. Spermadonatie is al bijna geen taboe meer maar als ik over eiceldonatie begon kregen we altijd de vraag en waarom geen adoptie? Want dat lijkt nog altijd voor veel mensen de ultieme oplossing voor een grote kinderwens die niet in vervulling kan gaan.

We hopen ook dat vele onder jullie hier steun uit kunnen putten en misschien ook een beetje hoop!

Veel mensen hebben tegen ons gezegd dat we beter konden stoppen, gaan profiteren van ons leven en het achter ons laten. Maar we zijn zo blij dat we koppig hebben volgehouden want al die jaren van behandelen, van verdriet, angst en hoop, of hopeloosheid zijn bijna vergeten als we ons zoontje in onze armen kunnen houden.

Moesten er meiden zijn die meer informatie willen over ivf Spain kan je altijd me een berichtje sturen of rechtstreeks contact opnemen met Inge, onze Nederlandstalige assistente daar.

i.kormelink@ivf-spain.com

Het gaat moeilijk zijn voor ons want we beseffen goed genoeg dat er ook negatieve reacties gaan volgen. Maar hopelijk hier niet, omdat jullie lotgenootjes zijn die misschien even ver willen gaan…

Katrien en Didier
Hé Katrien en Didier

Ook ik heb gisteren naar de mooie en interessante uitzending gekeken.
Ik vind het heel bewonderenswaardig wat jullie hebben doorstaan en ben zooooo blij voor jullie dat het eindelijk gelukt is!
Hopelijk hebben jullie ondertussen, jullie zoontje al mee kunnen nemen naar huis ...
Ik ben momenteel 5 maanden zwanger van onze tweeling na een 3de iui. Mijn man heeft twee jaar geleden kanker gehad, vandaar dat we dus op deze manier probeerden om zwanger te geraken.

groetjes en veel succes verder :lol:

lichtje_in_de_duisternis

Re: Telefacts reportage 7 jan: Op zwangerschapsreis naar Spa

Bericht door lichtje_in_de_duisternis » 8 januari 2014, 10:16

katrienc schreef:Hoi Meiden,
Ik wou jullie graag laten weten dat nu dinsdag er een reportage komt bij telefacts waar mijn man en ik in voorkomen. We zijn gevolgd door hen tijdens onze trip naar ivf Spain in alicante.

http://vtm.be/telefacts/op-zwangerschap ... aar-spanje

Na jaren van behandelen, 10 ivf (telkens met weinig eicellen en nog minder bevruchtingen) en 3 ecd pogingen(telkens met topembryo’s die dan niet wilden innestelen), is onze 14de poging daar gelukt! En hebben we een prachtig zoontje Brenn.

Ik heb enkele jaren hier heel actief op dit forum geschreven, veel steun van jullie gehad en van andere lotgenootjes, maar soms deed het ook eens goed om afstand te nemen omdat ik me vaak heel wat zorgen van anderen ook begon aan te trekken en me hierdoor nog slechter ging voelen. Prachtige vriendinnen heb ik overgehouden aan dit forum die ik regelmatig zie en waar ik zo dankbaar voor ben!

We willen met deze reportage het taboe van eiceldonatie toch ook een beetje doorbreken. Spermadonatie is al bijna geen taboe meer maar als ik over eiceldonatie begon kregen we altijd de vraag en waarom geen adoptie? Want dat lijkt nog altijd voor veel mensen de ultieme oplossing voor een grote kinderwens die niet in vervulling kan gaan.

We hopen ook dat vele onder jullie hier steun uit kunnen putten en misschien ook een beetje hoop!

Veel mensen hebben tegen ons gezegd dat we beter konden stoppen, gaan profiteren van ons leven en het achter ons laten. Maar we zijn zo blij dat we koppig hebben volgehouden want al die jaren van behandelen, van verdriet, angst en hoop, of hopeloosheid zijn bijna vergeten als we ons zoontje in onze armen kunnen houden.

Moesten er meiden zijn die meer informatie willen over ivf Spain kan je altijd me een berichtje sturen of rechtstreeks contact opnemen met Inge, onze Nederlandstalige assistente daar.

i.kormelink@ivf-spain.com

Het gaat moeilijk zijn voor ons want we beseffen goed genoeg dat er ook negatieve reacties gaan volgen. Maar hopelijk hier niet, omdat jullie lotgenootjes zijn die misschien even ver willen gaan…

Katrien en Didier
Hé Katrien en Didier

Ook ik heb gisteren naar de mooie en interessante uitzending gekeken.
Ik vind het heel bewonderenswaardig wat jullie hebben doorstaan en ben zooooo blij voor jullie dat het eindelijk gelukt is!
Hopelijk hebben jullie ondertussen, jullie zoontje al mee kunnen nemen naar huis ...
Ik ben momenteel 5 maanden zwanger van onze tweeling na een 3de iui. Mijn man heeft twee jaar geleden kanker gehad, vandaar dat we dus op deze manier probeerden om zwanger te geraken.

groetjes en veel succes verder :lol:

veerle.v
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 november 2008, 12:15

Bericht door veerle.v » 9 januari 2014, 15:00

Dag Katrien,
Ook ik heb de reportage gezien!
Chapeau !
En vooral een dikke proficiat met jullie zoontje.

Ik ben ook een ECD-mama. Wij hebben het geluk gehad om hier in Belgie onze kinderwens in vervulling te zien gaan, maar ik heb toen ook de nodige info ingewonnen om indien nodig naar Spanje te gaan.

Ik ben heel blij voor jullie dat het daar toch gelukt is!

vele groetjes,

Veerle

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten