Ervaring gezocht bekende eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Sarah_t
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 februari 2014, 17:51

Ervaring gezocht bekende eiceldonatie

Bericht door Sarah_t » 7 februari 2014, 17:53

Ik denk er heel sterk aan om eiceldonor te worden voor mijn zus.
Ondanks dat er soms strubbelingen zijn tussen ons. Vooral omdat mijn moeder haar erg bevoordeeld en ik dus vrees haar toekomstige kinderen ivm de mijne ook. Wil ik ik toch haar helpen.
Ik zit wel nog met wat vragen. Vooral vragen waar nooit met zekerheid een antwoord vooraf zal komen.
Hoe zal ik dit kind zien en hoe zal het mij zien en hoe zal mijn zus het aanvoelen?
Daarom had ik gewoon graag eens gehoord van iemand met ervaring hoe het verlopen was.
Btw kruisdonatie is niet mogelijk wegens een erfelijke afwijking.

Sarah_t
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 februari 2014, 17:51

Bericht door Sarah_t » 8 februari 2014, 9:41

Jammer dat er blijkbaar niemand ervaring heeft met gekende donatie.
Als iemand mij een tip kan geven waar ik beter op zoek kan gaan naar info, ook welkom natuurlijk.

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 8 februari 2014, 15:28

hey sarah,

ik vrees dat je hier zelf de knoop zal moeten doorhakken.
wat zegt je goevoel?wil je dit zeker,kan je dit lichamelijk en geestelijk aan?
hoe ga jij het kind bekijken?
ga je je tante voelen of toch het gevoel van mama hebben?
heb je een vriend/man?
wat zegt die hier over?zou het niet vreemd zijn dan voor hem om te zien dat dit kindje gedeeltelijk van jou en je schoonbroer is?
en omgekeerd wat vind je schoonbroer ervan??

waarschijnlijk de vragen die je jezelf ook al gesteld hebt,maar er is er maar 1 die daar kan op antwoorden en dat ben jijzelf.

nog een vraagje waarom zou je je eicellen doneren als er een erfelijke afwijking is?

grtjs stefanie

Sarah_t
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 februari 2014, 17:51

Bericht door Sarah_t » 24 februari 2014, 20:41

Ik denk nu dat ik vrij rationeel ben en het eitje als een eitje zie en dus het kindje niet als van mij ga ervaren.
Maar tja, wat als... Nooit ben je zeker wat de toekomst brengt.
M'n man heeft het moeilijk met het feit dat ik hormonen ga moeten nemen. Voor onszelf hadden we beslist dat als we ivf ofzo zouden moeten doen, we waarschijnlijk (zeg nooit nooit) dat niet gingen doen.
Maar uiteindelijk willen we haar wel helpen en gaan we eens op gesprek gaan bij fertiliteit.

Via pgd zouden ze de erfelijke ziekte wel kunnen uitsluiten, dus op zich houdt het ons niet tegen. De afwijking is trouwens niets al te ingrijpend. Verhoogd risico op kanker, dus gewoon regelmatig op controle. Onze eigen kinderen zijn er gekomen na overleg met een dokter zonder pgd.

MiepMiep
Berichten: 101
Lid geworden op: 4 oktober 2012, 10:52

Bericht door MiepMiep » 3 maart 2014, 11:43

Dag sarah,

Ik ben ondertussen 19weken en 2 dagen zwanger. Mijn zus hielp ons met deze droom.
Aangezien ik een erfelijke aandoening heb die niet te traceren viel, was eiceldonatie de enige optie.
Mijn zus heeft deze erfelijke aandoening niet ik ben de enige in heel de familie.
Ivm je vragen is het moeilijk om je te helpen. Je kan nooit op voorhand weten hoe je je voelt als de baby van je zus er is.Want dat is het de baby van je zus. Jij hielp maar het is niet jou baby. Ook wettelijk gezien zal zij de moeder zijn.
Maar voor mij is het ook 100000000% mijn kind. Al van dag 1. Het is een zware weg geweest, voor beiden. Zij zat immers met de spuitjes en de pick up. Ik zat met de neusspray en andere pillen waar ik 14 kilo van bij kwam.
Die dingen wegen zwaar door zeker na iedere teleurstelling maar al bijna op automatische piloot ga je door. Ik kan je enkel zeggen dat ik zonder mijn zus deze kans niet zou gehad hebben. Mijn leven zou nooit compleet geweest zijn. En ik zal haar dankbaar zijn tot in de eeuwigheid maar dit mag ook niet belastend zijn. Ik maakte haar meter van mijn kind. Maar we maken evengoed nog ruzie. We kibbelen evenveel en heb haar door meter te maken het gevoel gekregen dat ik haar zo heb kunnne bedanken. Dat had ik wel nodig. Ik kan hier nog uren over doorschrijven en al wat je wil :) maar moest je vragen hebben? stel ze gewoon.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten