Ervaringen Ivf Spain

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Ster_ » 15 september 2015, 17:06

Ja hoor die is goed! Zeker bij ecd! Mijn gyn ziet liefst boven de twintig maar geeft pas extra ondersteuning onder de tien. Denk echt dat je heel goed zwanger bent!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Woodstockske » 17 september 2015, 21:11

Hallo dames,

Volgens ivf spain is mijn progesteron van 14,6 goed zijn.
Nu heb ik toch nog eens een vraagje ivm dat bruinverlies.
Heb er soms van die kleine sliertjes tussen zitten, ook donkerbruin tot zwart gekleurd. Iemand een idee wat dit kan zijn?
En dat bruinverlies heeft soms een groen kleurtje, vind dit toch wel raar hoor. 28/9 moeten we nr gyn vr 1ste echo :-) is wel spannend omdat ik toch nog in de 1ste 3 maand zit, nauwelijks kan geloven dat ik zwanger ben & bang ben dat het toch nog kan misgaan :-(
Daarstraks op het werk heeft er een trut effe haar stem tegen mij verhoffen en dan moet ik me kalm houden vanwege de baby. Echt om te rotten hoor, stress proberen te vermijden wanneer je er dagelijks in zit!!

Groetjes,
Woodstockske
2 x IVF LIFE Leuven: 0 bevruchte eicellen 3 x ECD Gasthuisberg Leuven 3 x negatief 1ste tp IVF Spain 5/3/15 van 1 blasto NEGATIEF!! - 2de TP IVF Spain 2 blasto cryo's 1/9/15 Zwanger van een mirakelbaby!! 11/5/2016 Geboorte van ons zoontje Miran :D :D

Preterke
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 juni 2015, 11:20

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Preterke » 18 september 2015, 11:32

Wat spannend Woodstockske :D Probeer je rust je bewaren nu hoor, je niet mee laten slepen door één of andere trees op het werk. Dan zijn ze allesbehalve waard!!
Verder kan ik geen antwoord geven op je vraag, want zover ben ik helaas nog nooit geraakt :cry:

Wel heb ik even een andere vraag. Hopelijk is er hier iemand die mij wat meer kan vertellen.
Na 4 mislukte ivf pogingen is er nu voor het eerst gepraat over eiceldonatie. Ben inmiddels 41 (al 4 jaar bezig) en ze zijn er vrijwel zeker van dat het mijn leeftijd is die het telkens laat mislukken :cry: Nu zou ik ook graag richting Spanje of ergens anders gaan, en had gehoopt dat het ziekenfonds wel een deel zou vergoeden daar ik nog 2 pogingen tegoed heb. Dat doen ze niet zeggen ze. Maar ik wil het nog niet opgeven, heb het idee dat ze me een beetje af willen schepen. Vandaar mijn vraag of er hier zijn die hier ervaring mee hebben.
Alvast bedankt!!

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Woodstockske » 18 september 2015, 13:05

Hallo Preterke,

Om op je vraag te antwoorden, ook ik heb geprobeert om via het ziekenfonds een stuk van de kosten te laten betalen mits ook wij nog recht hadden op 3 overige terugbetalingen/tussenkomsten. Ik ben bij het vlaams en neutraal ziekenfonds en kan je zeggen dat ik een dikke vette njiet heb gekregen. Ze komen wel tss wanneer je volgende kan voorleggen:
1. Als de tp gebeurd in een erkend Ziekenhuis, dus geen privéziekenhuis.
2. Als je op papier kan bewijzen dat je in het buitenland meer kans op slagen hebt dan hier in België.
3. Dit laatste moet op papier bevestigd worden door een gyneacoloog of fertiliteitsarts hier in België, iets wat bijna geen enkele gyneacoloog wil doen, want dat is tegen zijn winkel!
4. Wanneer er minstens 1 overnachting plaatsvind in dat erkend ziekenhuis.
Dat zijn 4 punten waar je dus bijna niet kan aan voldoen, onbegonnen werk dus!
Is natuurlijk ook weer typisch Belgisch!!

Hoop je wat geholpen te hebben, maar je kan natuurlijk ook altijd gewoon eens navraag doen bij je ziekenfonds.

Groetjes,
Woodstockske
2 x IVF LIFE Leuven: 0 bevruchte eicellen 3 x ECD Gasthuisberg Leuven 3 x negatief 1ste tp IVF Spain 5/3/15 van 1 blasto NEGATIEF!! - 2de TP IVF Spain 2 blasto cryo's 1/9/15 Zwanger van een mirakelbaby!! 11/5/2016 Geboorte van ons zoontje Miran :D :D

I37
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 juli 2015, 21:43

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door I37 » 18 september 2015, 17:00

Toevallig heb ik vandaag bericht gehad van de cz, ik heb gegevens toegestuurd (medische brief, aanvraagformulier) naar cz in nederland en nu blijk ik max €437,- vergoed te krijgen. Je krijgt alleen het deel wat over jou gaat (dus niet voor de donor) en dan maar 65% omdat het in het buitenland is... Maar goed dat is CZ, ik zou zegggen zelf even informeren, want bij elke verzekering is het weer anders
37 jaar, verklevingen en slechte eicelkwaliteit na 2x IVF, nu blijk ik teveel nk cellen te hebben (wel 2x eerder sp zwanger geweest. 7-11-2015 tp van 2 verse embryos bij IVF spain in Alicante (excl donor+eeva)

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Woodstockske » 19 september 2015, 10:41

Goede morgen dames,

Resultaat bloedproef van gisteren, hcg 17300 en progesteron 16,8 :-)
Maar toen ik daarnet van de winkel thuiskwam en ik ging plassen had ik toch wel wat bloedverlies, net alsof het begin van men regels. Weet er iemand of dit kwaad kan?

Groetjes,
Woodstockske
Laatst gewijzigd door Woodstockske op 19 september 2015, 13:24, 3 keer totaal gewijzigd.
2 x IVF LIFE Leuven: 0 bevruchte eicellen 3 x ECD Gasthuisberg Leuven 3 x negatief 1ste tp IVF Spain 5/3/15 van 1 blasto NEGATIEF!! - 2de TP IVF Spain 2 blasto cryo's 1/9/15 Zwanger van een mirakelbaby!! 11/5/2016 Geboorte van ons zoontje Miran :D :D

Preterke
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 juni 2015, 11:20

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Preterke » 19 september 2015, 12:22

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Ster_ » 19 september 2015, 16:14

Super!!!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Woodstockske » 19 september 2015, 19:34

Heeeeelp, ik begin meer en meer te bloeden. Het is belange niet alsof ik mijn regels zou hebben en heb ook geen buikpijn maar maak me toch zorgen :-(
Iemand goede raad aub?
Ben vandaag heel de dag gaan shoppen maar heb erop gelet dat ik niets zwaarder dan 5 kg heb gehoffen.
Ga sebiet na het eten wel heel de avond plat liggen.

Groetjes,
Woodstockske
2 x IVF LIFE Leuven: 0 bevruchte eicellen 3 x ECD Gasthuisberg Leuven 3 x negatief 1ste tp IVF Spain 5/3/15 van 1 blasto NEGATIEF!! - 2de TP IVF Spain 2 blasto cryo's 1/9/15 Zwanger van een mirakelbaby!! 11/5/2016 Geboorte van ons zoontje Miran :D :D

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Ster_ » 19 september 2015, 19:48

Platliggen en mss een extra utrogestan. Indien het niet betert of verergert ff naar spoed gaan voor een echo. Ik duim!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Woodstockske » 20 september 2015, 11:04

Goeiemorgen dames,

Net terug van spoed. Bloeden werd erger en erger dus wij daarnet nr spoed.
Ze hebben mijn bloed genomen en weet binnen 2 u het resultaat.
Ze hebben 1 vruchtzakje gezien mr geen vruchtje, enkel een wit stipje mr de assistente wist niet wat dit kon zijn.
Als hcg heel hard gedaalt is dan zal het wss een mislraam zijn zegt ze.

Pffffffffff, ziet er weer niet goed uit :-(

Groetjes,
Woodstockske
2 x IVF LIFE Leuven: 0 bevruchte eicellen 3 x ECD Gasthuisberg Leuven 3 x negatief 1ste tp IVF Spain 5/3/15 van 1 blasto NEGATIEF!! - 2de TP IVF Spain 2 blasto cryo's 1/9/15 Zwanger van een mirakelbaby!! 11/5/2016 Geboorte van ons zoontje Miran :D :D

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Ster_ » 20 september 2015, 11:57

Dat wit stipje IS het vruchtje! Hoever ben je? Ik had deze keer eerste echo op 5 w 2 D en was ook enkel vruchtzakje te zien hoor! Als gyn zijn best deed zag hij een ieniemienie wit stipje erin. Ik duim mijn duimen eraf voor jou!!!!!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Woodstockske » 20 september 2015, 12:24

Hallo Ster,

Ik hoop het zoooooooooo hard dat dat het vruchtje is :-)
Volgens de echo zou ik nu 5 weken & 5 dagen zijn & dat is ook zoiets dat Spanje me had doorgegeven.
Maar vanwaar dan dat vele bloedverlies?
Mijn man en ik waren al aan het denken, mss was het wel een 2-ling en is er 1tje afgekomen.
We hopen zooooooo hard dat het dat is en dat er toch nog 1 vechtertje is blijven zitten.
Lig nu al wel van gisteren plat op de zetel, wil geen verder risico nemen.
Zou het shoppen en zakken dragen van gisteren dan toch er roch teveel aan zijn geweest?

Groetjes,
Woodstockske
2 x IVF LIFE Leuven: 0 bevruchte eicellen 3 x ECD Gasthuisberg Leuven 3 x negatief 1ste tp IVF Spain 5/3/15 van 1 blasto NEGATIEF!! - 2de TP IVF Spain 2 blasto cryo's 1/9/15 Zwanger van een mirakelbaby!! 11/5/2016 Geboorte van ons zoontje Miran :D :D

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Ster_ » 20 september 2015, 13:11

Maar nee meisje dat shoppen kan echt geen kwaad! Dat gaat het echt niet veroorzaakt hebben!

Het kan idd eentje zijn dat afkomt en anders heb je mss een hematoom? Maar dat zouden ze op echo moeten zien. Ik heb dat nu ook gehad en op 8 en 12 weken bloedingen gehad. Wel niet heel fel maar genoeg om mij de stuipen op het lijf te jagen.

Of je baarmoedermond die wat bloedt.

Het kan zoveel zijn he. Ik hoop echt superhard dat je hcg goed staat. Je verdient het zo!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Woodstockske » 20 september 2015, 13:48

Assistente gyn heeft net terug gebelt. Hcg zou 26.000 nog zijn, dus nog gestegen tegen vrijdag maar zegt ze, normaal moet die elke dag moeten verdubbelen. Ze raad aan om het echografisch op te volgen en om platte rust te houden mr morgen moet ik terug aan het werk. Ik ben net 3 dagen thuis gebleven (ziek zogezegd) en om nu weer een week thuis te blijven, zie ik niet zitten. Straks ben ik nog men week kwijt! Op het werk weten ze niet dat wij met ecd bezig waren en ook niet dat ik zwanger ben. Hebben ze ook totaal geen begrip voor. Ik doe wel een zittende job dus mss dat het zo geen kwaad kan dat ik ga werken? Waarom kan alles nu niet eens gewoon gemakkelijk gaan?
De bloedingen zijn nu wel een pak minder, is nu meer donkerroos ipv rood. Daarjuist zat er wel een klein stuk iets tss en wat slijm.
@ Ster: hoe hard waren jou bloedingen dan? Net zoals je je regels zou hebben of het begin ervan want zo was dat van mij vanmorgen wel. Heb niet echt buikkrampen meer.

Groetjes,
Woodstockske
2 x IVF LIFE Leuven: 0 bevruchte eicellen 3 x ECD Gasthuisberg Leuven 3 x negatief 1ste tp IVF Spain 5/3/15 van 1 blasto NEGATIEF!! - 2de TP IVF Spain 2 blasto cryo's 1/9/15 Zwanger van een mirakelbaby!! 11/5/2016 Geboorte van ons zoontje Miran :D :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten