Premenopauze / eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Premenopauze / eiceldonatie

Bericht door Amarillo » 5 april 2014, 10:41

Hoi dames!

Ik ben een 28-jarige vrouw en er werd zopas vastgesteld dat ik in mijn premenopauze zit. Een hele verschrikking daar we al 3,5 jaar aan het proberen zijn zwanger te geraken met de nodige hindernissen, maar dit was toch de zwaarste klap van ze allemaal.
Ze gaan nu nog proberen om Icsi te doen in natuurlijke cyclus en als dit niet lukt zal er gesproken worden over eiceldonatie.
Wie heeft er nog ervaring met premenopauze en zwangerschap?
Ervaringen met gekende / anonieme donor?
Ik ben in behandeling in Jette: heeft iemand een idee van wachtlijsten daar voor eiceldonatie?

Ik zit met zovele vragen...

Alvast bedankt voor jullie reacties!

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 9 april 2014, 7:13

ik heb 4 icsi pogingen gehad met mijn eigen eicellen, maar waren altijd van slechte kwaliteit, ook weinig eicellen met maximale dosage,dan verminder vruchtbaar vastgesteld , en 2pogingen gehadmet eiceldonatie, van het eerste was ik onmiddellijk zwanger maar na 6 weken miskraam, en nu ben ik momenteel zwanger van de 2e poging, 26/27 weken nu. dus voor mij bleek dit de ideale/uiteindelijke juiste oplossing .
héél veel succes meid!!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Bericht door Amarillo » 9 april 2014, 17:14

Hoi dauwdropje!

Allereerst een dikke proficiat met je zwangerschap! Jij hebt ook al een hele weg afgelegd he.
Mag ik vragen hoe jij bent omgegaan met het nieuws dat je moest overschakelen naar eiceldonatie? Ik kan dit precies moeilijk vatten, veel last van wisselende emoties...
In welk ziekenhuis ben jij in behandeling? Heb je lang moeten wachten op eiceldonor? Ik heb wat schrik van de wachtlijsten, ik hoor regelmatig van 1 tot 2 jaar tenzij je een wisseldonor kan aanbrengen... Vind dit wel lang, mijn leven staat precies nu al 3,5 jaar stil.

Leuk om zo'n positief verhaal over eiceldonatie te lezen, geeft altijd wat meer moed om te horen dat eiceldonatie tot mooie successen kan leiden.

Veel succes met je verdere zwangerschap en een wolk van een baby binnenkort!

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 14 april 2014, 17:40

hey, ik had zelf al in mijn hoofd het besluit gemaakt, dat als bij de 4e icsi poging geen embryotjes overbleven we zouden stoppen met mijn eigen eicellen, en helaas, net toen ik mijn jas aanhad om te vertrekken voor de terugplaatsing ging mijn telefoon dat ik niet meer moest vertrekken. ik was er kapot van maarja .... ik was in behandeling in uz gent, dan een heel traject gestart, gesprek met donatieteam, gesprek met psychologe,... dan bekijken in ze in een team of je er klaar voor bent al dan niet, eenmaal goedgekeurd sta jeop de wachtlijst (dat is helaas inderdaad ongeveer 2 jaar nu denk ik) mijn schoonzus heeft gelukkig direct wisseldonatie voorgesteld, dus heeft zij ook een reeks onderzoeken en gesprekken gehad, als zij goedgekeurd was mocht ze stimulatie doen en picking, en eenmaal goeie donor mocht ik starten,begin januari 2013 was ik goedgekeurd en stond ik op de wachtlijst , augustus 2013 heb ik 1e poging gehad en dan oktober 2013 mijn 2e poging. nu werken ze momenteel wel met verse eicellen en niet met de eicelbank dus kan de procedure wat anders zijn.
is inderdaad altijd maar wachten wachten hé, en in zo'n situatie wil je eigenlijk alleen maar dat het zo snel mogelijk vooruit gaat! succes in ieder geval. uw emoties zijn normaal hoor, dat is een soort van rouwproces hé. xxx dikke knuffel!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Bericht door Amarillo » 16 april 2014, 22:39

Hoi dauwdropje!
Had jij bij eerste poging ook cryo's?
Als je iemand voor wisseldonatie aanbrengt, wordt je dan geholpen met eicellen van iemand anders tot een geslaagde poging of moet je bij elke poging opnieuw wisseldonor aanbrengen?
Nemen vooronderzoeken en gesprek bij psychologe veel tijd in beslag of gaat dit snel vooruit?
Xxx

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 17 april 2014, 10:06

in uz gent is het zo als je een donor aanbrengt, je wisseldonatie kan doen en dan recht hebt op 2x 6 eicellen. bij de eerste poging van mij waren ze allemaal bevrucht maar niets kunnen invriezen, bij de 2e poging, 2 nog goed bij de terugplaatsing dus die gekregen en niets meer om in te vriezen, dus eigenlijk gedurende mijn hele procedure's ivf/icsi/eiceldonatie werd er nooit een cryo ingevroren voor mij :( nuja ben blij met mijn wondertje nu. die apfsraken met de psychologe,.. kunnen snel gemaakt worden , dan moet je gewoon nog wachten tot ze samen zitten met hun team om je te bespreken...

xxx

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Bericht door Amarillo » 18 april 2014, 9:26

Ok bedankt dauwdropje, nu is het allemaal al wat duidelijker. Weet natuurlijk niet of ze in Jette ook zo werken maar zullen we dan wel zien. Eerst focussen op deze poging met eigen eicellen. Hopelijk kan ik binnenkort zeggen dat ik geen beroep heb moeten doen op eiceldonatie, hoewel ik realistisch ben en we er waarschijnlijk wel zullen uitkomen.
Ben echter al meer gerustgesteld en heb mij er al grotendeels bij neergelegd dat het op die manier zal gaan.
Ja dat zal wel dat je tevreden bent met je wondertje. Cryo is altijd leuk maar als je zwanger blijkt, toch altijd iets minder erg dat je er geen hebt denk ik... Nog veel succes met verdere zwangerschap, voor wanneer ben je uitgerekend?
Bedankt om mij verder te helpen want komt nu eenmaal minder voor mensen die hiermee in aanraking komen he en dan is het fijn als je toch ervaringen kan delen.
Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten