Ervaringen Ivf Spain

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
little dancer
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 april 2014, 18:17

Bericht door little dancer » 30 april 2014, 20:04

Ik had al zo een vermoeden dat je utrogestan bij zou mogen nemen.
Zelf ben ik toch wel positief over jou resultaten hoor. Hcg die 5000 is, dat is hoog.
Ik heb al van meerdere gehoord dat ze een laag progesteron gehalte hadden en de zwangerschap ging goed. Die moesten gewoon veel langer utrogestan nemen dan de doorsnee mensen.
Maar ja zeg nu zelf... Wij zijn geen doorsnee mensen.
Echt meid; leg je plat, laat je bedienen, geen enkel excuus van je ventje om je niet te helpen is goed genoeg.
Ik begrijp jou ongerustheid, dat is normaal na zoveel jaren van mislukking en teleurstellingen maar probeer echt zo positief mogelijk te blijven.
Ik stuur je al mijn positieve vibes toe.
Liefs

little dancer
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 april 2014, 18:17

Bericht door little dancer » 30 april 2014, 20:09

Dag dames,

Ik zou graag nog eens iets vragen voor de dames die al geweest zijn naar Ivf Spain.
Wanneer en hoe gaat het met de betalingen?
Bij dr platteau moest ik altijd cash geld mee doen op de dag van de tp. En bij het VUB krijg je 3/6 maanden later een rekening.
Ben wel eens benieuwd hoe het daar gaat.

Alvast bedankt

Liefs

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Bericht door Angelika » 30 april 2014, 20:29

Bedankt allemaal voor de steun! Helpt me er wel een beetje door want in je omgeving begrijpt niemand wat je meemaakt.

Bij IVF Spain werd er van ons verwacht dat we een voorschot betalen (overschrijven)bij aanvang van de opstart. Dus wanneer ze met de donor starten. De rest is te betalen op de dag van de TP. Dit kan cash of met Bancontact. Wij hebben dit met de kaart betaald, maar gelieve wel rekening te houden met je daglimiet per kaart in het buitenland!

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Bericht door Last hope » 1 mei 2014, 10:13

Angelika,

Ik kan het begrijpen dat je de wanhoop nabij bent. Maar aanknopingspunt moeten we nemen, om positief te blijven. Die 48 uur rust en hogere dosis zal misschien veel kunnen oplossen.
Al kijk ik ook uit naar morgen. Ik wens je het allerbeste toe!

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Bericht door Last hope » 1 mei 2014, 10:17

Mbt de betalingen: wij moeten ervoor zorgen dat de 25.000 euro volstort is op 1/07/2014, als de donor start met haar inspuitingen.

Wij gaan onze behandeling doen in augustus. Ze zei ook dat ik na de terugplaatsing niet meer in de zee of het zwembad mag. Dat valt een beetje tegen want het is hier dan zo warm! Maar onder een douche mag je wel staan, dus dat zal mijn verkoeling zijn. En voor de rest zei ze ook veel rusten. Ik denk dan dat ik na de terugplaatsing op het warmste moment binnen met airco zal zitten, en in de late namiddag eens buiten zou komen in de schaduw of zo.

Wij gingen eerst met de auto komen (2000 km), maar dat is niet bepaald vermoeiend om terug te keren. Wat denken jullie hiervan? Vliegtuig of auto?

little dancer
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 april 2014, 18:17

Bericht door little dancer » 1 mei 2014, 11:11

Hey Last hope en Angelika

Merci voor jullie reactie ivm de betaling.

Last hope, hebben jullie zelf kunnen bepalen om in augustus te gaan (of als voorkeur opgeven)?
Wij hebben samen 3 weken vakantie vanaf 14 juli.
Dus voor ons zou dat natuurlijk ongelooflijk goed uitkomen om het in die periode te doen.

Angelika, hoe voel je vandaag? Nog steeds bloedverlies?

Liefs

little dancer
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 april 2014, 18:17

Bericht door little dancer » 1 mei 2014, 11:16

ohja, nog vergeten.
Ik zou kiezen voor vliegtuig. 17 uur in de auto zitten zou ik niet uithouden. Trouwens mijn ventje rijd niet graag met de auto dus zou ik moeten rijden. En dat vind ik nu niet zo rustgevend en je ook nog zo concentreren op de weg.

Na elke TP zeiden ze tegen mij ook altijd dat ik geen bad mocht nemen. Dat zal idd niet zo leuk zijn als je daar in die temperaturen ligt. Misschien een plantenspuiter nemen om je wat te verfrissen in de zon. hahaha

Liefs

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Bericht door Angelika » 1 mei 2014, 16:11

Nog steeds krampen en bruinverlies :( Vooral die krampen doen met het meest twijfelen...
Hopelijk goed nieuws morgen.

Ik zou ook niet met de auto gaan. zorgt toch altijd voor iets wat van stress.

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Bericht door Last hope » 1 mei 2014, 18:53

Angelika, bedankt voor de update. Je kan niet geloven hoe vaak ik aan jou denk als ik hier op het strand lig. Ik heb hier niets te doen hé, dus ik loop hier de hele dag na te denken. Ik duim voor jou morgen! HOpelijk kan je goed je rust nemen intussen.

Little Dancer: jaja, je mag zelf bepalen wanneer! Maar je moet alleen rekening houden met 1 maand testpil en jouw afstemmen met de donor haar cyclus. Wanneer heb jij afspraak in Alicante voor het verkennend gesprek? Het is zo dat je een maand een testpil moet nemen. Voor mij is dat vanaf mijn volgende maandstonden rond 14/05. Dus pil nemen tot 15/06 + twee opmetingen van waarden bij mijn gynaecoloog in Belgie. Ze weten aan de hand van deze testmaand wat ze je zullen moeten bijgeven op het moment dat je "afgeregeld" wordt met de donor. Voor mij is dat onmiddellijk verdergaan met de pil, maandstonden laten komen op 15/07, en dan direct doornemen tot de donor haar eicellen kan afstaan. Ik heb dus eigenlijk ongeveer een maand overschot.
In jullie geval: dat zou waarschijnlijk kunnen lukken als jullie binnenkort afspraak hebben in Alicante, direct ook een testpil kunnen doen met je volgende maandstonden, en dan afstemmen met eind juli donor!
We zitten dan ongeveer op hetzelfde schema!

In verband met de autoreis, jullie hebben gelijk! Dat is een zware reis, en met de files in de zomervakanties op die wegen... Ook als mijn man rijdt ben ik nogal redelijk gestresseerd (hij rijdt nogal vlot :wink: ).

Lieve knuffel,

wendelina
Berichten: 122
Lid geworden op: 25 april 2014, 22:32

Bericht door wendelina » 1 mei 2014, 22:13

Angelika,

Je wordt nogal op de proef gezet hé meid. Zet je in zeteltje met een goed serie erbij of iets anders , zodat je beetje je gedachten wat kunt verzetten .
Maar ik begrijp het eigenlijk wel hoor.
Blijkbaar ( heb ik gelezen op Freya.nl ) heeft veel dames die zwanger geworden zijn via ECD , bloedverlies. Maar natuurlijk associeren wij dat met slecht nieuws. Ik denk aan je en duim mee morgen.

Last hope,

Je bent blijkbaar nog steeds in Spanje.
Blijf je nog lang?
Wij gaan ook eind Juli en toen ik hoorde dat je niet mag zwemmen , vond ik dat toch niet zo leuk.
Het kan zo warm zijn in het hoogseizoen. Ik kan moeilijk tegen de warmte dus dat gaat nog moeilijk zijn.
Maar alles voor het goede doel.

little dancer,

We hebben nu 1,5 week moeten wachten op een donnor.
Ik merk dat ik het steeds spannender vind al blijf ik in mijn achterhoofd denken van ' waarom zou het daar wel lukken ". Het blijft een strijd van gevoelens.

Ik heb geboekt bij sunjets in het Sandos Monaco Hotel.
Dit is in Benidorm. Dit leek een beetje naar mijn zin. Maar eerlijk gezegd spreekt de streek mij niet zo aan. Het doet me steeds aan Benidorm Bastaards denken!

Denk dat wij met zijn drieeen dezelfde periode zitten met de TP. Ik ga van 25/7 tot 3/8. Verblijven jullie ook 10 dagen?

Ik heb medicatie meegebracht van Spanje. Nu zie ik dat bij de utrogestan geen inbrenghuls zit. Alle vroeger toen ik het gebruikte was dit toch zo. Is dit veranderd?

Ik zal eens gaan slapen, Het belooft een drukke dag te worden op het werk.
Groetjes Wendelina

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Bericht door Angelika » 2 mei 2014, 15:35

Hallo allemaal,

Nog altijd platte rust hier, maar de krampen en het bloeden zijn (voorlopig) gestopt.
Hcg is vandaag 11700 en progesteron is gestegen van 4, 47 (woensdag) naar 6, 27. Nog steeds laag dus maar het stijgt wel. Vandaag heb ik wel enorme last v migraine :(

Veel plezier daar nog in Spanje. Het weer zal daar een pak beter zijn dan hier.

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Bericht door Angelika » 2 mei 2014, 15:37

Hallo allemaal,

Nog altijd platte rust hier, maar de krampen en het bloeden zijn (voorlopig) gestopt.
Hcg is vandaag 11700 en progesteron is gestegen van 4, 47 (woensdag) naar 6, 27. Nog steeds laag dus maar het stijgt wel. Vandaag heb ik wel enorme last v migraine :(

Veel plezier daar nog in Spanje. Het weer zal daar een pak beter zijn dan hier.

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Bericht door Last hope » 2 mei 2014, 20:29

Hela Wendelina,
Het is onze laatste dag vandaag in spanje. Morgennamiddag hebben we onze vlucht. Ontspannend hier... Ik moet zeggen: niet in het water mogen, dat is ook een ramp voor mij in die periode, maar alles voor het goede doel. Weet dat ze de embryo's 5 dagen laten ontwikkelen, dus da's meteen al de helft van je vakantie dat je wel nog in het water mag. Enkel na de tp mag het niet meer. Hopelijk zijn er dan koude douches aan het zwembad.

angelika: we duimen!

Wij zijn nu toch sterk aan het twijfelen om met de auto te komen. Vliegticket komt op 270 euro per persoon en een auto huren komt op 450 euro voor 10 dagen (omnium inclusief). Dat is al 1000 euro voor enkel de reis en vervoer hier.
Is allemaal wel een stuk duurder in het seizoen precies.

Iemand een suggestie?

Groetjes,

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Bericht door Last hope » 2 mei 2014, 20:30

Hela Wendelina,
Het is onze laatste dag vandaag in spanje. Morgennamiddag hebben we onze vlucht. Ontspannend hier... Ik moet zeggen: niet in het water mogen, dat is ook een ramp voor mij in die periode, maar alles voor het goede doel. Weet dat ze de embryo's 5 dagen laten ontwikkelen, dus da's meteen al de helft van je vakantie dat je wel nog in het water mag. Enkel na de tp mag het niet meer. Hopelijk zijn er dan koude douches aan het zwembad.

angelika: we duimen!

Wij zijn nu toch sterk aan het twijfelen om met de auto te komen. Vliegticket komt op 270 euro per persoon en een auto huren komt op 450 euro voor 10 dagen (omnium inclusief). Dat is al 1000 euro voor enkel de reis en vervoer hier.
Is allemaal wel een stuk duurder in het seizoen precies.

Iemand een suggestie?

Groetjes,

wendelina
Berichten: 122
Lid geworden op: 25 april 2014, 22:32

Bericht door wendelina » 3 mei 2014, 21:56

Dag dames,

Ik heb even jullie mening nodig want ik zit maar te piekeren.
Woensdag ben ik gestopt met pil en donderdag kreeg ik al wat krampen en buikpijn.
Vrijdag kreeg ik wat bloedverlies en dacht ik dat ik ongesteld ben.
Maar vandaag merk ik niets van mijn regels.
Waren dit nu mijn regels?
En mag ik nu starten maandagmorgen met mijn progynova?
Ik heb s'middags nog een mailtje gestuurd naar mijn assistent in Spanje , maar heb helaas geen antwoord gehad.
Wat zouden jullie doen? :roll:

Angelika ,

Goed nieuws hé. Moet je volgende week weer bloed laten nemen om de hcg en progesteron te volgen?
Hopelijk is de migraine weg .

Last hope ,

Waarschijnlijk ben je alweer thuis.
Suggesties heb ik helaas niet.
We gaan juist in het hoogseizoen dus alles is veel duurder. Ik heb het mij ook al beklaagd maar het is nu zo.
Maar met de auto is voor ons geen optie. Pff, ik kan zolang niet in auto zitten. En is het echt wel goedkoper? Je moet alles tellen hé.
Mag ik vragen wie jullie begeleidt van de assistenten?

little dancer ,

Jouw afspraak komt ook steeds dichter in de buurt?
Tijdens jullie afspraak gingen ze toch een biopsie of zoiets doen hé .( Sorry als ik mis ben ) Dit is dan al op voorhad zo afgesproken met hun?
Hoe reageerde jullie gynaecoloog van Belgie op het feit dat je ECD probeert in t buitenland?

Groetjes Wendelina

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten