Ervaringen Ivf Spain

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
little dancer
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 april 2014, 18:17

Ervaringen Ivf Spain

Bericht door little dancer » 17 april 2014, 19:37

Hallo iedereen,
We zijn een relatief jong koppel van 32 en 35 jaar jong.
Sinds 2005 zijn we zitten we in de Medische Molen om onze kinderwens in vervulling te laten gaan.
Na enkele IVF/ICXI pogingen in UZ Gent en VUB Jette zijn ze tot de conclusie gekomen dat ik M1-errest heb.
Dit wil in mensentaal zeggen dat mijn eicellen direct na de eisprong afsterven en niet in staat zijn bevrucht te worden.
Conclusie: ECD
Na 5 x verse donorpogingen en enkel cryo's heb ik nog geen enkele innesteling gehad.
Na bioptie en onderzoeken vinden ze nog steeds de oorzaak hier niet van.
We hebben het gevoel klaar te zijn in België.
Eigenlijk waren we van plan om onze kinderwens op te bergen. Maar dit is veel makkelijker gezegd dan gedaan.
Na wat onderzoek op internet en de aflevering van Telefacts op 7 januari jl. hebben we besloten om naar Alicante te gaan.
Nu ben ik eigenlijk wat opzoek naar gelijkaardige verhalen.
Dit hoeven niet persé succesverhalen te zijn. Ik zou het fijn vinden om ervaringen uit te wisselen en wat meer informatie te hebben alvorens naar daar te gaan.
Ik vermoed dat je zoveel informatie krijgt op die 2 uur, en ik zou het voor mezelf fijn vinden goed geïnformeerd te zijn.

Alvast bedankt allemaal om mijn verhaal(tje) te lezen en ik lees graag iets terug

Lieve groeten,
Little Dancer

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

IVF Spain - alicante

Bericht door Last hope » 22 april 2014, 20:50

Dag Dreamer,

Hier last hope! Ik ben jaren niet meer op het forum gekomen, maar nu we de beslissing genomen hebben om naar alicante te gaan, kwam ik even kijken of er hier al ervaringen opstaan. En toen zag ik jouw bericht, én 1 groot raakpunt: beslissing om naar Alicante te gaan!

Wij zijn een koppel, 36 jaar en 45 jaar, en zijn gestart met onze kinderwens in 2008. Ik was toen al na een tijdje geregistreerd als "Last Hope", maar nu is mijn naampje pas echt van toepassing. Alicante is echt wel onze laatste hoop!

Laat ons zeggen dat de dokters hier in Belgie niets vinden bij mij, en bij mijn man vinden ze ook geen benoemenswaardige problemen. De voorlaatste dokter die ik gezien heb, raadde mij aan om aan adoptie te denken. Maar we konden ook nog eens een donatie proberen. Ik heb (om de wachtlijst te vermijden) twee eiceldonors aangebracht, maar die gaan niet door. De één omwille van medische redenen, de ander omwille van een miscommunicatie van de dokter (ze werd beloofd aan een ander meisje, kan je dat geloven??). Soit, ik heb hier geen miserie van gemaakt, ik ben allang blij dat iemand geholpen is. Maar ik heb het hier in Belgie wel even gehad!

Dan maar hard sparen en naar Alicante trekken! Wij hebben onze eerste afspraak op 28/04/14, dat is dus volgende week dinsdag.

Wij zijn heel benieuwd, en ik zal je uiteraard op de hoogte houden...

Ik zoek elke avond naar verhalen over Alicante, maar heb tot nu toe nog geen enkele negatieve gevonden. Heb jij al negatieve ervaringen gevonden op het web?

Wanneer gaan jullie naar Alicante?

Groetjes,
Last Hope

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Bericht door Last hope » 22 april 2014, 20:51

Oops, bedoel dancer ipv dreamer :)
Mijn computer blokkeerde hier even, en ik raakte wat in de war... Sorry...

little dancer
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 april 2014, 18:17

Bericht door little dancer » 23 april 2014, 7:42

Hallo Last Hope,

Toch raar hoe sommige dingen na jaren op zijn plooi vallen (jou naam) dit kan niet toevallig geweest zijn.

Bij ons werd adoptie sterk afgeraden want de laatste jaren zijn ze heel selectief geworden. Koppels die meerdere IVF/ICSI of ECD gedaan hebben worden gezien als een te grote kinderwens met gevaren dat het kind te beklemmend op zou groeien. Eigenlijk willen ze koppels die adopteren uit idealisme.
Belachelijke reden maar het is de realiteit.

Nou, wat die miscommunicatie betreft; niet normaal zeg. Daar word je toch wel heel erg boos van. Ik zelf zou geeist hebben dat ze je dan maar een andere donor moeten aanbiede.
1 x hadden we ECD gedaan, je betaald dan 3500 euro voor en we kregen 2 eicellen, dit vond ik echt niet kunnen. Ik heb toen een boze telefoon gedaan en dan kreeg ik een "gratis" poging. Jammer genoeg ook zonder resultaat.

Onze afspraak is op 30 mei. Dit omdat ze een bioptie willen doen in de 2de helft van mijn cylcus. Het rare hieraan is dat ik dit al 2 x gedaan heb in België maar dan in de eerste helft van mijn cyclus. Blijkbaar kan je dan niet zien of je bv innestelingsproblemen hebt. Toen ik dat hoorde kon ik hier ook niet mee lachen natuurlijk, enfin het is nu zo.
Dus jullie gaan iets vroeger weten hoe het allemaal in elkaar zit. Spannend he!
Als je het ziet zitten dan zou ik het fijn vinden om met elkaar in contact te komen en elkaar van informatie te voorzien, maar dan is het misschien handiger via mail ipv via deze forum.
En het is gewoon leuk om contact te hebben met mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

De reden waarom ik dit hier ook zetten was vooral om eens een negatief verhaal te weten te komen omdat ook ik alleen maar positieve verhalen vind om internet. Wat natuurlijk super leuk is.

Alvast veel succes op 28 april en we houden contact.
Mijn persoonlijk mailadres is: <persoonlijke gegevens verwijderd>

Groetjes Sylvie

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Bericht door Angelika » 23 april 2014, 14:17

Hallo beiden,

Sinds december vorig jaar zijn wij gestart met ECD bij IVF Spain in Alicante. Van in het begin zijn we daar heel goed ontvangen. Het is een heel modern gebouw, je voelt je echt welkom en wordt direct op je gemak gesteld. Wij hebben onze eerste uitleg gekregen van Dr. Szlarb. Een hele lieve vrouw die alles heel goed uitlegt met prentenboeken. Ook tijdens het nemen van een echo enzo legt ze alles uit wat ze gaat doen en verteld ze ook alles wat ze ziet op de echo. Zo zijn we dus daar (na 5 jaar in België met IVF/ICSI) te weten gekomen dat mn enen eileider niet goed meer werkt.

We hadden er in het begin wat schrik van dat we daar een nummer gingen zijn en dat geld het allerbelangrijkste is, maar dat valt goed mee. Omdat ik tijdens het eerste bezoek 4 eicellen had zitten en omdat ik nog relatief jong ben (30) stelden ze voor om het toch nog maar eerst eens met mn eigen eicellen te proberen. Een allerlaatste kans op een kindje van mezelf. En dit was ook het goedkoopste uit hun assortiment. We konden dit zeer vlug doen. Drie weken na ons 1e gesprek kon dit al gebeuren. Na het gesprek met de gyneacoloog krijg je tijd met je partner om in een aparte wachtzaal alles te bespreken. Ook de Nederlandstalige contactpersoon kwam nog even met ons alles bespreken om te zien of we alles begrepen hadden en of er nog vragen waren. We hebben dit geprobeerd en hadden 7 eicellen (wat veel meer is dan is hier ooit in België heb gehad). Bij de TP zijn ze supervriendelijk (heel wat anders dan in Gent). Ze hopen ook echt dat iedere TP een succes is. Want hoe sneller je ze kunnen helpen, hoe beter voor hun slaagpercentages en hun goede reputatie.

Jammer genoeg hebben onze embryotjes zich niet genesteld. (Dit was op 14 februari. Toen ik het slechte nieuws van de BN liet weten aan Spanje kreeg ik direct telefoon hoe erg ze het voor me vonden en of ze iets voor me konden doen. Ze gaven me ook nieuwe hoop en hebben direct de ECD opgestart. 14 april moesten we al teruggaan en nu is het weer afwachten tot de BN.

Hoe dan ook we hebben een zeer goed gevoel bij IVF Spain.
Wat ook een groot voordeel is, is dat er een zeer makkelijke verbinding is met Alicante. Vanuit België kan je meermaals per dag vertrekken uit Zaventem, Charleroi en Oostende. Wij zijn zelfs al teruggekeerd via Eindhoven (is ook niet zo ver).
Via IVF Spain kan je ook hotels of appartementen boeken. Het hotel Mio Cid dat ze voorstellen ligt zeer dichtbij, maar is niet zo deftig, maar wel zeer goedkoop. De gemeubelde appartementen die ze aanbieden zijn redelijk prijzig. Wij hebben via Booking een gemeubeld appartement gehuurd voor de helft van de prijs.

Als jullie nog iets willen weten, laat maar weten!

Groetjes,
Angelika

kitoba
Berichten: 98
Lid geworden op: 4 september 2012, 21:34

Bericht door kitoba » 23 april 2014, 20:54

Hela
Ik volg deze berichtjes ook met interesse op. Wij hebben ook al een lang traject achter de rug. Ik heb geen eigen eicellen en zijn reeds 4 jaar aan het proberen zwanger te geraken via eiceldonatie. We hebben naar ons aanvoelen gelijk altijd zo'n pech gehad met weinig eicellen, of slechte kwaliteit... Eenmaal kwamen we tot een heel goed embryo en ik was zwanger. Jammer genoeg miskraam op 10 weken.
We hebben momenteel nog 1 poging te goed in gent en ik hoop dat we dan nog eens geluk mogen hebben. Indien niet, hebben mijn man en ik besloten om niet meer in Belgie te betalen voor die onzekere pogingen. Ik ben overal aan het surfen naar info over ecd in spanje, om zo hopelijk mijn man ook te kunnen overtuigen om een laatste kans te wagen in Spanje.
Ik hoop dat jullie ook gauw positief resultaat halen uit Spanje, en dat we allen eindelijk onze grootste droom mogen meemaken.
Liefs

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Bericht door Last hope » 25 april 2014, 20:38

Dag little dancer,

Ik zal je contacteren per email vanuit spanje. Nu razend druk met valies maken, hond wegbrengen, vliegtickets afprinten, documenten autohuur,...
Wij zijn zeer benieuwd naar de afspraak aanstaande dinsdag, maar we zijn ook heel bang dat we weer "hoop" gaan krijgen gecombineerd met een "ontgoocheling" achteraf. Alleen al de gedachte "hoe kon ik weer zo stom zijn om te geloven dat...". En ook, we spreken hier niet over 1000 euro hé.

Angelika: bedankt om je ervaring te delen, dat houdt mij met beide voetjes op de grond... Heel veel succes dan met de volgende behandeling!

Kitoba: veel succes!

Groetjes,
Last Hope
xxx

wendelina
Berichten: 122
Lid geworden op: 25 april 2014, 22:32

Bericht door wendelina » 25 april 2014, 23:18

Hallo ,

Hier nog een lotgenoot, wij zijn 2 weken terug naar Spanje geweest voor een intakegesprek en onderzoeken. Ben direkt kunnen starten met de pil en volgende week begint de " the Mock cycle". Je wordt er goed ontvangen, je voelt je zeker geen nummer. En ze nemen tijd om alles goed uit te leggen. Ik had op voorhand de Nederlandstalige assistent erbij gevraagd , enkel bij Dr S is ze er niet bij geweest maar heb geen problemen met het Engels gehad.Alleen 1 tip , eet genoeg voor je gaat , want het kan een hele tijd duren voor je de kliniek buitengaat.

De stap is nu gezet en hopelijk gaat alles vlotjes en hopen we toch op een wondertje.
ook wij hebben al een heel parcour afgelegd. Wij zijn 37 en 38 jaar.Na verschillende iui en ivf /Isci en endometriose met een heleboel problemen zijn wij gestopt met alle behandelingen . Maar ik kon het moeilijk aanvaarden en na het kijken van Telefacs hebben we toch terug de stap gezet. Maar wou geen pogingen wagen in België.
De procenten om zwanger te worden in Spanje is veel hoger dan in België.
Ook al kost het veel.

Veel succes Last hope !

Wendelina!





:D :D

little dancer
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 april 2014, 18:17

Bericht door little dancer » 27 april 2014, 16:57

@ Angelika:
Wat spannende dagen zijn het nu voor jullie.
Het je 14 april dan een TP gehad? Ik hoop dat hij goed verlopen is en dat deze keer de juiste keer is.
Zo te horen aan de verhalen zijn ze idd allemaal heel vriendelijk.
Bedankt voor de tip ivm booking. Zodat het er een beetje naaruit ziet zullen wij middenin de zomer terug moeten gaan, dus ja net de duurste periode. Ik ga dan eerst eens goed rondkijken op internet.
Het hotel dat ze mij voorstelden was Husa Golf hotel en zag er toch redelijk goed uit. Wij betalen 81.50 euro incl ontbijt per kamer. Vond dit nogal meevallen.
Mag ik nog een indiscrete vraag stellen? Welke optie hebben jullie gekozen voor ECD?
Ingevroren eicellen van de bank, shared donor, exclusief donor of de diamant?

@Kitoba,
Wat raar zeg; wij hadden ook regelmatig dat antwoord: ja mevr jullie hebben echt pech, dat komt niet veel voor dat ons donor zo weinig eicellen heeft, of dat komt zelden voor dat er zo weinig eicellen ontdooien niet overleven,...
Blijkbaar gebeurd dat toch iets meer dan ze zeggen.
Ik hoop van harte voor jullie dat jullie niet naar Spanje moeten vertrekken en dat jullie laatste poging hier toch een succes is.

@Last hope:
De laatste dagen heb ik al veel aan jullie gedacht. De stress; heb ik alles mee, hoe gaat het daar zijn, zal de vlucht wel optijd zijn,... Dat is bij mij dus voor binnenkort en kan het mij al goed inbeelden.
Ik wens je bij deze nogmaals veel succes voor dinsdag.
Zelf ben ik ook bang om opnieuw hoop te krijgen en erna dan weer een zware ontgoocheling te moeten verwerken. Maar lang de andere kant als we het niet proberen weten we het nooit.
Die zin; hoe kon ik weer zo stom zijn om te geloven dat... is zeer herkenbaar.
En idd je bent al 1000 euro kwijt aan consultatie, bloedonderzoeken, hotel, vluchten,...
We zouden anders niet weten waarvoor we werken zeker? :roll:

@wendelina:
Zo spannend allemaal. Blijk te horen dat de verhalen ook echt kloppen met de werkelijkheid. Alvast bedankt voor je reactie.
Telefacts is ook altijd in mijn achterhoofd blijven zitten en na de laatste teleurstelling ben ik verder onderzoek gaan doen naar Ivf Spain.
De procenten zijn echt hallucinant verschil met belgië. Laat ons allen hopen dat we bij de meerderheid zitten. Het rare is dat de meerderheid in belgië niet zwanger kan worden met ECD en het daar net andersom is.

Voor ons dus nog een weekje of 4 geduld oefenen en dan beginnen we er ook aan.

Liefs Little dancer

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

IVF Spain

Bericht door Woodstockske » 27 april 2014, 17:12

Hallo iedereen,

mijn man & ik zijn inmiddels al 3 jaar bezig om zwanger te worden maar zonder enig resultaat.
In 2010 heb ik een gastric bypass laten uitvoeren maar helaas veel pech gehad.
Er zijn direct na de operatie complicaties opgetreden, 2 lekkages in men dunne darm met als gevolg een spoedoperatie.
Ik was men eigen lichaam aan het vergiftigen & ze hebben heel mijn buik moeten opensnijden & uitkuisen.
Resultaat, 7 dagen op intensieve zorgen in kritieke toestand, 8 dagen gewoon ziekenhuis & 4 maand revalidatie.
Toppunt van al is dat ik die operatie heb laten doen om ten 1ste gezondheidsproblemen maar ook om makkelijker zwanger te kunnen worden.
1 jaar na mijn GB, moest ik opnieuw geopereerd worden aan littekenbreuk.
Opnieuw buik open gesneden & mocht ik opnieuw 1 jaar niet zwanger worden vanwege het litteken, kon wel eens terug openscheuren zeiden ze.
Dan leerde ik men man kennen & we wisten meteen dat we een kind samen wilde.
Helaas, nu 3 jaar later, nog steeds niet zwanger.
Hebben al 2 ivf pogingen ondergaan, kreeg de max aan hormonen (Menopur 4 amp/dag) & met als resultaat 1 eicel die niet bevrucht kon worden.
Zelf zwanger worden met eigen eicellen was niet mogelijk & ze raaden ons aan om via ecd te proberen.
Ik heb toen iemand gevonden maar die wou enkel anoniem doneren in UZ Leuven/Gasthuisberg.
13 embryo's hadden we, 2 verse tp's gehad & 2 tp's van ingevroren embryo's.
Beide pogingen negatief!
Nu hebben we nog 2 pogingen over die terugbetaald worden door het ziekenfonds.
Toen zag ik het succesverhaal van Katrien op telefacts & ik kreeg terug hoop.
Ik heb mijn arts in UZ Leuven ermee geconfronteerd & ze zei dat je dezelfde slaagkans hebt in Spanje als hier in België.
Dus ik vroeg haar waarom het hier dan maar niet wil lukken & ginder wel, toen werd ze een beetje geïrriteerd en kon ze niet echt een antwoord geven op men vraag.
Ik heb horen zeggen dat de donors hier in België eigenlijk te oud zijn & dat daarom de embryo's niet willen innestellen.
Heb allerlei testen laten doen, in samenwerking met IVF Spain.
Er is niets mis te vinden maar toch wil het niet lukken.
Das toch een teken dat er wel degelijk iets mis is?!
Hier in België zijn ze absoluut niet bereid om het verder te onderzoeken & dat doen ze in Spanje wel denk ik?
In ieder geval, IVF Spain heeft ons aangeraden om de laatste 2 pogingen hier in België wel op te gebruiken omdat we nog 9 embryo's in de vriezer hebben zitten & het stom zou zijn om die niet op te gebruiken, je weet maar nooit.
Als het dan nog niet lukt, dan zouden we eventueel wel naar Spanje willen gaan.
We hebben ons ook wel ingeschreven voor adoptie maar dat duurt nog jaren.
Wat ik me wel afvraag is, hoe iedereen dit zomaar kan betalen want laat ons eerlijk zijn, het is wel extreem duur!
Hoe compenseren jullie dit met jullie werk?
Mijn man & ik werken beiden fulltime, 5 dagen / week.
Hoe doen jullie dit?
Je kan toch niet elke keer vakantie nemen om effe oer & weer te vliegen?
Zoveel vakantie hebben wij helaas niet.
In Spanje raden ze het aan om het met verse eicellen te proberen maar dan spreken we al direct over 10.000€.
En dan moet je de overige embryo's nog eens laten invriezen, komt nog eens een serieus bedrag bij.
Je moet dan ook nog eens je verblijf & vluchten elke keer bijtellen, zit je toch al vlug aan 14.000€.
Of hebben jullie voor de goedkopere optie gekozen?
Graag jullie reactie.
Groetjes,
N.

wendelina
Berichten: 122
Lid geworden op: 25 april 2014, 22:32

Bericht door wendelina » 27 april 2014, 22:08

little dancer,

We gaan ook in het hoogseizoen , eind juli en blijf 10 dagen. We gaan wel een pakket vlucht en hotel boeken bij touroperator . Ik heb gezien dat dat veel goedkoper uitkomt.
We zijn voor het intake gesprek in het Husa golfhotel geweest. Heel mooi maar om daar 10 dagen te verblijven , dat zie ik niet zitten.
Ik hoop snel te kunnen boeken maar moet eerst afwachten of ze een gepaste donnor vinden. Dit kan nog een tweetal weken duren.

Ik had voor dat ik afreisde ook veel stress , vragen maar eenmaal dat het gesprek achter de rug was, viel er al wat stress af.
Al merk ik dat ik ondertussen weer met vragen zit , maar denk dat het zo voor heel het traject wel zal zijn.
Vrijdag heb ik nog de uitslag gekregen van de bloeduitslag en bleek ik iets aan mijn schildklier te hebben en moet ik daar cortisone voor innemen.
Raar dat ze dat niet in Belgie getest hebben. :roll:

De meeste verhalen over Spanje zijn positief maar op de site Freya.nl in de besloten groep heb ik toch een aantal negatieve verhalen gelezen. Het is de laatste tijd heel druk daar en er durft wel eens iets mis te lopen.

Woodstockske,

Wij hebben het pakket van 9 900 euro gekozen. Inderdaad er komt nog kosten bij voor invriezen 400 a 600 euro ( naargelang hoeveel embryo's). Ook hebben we EEVA genomen , dit is nog eens 600 euro extra .

(Eeva is een speciale microscoop die past in een standaard couveuse en de embryo registreert gedurende de eerste kritische ontwikkelingsdagen om zo de levensvatbaarheid alsmede de mogelijkheden voor verdere ontwikkeling van de embryo te bepalen.)

Als de eerste poging niet slaagt moet je ervan bewust zijn dat een terugplaatsing van cryo 1800 euro kost.

De vlucht kan goedkoop zijn alleen wij hadden pech dat het juist in de paasvakantie was en het heeft ons 593 euro gekost. Moest wel even slikken.

Het kost veel en wij hebben er goed over nagedacht. Maar zoals ik al eerder vertelde , wij waren gestopt met alle behandelingen en zouden kinderloos door het leven gaan. Maar het is zo pijnlijk hé :cry:
Wat ben ik met geld als ik niet gelukkig ben.
Ook wij zijn maar gewoon verdieners hoor.
Met de terugplaatsing heb ik vakantie genomen.
Hopelijk heb ik je kunnen helpen met mijn verhaal.

Angelika,

Wanneer moet jij testen? Ik hoop op een positieve test!

Groetjes ,
Wendelina

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Bericht door Angelika » 28 april 2014, 8:50

Hey allemaal,

Als je er voor een langere periode blijft, raad ik toch aan om een appartementje te boeken ipv een hotel. Dan zit je toch net iets meer op je gemak en moet je ook niet steeds de deur uit om iets te eten. Want soms heb je echt zin om gewoon in een zetel te blijven liggen en bediend te worden :D
Wij hadden telkens een kleine dvd-speler mee die we konden aansluiten op de tv van het appartementje. Zo hadden we toch net iets meer dat thuisgevoel.

Wij hebben voor Diamant gekozen. Omdat we echt ten einde raad zijn (na 6 jaar proberen) en als dit dan ook niet lukt krijgen we de helft terug.

Vrijdag uitslag gekregen van bloed en hcg was zeer goed, maar progesteron was iets aan de lage kant. Dus positief nieuws, maar durven nog niet echt blij zijn. Woensdag nieuwe bloedafname, dus is het eigenlijk terug bang afwachten dat alle waardes goed gestegen zijn. Kan het eigenlijk nog niet geloven. Had niet gedacht dat dit voor ons weggelegd zou zijn, zal het maar geloven als we 8 maanden verder zijn. Kheb zo'n schrik dat alles nog gaat mislopen!

Ons laatste trip naar Alicante hebben wij tijdens onze paasvakantie kunnen doen. Dus op het werk waren we niks van tijd kwijt. De vorige keer hebben we het zo kunnen regelen dat we voor we vertrokken en als we terug waren de niet-gewerkte periode konden inhalen tijdens de weekends en door 's ochtends vroeger te beginnen en 's avonds langer door te werken. Maar het is inderdaad een heel geregel en komt niet altijd even goed uit. Zo zijn we de vorige keer voor 2 dagen tussenin terug naar huis gekomen om dat er een aantal belangrijke zaken moesten gebeuren voor het bedrijf.

Veel succes allemaal! En als je nog iets wil weten, dan hoor ik het wel.

Groetjes,
Angelika

wendelina
Berichten: 122
Lid geworden op: 25 april 2014, 22:32

Bericht door wendelina » 28 april 2014, 19:34

Hallo Angelika,

Ohh , dat is fantastische nieuws!! :D
Ja , je bent zwanger.
Maar ik kan geloven dat je voorzichtig blij bent.
Stap voor stap en nu wachten tot woensdag.
Hoeveel embryo's zijn er teruggeplaatst?

Wij zijn de dokter gewoon gevolgd in haar voorstel om dat exclusief pakket te nemen. Hebben ze bij jullie het diamant dan voorgesteld ?

Aan zo'n leuk nieuws kan ik mij optrekken. Probeer er een beetje van te genieten!

groetjes wendelina

kitoba
Berichten: 98
Lid geworden op: 4 september 2012, 21:34

Bericht door kitoba » 28 april 2014, 20:28

Oooh angelika, dikke proficiat!
Ik begrijp je bezorgdheid en ik duim dat de progesteron goed gestegen is woensdag!

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Bericht door Last hope » 28 april 2014, 20:37

Super dat jullie jullie ervaringen hier delen!
Proficiat met de hcg waarde, ik zal mee duimen voor woensdag!

Wij hebben morgen afspraak in de kliniek. Wij hebben ook gekozen om een appartement te huren van vrienden, maar dat ligt toch 163 km van de kliniek. Morgen gaan we dus 1.5 uur moeten rijden, maar al bij al valt dit nog mee. Wij betalen maar 40 euro voor het appartement, het is zeer proper en mooi ingericht, 2 slaapkamers, en er is een zeer groot terras, direct aan het strand, heel veel restaurantjes in de buurt,... voor ons is dat prima! Bovendien heb je alles voorhanden (strandzetels moet je niet huren, er ligt hier snorkelmateriaal, een wasmachine, strandlakens,...). Ik vind dit toch gemakkelijker en goedkoper dan hotel+ontbijt.

Ik stel mij dus ook constant de vraag welke formule wij willen nemen, wat ze ons gaan voorstellen, of ze nog bijkomende testen zullen doen,... In feite had ik ook tegen mijn man gezegd, dat wij onmiddellijk beter de diamond formule zouden nemen. En mijn man is ook van dat standpunt. Maar dan moeten wij nog even sparen tot het einde van het jaar, terwijl we dat appartement al in augustus opnieuw gehuurd hebben... Ik zal eens horen wat hun advies is en dan pas beslissen. Ik denk dat het wel aan te raden is, om de diamond formule te nemen als je ooit al ecd in Belgie hebt gedaan, en die allemaal mislukt zijn. Wij hebben twee donors aangebracht, maar het verhaal is nooit doorgegaan met hen. Dus nog 0 ervaring met ecd... Misschien houden ze hier ook rekening mee? Maar mijn hart zegt dat het moet gedaan zijn hoor: liefst 100% zekerheid!

Hier in belgie hadden ze ook nog voorgesteld om nog 1 poging IVF of ICSI te doen met een split van eicellen: 50% bevrucht met zaad van mijn man, en 50% bevrucht met zaad van een donor. Als blijkt dat de embryo's goed ontwikkelen met het sperma van een donor, zou er dan toch iets kunnen schelen met mijn man... Ik ben hier natuurlijk voorstander voor, want ik wil alle mogelijke factoren op mislukking uitsluiten. Maar hebben we hier nog tijd voor? Of kunnen ze dat onmiddellijk ook doen in Alicante? De tijd haalt ons altijd in hé... 36 jaar (ik) en 45 jaar (mijn man): het mag niet te lang meer duren! En ja, volgende maand "vieren" we met veel verdriet weer een verjaardag: 7 jaar aan het proberen.

Alvast bedankt voor jullie reacties, en ik hou jullie zeker op de hoogte van wat ze mij voorstellen!

Groetjes,
Last Hope

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten